Теми статей
Обрати теми

ПДВ щодо представницьких витрат

Редакція БТ
Лист від 20.10.2010 р. № 22314/7/16-1517-16

ПРЕДСТАВНИЦЬКІ ВИТРАТИ:

ДПАУ роз'яснила порядок оподаткування

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 20.10.10 р. № 22314/7/16-1517-16

«ПДВ щодо представницьких витрат»

 

У

листі, що коментується, ДПАУ роз'яснила порядок обкладення ПДВ операцій з проведення рекламних заходів.

1. Податкові зобов'язання.

ДПАУ цілком справедливо зауважила, що згідно з п. 1.4 Закону про ПДВ** операції з безоплатної передачі товарів, у тому числі й безоплатні пригощання при проведенні рекламних заходів гостей гарячими та холодними стравами з власної готової продукції та з незначної кількості купівельних продуктів харчування, прирівнюються до операцій з поставки товарів. При цьому база оподаткування визначається виходячи зі звичайних цін (п. 4.2 Закону про ПДВ).

** Закон України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР.

Від себе додамо. Представники податкового відомства погоджувалися з тим, що в разі рекламної роздачі товарів, звільнених від обкладення ПДВ, такі операції також не обкладаються ПДВ (див.

консультацію «Чи обкладається ПДВ безоплатна передача зразків медичної продукції з рекламною метою та з метою сертифікації» // «ПБМК»*, 2006, № 6).

* Газета «Податковий, банківський, митний консультант».

Також слід звернути увагу на порядок визначення звичайної ціни. Хоча податківці приписують у таких випадках орієнтуватися на норми

п. 1.20 Закону про податок на прибуток** (див. лист ДПАУ від 13.06.06 р. № 6421/6/16-1515-26), їх використання тут складне, оскільки вони переважно розраховані на платні договори, укладені з певною особою, а не на договори дарування. Тому більшість правил обчислення звичайних цін із цього пункту до безоплатних роздач незастосовні, і тут може йтися лише про аналогію (докладніше див. статтю «Застосування звичайних цін: як уникнути неприємностей у податковому обліку?» // «БТ», 2009, № 44, с. 22).

** Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.

2. Податковий кредит.

Право на податковий кредит виникне в тому випадку, якщо товари (послуги) придбаваються з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника ПДВ (п.п. 7.4.1 Закону про ПДВ).

Оскільки рекламні заходи у вигляді прийомів, презентацій, свят, ярмарків тощо, як правило, проводяться з метою поліпшення рівня реалізації власної готової продукції, то суми ПДВ, сплачені під час придбання продуктів харчування, які буде використано для приготування пригощань для гостей на таких заходах, уключаються до складу податкового кредиту.

Якщо ж придбаваються товари, не призначені для використання в господарській діяльності платника ПДВ, то право на податковий кредит не виникає (

п.п. 7.4.4 Закону про ПДВ).

Хоча в

листі, що коментується, ДПАУ не згадала про те, що зв'язок із госпдіяльністю рекламних заходів потрібно документально підтверджувати, на наш погляд, незайвим буде видати наказ керівника із зазначенням мети й порядку проведення рекламного заходу, а також переліку товарів, що роздаються (докладніше див. статтю «Рекламні заходи в обліку рекламодавця» // «БТ», 2009, № 46, с. 33). Безумовно, суми ПДВ, що включаються до податкового кредиту, має бути підтверджено податковими накладними чи іншими документами, передбаченими в п.п. 7.2.6 Закону про ПДВ.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі