Теми статей
Обрати теми

Малий та середній бізнес: що чекає на нього в наступному році

Редакція БТ
Стаття

МАЛИЙ ТА СЕРЕДНІЙ БІЗНЕС:

що чекає на нього в наступному році

 

Суб’єкти господарської діяльності — представники малого та середнього бізнесу понад усе стурбовані змінами, що несе в собі Податковий кодекс України. Цей документ, як відомо, уже прийнято Верховною Радою України, але парламентарі залишили за собою право вносити до нього поправки. У сьогоднішній публікації розглянемо нові критерії роботи на єдиному податку, з’ясуємо, що являють собою податкові канікули та хто зможе ними скористатися. Зрозуміло, ми виходитимемо з існуючої на сьогодні редакції Проекту Податкового кодексу. Цей матеріал — для тих суб’єктів господарювання, які не хочуть мати несподіванок, а бажають зустріти остаточний варіант Податкового кодексу, підписаний Президентом України, у всеозброєнні.

Наталія ЖУРАВЛЬОВА, консультант газети «Бухгалтерський тиждень»

 

У I кварталі 2011 року працюємо за старими правилами

Набуття чинності.

Розуміючи серйозність змін, що запроваджуються Податковим кодексом, законодавці вирішили дати платникам податку на прибуток і єдиноподатникам невеликий передих, відклавши на 1 квітня 2011 року набрання чинності:

розділом ІІІ «Податок на прибуток» Проекту ПКУ;

главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» розділу XIV Проекту ПКУ.

Про що це свідчить? Це свідчить про те, що

в I кварталі 2011 року і підприємства — платники податку на прибуток, і єдиноподатники (як фізичні, так і юридичні особи), і підприємці — фікспатентники працюватимуть за старими правилами.

Податок на прибуток

. Закон про податок на прибуток діятиме до 1 квітня 2011 року, тому сьогоднішні платники цього податку розраховуватимуть оподатковуваний прибуток за старими правилами (тобто із застосуванням правила «першої події» щодо валових доходів та валових витрат, з розрахунком приросту (убутку) запасів, старими правилами нарахування амортизації на основні фонди і нематеріальні активи тощо). Відповідно, якщо підприємство — нинішній платник єдиного податку перейде на сплату податку на прибуток з 1 січня 2011 року, то в I кварталі наступного року він також визначатиме оподатковуваний прибуток за старими правилами.

Ставка податку в I кварталі 2011 року також буде колишньою (

25 %), як це передбачено Законом про податок на прибуток.

Докладніше всі перехідні нюанси, які тепер відкладаються до II кварталу 2011 року, ми розглядатимемо на сторінках нашого видання. Поки що тільки хочемо нагадати, що за новими правилами, передбаченими

Проектом ПКУ, амортизація нараховуватиметься на основні засоби, інші необоротні активи та нематеріальні активи пооб’єктно виходячи з первісної (переоціненої) вартості згідно з даними бухгалтерського обліку. При цьому відповідно до п. 4 розділу XIX Проекту ПКУ для визначення об’єктів основних засобів, інших необоротних активів та нематеріальних активів за групами згідно з п. 145.1 розділу ІІІ цього документа з метою нарахування амортизації з II кварталу 2011 року застосовуються дані інвентаризації, яка проведена станом на 31.03.11 р.* Зазначимо також, що до переоціненої вартості об’єктів основних засобів не включається сума дооцінки, яку провели після 01.01.10 р.

* Див. Шпаргалку бухгалтера «Заповнення інвентаризаційних документів» // «БТ», 2010, № 45, с. 19; статтю «Результати інвентаризації: усуваємо кількісні та сумові розбіжності» // «БТ», 2010, № 45, с. 32.

Єдиний податок та фіксований патент

. Ще раз підкреслимо, що на I квартал 2011 року право роботи на єдиному податку збережено як для приватних підприємців, так і для юридичних осіб. Фікспатентники (підприємці, які торгують на ринку) також до 1 квітня 2011 року працюватимуть на умовах оплати вартості патенту, тому до цієї дати продовжили дію розділу IV Декрету про прибутковий податок. Саме з цієї дати Президенту України рекомендовано скасувати дію Указу № 746.

Перехідними положеннями

Проекту ПКУ встановлено особливості роботи спрощенців у I кварталі 2011 року. Зокрема, п. 16 розділу ХІХ Проекту ПКУ передбачено, що діючим єдиноподатникам не потрібно подавати заяву про право роботи на єдиному податку в наступному році. Дія Свідоцтва, виданого на 2010 рік, довідок про трудові відносини з найманими працівниками зберігається до 1 квітня 2011 року. Це саме стосується і патентів про сплату фіксованого податку, виданих на 2010 рік. Їх дію буде автоматично продовжено на I квартал 2011 року (п. 16 розділу XIX Проекту ПКУ).

Хочемо застерегти: якщо до 16 грудня поточного року

Податковий кодекс так і не буде підписано Президентом України, тобто імовірність набуття ним чинності з початку наступного року буде під запитанням, рекомендуємо єдиноподатникам усе-таки подати відповідну заяву до податкового органу не пізніше 16.12.10 р. Інакше може виникнути неприємна ситуація з пропуском строку подання заяви, тоді як індульгенція, передбачена Проектом ПКУ, так і не почне діяти. Результат — необхідність переходу на загальну систему оподаткування з початку наступного року.

Що стосується приватних підприємців, які зможуть за новими правилами працювати на єдиному податку з 1 квітня 2011 року, то вони повинні подати відповідну заяву до податкового органу

до 20 березня 2011 року (включно). При цьому в п. 16 розділу XIX Проекту ПКУ зазначено, що для таких суб’єктів у 2011 році застосовується граничний обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), що діяв згідно із законодавством про спрощену систему оподаткування у 2010 році. Маємо на увазі, що 500-тисячна межа, про яку тут ітиметься, застосовуватиметься виключно для визначення права підприємця працювати в 2011 році на єдиному податку (чи не вийшов він за межі граничного доходу в попередньому році), а не як граничний розмір доходу, який не може перевищити єдиноподатник у 2011 році.

Єдиноподатники в I кварталі 2011 року звільняються від сплати таких податків, обов’язкових платежів

(п. 16 розділу XIX Проекту ПКУ):

— податку на прибуток підприємств;

— податку на доходи фізичних осіб (з доходу підприємців);

— ПДВ з операцій поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, за винятком ПДВ, що сплачується єдиноподатниками, яких було зареєстровано платниками цього податку на момент набуття чинності

Податковим кодексом. Отже, юридичні особи, які сплачують єдиний податок за ставкою 6 %, та підприємці-єдиноподатники, зареєстровані платниками ПДВ у добровільному порядку станом на 31.12.10 р., у I кварталі 2011 року будуть платниками ПДВ на загальних підставах;

— земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення підприємницької діяльності;

— плати за користування надрами;

— збору за спеціальне використання води;

— збору за спеціальне використання лісових ресурсів;

— збору за проведення деяких видів підприємницької діяльності (нинішній аналог торгового патенту, який потрібно придбавати, зокрема, при торгівлі за готівкові кошти, наданні побутових послуг населенню).

Що стосується

єдиного внеску на соціальне страхування (ЄВС), то він сплачуватиметься єдиноподатниками та фікспатентниками в загальному порядку, установленому Законом про ЄВС* Це означає, що зі свого доходу підприємці повинні будуть сплачувати ЄВС починаючи з 1 січня 2011 року, у сумі не менше розміру мінімального внеску (ставка ЄВС х мінімальну зарплату в цьому місяці). Крім того, ЄВС за встановленою суб’єкту господарювання ставкою потрібно сплачувати із зарплати найманих працівників. При сплаті єдиного податку в I кварталі 2011 року (юридичними особами — також у квітні 2011 року за
I квартал) розподіл суми єдиного податку між соцфондами та бюджетом не передбачається. Водночас у п. 15 розділу XIX Проекту ПКУ зазначено, що в I кварталі 2011 року (а для юридичних осіб — і у квітні) єдиний податок перераховується єдино- податниками та фікспатентниками тільки в частині, що підлягає зарахуванню до бюджету.

* Див. «Єдиний внесок на соцстрахування» // «БТ», 2010, № 37, с. 38.

Згідно з

Указом № 746 єдиний податок розподіляється так:

43 % — до бюджету;

42 % — до Пенсійного фонду;

15 % — до фондів соцстрахування (у тому числі 4 % — до Фонду безробіття).

Отже, підприємець, який сплачує єдиний податок за ставкою 200 грн., у січні повинен буде перерахувати до бюджету лише 86 грн. (200 х х 43 %) єдиного податку за лютий. При цьому ЄВС за лютий він сплатить у повній сумі.

Що стосується фікспатентників, то сьогодні до Пенсійного фонду надходить 10 % від вартості патенту, а 90 % — до місцевого бюджету. Отже, у I кварталі 2011 року такі підприємці повинні заплатити до бюджету 90 % вартості патенту.

 

«Податкові канікули», або Хто зможе сплачувати податок на прибуток за ставкою 0 %

Починаючи з

1 квітня 2011 року спрощену систему оподаткування (єдиний податок) для юридичних осіб буде скасовано. Колишні єдиноподатники обов’язково перейдуть на загальну систему оподаткування, тобто стануть платниками податку на прибуток за встановленими Податковим кодексом правилами. Водночас деякі підприємства — представники малого та середнього бізнесу з 1 квітня 2011 року можуть скористатися так званими податковими канікулами. Сутність таких канікул зводиться до того, що протягом 5 років (до 1 січня 2016 року) прибуток, отриманий підприємством, обкладається податком на прибуток за ставкою 0 %. Крім застосування нульової ставки податку на прибуток, додатковим перевагами для таких суб’єктів є право ведення спрощеного бухгалтерського обліку доходів і витрат за методикою, затвердженою Мінфіном, а також право на подання декларації з податку на прибуток за спрощеною формою (пп. 44.2 і 49.2 Проекту ПКУ).

Отже,

до числа «відпочиваючих від податку на прибуток» можуть потрапити підприємства (п. 154.6):

а) створені в установленому законом порядку після 1 січня 2011 року*;

б) діючі, в яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх створення минуло менше трьох років), щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує

3 млн грн., та в яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду не перевищувала 20 осіб. Зауважте: при розрахунку середньооблікової кількості працівників ураховуються штатні працівники, зовнішні сумісники, а також особи, які виконують роботи (послуги) на підставі цивільно-правових договорів;

в)

які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до набуття чинності Податковим кодексом та в яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до 1 млн грн. і середньооблікова кількість працівників складала менше 50 осіб.

* Це правило не застосовується до підприємств, створених після 1 січня 2011 року шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення), приватизації та корпоратизації.

На перший погляд, коло щасливчиків чимале, проте не все так просто. Існує ще

перелік видів діяльності, при здійсненні яких нульова ставка податку на прибуток не може застосовуватися. До таких видів діяльності належать:

1) діяльність у сфері розваг, визначена в

п.п. 14.1.47 Проекту ПКУ**;

2) виробництво, оптовий продаж, експорт-імпорт підакцизних товарів;

3) виробництво, оптовий та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів;

4) видобуток, серійне виробництво та виготовлення дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння каменів, у тому числі органогенного утворення, що підлягають ліцензуванню відповідно до

Закону про ліцензування. Зверніть увагу, що згідно з чинною редакцією Закону про ліцензування*** ліцензуються лише видобуток дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння (п. 4 ч. 3) та збирання, первинна обробка відходів і брухту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння (п. 27 ч. 3);

5) фінансова діяльність (

гр. 65 — 67 Секції J КВЕД ДК 009:2005****);

6) діяльність з обміну валют;

7) видобуток і реалізація корисних копалин загальнодержавного значення;

8)

операції з нерухомим майном, оренда (у тому числі надання в оренду торговельних місць на ринках і в торговельних об’єктах) (гр. 70, 71 КВЕД ДК 009:2005);

9) діяльність з наданням послуг пошти і зв’язку (

гр. 64 КВЕД ДК 009:2005);

10) діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування чи антикваріату;

11) діяльність з наданням послуг у сфері телебачення та радіомовлення відповідно до

Закону про телебачення;

12) охоронна діяльність;

13)

зовнішньоекономічна діяльність (крім діяльності у сфері інформатизації);

14) виробництво продукції на давальницькій сировині;

15)

оптова торгівля та посередництво в оптовій торгівлі;

16) роздрібна торгівля одягом та іншими виробами, що були в користуванні (

«секонд-хенд»);

17) діяльність у сфері виробництва і розподілу електроенергії, газу та води;

18)

діяльність у сферах права, бухгалтерського обліку, інжинірингу; надання послуг підприємцям (гр. 74 КВЕД ДК 009:2005). До групи 74, крім зазначених, уключено також види діяльності у сфері архітектури, геології, геодезії, гідрометеорології, а також надання таких послуг у сфері підприємництва, як консультації з питань комерційної діяльності та управління, дослідження ринку, наймання та підбір персоналу, рекламна діяльність, секретарські послуги, фотографування, прибирання виробничих і житлових приміщень, пакування та інші послуги, що надаються підприємствам та приватним підприємцям.

** Згідно з цим підпунктом

діяльність у сфері розваг — це господарська діяльність юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, що полягає у проведенні лотерей, а також розважальних ігор, участь в яких не передбачає одержання її учасниками грошових або майнових призів (виграшів), зокрема більярд, кегельбан, боулінг, настільні ігри, дитячі відеоігри тощо.

*** З урахуванням змін, унесених Законом України від 19.10.10 р. № 2608-VI («БТ», 2010, № 47, с. 4), який у загальній частині набрав чинності з 17.11.10 р.

**** Зверніть увагу: згідно з наказом Держспоживстандарту від 11.10.10 р. з 01.01.11 р. запроваджується новий КВЕД ДК 009:2010. Протягом 2011 року ці класифікатори діятимуть паралельно, а з 31.12.11 р. КВЕД ДК 009:2005 втратить силу.

Але й цим вимоги не обмежуються. Якщо здійснюваний вами вид діяльності не входить до переліку заборонених і якщо ваше підприємство відповідає наведеним вище критеріям за граничним обсягом доходу і кількістю працівників, то слід

пам’ятати ще про одну важливу умову, що дозволяє працювати за нульовою ставкою податку на прибуток. Так, згідно з п. 154.6 Проекту ПКУ перелічені підприємства сплачуватимуть податок на прибуток за загальною ставкою (з 1 квітня 2011 року — 23 %), якщо у звітному періоді настає одна з подій:

1)

платник податків декларує обсяг доходів, який наростаючим підсумком з початку року перевищує 3 млн грн.;

2) середньооблікова кількість працівників перевищила 20 осіб

. При цьому, на наш погляд, для:

колишніх єдиноподатників (п.п. «в» частини першої п. 154.6 Проекту ПКУ) кількість працівників обмежується 50 особами;

— новостворених підприємств (

п.п. «а» частини першої п. 154.6 Проекту ПКУ) кількість працівників не обмежується (оскільки обмеження кількості найманих осіб наявне тільки в п.п. «б» і п.п. «в» частини першої п. 154.6 Проекту ПКУ;

3) розмір нарахованої за календарний місяць заробітної плати (доходу) працівнику, який перебуває з підприємством у трудових відносинах, становить менше розміру двох мінзарплат, установленої законодавством з розрахунку на одного працівника

.

Причому перехід на загальну систему оподаткування має бути здійснено вже в податковому періоді порушення, а не в наступному за ним податковому періоді.

Нарахування зарплати найманим працівникам у розмірі не менше двох мінзарплат, напевно, стане серйозною перешкодою для багатьох підприємств, адже нести такі витрати, з урахуванням чималого навантаження у вигляді ЄВС, зможуть далеко не всі малі підприємства. Причому варіант з установленням працівнику окладу в розмірі не менше двох мінімальних заробітних плат і нарахування йому зарплати в розмірі, наприклад, 0,5 ставки у зв’язку з роботою в режимі неповного робочого часу тут, напевно, не пройде. Важливий саме факт нарахування зарплати в розмірі не нижче зазначеного. Ураховуючи це, суб’єктам потрібно обміркувати, що їм більш вигідно: виконувати вимоги щодо розміру зарплати найманих працівників або сплачувати податок на прибуток за загальновстановленою ставкою в розмірі 23 %.

І ще один момент. Остання поправка, унесена до

Проекту ПКУ, навряд чи порадує тих суб’єктів, які застосовуватимуть нульову ставку податку на прибуток. Законодавці зробили застереження, що при нарахуванні такими підприємствами дивідендів своїм акціонерам (учасникам) вони нараховують і вносять до бюджету авансовий внесок з податку в загальновстановленому порядку і сплачують податок на прибуток за загальною ставкою (з 01.04.11 р. — 23 %) за звітний період, в якому здійснювалися нарахування і виплата дивідендів. Відповідно ці підприємства зможуть зарахувати суму сплаченого авансового внеску в рахунок нарахованих зобов’язань з податку на прибуток. Хоча, з іншого боку, і сьогодні підприємства-єдиноподатники виконують ту саму вимогу: при нарахуванні дивідендів вони також зобов’язані сплачувати авансовий внесок.

 

Хто звільняється від сплати податку на прибуток

Передбачені

Проектом ПКУ й пільговики, тобто підприємства, що звільняються від сплати податку на прибуток (ст. 154 Проекту ПКУ). Так, звільняється від оподаткування (стосовно середнього та малого бізнесу):

— прибуток підприємств, заснованих громадськими організаціями інвалідів, при дотриманні вимог

п. 154.1;

— прибуток від продажу на території України продуктів дитячого харчування власного виробництва, спрямований на збільшення обсягів виробництва та роздрібних цін на них (

п. 154.2);

— прибуток дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів недержавної форми власності, отриманий від надання освітніх
послуг (

п. 154.7);

— частина прибутку підприємств, діяльність яких спрямована на енергозбереження та використання альтернативних видів палива (

п. 158.1).

Ці пільги почнуть діяти

з 1 квітня 2011 року, як і весь розділ III Проекту ПКУ. Крім того, багато які суб’єкти господарювання звільняються від сплати податку на прибуток на певний період відповідно до п. 11 розділу XIX «Прикінцеві та перехідні положення» Проекту ПКУ. Виділимо деяких з них. Так, строком на 10 років починаючи з 1 січня 2011 року звільняється від оподаткування (п. 11.3 розділу XIX):

прибуток від надання готельних послуг у готелях категорій «п’ять зірок», «чотири зірки» і «три зірки», у тому числі новозбудованих або реконструйованих, або в яких проведено капітальний ремонт чи реставрацію існуючих будівель і споруд;

прибуток, отриманий від основної діяльності підприємств легкої промисловості (групи 17 — 19 КВЕД ДК 009:2005), крім підприємств, що виробляють продукцію з давальницької сировини. На перехідній період (до 31.12.11 р.) підприємствам легкої промисловості, які на момент набуття чинності Податковим кодексом мають укладені договори на виробництво продукції з давальницької сировини, строк виконання яких закінчується протягом установленого періоду, дозволяється не оподатковувати прибуток.

До 1 січня 2015 року

звільняється від оподаткування прибуток видавництв, видавничих організацій, підприємств поліграфії, отриманий ними від видів діяльності з виготовлення на території України книжкової продукції, крім продукції еротичного характеру (п. 11.4 розділу XIX Проекту ПКУ).

Пільги для суб’єктів, зазначених у

пп. 11.1 — 11.8 проекту ПКУ діятимуть, якщо прибуток, звільнений від оподаткування, спрямовуватиметься ними на збільшення обсягів виробництва (надання послуг), переоснащення матеріально-технічної бази, впровадження новітніх технологій, пов’язаних з діяльністю таких суб’єктів, і на повернення кредитів, використаних на ці цілі, та сплату процентів за ними. Порядок цільового використання таких коштів буде встановлено Кабміном.

 

Єдиний податок

Робота підприємця на єдиному податку за чинним на сьогодні законодавством має чимало переваг. Найяскравіші з них — це право не використовувати в роботі РРО та існування несуворих вимог до ведення обліку доходів і витрат. Головне — не виходити за межі граничних показників річного доходу і кількості працівників. Існування цієї насправді спрощеної системи оподаткування дозволяло вирішити чимало проблем і юридичним особам — суб’єктам господарювання (дружні підприємці надавали різні послуги, виконували роботи, купували товар тощо). Однак із прийняттям

Податкового кодексу єдиний податок (за рідкісними винятками) звели до продажу товарів (робіт, послуг) кінцевому споживачу (див. табл. на с. 19). Як передбачено п.п. 139.1.12 Проекту ПКУ, навіть якщо єдиноподатники надаватимуть будь-які з дозволених видів послуг підприємствам (підприємцям на загальній системі), уключити такі витрати до витрат для цілей зменшення оподатковуваного прибутку вони не зможуть. Це обмеження не поширюється тільки на послуги, отримані від підприємця-єдиноподатника у сфері інформатизації.

Як бачимо, в нині існуючому варіанті

Проекту ПКУ єдиноподатникам дозволили вести діяльність у сфері розваг (інтернет-клуби, боулінг, бильярд можуть бути спокійні — звичайно, при відповідності до інших вимог), здійснювати роздрібну торгівлю товарами, що були в користуванні («секонд-хенд»), вести торгівлю через торговельні автомати, надавати послуги у сфері інжинірингу, геології та геодезії, технічних випробувань і досліджень.

На завершення зауважимо, що у

Проекті ПКУ, підготовленому до другого читання і прийнятому Верховною Радою, спостерігаються серйозні поступки суб’єктам господарювання, хоча, звичайно, у ньому залишилося ще чимало проблемних положень для малого та середнього бізнесу. Чекатимемо і сподіватимемося, що в остаточному варіанті Податкового кодексу законодавці пом’якшать ще деякі свої наміри щодо ускладнення життя підприємництву.

 

Критерії роботи на єдиному податку для приватного підприємця

 

 

Показник

Вимоги

Кількість найманих працівників

Не більше 4 осіб (для ресторанного господарства — не більше 8 осіб) — п. 291.1 Проекту ПКУ
Примітка. При розрахунку кількості працівників не враховуються працівники, які перебувають у відпустці по вагітності та пологах і у відпустці для догляду за дитиною до трьох років (за медичним висновком — до шести років)

Обсяг доходу (виручки) за рік

Не більше (п. 291.1 Проекту ПКУ):
— при застосуванні РРО — 600 тис. грн. на рік;
— без застосування РРО — 300 тис. грн. на рік.
Дохід підприємця-єдиноподатника визначається за «касовим методом», тобто за датою надходження коштів на розрахунковий рахунок (до каси) — п. 292.4 Проекту ПКУ.
У разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом є сума винагороди повіреного (агента)п. 292.3 Проекту ПКУ. Зверніть увагу на відсутність у цьому списку договору комісії. Отже, підприємці-комісіонери враховуватимуть всі транзитні кошти, що проходять через них, при визначенні граничного доходу, як цього й сьогодні вимагає ДПАУ

Види діяльності

Єдиноподатникам не можна здійснювати такі види діяльності (п.п. 291.1.2 Проекту ПКУ):
а) діяльність з організації та проведення азартних ігор;
б) виробництво та роздрібний продаж підакцизних товарів (крім діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива і столових вин);
в) виробництво та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів;
г) видобуток, виробництво та інші види діяльності з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, у тому числі органогенного утворення, що підлягають ліцензуванню відповідно до Закону про ліцензування(1);
ґ) видобуток та реалізацію корисних копалин;
д) фінансову діяльність;
е) операції з нерухомим майном, у тому числі з надання в оренду/суборенду торговельних місць та інших послуг на ринках і в торговельних об’єктах;
є) оптову торгівлю та посередництво в оптовій торгівлі;
ж) діяльність у сфері наземного, водного, авіаційного транспорту, надання додаткових транспортних послуг і допоміжних операцій (крім діяльності таксі, діяльності нерегулярного пасажирського транспорту і діяльності автомобільного вантажного транспорту);
з) зовнішньоекономічну діяльність, крім експорту програмного забезпечення та послуг з віддаленої підтримки програм та обладнання, розробки поставки та оновлення програмного забезпечення, надання послуг у сфері інформатизації;
і) діяльність з надання послуг пошти і зв’язку;
і) діяльність із проведення розслідувань та забезпечення безпеки;
ї) діяльність у сфері права;
й) діяльність у сфері бухгалтерського обліку та аудиту;
к) діяльність з консультування з питань комерційної діяльності та управління;
л) діяльність з управління підприємствами, допоміжну діяльність у сфері державного управління;
м) рекламну діяльність;
н) підбір і забезпечення персоналом;
о) діяльність з перепродажу предметів мистецтва, колекціонування та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування чи антикваріату;
п) роздрібну торгівлю виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, обробленим та необробленим дорогоцінним камінням;
р) роздрібну торгівлю через мережу Інтернет

Форма розрахунків

Єдиноподатники можуть здійснювати розрахунки за відвантажені товари (надані послуги, виконані роботи) виключно в готівковій та безготівковій формах. Бартерну форму розрахунків, у тому числі проведення будь-яких взаємозаліків, тепер заборонено для таких підприємців (п. 291.3 Проекту ПКУ)

(1) Ще раз нагадаємо, що згідно з чинною редакцією Закону про ліцензування ліцензуються тільки видобуток дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння (п. 4 ч. 3) та збирання, первинна обробка відходів і брухту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння (п. 27 ч. 3).

 

Документи статті

Декрет про прибутковий податок

— Декрет КМУ
«Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.92 р. № 13-92.

Проект ПКУ

— Проект Закону України «Податковий кодекс України» від 21.09.10 р. № 7101-1 (прийнятий ВРУ 18.11.10 р. у другому читанні).

Закон про ЄВС

— Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.10 р. № 2464-VI.

Закон про податок на прибуток

— Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.

Закон про ліцензування

— Закон України «Про ліцензування деяких видів підприємницької діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III.

Закон про телебачення

— Закон України «Про телебачення та радіомовлення» від 21.12.93 р. № 3759-XII.

Закон № 2608

— Закон України «Про внесення змін
до деяких законодавчих актів України щодо обмеження державного регулювання господарської діяльності» від 19.10.10 р. № 2608-VI.

Указ № 746

— Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» у редакції від 28.06.99 р. № 746/99.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі