Теми статей
Обрати теми

Збір за спецводокористування: що потрібно знати при поданні звітності за І квартал 2011 року

Редакція БТ
Стаття

ЗБІР ЗА СПЕЦВОДОКОРИСТУВАННЯ:

що потрібно знати при поданні звітності
 за І квартал 2011 року

 

З набранням чинності Податковим кодексом збір за спеціальне використання водних ресурсів зазнав чимало принципових та деякою мірою визначальних змін. Зокрема, значно розширено коло суб’єктів господарювання, які мають сплачувати цей збір. Адже починаючи з I кварталу 2011 року він стягуватиметься і за використання води для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб.

У сьогоднішній публікації нагадаємо основні правила стягнення збору, які варто враховувати при поданні звітності за новою формою.

Сергій ДЕЦЮРА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Про що піде мова

З 01.01.11 р. суб’єкти господарювання, які використовують водні ресурси, замість збору за спеціальне використання водних ресурсів, сплата якого регулювалася

пп. 8 та 81 розділу II «Прикінцеві положення» Закону № 309, Порядком № 1494 та Iнструкцією № 231 (які з набранням чинності ПКУ не діють), мають сплачувати збір за спеціальне використання води (далі — збір за спецводокористування), стягнення якого регулює розділ XVI ПКУ.

Основні зміни, що стосуються стягнення збору за спецводокористування, ми висвітлили в консультації «

Ресурсні платежі: загальна характеристика, або Що нового приніс Податковий кодекс» // «БТ», 2011, № 15, с. 16. Тому в цій публікації основну увагу зосередимо на складанні звітності з цього збору за I квартал 2011 року.

 

Платники збору

Платниками збору

за спецводокористування відповідно до п. 323.1 ПКУ вважаються водокористувачі, тобто суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи — підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Звернемо увагу, що для деяких суб’єктів господарювання, які фактично використовують воду в господарській діяльності за новими правилами, передбачено певні особливості віднесення їх до платників цього збору, а саме:

1) бюджетні установи тепер взагалі

не виступають платниками цього збору, якщо використовують воду для господарської діяльності, яка не направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах*. Але якщо бюджетні установи використовують воду в господарській діяльності, яка приносить будь-який дохід, — такі суб’єкти стають платниками цього збору і обчислюють його на загальних підставах з усього обсягу використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах постачання;

2) за воду, яка використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб, відповідно до

п.п. 324.4.1 ПКУ збір не сплачується лише населенням. Використання води на ці цілі юридичними особами і фізичними особами — підприємцями не названо серед винятків. У зв’язку з цим юридичні особи і фізичні особи — підприємці з 01.01.11 р. мають сплачувати цей збір і за воду, яка використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб;

3) за обсяги води, переданої водокористувачем — постачальником іншим водокористувачам

без укладення з останніми договору на поставку води, відповідно до абз. 2 п. 326.2 ПКУ збір обчислюється і сплачується таким водокористувачем — постачальником. Тобто суб'єкти господарювання, які отримують воду від інших водокористувачів, будуть платниками збору за спецводокористування лише в тому випадку, якщо отримують таку воду за договором**.

* Раніше вони були звільнені лише від сплати збору за спецводокористування як і інші водокористувачі при використанні води для питних і санітарно-гігієнічних потреб.

** Iнформація про таких водокористувачів-абонентів надається постачальником води щороку до 20 січня, а за новоукладеними договорами — протягом 10 днів після їх укладення (п. 326.12 ПКУ).

Наприклад, якщо юридична особа, яка орендує приміщення, не уклала договір на постачання води (за використану воду оплата здійснюється у складі орендних платежів, бо абонентом водопостачальника є орендодавець), то за воду, яку використовує орендар у своїй діяльності (зокрема,

для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб), збір за спецводокористування сплачує орендодавець. Якщо ж орендар уклав договір на постачання води з водопостачальником або з орендодавцем, який виступає водокористувачем-постачальником, то сплачувати збір повинен орендар. Це підтверджують і податківці у ЄБПЗ (див. «Хто сплачує збір за спецводокористування при оренді приміщення» на с. 47 цього номера).

 

Об’єкт оподаткування

Порядок визначення об’єкта оподаткування

збором за спецводокористування залежить від того, як використовується вода:

1)

за спеціальне використання води, отриманої шляхом забору з водних об’єктів та/або від первинних або інших водокористувачів (в тому числі і для використанні води при виробництві напоїв), об’єкт оподаткування визначається, як фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання (п. 324.1 ПКУ);

2)

за спеціальне використання води без її вилучення з водних об'єктів (п. 324.2 ПКУ) для потреб:

гідроенергетикифактичний обсяг води, що пропускається через турбіни гідроелектростанцій для вироблення електроенергії;

водного транспортучас використання поверхневих вод вантажним самохідним і несамохідним флотом, що експлуатується (залежно від тоннажності), та пасажирським флотом, що експлуатується (залежно від кількості місць);

3)

за спеціальне використання води для потреб рибництвафактичний обсяг води, необхідної для поповнення водних об'єктів під час розведення риби та інших водних живих ресурсів, у тому числі і для поповнення, яке пов'язане із втратами води на фільтрацію та випаровування (п. 324.3 ПКУ).

При цьому якщо водокористувачі застосовують воду для потреб охолодження обладнання, використовуючи оборотну систему водопостачання, збір обчислюють виходячи із

фактичних обсягів води, використаної на підживлення оборотної системи. За всі інші обсяги фактично використаної води такими водокористувачами збір обчислюють на загальних підставах (326.9 ПКУ).

Обсяг фактично використаної води обчислюється

всіма водокористувачами самостійно на підставі даних первинного обліку згідно з показаннями вимірювальних приладів.

За відсутності вимірювальних приладів обсяг фактично використаної води визначається водокористувачем за технологічними даними (тривалість роботи агрегатів, обсяг виробленої продукції чи наданих послуг, витрати електроенергії, пропускна спроможність водопровідних труб за одиницю часу тощо). У разі відсутності вимірювальних приладів, якщо можливість їх встановлення існує, збір сплачується у

двократному розмірі.

Зауважимо, що у випадку, коли вода використовується на державних системах у зрошувальному землеробстві, то обсяг фактично використаної води відтепер визначають органи водного господарства (

п. 326.11 ПКУ). Раніше обсяги використання води в таких цілях визначали водокористувачі самостійно, але з обов'язковим їх підтвердженням в управліннях зрошувальних систем (п. 4.7 Iнструкції № 231).

Для розрахунку суми збору, крім розміру використаної води, водокористувачам потрібно мати у своєму розпорядженні інформацію про те:

— з якого джерела надходить вода (надземного чи підземного), а також знати найменування надземного джерела чи область (район) розташування підземного джерела;

— яке значення має джерело води: загальнодержавне чи місцеве;

— установлений ліміт водоспоживання для кожного джерела.

Таку інформацію водокористувачі отримують при оформленні дозволу на спецводокористування або при укладенні договору на постачання води.

Нагадаємо, що дозволи на спецводокористування видаються водокористувачам відповідно до

ст. 49 ВКУ:

1) державними органами охорони навколишнього природного середовища — у разі використання води водних об’єктів загальнодержавного значення;

2) Верховною Радою АРК, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за погодженням з державними органами охорони навколишнього природного середовища — у разі використання води водних об’єктів місцевого значення.

У такому дозволі встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин. У разі настання маловоддя ці ліміти можуть бути зменшені спеціально уповноваженими державними органами без коригування дозволу.

 

Ставки збору

Ставки збору за спецводокористування встановлені

ст. 325 ПКУ (див. табл. 1 на с. 29).

Крім цих ставок, окремим категоріям водокористувачів при розрахунку суми збору дозволено застосовувати додаткові понижуючі коефіцієнти:

1)

у розмірі 0,005 — теплоелектростанціям з прямоточною системою водопостачання, якщо вони використовують воду, що пропускається через конденсатори турбін для охолодження конденсату (п. 325.8 ПКУ);

2)

у розмірі 0,3 — житлово-комунальним підприємствам (п. 325.9 ПКУ).

Варто також пам’ятати, що розміри ставок збору залежать від джерела водопостачання. Так, якщо вода використовується:

1)

з лиманів, то застосовується ставка збору, встановлена за спеціальне використання поверхневих вод відповідно до показника «Iнші водні об'єкти» (див. розд. I табл. 1 на с.29);

2)

з каналів — ставка збору, встановлена за спеціальне використання води водного об'єкта, з якого забирається вода в канал;

3)

із змішаних джерел водопостачання — використовується ставка збору, встановлена для джерел, з яких формуються (наповнюються) змішані джерела.

 

Таблиця 1.

Ставки збору за спецводокористування

 

I. СТАВКИ ЗБОРУ ЗА СПЕЦIАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ
ПОВЕРХНЕВИХ ВОД

Басейни річок, включаючи притоки всіх порядків

Ставки збору, грн./
100 куб. м.

Дніпра на північ від м. Києва (Прип'яті та Десни), включаючи м. Київ

26,97

Дніпра на південь від м. Києва (без Iнгульця)

25,65

Iнгульця

39,12

Сіверського Дінця

52,60

Південного Бугу (без Iнгулу)

29,66

Iнгулу

36,39

Дністра

16,16

Вісли та Західного Бугу

16,16

Пруту та Сірету

12,14

Тиси

12,14

Дунаю

10,82

Річок Криму

53,93

Річок Приазов'я

64,75

Iнших водних об'єктів

29,66

II. СТАВКИ ЗБОРУ ЗА СПЕЦIАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ПIДЗЕМНИХ ВОД

Найменування регіону

Ставки збору, грн./
100 куб. м.

Автономна Республіка Крим

49,87

у т. ч. м. Севастополь

49,87

Області:

Вінницька

43,11

Волинська

44,53

Дніпропетровська

37,77

Донецька

51,26

Житомирська

43,11

Закарпатська

28,32

Запорізька:

Веселівський, Мелітопольський, Приазовський, Якимівський райони

43,11

решта районів області

39,12

Iвано-Франківська:

Богородчанський, Верховинський, Долинський, Косівський, Надвірнянський, Рожнятівський райони

67,42

решта районів області

37,77

Київська:

Білоцерківський, Бородянський, Броварський, Васильківський, Iванківський, Кагарлицький, Києво-Святошинський, Макарівський, Миронівський, Обухівський, Поліський райони

31,34

решта районів області

36,97

Кіровоградська

49,87

Львівська

39,12

Луганська

56,62

Миколаївська

56,62

Одеська

47,20

Полтавська:

Великобагачанський, Гадяцький, Зіньківський, Лохвицький, Лубенський, Миргородський, Новосанжарський, Решетилівський, Хорольський, Шишацький райони

29,16

решта районів області

32,51

Рівненська:

Володимирецький, Здолбунівський, Костопільський, Рівненський, Сарненський, Острозький райони

34,79

решта районів області

40,40

Сумська:

Глухівський, Сумський, Роменський, Шосткинський райони

32,51

решта районів області

37,01

Тернопільська

52,60

Харківська

40,44

Херсонська

40,44

Хмельницька:

Деражнянський, Красилівський, Летичівський, Старокостянтинівський, Хмельницький, Полонський, Шепетівський райони

33,72

решта районів області

51,26

Черкаська

29,16

Чернівецька

47,20

Чернігівська:

Городнянський, Корюківський, Iчнянський, Сосницький, Щорський, Талалаївський райони

40,44

решта районів області

31,61

м. Київ

40,29

III. СТАВКИ ЗБОРУ ЗА СПЕЦIАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ВОДИ ДЛЯ ПОТРЕБ ГIДРОЕНЕРГЕТИКИ, ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ, РИБНИЦТВА ТА ВИГОТОВЛЕННЯ НАПОЇВ

Об’єкт оподаткування

Ставки збору

1) за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики, пропущеної через турбіни гідроелектростанцій

5,24 грн. за 10000 куб. м.

2) за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту з усіх річок, крім Дунаю, становлять:

— для вантажного самохідного і несамохідного флоту, що експлуатується

0,09 грн.
за 1 тоннаж-добу експлуатації

— для пасажирського флоту, що експлуатується

0,01 грн.
за 1 місце-добу експлуатації

3) за спеціальне використання води для потреб рибництва:

— поверхневої води

27,52 грн. за 10000 куб. м.

— підземної води

33,09 грн. за 10000 куб. м.

4) за спеціальне використання шахтної, кар'єрної та дренажної води

5,93 грн.
за 100 куб. м.

5) за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв:

— поверхневої води;

25,60 грн.
за 1 куб. м.

— підземної води

29,86 грн.
за 1 куб. м.

IV. КОЕФIЦIЄНТИ

1) коефіцієнти до ставок збору

— для теплоелектростанцій з прямоточною системою водопостачання

0,005

— для житлово-комунальних підприємств

0,3

2) збільшення суми збору

— у разі відсутності вимірювальних приладів

збільшується удвічі

— понадлімітне використання

у п'ятикратному розмірі

— за відсутності дозволу на спеціальне водокористування

у п'ятикратному розмірі

 

Що стосується індексації ставок збору, то у I кварталі 2011 року її проводити не потрібно.

 

Ліміти використання води

За воду, спожиту в межах ліміту, збір сплачується у звичайному порядку, а сума збору відноситься

до складу витрат згідно з розд. III ПКУ. За понадлімітне використання водних ресурсів збір обчислюється у п’ятикратному розмірі виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, за кожним джерелом водопостачання окремо згідно з установленими ставками збору та коефіцієнтами (ст. 327 ПКУ). Причому такі понадлімітні суми збору мають сплачуватись за рахунок прибутку, що залишається у водокористувача після оподаткування (п. 328.8 ПКУ).

Збір за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і водного транспорту повністю включається до складу витрат згідно з

розд. III ПКУ (п. 328.8 ПКУ), оскільки для цього виду збору ліміти не встановлюються.

Якщо ж дозвіл на спецводокористування із встановленими в ньому лімітами використання води у водокористувача взагалі відсутній, то збір справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як за понадлімітне використання, тобто

у п’ятикратному розмірі .

На 2011 рік (як і в минулих роках) не передбачено встановлення окремих лімітів для спеціального використання води для виробництва напоїв. Тому виробники напоїв у 2011 році, як це було раніше, можуть установити такі ліміти самостійно (на власний розсуд) у межах загального ліміту, передбаченого для конкретного джерела.

Розрахувати такі ліміти, на думку ДПАУ, яку вона висловила в

листі від 29.05.08 р. № 10916/7/15-0817, потрібно виходячи з питомої ваги обсягів води, використаної на виробництво напоїв, у загальному обсязі всієї використаної води. Так, наприклад, якщо за звітний період (I квартал) при загальному споживанні води 120 куб. м на виробництво напоїв використано 36 куб. м, а загальний річний ліміт установлено в розмірі 500 куб. м, то за рекомендаціями ДПАУ річний ліміт використання води на виробництво напоїв слід установити в розмірі 150 куб. м (36 : 120 х 500).

Звернемо увагу, що вище згаданий

лист ДПАУ був виданий до прийняття ПКУ, але оскільки іншого способу визначенння ліміти таким водокористувачам не передбачено, то застосування рекомендацій листа, на наш погляд, є цілком прийнятним.

 

Розподіл збору між бюджетами

Нагадаємо, що відповідно до

БКУ сума збору за спецводокористування надходить до загального фонду держбюджету та місцевих бюджетів. Розподіл суми збору між держбюджетом і місцевими бюджетами проводиться водокористувачами самостійно і залежить від статусу джерела, з якого споживається вода, тобто від того чи вода споживається із джерел загальнодержавного чи місцевого значення. На необхідність такого розподілу вказують і податківці у листі від 24.01.11 р. № 1418/7/15-0817.

Так, збір за спеціальне використання водних ресурсів загальнодержавного значення (у тому числі й за понадлімітне споживання) розподіляється між державним та місцевим бюджетами порівну —

по 50 % (п. 3 частини другої ст. 29, п. 3 частини першої ст. 64 та п. 3 частини першої ст. 66 БКУ).

Збір за спеціальне використання водних ресурсів місцевого значення (у тому числі й за понадлімітне споживання) повністю (100 %) сплачується платниками збору до місцевих бюджетів за місцем податкової реєстрації таких платників (

п. 3 частини першої ст. 69 БКУ). В такому розмірі він сплачувався до місцевого бюджету і в минулому році.

 

Подання звітності та сплата збору

Базовий податковий (звітний) період для збору за спецводокористування відповідно до

п. 328.1 ПКУ дорівнює календарному кварталу. Обчислюється цей збір платниками наростаючим підсумком з початку року. Для декларування нарахованих сум збору за спецводокористування наказом № 1009 затверджено такі форми звітності:

1)

Податкова декларація збору: за спеціальне використання поверхневих та підземних вод; за спеціальне використання поверхневої води теплоелектростанціями з прямоточною системою водопостачання; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами; за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод для потреб рибництва; за спеціальне використання кар'єрної, шахтної, дренажної води — Декларація водозбору;

2)

Податкова декларація збору за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики;

3) Податкова декларація збору за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту (крім стоянкових та службово-допоміжних суден) — Декларація для водного транспорту.

Крім цих форм

податкових декларацій вищезгаданим наказом ДПАУ затверджено також і відповідні Перерахунки податкових зобов’язань, які суб’єкти господарювання будуть подавати у разі уточнення податкових зобов’язань.

Зауважимо, що

наказ № 1009 , як і попередній наказ № 802, яким було затверджено податкові розрахунки із збору за спецводокористування, не містить порядку заповнення затверджених форм звітності. Тому заповнюючи будь-яку податкову декларацію та Перерахунки податкових зобов’язань водокористувачам доведеться керуватися лише текстовою частиною таблиць і примітками до них.

Подаються

податкові декларації зі збору за спецводокористування щокварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, до органу ДПС за місцем податкової реєстрації платника збору. Винятком є лише Декларація для водного транспорту: вона за I квартал не подається і збір за спецводокористування для потреб водного транспорту не сплачується (пп. 328.3 та 328.4 ПКУ). Таку Декларацію вперше у календарному році подають за півріччя.

Згідно з

п. 328.7 ПКУ одночасно з податковими деклараціями зі збору за спецводокористування платники збору мають подавати до органів ДПС також і копії дозволу на спеціальне водокористування, договору на поставку води та статистичну звітність про використання води (ф. № 2-ТП (водгосп)). Такі документи водокористувачі подавали разом із звітністю щодо цього збору і раніше.

Сплачується

збір протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного терміну подання Податкової декларації, за місцем податкової реєстрації платника збору (п. 328.4 ПКУ).

Таким чином, у 2011 році граничним терміном подання звітності із збору за спецводокористування

за I квартал 2011 року є 10 травня 2011 року, а останнім днем сплати збору — 20 травня 2011 року; за півріччя 2011 року, відповідно, 9 серпня 2011 року та 19 серпня 2011 року; за 3 квартали 2011 року9 листопада 2011 року та 18 листопада 2011 року; за 2011 рік9 лютого 2012 року та 17 лютого 2012 року.

Для платників, які мають у своєму складі філії, звітування щодо водозбору має певні особливості.

Так, якщо воду використовує філія, відділення, інший відокремлений підрозділ водокористувача, які

мають банківські рахунки, ведуть окремий бухгалтерський облік своєї діяльності та складають окремий баланс, то подавати податкові декларації та сплачувати збір за спецводокористування мають такі підрозділи за своїм місцем податкової реєстрації (п. 328.5 ПКУ).

Якщо воду використовують структурні підрозділи, які

не мають банківських рахунків, не ведуть окремого бухгалтерського обліку своєї діяльності, не складають окремого балансу, то подавати податкові декларації і слачувати збір має водокористувач, до складу якого входять такі структурні підрозділи, за місцем знаходження водних об'єктів (п. 328.6 ПКУ).

 

Порядок заповнення декларації

Для «звичайних» водокористувачів (у тому числі і для виробників напоїв) призначена

Декларація водозбору. Для підприємств гідроенергетики та водного транспорту призначено окремі форми.

Форма

Декларація водозбору в порівнянні з тією, що використовувалася у минулому році і була затверджена наказом № 802, практично залишилася без змін, за винятком того, що відтепер:

1) у

Декларації водозбору відображаються більш детальні дані щодо напрямків використання води, які передбачені у ПКУ. Так, є окремі розділи для розрахунку збору для потреб рибництва, житлово-комунальних підприємств та за спеціальне використання кар'єрної, шахтної, дренажної води;

2) шапка декларації містить інформацію також і про

код органу місцевого самоврядування за основним та не основним місцем обліку водокористувача в органах ДПС (за КОАТУУ);

3) у табличній частині форми декларації:

— з’явився

новий розділ IX, де відображатиметься пеня, нарахована відповідно до п.п. 129.1.2 ПКУ у разі заниження податкового зобов’язання;

— ставки збору (раніше нормативи збору) наводитимуться у

графі 4 у гривнях з копійками на 1, 100 або 10000 куб. м (залежно від того, на які цілі було використано воду), а не у копійках на 1 куб. м, як було до цього.

Порядок заповнення

Декларації водозбору розглянемо на умовному прикладі.

Приклад.

Підприємство «Байкал» використовує воду для виробництва напоїв, а також для інших цілей. Iнформацію про використання води за I квартал 2011 року наведено в табл. 2.

 

Таблиця 2.

Водоспоживання підприємства «Байкал»

Джерело

Статус джерела

Ставки збору, грн. за 100 куб. м

Ставки збору
за воду в складі
напою, грн. за 1 куб. м

Установлений річний ліміт, куб. м

Фактично використано, куб. м

(ст. 325 ПКУ)

усього

у складі напоїв

А

Поверхневий водний об’єкт загальнодержавного значення

25,65

25,60

1300

300

200

Б

Підземні води загальнодержавного значення

29,16

400

80

В

Поверхневий водний об’єкт місцевого значення

25,65

900

250

Г

Підземні води місцевого значення

29,16

29,86

500

125

100

Д

Підземні води місцевого значення

29,16

400

90

 

Відповідно до рекомендацій ДПАУ підприємство розрахувало ліміти водоспоживання для використання води для виробництва напоїв:

1) для джерела А:

— для виробництва напоїв — 867 куб. м (200 : 300 х 1300);

— для інших потреб — 433 куб. м (1300 - 867);

2) для джерела Г:

— для виробництва напоїв — 400 куб. м (100 : 125 х 500);

— для інших потреб — 100 куб. м (500 - 400).

Заповнюючи

Декларацію водозбору варто звернути увагу на такі моменти:

1) у

графі 4 відтепер ставки збору зазначаються у гривнях з копійками на 1, 100 та 10000 куб. м, тобто так, як вони вказані у ст. 325 ПКУ. В зв’язку з цим для заповнення цієї графи потрібно просто перенести розмір ставок із ПКУ;

2) фактичний обсяг використаної води (

графа 3) відображається у куб. м, а ставки збору, вказані у графі 4, наводяться, як у розрахунку на 1 куб. м., так і на 100 та 10000 куб. м.

У зв’язку з цим водокористувач має пам’ятати, що для правильного розрахунку розміру збору, що вказують у графах 7, 8 та 9

Декларації водозбору, ставки збору і кількість використаної води при розрахунку збору мають враховуватися у формулах, наведених у цих графах у співставних величинах. Якщо, наприклад, ставку сбору встановлено за 100 куб. м, то враховуючи, що обсяг використаної води у графі 3 Декларації водозбору завжди наводиться у куб. м, при розрахунку розміру збору у графах 7, 8 та 9 необхідно результат множення ставок збору, обсягів викристання води та коефіцієнти ділити на 100.

Розробники форми

Декларації водозбору такі поправочні коефіцієнти чомусь вказали лише у двох останніх формулах, наведених у гр. 9.

Крім того лише у останній формулі, яка наведена у гр. 9, згадується двократне збільшення суми збору у випадку, коли відсутні вимірювальні прилади (

п. 326.10 ПКУ). Тому розраховуючи розмір збору за формулами, що наведені в гр. 7 та 8, радимо за необхідності самостійно врахувати поправочні коефіцієнти (1:100 чи 1:10000), а також коефіцієнт 2 у випадку незастосування вимірювальних приладів. Лише при застосуванні таких коефіцієнтів у гр. 7 буде вказана правильна сума збору, розрахована за воду, що використана в межах ліміту, у гр. 8 — за понадлімітне використання води, а у гр. 9 — загальна сума збору (сума показників гр. 7 та гр. 8);

3) у гр. 5 вказуються коефіцієнти, які застосовуються до ставок збору за спецводокористування, тобто коефіцієнти 0,005 або 0,3, вказані у

пп. 325.8 та 325.9 ПКУ, які застосовують теплоелектростанції та підприємства ЖКГ відповідно.

Приклад заповнення

Декларації водозбору наведено на рис. на с.33.

 

<…>

№ з/п

Назви водних об'єктів та показники

Фактичний обсяг використаної води з урахуванням обсягу втрат води у системах водопостачання; фактичний обсяг води, пропущеної через конденсатори турбін для охолодження конденсату; фактичний обсяг води, необхідної для поповнення водних об'єктів (у т. ч. фільтрації, випаровування), куб. м

Ставки збору, грн. коп. / 1 (100; 10000) куб. м

Коефіцієнти, що застосовуються до ставок збору2

Установлений річний ліміт використання води, куб. м

Суми збору,
обчисленого в межах ліміту3, грн. коп.,
к. 3 або к. 6
(якщо к. 3 > к. 6) х к. 4 х к. 5

Суми збору, обчисленого понад лімітні обсяги3, грн. коп., заповнюється, якщо к. 3 > к. 6 (к. 3 -  к. 6) х к. 4 х к. 5 х 5

Усього нараховано збору3 , грн. коп.
к. 7 або к. 8 + к. 7 або к. 3 х (к. 4/1
(100; 10000)) **** х к. 54 або (к. 3 х (к. 4/1 (100; 10000)) **** х к. 5) х 25

У тому числі:

до державного бюджету3, грн. коп.

до місцевих бюджетів3, грн. коп.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

I

Нарахована сума збору з початку року, усього (р. 1 + р. 2 + р. 3 + р. 4 + р. 5 + р. 6)
(крім вод для потреб гідроенергетики та водного транспорту):

8252,64

2584,50

5668,14

1

спеціальне використання поверхневих та підземних вод, усього (р. 1.1 + р. 1.2)
(крім р. 2, р. 3, р. 4, р. 5, р. 6):

146,64

24,50

122,14

1.1

водні об'єкти загальнодержавного значення,

усього (р. 1.1.1 + р. 1.1.2), у тому числі:

48,98

24,50

24,48

1.1.1

поверхневі водні об'єкти*****:

25,65

12,83

12,82

1.1.1.1

Джерело А

100

25,65

433

25,65

25,65

12,83

12,82

1.1.1.2

1.1.2

підземні води та джерела*****:

23,33

11,67

11,66

1.1.2.1

Джерело Б

80

29,16

400

23,33

23,33

11,67

11,66

1.1.2.2

1.2

водні об'єкти місцевого значення,

усього (р. 1.2.1 + р. 1.2.2), у тому числі:

97,66

97,66

1.2.1

поверхневі водні об'єкти *****:

64,13

64,13

1.2.1.1

Джерело В

250

25,65

900

64,13

 

64,13

64,13

1.2.1.2

1.2.2

підземні води та джерела*****:

33,53

33,53

1.2.2.1

Джерело Г

25

29,16

100

7,29

7,29

7,29

1.2.2.2

Джерело Д

90

29,16

400

26,24

26,24

26,24

2

спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв,

усього (р. 2.1 + р. 2.2)

8106,00

2560,00

5546,00

2.1

водні об'єкти загальнодержавного значення,

усього (р. 2.1.1 + р. 2.1.2), у тому числі:

5120,00

2560,00

2560,00

2.1.1

поверхневі водні об'єкти*****:

5120,00

2560,00

2560,00

2.1.1.1

Джерело А

200

25,60

867

5120,00

5120,00

2560,00

2560,00

2.1.1.2

2.1.2

підземні води та джерела*****:

2.1.2.1

2.1.2.2

2.2

водні об'єкти місцевого значення,

усього (р. 2.2.1 + 2.2.2), у тому числі:

2986,00

2986,00

2.2.1

поверхневі водні об'єкти*****:

2.2.1.1

2.2.1.2

2.2.2

підземні води та джерела*****:

2986,00

2986,00

2.2.2.1

Джерело Г

100

29,86

400

2986,00

2986,00

2986,00

2.2.2.2

<…>

III

Нарахована сума збору за звітний квартал,

усього (р. 3.1 + р. 3.2 + р. 3.3 + р. 3.4 + р. 3.5 + р. 3.6):

8252,64

2584,50

5668,14

3.1

спеціальне використання поверхневих та підземних вод

(р. 1 р. I - р. 2.1 р. II)

146,64

24,50

122,14

3.2

спеціальне використання води, яка входить до складу напоїв

(р. 2 р. I - р. 2.2 р. II)

8106,00

2560,00

5546,00

<…>

Фрагмент Декларації водозбору за I квартал 2011 року

 

На цьому все. Сподіваємося, що цей матеріал дасть вдосталь інформації, яка допоможе водокористувачу вчасно та правильно подати звітність за I квартал 2011 року.

 

Документи та скорочення статті

ПКУ

— Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

ВКУ

— Водний кодекс України від 06.06.95 р. № 213/95-ВР.

БКУ

— Бюджетний кодекс України від 08.07.10 р. № 2456-VI.

Закон № 309

— Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 03.06.08 р. № 309-VI.

Наказ № 1009

— наказ ДПАУ «Про затвердження форм податкових декларацій збору за спеціальне використання води» від 24.12.10 р. № 1009.

Наказ № 802

— наказ ДПАУ «Про затвердження форм податкових розрахунків збору за спеціальне водокористування в частині використання води» від 23.12.08 р. № 802 (втратив чинність).

Порядок № 1494

— Порядок справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту, затверджений постановою КМУ від 16.08.99 р. № 1494 (втратив чинність).

Iнструкція № 231

— Iнструкція про порядок обчислення і справляння збору за спеціальне водокористування в частині використання води, затверджена наказом Мінфіну, ДПАУ, Мінекономіки, Мінприроди від 01.10.99 р. № 231/539/118/219 (втратила чинність).

ЄБПЗ

— Єдина база податкових знань, розміщена на офіційному сайті ДПАУ: www.sta.gov.ua.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі