Теми статей
Обрати теми

Щодо подання звітності до органів Держкомстату тощо

Редакція БТ
Лист від 15.07.2010 р. № 14/2-18/72

РЕКВІЗИТИ ПЕРВИННИХ ДОКУМЕНТІВ,

статус рахунка-фактури, подання статистичної звітності — роз’яснює Держкомстат

 

Лист Державного комітету статистики України від 15.07.10 р. № 14/2-18/72

«Щодо подання звітності до органів Держкомстату тощо»

 

У

листі, що коментується, Держкомстат порушує кілька моментів. Проаналізуємо їх по черзі.

1. Статистична звітність за довіреністю.

Згідно з ч. 3 ст. 244 Цивільного кодексу України (далі — ЦКУ) довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами, тобто довіреністю підтверджуються повноваження представника діяти від імені довірителя у відносинах з третіми особами. У листі , що коментується, Держкомстат зазначає, що ЦКУ не визначено вичерпний перелік випадків, у яких може видаватися довіреність. Проте автори листа чітко не визначили, чи можна оформляти довіреність на складання, підписання та подання статистичної звітності. Судячи з усього, вони не заперечують проти цього.

Позиції інших органів із цього питання відрізняються. Наприклад, ПФУ стверджує, що обов’язки з подання звітності за підприємця не може бути покладено на іншу особу (

листи від 12.07.10 р. № 12063/03-214 і від 14.07.10 р. № 12228/09-10 // «БТ», 2010, № 38, с. 8.). Водночас ДПАУ все одно, хто принесе звіт до канцелярії інспекції (лист від 05.09.07 р. № 17525/7/28-0917/32).

2. Відбиток печатки на формах статистичної звітності.

Пославшись на Порядок перегляду звітно-статистичної документації, необхідної для проведення державних статистичних спостережень, затверджений наказом Держкомстату від 25.12.08 р. № 521, автори листа зауважили, що проставляння відбитку печатки на формах статистичної звітності не обов’язкове (аналогічний висновок міститься і в листі Держкомстату від 17.02.10 р. № 19-18/48).

3. Рахунок-фактура — не первинний документ.

Згідно зі ст. 14 Закону України «Про державну статистику» від 17.09.92 р. № 2614-XII органи державної статистики затверджують типові форми первинної облікової документації, необхідні для проведення державних статистичних спостережень. У листі, що коментується, Держкомстат нагадує, що рахунок-фактура не належить до типових форм, затверджених Держкомстатом. У зв’язку з цим підприємства складають рахунки в довільній формі. Раніше Мінфін на те, що рахунок-фактура за своїм призначенням не відповідає ознакам первинного документа, оскільки ним не фіксується будь-яка господарська операція, розпорядження або дозвіл на проведення господарської операції, а має лише інформаційний характер, вказував Мінфін (листи від 27.11.06 р. № 31-34000-20-23/25136 і від 09.07.07 р. № 31-34000-20/23-4579/4800).

4. Дійсність радянських типових форм.

У листі, що коментується, Держкомстат дозволяє застосовувати разом з типовою формою № М-21 «Інвентаризаційний опис № __», затвердженою наказом Держкомстату від 21.06.96 р. № 193, схожий документ — форму № інв-3 «Інвентаризаційний опис товарно-матеріальних цінностей», прийнятий ще за радянських часів (постанова № 241*), у частині, що не суперечить формі № М-21.

* Постанова Держкомстату СРСР «Про затвердження форм первинної облікової документації для підприємств та організацій» від 28.12.89 р. № 241.

Зауважимо: Держкомстат і раніше (лист від 30.01.03 р. № 03-04-05/18) звертав увагу на те, що дія постанови № 241 на території України не припинялася і не суперечить постанові ВРУ «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12.09.91 р. № 1545-XII.

5. Запровадження додаткових реквізитів первинних документів.

Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV (далі — Закон про бухоблік) та Положенням № 88** установлено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати низку обов’язкових реквізитів (найменування документа (форми), дату й місце складання, назву підприємства, від імені якого складено документ, посади, прізвища та підписи відповідальних осіб тощо). У листі, що коментується, Держкомстат не заперечує проти включення до первинних документів залежно від характеру операції та технології обробки даних додаткових реквізитів.

** Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом МФУ від 24.05.95 р. № 88 (див. додаток «Документи», 2010, № 32).

Про те, що до типових форм респондентів можуть входити додаткові реквізити, Держкомстат висловлювався й раніше, наприклад, стосовно документації зі статистики праці (лист від 19.03.10 р. № 17/1-25/ж-61/10/59).

Також Держкомстат не забороняє оформляти господарські операції на самостійно розроблених бланках первинних документів (на це вказано і в п. 2.7 Положення № 88). Але! Вони мають містити всі обов’язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону про бухоблік і п. 2.4 Положення № 88.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі