Теми статей
Обрати теми

Про сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища за розміщення відходів на міському сміттєзвалищі

Редакція БТ
Лист від 02.03.2010 р. № 2602

ЕКОЗБІР ЗА РОЗМІЩЕННЯ ВІДХОДІВ

на міському звалищі: неоднозначна думка Держпідприємництва

 

Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 02.03.10 р. № 2602

«Про сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища за розміщення відходів на міському сміттєзвалищі»

 

У

листі, що коментується, Держпідприємництва висловив свою думку про те, хто є платником збору за забруднення навколишнього природного середовища (далі — екозбір) за розміщення на міському звалищі побутових відходів.

Проаналізувавши норми

Закону України «Про відходи» від 05.03.98 р. № 187/98-ВР (далі — Закон про відходи), Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і справляння цього збору, затвердженого постановою КМУ від 01.03.99 р. № 303 (далі — Порядок № 303), Інструкції про порядок нарахування і сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, затвердженого наказом Мінекології та ДПАУ від 19.07.99 р. № 162/379, а також висновки листів ДПАУ від 28.05.08 р. № 197/2/15-0210 і від 28.05.08 р. № 6208/5/15-0215**, Держпідприємництва зробив досить розпливчастий висновок щодо сплати екозбору підприємством (у листі воно називається «ТОВ»), яке надає послуги з приймання та захоронення на міському звалищі побутових відходів (див. «Екозбір щодо побутових відходів — думка Держпідприємництва»).

** Норми цього листа аналізували у статті «Небезпечні відходи: зберігаємо, утилізуємо, обліковуємо…» // «БТ», 2008, № 31, с. 13.

 

Екозбір щодо побутових відходів — думка Держпідприємництва

Витяг із листа, що коментується

«Враховуючи норми чинного законодавства та інформацію, надану у листі, вважаємо, що ТОВ зобов'язане сплачувати збір за забруднення навколишнього природного середовища за розміщення відходів на міському сміттєзвалищі.

Проте <…> повідомляємо, що у сфері поводження з відходами існують випадки, коли за умовами договору про передачу побутових відходів від їх власника (утворювача) до іншої організації (підприємства комунального господарства) чи за рішенням місцевої державної адміністрації встановлено інший порядок сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, не передбачений чинним законодавством, у частині його сплати власником побутових відходів, а не підприємством комунального господарства, яке безпосередньо виконує операцію видалення відходів на звалище.

У цьому разі власники побутових відходів, що уклали договори на розміщення відходів з підприємствами комунального господарства, належатимуть до платників збору за забруднення навколишнього природного середовища та сплачуватимуть збір виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, нормативів збору та коригуючих коефіцієнтів, наведених у таблицях 2.4, 2.5 додатка 2 до Порядку <…> № 303, в однократному розмірі».

 

Перший висновок про те, що підприємство, яке надає послуги з приймання та захоронення на міському звалищі побутових відходів, є платником екозбору, не викликає жодних сумнівів. Адже, судячи з усього, у такого підприємства є відповідний дозвіл місцевих органів влади на розміщення відходів на спеціально відведеній території (звалищі) та йому встановлено річний ліміт на обсяг відходів, що можуть там розміщуватися.

Із другим висновком, хоча його і надано як виняток, ми не можемо погодитися.

Найбільше дивує те, що такий шанований держорган, як Держпідприємництва, сам підкреслює те, що такий порядок не передбачено чинним законодавством, але погоджується з його застосуванням на практиці.

На наш погляд, такими рекомендаціями слід користуватися дуже обережно.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.91 р. № 1251-XII платниками податків та зборів (обов'язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких відповідно до законів України покладено обов'язок сплачувати податки та збори (обов'язкові платежі). Тому порядок сплати податків не може бути предметом договірних відносин.

При перевірці податківці, найімовірніше, нарахують суми збору в порядку, передбаченому законодавством, а не договором, і застосують штрафні санкції за таке порушення, навіть якщо в договорі або рішенні місцевої держадміністрації* буде передбачено інший порядок сплати екозбору і сторони будуть його сумлінно виконувати.

* В абзаці «л» ч. 1 ст. 20 Закону про відходи місцевим держадміністраціям надано право визначати в установленому законом порядку розмір платежів за розміщення відходів, але нічого не йдеться про можливість установлення особливого порядку його сплати, зокрема визначення платника екозбору.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі