Теми статей
Обрати теми

Фіксований сільськогосподарський податок у 2011 році — за Податковим кодексом

Редакція БТ
Стаття

ФІКСОВАНИЙ

сільськогосподарський податок

у 2011 році — за Податковим кодексом

 

Для підтримки і покращення функціонування аграрного сектора економіки та для зменшення податкового тиску на сільськогосподарських товаровиробників законодавець у Податковому кодексі залишив сільгосптоваровиробникам можливість використовувати альтернативну систему оподаткування — фіксований сільськогосподарський податок, який якнайкраще враховує специфіку сільськогосподарської діяльності.

У сьогоднішній публікації розповімо про основні правила роботи на фіксованому сільськогосподарському податку, а також про особливості, які варто враховувати при звітуванні за 2011 рік.

Сергій ДЕЦЮРА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Суть режиму оподаткування

Після набрання чинності

ПКУ сільськогосподарські товаровиробники, як і раніше, мають право застосовувати спеціальний податковий режим — фіксований сільськогосподарський податок (далі — ФСП). Механізм стягування ФСП зазнав хоча і не значних змін, але вони мають важливе значення при використанні цього податкового режиму.

З 01.01.11 р. сплата ФСП регулюється

главою 2 розділу ХІV ПКУ, а вся термінологія міститься у ст. 14 розділу І ПКУ. До прийняття ПКУ порядок оподаткування ФСП регулював Закон про ФСП, який втратив чинність з 01.01.11 р.

Розпочнемо з того, що відповідно до

п.п. 14.1.256 ПКУ під ФСП розуміють податок, який справляється з одиниці земельної площі у відсотках її нормативної грошової оцінки та сплата якого замінює сплату окремих податків і зборів. Це визначення відрізняється від того, що було у Законі про ФСП, усього парою фраз, які мають принципове значення.

Так, у новому визначенні не міститься умови, що цей податок

не змінюється протягом визначеного для його дії терміну. А тому відповідно до п.п. 308.6.2 ПКУ при виявленні за результатами документальної перевірки порушення вимог ФСП платник ФСП зобов’язаний починаючи з наступного місяця після місяця, у якому було встановлено таке порушення, перейти на сплату податків за загальною системою оподаткування. Тобто тепер платник ФСП при порушенні умов перебування на ФСП буде вимушений перейти на загальну систему оподаткування з наступного місяця, в якому виявлено порушення вимог перебування на ФСП.

Звернемо увагу, що, на нашу думку, у

п.п. 308.6.2 ПКУ йдеться не про місяць, у якому фактично було допущене порушення, а про місяць, у якому податківці виявили таке порушення, тобто склали акт перевірки. Раніше такий перехід протягом року не допускався і перехід на загальну систему оподаткування відбувався лише з наступного року.

Що стосується звільнення від сплати деяких видів податків, то на сьогодні платники ФСП звільняються від сплати лише

4 податків (п. 307 ПКУ):

а) податку на прибуток підприємств;

б) земельного податку (

крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва);

в) збору за спеціальне використання води;

г) збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності (у частині провадження торговельної діяльності).

При впровадженні ФСП перелік податків, від сплати яких звільнявся платник ФСП, налічував 12 податків, але із плином часу їх перелік поступово зменшувався. Ураховуючи те, що

ПКУ ліквідував деякі податки взагалі, можна стверджувати, що платникам ФСП у цьому році порівняно з минулим додаткові податки сплачувати не доведеться.

Серед інших пільг назвемо можливість (яка існувала і до 01.01.11 р.) перебувати на спецрежимі з ПДВ, який тепер установлено

ст. 209 ПКУ.

Кілька слів про транспортний податок. На сьогодні такого податку не існує:

ПКУ встановлено збір за першу реєстрацію транспортного засобу. Платникам ФСП при придбанні нових машин і механізмів для сільськогосподарських робіт — товарні позиції 8432 і 8433 згідно з УКТ ЗЕД сплачувати цей збір взагалі не доведеться (як це було і раніше щодо транспортного податку), а от за інші сільгоспмашини (у тому числі за колісні трактори та вантажні автомобілі) сплати збору не уникнути.

 

Хто може сплачувати ФСП

Щоб стати платником ФСП, суб’єкти господарювання мають дотриматися певних вимог, установлених

п. 301.1 ПКУ.

1.

Суб’єкт господарювання повинен вважатися сільськогосподарським товаровиробником. Відповідно до п.п. 14.1.235 ПКУ сільськогосподарський товаровиробник — це юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

2.

Виручка, отримана від реалізації сільгосппродукції власного виробництва* та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік у такого суб’єкта господарювання повинна дорівнювати або перевищувати 75 % загальної суми валового доходу. Зазначимо, що раніше розмір такої виручки повинен був саме перевищувати 75 %, у випадку, коли розмір виручки лише дорівнював 75 %, стати платником ФСП суб’єкт господарювання не міг.

* До продукції власного виробництва у селекційних центрах, на підприємствах (в об’єднаннях) з племінної справи у тваринництві належать також племінні (генетичні) ресурси, придбані в інших селекційних центрах, на підприємствах (в об’єднаннях) із племінної справи у тваринництві та реалізовані вітчизняним підприємствам для осіменіння маточного поголів’я тварин.

Звернемо увагу, що відповідно до

п.п. 14.1.234 ПКУ до сільськогосподарської продукції відноситься продукція/товари, що підпадають під визначення груп 1 — 24 УКТ ЗЕД, якщо при цьому такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах) для продажу, переробки. Якщо суб’єкт господарювання виробляє продукцію, що не входить до цього переліку, він не може вважатися сільгосптоваровиробником, а тому не може стати платником ФСП.

Як і раніше, у загальному випадку

сільгосппослуги не включаються до сільгосппродукції, а тому при розрахунку 75 % критерію їх ураховувати не потрібно. При цьому варто пам’ятати, що при визначенні права використовувати спецрежим з ПДВ надання таких послуг відноситься до діяльності у сфері сільського господарства (п.п. 209.15.2 ПКУ), а тому вони враховуються при розрахунку 75 % критерію лише для визначення права перебування на спецрежимі з ПДВ.

Крім того, якщо підприємство і дотримається вказаних критеріїв, це ще не означає, що воно може стати платником ФСП, оскільки, крім названих вище критеріїв, у

п. 301.6 ПКУ міститься декілька випадків, коли суб’єкт господарювання не має права стати платником ФСП. Так, не може бути зареєстрованим як платник ФСП суб’єкт господарювання:

1)

у якого понад 50 % доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин, диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра;

2) який провадить діяльність з виробництва та/або реалізації підакцизних товарів

, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 — 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції;

3) у якого

на день подання документів для набуття статусу платника ФСП є податковий борг (недоїмка), за винятком безнадійного податкового боргу (недоїмки), який виник унаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

До прийняття

ПКУ стати платником ФСП не можна було лише у випадку, коли суб’єкт господарювання займався реалізацією інвестиційних або інноваційних проектів у спеціальних (вільних) економічних зонах, на територіях пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності, в умовах технологічних парків, реалізував інноваційні проекти або був зареєстрований платником єдиного податку.

Звернемо увагу, що стати платниками ФСП можуть також підприємства, які тільки-но утворилися, або утворилися шляхом злиття, приєднання, перетворення, поділу або виділення, які

дотрималися вищезгаданих вимог. Але вимога щодо сільгоспчастки, яка дорівнює або перевищує 75 % за попередній податковий (звітний) рік, поширюється на:

— усіх осіб окремо, які зливаються або приєднуються (раніше ця вимога поширювалася на таких осіб солідарно);

— кожну окрему особу, утворену шляхом поділу або виділу;

— особу, утворену шляхом перетворення.

При цьому як виняток із загального правила у разі, коли сільгосппідприємство утворюється шляхом злиття, приєднання, перетворення, поділу або виділення, до сільгоспдоходів можна включити доходи, отримані протягом останнього податкового (звітного) періоду від надання супутніх послуг (

п. 308.4 ПКУ**).

** Наведений у ПКУ перелік супутніх послуг ідентичний Переліку, затвердженому наказом Мінагрополітики від 29.01.07 р. № 55.

Стати платником ФСП платники податків, утворені шляхом злиття або поєднання, чи перетворення, можуть

у рік утворення, а новоутворені чи утворені шляхом поділу, або виділення — з наступного року після утворення.

 

Реєстрація платника ФСП

Якщо суб’єкт господарювання дотримується перелічених вище умов, він може стати платником ФСП. Для цього сільгосптоваровиробник має подати

до 1 лютого поточного року:

1)

загальний Розрахунок ФСП (за ПКУ — податкову декларацію) на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок: сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ) — до органу ДПС за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку)*;

2)

звітний Розрахунок ФСП (за ПКУподаткову декларацію) на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки — до органу ДПС за місцем розташування такої земельної ділянки*. Якщо буквально трактувати цю норму, то такий Розрахунок варто подавати окремо на кожну ділянку незалежно від місця розташування ділянки (скільки земельних ділянок — стільки Розрахунків). На наш погляд, у випадку коли земельні ділянки розташовані на території одного органу місцевого самоврядування, то можна подати один Розрахунок, в якому потрібно окремо виділяти кожну ділянку (у окремих рядках), принаймні діюча форма дозволяє це зробити.

* Звернемо увагу, що сільгосптоваровиробники, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення для набуття статусу платника ФСП мають подати протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем його утворення, до органів ДПС за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок Розрахунки ФСП за період від дати утворення до кінця поточного року. Крім того, вони мають подати інформацію щодо погашення податкових зобов’язань або боргів, які передані йому як правонаступнику.

У

п. 10 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ йдеться про те, що нормативно-правові акти, які не суперечать нормам ПКУ, застосовуються до прийняття відповідних актів згідно з вимогами ПКУ. Із цього робимо висновок, що подавати загальний та звітний Розрахунок ФСП потрібно за формою, яку подавали в минулому році, оскільки форма відповідної декларації поки що не затверджена;

3)

Розрахунок сільгоспчастки — до органу ДПС за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. Як і Розрахунки ФСП, подавати такий документ потрібно за минулорічною формою;

4)

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок — до органу ДПС за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У цій відомості (довідці) має бути зазначено відомості про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Подання такого документа є в деякій мірі новацією, оскільки раніше замість нього відповідно до

Положення № 658 подавали витяг із державного земельного кадастру про склад земель сільськогосподарських угідь та їх грошову оцінку. Та все ж у повній мірі новим цей документ назвати не можна, оскільки ДПАУ у листі від 12.10.09 р. № 22231/7/15-0717** вимагала для достовірності нарахування ФСП, щодо земельних ділянок, які взято в оренду на строк до 1 року, та земельних ділянок, правовстановлюючі документи на які проходили процедуру оформлення і не були включені до бази даних структурних підрозділів Центру державного земельного кадастру, замість витягу з державного земельного кадастру подавати облікові дані про площі сільськогосподарських угідь, надані відділами Держкомзему у районах. По суті, тоді податківці вимагали подання подібної інформації, що міститиметься у відомості (довідці) про наявність земельних ділянок.

** Див. ком. «Нарахування ФСП на земельні ділянки, не внесені до земельного кадастру, підтверджуватиметься у відповідних органах» // «БТ», 2009, № 43, с. 9.

Зазначимо, що на офіційному сайті ДПАУ уже розміщено

проект нової форми Розрахунку ФСП (який буде називатися Податковою декларацією з ФСП). За своєю формою він практично не відрізняється від свого попередника за винятком того, що у табличній частині передбачена графа для розрахунку пені, а також дещо підкориговано зміст граф, у які потрібно переносити дані з Розрахунку сільгоспчастки. Напевно, і форма Розрахунку сільгоспчастки зазнає змін.

Крім того, варто зазначити, що в

п. 308.3 ПКУ згадується про подання ще одного документа для набуття чи підтвердження статусу платника ФСП, а саме заяви. Раніше подавати заяву не вимагалося, хоча податківці на місцях часто наполягали на цьому. Тепер же, коли подання такої заяви передбачено у п. 308.3 ПКУ, подавати її доведеться точно. Що стосується форми такої заяви, то на сьогодні затвердженої форми не існує, тому якщо податківці вимагатимуть подання такої заяви, то заповнювати її потрібно буде в довільній формі.

Після подання всіх необхідних документів для набуття статусу платника ФСП орган ДПС має надати сільгосптоваровиробнику

протягом 10 робочих днів після отримання документів Довідку про набуття або підтвердження статусу платника податку. Наявність такої довідки дає право товаровиробнику вважатися платником ФСП.

 

Ставки податку та методика розрахунку

Ставка ФСП, як і раніше, установлюються з 1 га сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у відсотках до грошової оцінки (

ст. 304 ПКУ), визначеної відповідно до Методики № 213 і залежить від категорії (типу) земель та їх розташування (див. таблицю).

 

Ставки ФСП

Вид сільськогосподарських угідь

База оподаткування

Ставка, %

загальна

у гірських зонах та на поліських територіях(1)

для угідь, які перебувають у власності сільгосптоваровиробників, що спеціалізуються(2) на виробництві та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у т. ч. на умовах оренди

Рілля, сіножаті та пасовища

Грошова оцінка 1 га сільгоспугідь

0,15

0,09

1,0

Багаторічні насадження

Грошова оцінка 1 га сільгоспугідь

0,09

0,03

Земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ)

Грошова оцінка 1 га ріллі в АР Крим або в області

0,45

(1) Перелік гірських зон та поліських територій визначається Кабміном (п. 304.1 ПКУ).

(2)Під спеціалізацією на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті слід розуміти перевищення частки доходу, отриманого від реалізації такої продукції та продукції її переробки двох третин доходу (66 %) від реалізації усієї власновиробленої сільгосппродукції та продуктів її переробки (п. 304.1 ПКУ).

 

Після того, як визначилися з базою оподаткування та розміром ставок, перейдемо до розрахунку самого податку. Відразу заспокоїмо — методика розрахунку ФСП змін не зазнала.

Розраховується розмір ФСП як

добуток площі угідь (ріллі, пасовищ, сіножатей, багаторічних насаджень, земель водного фонду, що перебувають у власності платника податку або надані йому у користування, у тому числі на умовах оренди), відповідної нормативної грошової оцінки та ставки податку для відповідної категорії земель. При цьому сума ФСП визначається щодо кожної земельної ділянки.

При розрахунку ФСП необхідно бути дуже уважним у випадку, коли підприємство здає або бере в оренду сільськогосподарські угіддя та/або землі водного фонду, оскільки від цього залежить, хто нараховує та сплачує ФСП:

1)

у випадку коли орендодавець є платником ФСП та здає сільськогосподарські угіддя та/або землі водного фонду в оренду будь-якому орендарю, то ФСП нараховує, сплачує та відображає у Розрахунку ФСП орендодавець цих сільськогосподарських угідь (п. 306.6 ПКУ);

2) якщо

ж орендодавець не є платником ФСП і здає в орендує сільськогосподарські угіддя та/або землі водного фонду орендарю, який є платником ФСП, то ФСП нараховує, сплачує і відображає у Розрахунку ФСП орендар цих земель (п. 306.7 ПКУ).

Сплата ФСП двома суб’єктами господарювання з однієї земельної площі не допускається.

 

Звітність щодо ФСП

Платники податку, розрахувавши суму ФСП на поточний рік, подають

Розрахунок ФСП до відповідного органу ДПС. Форма та порядок заповнення такого Розрахунку затверджена наказом ДПАУ від 27.04.99 р. № 230 у редакції наказу від 10.11.09 р. № 624*.

* Див. ком. «Увага! Затверджено новий розрахунок ФСП і Порядок його заповнення» // «БТ», 2010, № 3, с. 6.

Як зазначалося вище, платники ФСП подають два види

Розрахунків ФСП:

загальний Розрахунок ФСП на поточний рік на всю площу земельних ділянок, які підлягають оподаткуванню, щорічно до 1 лютого поточного року до органу ДПС за місцем своєї реєстрації;

звітний Розрахунок ФСП окремо за кожною земельною ділянкою, щорічно до 1 лютого поточного року до органу ДПС за місцем розташування такої земельної ділянки.

Методика заповнення розрахунків не змінилася. Тому нагадаємо лише про особливості заповнення шапки

Розрахунку ФСП, а саме про порядок зазначення позначки «Х» у рядку «Вид розрахунків» залежно від окремого випадку подання Розрахунку:

а) якщо у платника ФСП є у власності та/або користуванні, у тому числі на умовах оренди, земельні ділянки, що розташовані в межах території декількох органів місцевого самоврядування, то позначка «Х» зазначається у рядку «Вид розрахунку» — «Звітний»

окремо в кожному Розрахунку ФСП, що подається до органу ДПС за місцем розташування таких земельних ділянок. Така сама позначка зазначається в окремому Розрахунку ФСП у рядку «Вид розрахунку» — «Загальний», що подається платником до органу ДПС за своїм місцезнаходженням;

б) якщо у платника ФСП у власності та/або користуванні, у тому числі на умовах оренди, є земельна ділянка, що розташована в межах території одного органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням платника податку, то позначка «Х» зазначається у рядку «Вид розрахунку» — «Звітний» і подається платником до органу ДПС за місцем розташування такої земельної ділянки, що одночасно є звітним та загальним

Розрахунком ФСП.

При заповненні всіх інших реквізитів і даних в табличній частині проблем виникнути не повинно, крім того, форма містить доволі змістовні підказки, які повинні дати можливість правильно заповнити

Розрахунок ФСП.

Звернемо увагу також на те, що у випадку, коли протягом податкового (звітного) періоду у платника податку змінилася площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у зв’язку з набуттям (втратою) на неї права власності або користування, такий платник зобов’язаний (

п. 306.5 ПКУ):

1)

уточнити суму податкових зобов’язань з податку на період починаючи з дати набуття (втрати) такого права до останнього дня податкового (звітного) року;

2)

подати протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним періодом (раніше було протягом місяця), органам ДПС за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки:

декларацію (поки що є тільки форма Розрахунку ФСП) з уточненою інформацією про площу земельної ділянки. При цьому варто пам’ятати, що у разі зміни площі земельних ділянок протягом звітного податкового періоду (у зв'язку з набуттям або переходом права власності та/або користування, у тому числі на умовах оренди), у межах території декількох органів місцевого самоврядування (нові земельні ділянки), позначка «Х» зазначається у рядку «Вид розрахунку» — «Новий звітний» окремо в кожному Розрахунку ФСП, що подається до органу ДПС за місцем розташування таких земельних ділянок. Така само позначка зазначається в окремому Розрахунку ФСП у рядку «Вид розрахунку» — «Новий загальний»;

відомості про наявність земельних ділянок та їх нормативну грошову оцінку (раніше подання такої інформації не вимагалось).

 

Строки сплати ФСП

Сплачувати ФСП

сільгосптоваровиробники будуть, як і раніше, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку (п. 306.2 ПКУ):

— у I кварталі — 10 %;

— у II кварталі — 10 %;

— у III кварталі — 50 %;

— у IV кварталі — 30 %.

Зазначимо, що у випадку коли платники податку, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення у звітному податковому періоді, у тому числі за набуті ними площі нових земельних ділянок, повинні вперше сплачувати податок

протягом 30 календарних днів місяця, що настає за місяцем їх утворення (виникнення права на земельну ділянку), а надалі — за загальним правилом.

 

Розрахунок сільгоспчастки

Згідно з

п. 308.4 ПКУ, щоб розрахувати 75 % межу, підприємства повинні використовувати суму, отриману від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 — 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, включаючи доходи, отримані від:

реалізації продукції рослинництва, що вироблена (вирощена) на угіддях, які належать сільгосптоваровиробнику на праві власності або надані йому в користування, а також продукції рибництва, виловленої (зібраної), розведеної, вирощеної у внутрішніх водоймах (озерах, ставках і водосховищах), та продуктів її переробки на власних підприємствах;

реалізації продукції рослинництва на закритому ґрунті та продуктів її переробки на власних підприємствах;

реалізації продукції тваринництва і птахівництва та продуктів її переробки на власних підприємствах;

реалізації сільськогосподарської продукції, що вироблена із сировини власного виробництва на давальницьких умовах, незалежно від територіального розміщення переробного підприємства.

Як було зазначено вище, у загальному випадку сільгосппослуги не відносяться до сільсгосппродукції, а тому включати їх при розрахунку 75 % сільгоспчастки не можна.

Звернемо увагу, що перелік доходів, які включають для розрахунку 75 % критерію, наведений у

п. 308.4 ПКУ порівняно з п. 4 Положення № 658, в якому раніше був такий перелік, розширений доходом від реалізації продукції рослинництва на закритому ґрунті та реалізації продукції тваринництва і птахівництва та продуктів її переробки. Таке виділення доходів в окрему групу, напевно, пов’язано з тим, що відтепер селекційні центри, на підприємствах (в об’єднаннях) з племінної справи у тваринництві до продукції власного виробництва також відноситимуть племінні (генетичні) ресурси, придбані в інших селекційних центрах, на підприємствах (в об’єднаннях) з племінної справи у тваринництві та реалізовані вітчизняним підприємствам для осіменіння маточного поголів’я тварин.

Для розрахунку цієї межі

на 2011 рік платники ФСП повинні використовувати минулорічний Розрахунок сільгоспчастки та Методрекомендації щодо заповнення цього розрахунку, затверджені наказом Мінагрополітики від 22.10.09 р. № 752*. Принаймні доти, доки ДПАУ не затвердить нову форму (як зазначалося вище, проект нової форми декларації з ФСП указує на те, що зміниться і форма Розрахунку сільгоспчастки ).

* Див. ком. «ФСП: Мінагрополітики в черговий раз затвердило нову форму Розрахунку «сільськогосподарності» // «БТ», 2009, № 49, с. 6

Варто звернути увагу лише на те, що відповідно до

п. 308.5 ПКУ у випадку коли підприємство не може виконати вимогу щодо 75 % критерію частки сільськогосподарського товаровиробництва у зв’язку з виникненням обставин непереборної сили у попередньому податковому (звітному) році, до таких платників податку, як і було до цього, у наступному податковому (звітному) році не застосовується вимога, згідно з якою частка сільгосптоваровиробництва повинна дорівнювати або перевищувати 75 %.

При цьому для підтвердження статусу платника ФСП такі підприємства мають подати разом із

Розрахунком ФСП рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим або обласної ради про наявність обставин непереборної сили та перелік суб’єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин.

Раніше підтвердити факт невиконання 75 % критерію через виникнення форс-мажорних обставин можна було й іншими документами, зазначеними у

п. 5.1 Методрекомендацій № 752.

Приклад.

Станом на початок 2011 року підприємство має у власності 250 га ріллі (грошову оцінку 1 га визначено в сумі 17000 грн.), 120 га орендованої ріллі, що знаходиться в іншому адміністративному районі (грошова оцінка 1 га орендованої ріллі становить 19000 грн.).

У цьому випадку підприємство має подати три

Розрахунки ФСП:

один загальний Розрахунок ФСП до ДПС, де платник ФСП перебуває на податковому обліку. У ньому потрібно проставити: у рядку «Вид розрахунків» позначку «Х» у клітинці «Загальний» та найменування органу ДПС, де платник перебуває на податковому обліку (див. рис. 1);

— два звітних

Розрахунки ФСП до ДПС за місцем розташування земельних ділянок, в яких потрібно проставити: позначку «Х» у рядку «Вид розрахунків» у клітинці «Звітний» та вказувати найменування органу ДПС, за місцем розташування земельної ділянки (див. рис. 2 та 3).

 

…>

№ з/п

Категорія земельної ділянки

Площа земельної ділянки

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки

Ставка податку (% до нормативної грошової оцінки земельної ділянки)

Річна сума ФСП (к. 3 х к. 4 х х к. 5 / 100)

Січень (к. 6 х х 10/100/3)

Лютий (к. 6 х х 10/100/3)

Березень (к. 6 х х 10/100/3)

Квітень (к. 6 х х 10/100/3)

Травень (к. 6 х х 10/100/3)

Червень (к. 6 х х 10/100/3)

Липень (к. 6 х х 50/100/3)

Серпень (к. 6 х х 50/100/3)

Вересень (к. 6 х х 50/100/3)

Жовтень

(к. 6 х х 30/100/3)

Листопад (к. 6 х х 30/100/3)

Грудень (к. 6 х х 30/100/3)

к. 6 х 10/100/3 / (кількість календарних днів у місяці) х (кількість календарних днів користування та/або володіння землею)1

к. 6 х 50/100/3 / (кількість календарних днів у місяці) х (кількість календарних днів користування та/або володіння землею)1

к. 6 х 30/100/3 / (кількість календарних днів у місяці) х (кількість календарних днів користування та/або володіння землею)1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

1

Землі сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя), з них:

1.1

рілля

1.1.12

654123789

250,0000

17000,00

0,15

6375,00

212,50

212,50

212,50

212,50

212,50

212,50

1062,50

1062,50

1062,50

637,50

637,50

637,50

1.1.22

648973215

120,0000

19000,00

0,15

3420,00

114,00

114,00

114,00

114,00

114,00

114,00

570,00

570,00

570,00

342,00

342,00

342,00

<…>

3

Нараховано на 2011 рік, усього

326,50

326,50

326,50

326,50

326,50

326,50

1632,50

1632,50

1632,50

979,50

979,50

979,50

<…>

Рис. 1.

Приклад заповнення загального Розрахунку ФСП

 

…>

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

1

Землі сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя), з них:

1.1

рілля

1.1.12

654123789

250,0000

17000,00

0,15

6375,00

212,50

212,50

212,50

212,50

212,50

212,50

1062,50

1062,50

1062,50

637,50

637,50

637,50

<…>

3

Нараховано на 2011 рік, усього

212,50

212,50

212,50

212,50

212,50

212,50

1062,5

1062,50

1062,50

637,50

637,50

637,50

<…>

Рис. 2.

Приклад заповнення звітного Розрахунку ФСП щодо першої земельної ділянки

 

…>

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

1

Землі сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя), з них:

1.1

рілля

1.1.12

648973215

120,0000

19000,00

0,15

3420,00

114,00

114,00

114,00

114,00

114,00

114,00

570,00

570,00

570,00

342,00

342,00

342,00

<…>

3

Нараховано на 2011 рік, усього

114,00

114,00

114,00

114,00

114,00

114,00

570,00

570,00

570,00

342,00

342,00

342,00

<…>

Рис. 3.

Приклад заповнення звітного Розрахунку ФСП щодо другої земельної ділянки

 

На цьому все. Сподіваємося, ця інформація допоможе вам, шановні читачі, у 2011 році без зайвого клопоту підтвердити або набути статус платника ФСП, задекларувати та своєчасно сплачувати належні суми ФСП.

 

Документи статті

ПКУ

— Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

Закон про ФСП

— Закон України «Про фіксований сільськогосподарський податок» від 17.12.98 р. № 320-XIV.

Положення № 658

— Положення про порядок справляння та обліку фіксованого сільськогосподарського податку, затверджене постановою КМУ від 23.04.99 р. № 658.

Методика № 213

— Методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджена постановою КМУ від 23.03.95 р. № 213.

Порядок № 230

— Порядок розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку та складання податкового розрахунку, затверджений наказом ДПАУ від 27.04.99 р. № 203.

Методрекомендації № 752

— Методичні рекомендації щодо складання Розрахунку питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства за попередній звітний (податковий) рік, затверджені наказом Мінагрополітики від 22.10.09 р. № 752.

Розрахунок сільгоспчастки

— Розрахунок питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства, затверджений наказом Мінагрополітики від 22.10.09 р. № 752.

Розрахунок ФСП

— Податкового розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку, затверджений наказом ДПАУ від 10.11.09 р. № 624.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі