Теми статей
Обрати теми

Чи вимагати страхове свідоцтво при працевлаштуванні?

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Чи вимагати страхове свідоцтво при працевлаштуванні?

 

Що робити, якщо під час прийому на роботу у працівника немає страхового свідоцтва або його втрачено? Що буде, якщо не затребувати його від працівника під час прийняття на роботу?

(м. Львів)

 

Згідно зі

ст. 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний надати:

1) паспорт чи інший документ, що засвідчує особу;

2) трудову книжку;

3) у випадках, передбачених законодавством, — документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.

Як бачимо, у цій нормі немає прямої вказівки на необхідність подання страхового свідоцтва при укладенні трудового договору. Однак страхове свідоцтво можна віднести до категорії «інші документи», подання яких передбачене законодавством і, зокрема,

п. 17 Порядку № 1306*, де регламентується видача цього свідоцтва. Зберігається свідоцтво у застрахованої особи ( п. 16 Порядку № 1306).

* Порядок видачі свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджений постановою КМУ від 22.08.2000 р. № 1306.

Якщо на роботу працевлаштується громадянин, в якого свідоцтва немає, отримати свідоцтво він може через свого роботодавця. Для цього застрахована особа заповнює анкету, форму якої наведено в додатку до Порядку № 1306. Згідно з п. 3 Порядку № 1306 зразок заповнення анкети застрахованій особі надає роботодавець (страхувальник). Він же перевіряє заповнену анкету, засвідчує її підписом та печаткою і подає до органу Пенсійного фонду, де він зареєстрований як платник страхових внесків.

Орган Пенсійного фонду протягом трьох тижнів з дня отримання анкети оформляє страхове свідоцтво застрахованої особи (п. 8 Порядку № 1306) і разом із супровідною відомістю надсилає роботодавцю. Після цього роботодавець протягом тижня з дня його отримання видає його застрахованій особі під розписку в супровідній відомості (п. 9 Порядку № 1306).

Таким чином, на практиці саме роботодавець займається отриманням страхового свідоцтва для свого працівника. Працівник тільки надає інформацію про себе.

У разі втрати або пошкодження

страхового свідоцтва застрахованій особі видається його дублікат на підставі раніше наданих документів та власної заяви застрахованої особи, де пояснюються обставини втрати чи пошкодження. У лівому верхньому куті страхового свідоцтва проставляється штамп або робиться чорним чорнилом напис «дублікат» (п. 15 Порядку № 1306). Видача дублікатів страхового свідоцтва здійснюється в тому самому порядку, що й видача страхових свідоцтв.

Висновок

: фізична особа може безперешкодно працевлаштуватися, якщо в неї немає страхового свідоцтва, проте в такому разі роботодавець має брати участь в отриманні страхового свідоцтва для свого працівника.

Нагадаємо, що з 1 січня 2011 року запроваджується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне страхування відповідно до

Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.10 р. № 2464-VI. Він передбачає застосування замість страхового свідоцтва посвідчення застрахованої особи, але норми щодо його впровадження наберуть чинності лише з 1 січня 2014 року. Докладніше про єдиний соцвнесок див. у Темі тижня «Єдиний внесок на соцстрахування» // «БТ», 2010, № 37, с. 38.

 

Яна ІНДЮХОВА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі