Теми статей
Обрати теми

Про відповідність національного законодавства України Конвенції Міжнародної організації праці № 81

Редакція БТ
Лист від 10.03.2011 р. № 1/05-22/1593

ПЕРЕВІРКИ ОХОРОНИ ПРАЦІ:

Держгірпромнагляд, як і Держнаглядпраці, ураховують норми Конвенцій МОП

 

Лист Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 10.03.11 р. № 1/05-22/1593

«Про відповідність національного законодавства України Конвенції Міжнародної організації праці № 81»

 

У листі, що коментується, Державний комітет України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (далі — Держгірпромнагляд) висловив свою позицію щодо відповідності національного законодавства України конвенціям Міжнародної організації праці.

Держгірпромнагляд зауважив, що при здійсненні держнагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці основні вимоги визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.07 р. № 877-V (далі — Закон про перевірки). Водночас ратифіковані Україною Конвенція № 81* та Конвенція № 29** мають більшу юридичну силу, ніж Закон № 877, тому їх норми слід ураховувати під час проведення перевірок перевіряючими з Держгірпромнагляду. Аналогічний підхід також використовує і Держнаглядпраці при перевірках дотримання законодавства про працю (див., наприклад, листи від 22.05.08 р. № 013-0721-05 // «БТ», 2008, № 25, с. 8; від 25.10. 07 р. № 013-1636-32// «БТ», 2008, № 5, с. 10; Тему тижня «Перевірки інспекцій з праці» // «БТ», 2010, № 38, с. 38).

* Конвенція № 81 Міжнародної організації праці про інспекцію праці у промисловості та торгівлі, підписана 11.07.47 р.

** Конвенція № 129 Міжнародної організації праці про інспекцію праці в сільському господарстві, підписана 25.06.69 р.

При цьому Держгірпромнагляд указує на проведення позапланових (без попереднього повідомлення) та планових (з повідомленням не пізніше ніж за 10 днів) перевірок суб'єктів господарювання. Періодичність проведення планових перевірок визначається згідно з Критеріями, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері промислової безпеки та охорони праці і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затвердженими постановою КМУ від 28.04.09 р. № 413.

Посадова особа Держгірпромнагляду, яка здійснює перевірку, повинна мати при собі службове посвідчення і направлення на проведення перевірки, а в разі перевірки режимних об'єктів — додатково допуск, оформлений у встановленому порядку.

Усі ці норми не суперечать Закону про перевірки. Водночас Держгірпромнагляд у листі, що коментується, зазначає, що перевірки функціонуючого суб'єкта господарювання або його виробничих об'єктів, а також тих, що перебувають у процесі монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, можуть здійснюватися в будь-який час доби у присутності його керівника (заступника керівника) чи уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Ця норма міститься в п.п. «а» ч. 1 Конвенції № 81, але суперечить ч. 3 ст. 4 Закону про перевірки, згідно з якою перевірки проводяться в робочий час суб'єкта, якого перевіряють, установлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі