Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Порядку обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими аппаратами сум податку на додану вартість

Редакція БТ
Постанова від 27.12.2010 р. № 1224

ПОДАТКОВИЙ КРЕДИТ

без податкової накладної — правила оформлення розрахункових документів від Кабміну

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.10 р. № 1224 «Про затвердження Порядку обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість»

 

Документ, що коментується, наведено в додатку «Документи»

 

Кабмін

постановою, що коментується, на виконання вимог п. 201.11 Податкового кодексу України (далі — ПКУ)* затвердив Порядок обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість (далі — Порядок № 1224).

* Нагадаємо, що п. 201.11 ПКУ регламентує порядок віднесення сум ПДВ до податкового кредиту без податкової накладної, зокрема, на підставі касових чеків (на суму не більше 200 грн. за день).

Відповідно до

п. 1 Порядку № 1224 електронні контрольно-касові апарати повинні забезпечувати обчислення сум ПДВ не менш як за чотирма позиціями, у тому числі розмежовуючи операції:

— що оподатковуються за ставкою 20 %;

— що оподатковуються за ставкою 0 %;

— звільнені від оподаткування;

— не є об'єктом оподаткування.

Із

Порядку № 1224 не зрозуміло, чи обов’язкове таке розмежування у випадку, коли суб'єкт господарювання реалізує лише товари, що оподатковуються за основною ставкою 20 %.

Крім того, відповідно до

п. 2 Порядку № 1224 касовий чек повинен містити, крім обов’язкових реквізитів (передбачені Положенням про форму та зміст розрахункових документів, затвердженим наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614, далі — Положення № 614), також відомості про:

вартість одиниці товару або наданої послуги з урахуванням ПДВ (за оподатковуваними операціями);

вартість одиниці товару або наданої послуги без урахування ПДВ (за операціями, звільненими від оподаткування, та операціями, що не є об'єктом оподаткування);

код ставки ПДВ за одиницею товару або наданою послугою;

загальну суму ПДВ за кожною позицією (групою товарів, послуг)**;

загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем, з урахуванням ПДВ.

** Зверніть увагу, що тут ідеться не про товарну позицію (окрему одиницю товару), а про групу товарів, що оподатковуються ПДВ за однаковими правилами.

Зауважимо, що відповідно до

п. 3.2. Положення № 614 серед обов’язкових реквізитів касового чека є:

— вартість одиниці виміру товару (послуги);

— літерне позначення ставки ПДВ;

— загальна суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами);

— загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека.

Як бачите, додаткові відомості, передбачені у

п. 2 Порядку № 1224, по суті дублюють обов’язкові реквізити касового чека, уточнюючи інформацію про наявність ПДВ у вартості одиниці товару та загальній сумі коштів. Поняття «код ставки ПДВ» та «літерне позначення ставки ПДВ» по суті є тотожними.

Загальна сума ПДВ, вказана у чеку, нараховується лише за однією позицією — за операціями, що оподатковуються за основною ставкою 20 %. За іншими позиціями (операції, що оподатковуються за ставкою 0 %, звільнені операції, та ті, що не є об'єктом оподаткування) сума ПДВ дорівнює нулю.

Однак у

п. 2 Порядку № 1224 йдеться про те, що додаткові відомості вказуються крім обов’язкових реквізитів. Логіка необхідності такого дублювання нам не зрозуміла. Відповідно до ст. 8 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у редакції від 01.06.2000 р. № 1776-III (далі — Закон про РРО) форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі — РРО) або використанням розрахункових книжок, встановлюються ДПАУ.

Як зазначалось вище,

постанова, що коментується, прийнята на виконання вимог п. 201.11 ПКУ, отже, регулює лише питання включення до податкового кредиту сум ПДВ без податкової накладної. Тому, на наш погляд, порушення її вимоги щодо введення додаткових реквізитів до розрахункових документів (принаймні до внесення подібних змін до п. 3.2 Положення № 614) не може розглядатись як порушення вимог Закону про РРО.

Крім того, якщо вчитатися в термінологію, яка використовується в

Порядку № 1224, то можна дійти висновку, що його вимоги поширюються лише на електронні контрольно-касові апарати і не поширюються на такі інші види РРО (вказані у ст. 1 Закону про РРО), як електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

У п. 2 постанови, що коментується, передбачено, що вона набирає чинності з 01.01.11 р., однак відповідно до ст. 53 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 07.10.10 р. № 2591-VI постанови Кабміну, крім постанов, що містять інформацію з обмеженим доступом, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими постановами, але не раніше дня їх опублікування. Постанова, що коментується, на момент підготовки номера не опублікована, тому не набрала чинності.

 

 

Кабінет Міністрів України

Порядок обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість

Затверджено постановою від 27 грудня 2010 року № 1224

 

1.

Електронний контрольно-касовий апарат (далі — касовий апарат) повинен забезпечувати обчислення сум податку на додану вартість не менш як за чотирма позиціями, у тому числі розмежовуючи ставки оподаткування та операції, звільнені від оподаткування та такі, що не є об'єктом оподаткування.

2.

Касовий апарат повинен забезпечувати друкування та видачу касового чека, який, крім обов'язкових реквізитів, містить відомості про:

вартість одиниці товару або наданої послуги з урахуванням податку на додану вартість (за оподатковуваними операціями);

вартість одиниці товару або наданої послуги без урахування податку на додану вартість (за звільненими від оподаткування операціями та тими, що не є об'єктом оподаткування);

код ставки податку на додану вартість за одиницею товару або наданою послугою;

загальну суму податку за кожною позицією (групою товарів, послуг);

загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем, з урахуванням податку на додану вартість.

3.

Якщо алгоритмом роботи касового апарата передбачено окремий облік і накопичення у фіскальній пам'яті сум коштів, які виплачуються покупцям, касовий чек реєстрації операції повернення повинен додатково містити відомості про вартість товарів (з урахуванням податку на додану вартість), позицію, за якою обчислюється сума податку, в тому числі розмежовуючи ставки оподаткування та операції, звільнені від оподаткування та такі, що не є об'єктом оподаткування, за кожну одиницю поверненого товару (неотриманою послугою), а також загальну суму коштів, які виплачуються покупцеві.

За операціями, не пов'язаними з поверненням товару, касовий чек реєстрації операції виплати коштів повинен додатково містити відомості про суму коштів з кожної операції виплати, а також загальну суму коштів, які виплачуються отримувачеві коштів.

У касовому чеку суми, які повертаються покупцеві (які виплачуються отримувачеві коштів), повинні мати відповідну назву або позначатися знаком «мінус».

4.

Вихідними даними для обчислення сум податку є:

у межах касового чека — сукупна вартість кожного товару (наданої послуги) окремо за позицією (групою товарів, послуг);

за підсумками роботи протягом дня — сукупна вартість реалізованих протягом дня товарів (наданих послуг) окремо за кожною позицією (групою товарів, послуг);

за підсумками роботи за період — сукупна вартість реалізованих за період товарів (наданих послуг) окремо за кожною позицією (групою товарів, послуг).

5.

Обчислення сум податку на додану вартість у межах касового чека за підсумками роботи протягом дня або за підсумками роботи за період здійснюється за формулою:

сума податку на додану вартість = C х N : (100 + N),

де C — сукупна вартість (з урахуванням податку на додану вартість) товарів (наданих послуг) конкретної позиції відповідно у межах касового чека за підсумками роботи протягом дня або за підсумками роботи за період;

N — ставка податку на додану вартість у відсотках.

Результат розрахунку сум податку на додану вартість округлюється з точністю до 1 копійки та друкується у чеку.

6.

Під час округлення сум податку на додану вартість і вартості одиниці товару (послуги) повинні використовуватися правила округлення чисел з точністю до 1 копійки (наприклад, суми до 0,499 копійки округлюються до 0 копійок, а суми від 0,5 до 0,999 копійки — до 1 копійки).

7.

Касовий апарат повинен забезпечувати окреме накопичення, внесення та зберігання у фіскальній пам'яті сумарних денних оборотів з реалізації товарів (надання послуг) за кожною із ставок податку на додану вартість та операцією, звільненою від оподаткування чи такою, що не є об'єктом оподаткування.

8.

Загальна сума готівки, сплачувана покупцем за придбані товари (надані послуги), обчислюється як сума сукупної вартості товарів (наданих послуг) за всіма відповідними позиціями.

9. Загальна сума податку на додану вартість за підсумками роботи протягом дня дорівнює сумам податку на додану вартість за кожною із ставок, відображених у касових чеках, а за період — за всі робочі дні в межах зазначеного періоду.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі