Теми статей
Обрати теми

Про затвердження форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників» та інструкції щодо її заповнення

Редакція БТ
Наказ від 14.07.2011 р. № 279

ЗВІТ ПРО ПРИЙНЯТИХ ПРАЦІВНИКІВ (ФОРМА № 5-ПН)

та Інструкцію щодо його заповнення викладено в новій редакції

 

Наказ Міністерства соціальної політики України від 14.07.11 р. № 279

«Про затвердження форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників» та інструкції щодо її заповнення»

 

Документ, що коментується, наведено в додатку «Документи»

 

Наказом

, що коментується, Мінсоцполітики затвердило нову форму № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників» (далі — ф. № 5-ПН) та Інструкцію щодо заповнення форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників» (далі — Нова інструкція). Старі ф. № 5-ПН та Інструкція щодо заповнення форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників» (далі — Стара інструкція), які було затверджено наказом Мінпраці від 19.12.05 р. № 420, втрачають чинність з моменту набуття чинності наказом, що коментується. Виділимо основні моменти, на які варто звернути увагу.

На кого подається ф. № 5-ПН.

Згідно з п. 1.4 Нової інструкції у ф. 5-ПН відображається інформація про працівників, які перебувають з роботодавцем у трудових відносинах, незалежно від того, чи значиться працівник у штаті роботодавця або є позаштатним працівником (працює на умовах строкового трудового договору або за сумісництвом). До ф. № 5-ПН не включаються дані про працівників, прийнятих роботодавцем:

— на оплачувані громадські роботи;

— на робочі місця з наданням дотації на підставі договорів, укладених між центром зайнятості та роботодавцем. Зверніть увагу: у старій

ф. № 5-ПН були відповідні графи 6 і 7, в яких відображали інформацію про працівників, прийнятих за направленням державної служби зайнятості.

Строки подання ф. № 5-ПН.

У Старій інструкції зазначалося, що ф. № 5-ПН складається подекадно за періоди: з 1 до 10 числа звітного місяця, з 11 до 20 числа звітного місяця, з 21 по останнє число звітного місяця і подається не пізніше 3-го дня після закінчення звітної декади. Згідно з п. 1.3 Нової інструкції ф. № 5-ПН складається і подається не пізніше 10 календарних днів з дня прийняття працівника на роботу (першого робочого дня працівника). Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, днем закінчення строку подання звіту є перший за ним робочий день.

У разі

відсутності факту прийняття на роботу працівників форма не подається. Звернемо увагу, що прив'язки до робочого дня раніше не було, тобто незалежно від того, став працівник до роботи протягом звітної декади чи ні, але якщо був зарахований до штату, стосовно нього потрібно було відзвітувати. Тепер строк відлічується з першого робочого дня.

ФОП зобов'язані подавати ф. № 5-ПН.

Раніше питання про те, хто саме повинен подавати ф. № 5-ПН, не було врегульовано. Закон України «Про зайнятість населення» від 01.03.91 р. № 803-XII, указуючи на необхідність надання інформації про прийнятих працівників, називає підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, але жодним словом не згадує про фізичних осіб — підприємців (далі — ФОП). І у Старій інструкції про них нічого не йшлося. А от в оновленій з 2011 року редакції п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-III зазначено, що відомості про прийняття на роботу повинні подаватися всіма роботодавцями. А роботодавцем також є і ФОП. Цю проблему ми описували у статті «Звіти до центру зайнятості: про вакансії, прийнятих і звільнених працівників» // «БТ», 2011, № 29, с. 28. Але тепер усе стало зрозуміло — ФОП, які використовують найману працю, нарівні з юридичними особами повинні подавати цей звіт (вони значаться і в шапці ф. № 5-ПН), а в разі неподання їх може бути притягнено до відповідальності.

Подання ф. № 5-ПН підрозділами.

Вирішено питання і з поданням звіту підрозділами підприємства. Про цю проблему ми також писали у статті «Звіти до центру зайнятості: про вакансії, прийнятих і звільнених працівників» («БТ», 2011, № 29, с. 28) про подання як старої ф. № 5-ПН, так й інших звітів до центру зайнятості (ф. № 3-ПН, № 4-ПН (план) і № 4-ПН (факт)).

Тепер у

п. 1.2 Нової інструкції чітко прописано, що відокремлений підрозділ самостійно подає ф. № 5-ПН за місцем реєстрації платником ЄВС, якщо має право самостійно здійснювати прийняття працівників та розрахунки з ними. Якщо такого права в нього немає, то ф. № 5-ПН подає роботодавець — головне підприємство за місцем своєї реєстрації платником ЄВС. Головне підприємство також подає цю форму і за структурний підрозділ. При цьому дані про такі підрозділи вказуються у графі 8.

Аналогічний підхід, на наш погляд, має використовуватися і для не змінених на сьогодні форм

ф. № 3-ПН, № 4-ПН (план) і № 4-ПН (факт).

Форма № 5-ПН подається до центру зайнятості за місцем реєстрації як платника ЄВС.

Інші зміни ф. № 5-ПН.

Щодо шапки цього звіту зауважимо ще таке: тепер достатньо вказати код ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків (або серію та номер паспорта для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний орган ДПС і мають відмітку в паспорті). Раніше ще потрібно було вказувати багато інших кодів організації — складача звіту (зокрема, КОАТУУ, КВЕД, КФВ тощо).

Коли ви побачите саму

ф. № 5-ПН, вам не буде важко розібратися, що до чого, оскільки всі зміни наочні нижче. Та й докладний порядок заповнення реквізитів описано в розділі II Нової інструкції (див. додаток «Документи» цього номера).

Для наочності наведемо порядок заповнення

ф. № 5-ПН. Припустимо, що працівника 29 серпня 2011 року прийнято на основне місце роботи. У такому разі роботодавець має подати звіт не пізніше 8 вересня 2011 року.

Наказ, що коментується, набирає чинності з дня його офіційного опублікування (на момент підготовки номера не опубліковано).

 

img 1

img 2

 

 

Міністерство соціальної політики України

Про затвердження форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників» та інструкції щодо її заповнення

Наказ Міністерства соціальної політики України 14 липня 2011 року № 279

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 3 серпня 2011 року за № 946/19684

 

Відповідно до пункту 4 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення», абзацу другого пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» наказую:

1. Затвердити:

1.1.

Форму звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників».

1.2.

Інструкцію щодо заповнення форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників».

2.

Визнати такими, що втратили чинність:

2.1. Форму звітності

№ 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників», затверджену наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420.

2.2.

Інструкцію щодо заповнення форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників», затверджену наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420 <…>.

Підпункт 1.4 пункту 1

та підпункт 2.4 пункту 2 наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420 «Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення» <…> виключити.

<…>

5.

Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

Віце-прем'єр-міністр України — Міністр С. ТІГІПКО

 

 

Інструкція щодо заповнення форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників»

Затверджено наказом від 14 липня 2011 року № 279

 

I. Загальні положення

1.1.

Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» на власників підприємств, установ, організацій або уповноважені ними органи незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, а також фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників (далі — роботодавці), покладено обов'язок подавати виконавчій дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття відомості про прийняття на роботу працівників.

1.2.

Роботодавці, які здійснюють прийом працівників на роботу (у тому числі іноземців та осіб без громадянства), подають форму звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників» (далі — форма) до центру зайнятості тієї самої адміністративно-територіальної одиниці, на території якої вони зареєстровані як платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відокремлені підрозділи (філії, представництва, відділення тощо), які є платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та мають право самостійно здійснювати прийом працівників та розрахунки з ними, подають форму до центру зайнятості за місцем своєї реєстрації як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

В інших випадках форму за структурні підрозділи (відокремлені підрозділи) складає роботодавець і подає до центру зайнятості за місцем своєї реєстрації як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. При цьому у графі 8 форми зазначаються найменування структурного підрозділу (відокремленого підрозділу) та його місцезнаходження, якщо воно не збігається з місцезнаходженням роботодавця.

1.3.

Форма складається та подається не пізніше 10 календарних днів з дня прийому працівника на роботу (першого робочого дня працівників). Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем закінчення строку подачі звіту є перший за ним робочий день.

У разі відсутності факту прийняття на роботу працівників форма не подається.

1.4.

До форми включаються працівники, які перебувають з роботодавцем у трудових відносинах, незалежно від того, чи перебуває працівник у штаті роботодавця або є позаштатним працівником (працює на умовах строкового трудового договору чи за сумісництвом).

До форми не включаються дані стосовно працівників, прийнятих роботодавцем на оплачувані громадські роботи та на робочі місця з наданням дотації на підставі договорів, укладених між центром зайнятості та роботодавцем.

 

II. Порядок заповнення форми

2.1.

У графі 1 зазначаються українською мовою відповідно до паспортних даних (для іноземців та осіб без громадянства — згідно з їхнім паспортним документом) прізвища, імена та по батькові всіх громадян, прийнятих на роботу (без скорочення).

2.2.

У графі 2 вказується реєстраційний номер облікової картки платника податків прийнятого працівника (до 01.01.2011 — ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті.

2.3.

У графі 3 зазначається зареєстроване місце проживання прийнятого на роботу працівника (Автономна Республіка Крим, м. Київ, м. Севастополь, область, район, населений пункт, район у місті). Для іноземців та осіб без громадянства допускається зазначення місця перебування.

2.4.

У графі 4 наводиться найменування професії (посади), на яку прийнято працівника, відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 № 327 (далі — КП).

2.5.

У графі 5 наводиться код професії (посади) відповідно до КП.

2.6.

У графі 6 вказуються номер та дата наказу про прийняття на роботу працівника (для фізичних осіб — дата трудового договору, а також номер і дата його реєстрації у центрі зайнятості згідно з книгою реєстрації трудових договорів — за наявності).

2.7.

У графі 7 вказується дата, з якої працівник фактично приступив до роботи (перший робочий день).

2.8.

У графі 8 вказуються найменування та місцезнаходження структурного підрозділу (відокремленого підрозділу), до якого було прийнято працівника. Заповнюється у випадку, якщо форму за структурний підрозділ (відокремлений підрозділ) складає роботодавець, якому він підпорядкований.

2.9.

Заповнення граф є обов'язковим. Якщо місцезнаходження структурного підрозділу (відокремленого підрозділу) збігається з місцезнаходженням роботодавця, для графи 8 допускається позначка «-».

2.10.

У графі 9 проставляється відмітка «V», якщо працівника прийнято на новостворене робоче місце. Новостворене робоче місце — це робоче місце, яке утворено внаслідок реєстрації підприємства, установи, організації або після здійснення відповідних технологічних, організаційних та інвестиційних заходів, спрямованих на впровадження або розширення нових видів виробництва (робіт, послуг) та зміну умов праці. Графа не заповнюється фізичними особами, які використовують найману працю.

2.11.

Форма підписується керівником (власником) підприємства (установи, організації, відокремленого підрозділу) або фізичною особою, яка використовує працю найманих працівників. Зазначаються прізвище, ініціали і номер телефону виконавця, дата складання звіту, яка має збігатися з датою на формі, та ставиться печатка (для фізичних осіб — за наявності).

 

В. о. директора Державного центру зайнятості К. ГРАНІК

 

img 3

img 4

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі