Земельні держакти: що робити при їх втраті, заміні чи виявленні в них помилок
Держкомзем роз'яснив питання видачі держактів на право власності на землю або на право постійного користування земельною ділянкою (далі — держакт), якщо у виданих держактах виявлено орфографічні або технічні помилки, їх утрачено/пошкоджено, а також у разі добровільної їх заміни.
У всіх випадках власник землі (землекористувач) має звернутися до відповідного тероргану Держкомзему із заявою (клопотанням), в якій зазначити:
1) при виявленні орфографічних або технічних помилок — сутність виявлених у ньому помилок;
2) при втраті/пошкодженні — де, коли та за яких обставин втрачено/пошкоджено держакт; у цьому випадку заявник розміщує відповідне повідомлення в місцевих друкованих засобах масової інформації. І тільки якщо протягом місяця жодних повідомлень про загублений держакт не надійшло, заявнику видається новий держакт;
3) при заміні держакта одного виду на інший — причини такої заміни.
До заяви (клопотання)
додаються:— копія держакта (стосується усіх випадків, крім втрати такого акта);
— копія акта приймання-передавання межових знаків на зберігання;
— копія акта перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності;
— копія документа, на підставі якого набуто право на землю (рішення органу місцевого самоврядування, виконавчої влади, суду, договір купівлі-продажу, дарування, міни, інші цивільно-правові угоди).
Жодних інших документів
тероргани Держкомзему не мають права вимагати.(
Роз’яснення Держкомзему від 28.04.10 р.)