Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до Порядку нарахування податку на додану вартість, що сплачується до державного бюджету переробними підприємствами за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо і м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі, а також виплати і використання коштів, що надійшли від його сплати

Редакція БТ
Постанова від 27.04.2011 р. № 523

ДЕРЖПІДТРИМКА ТВАРИННИЦТВА:

КМУ змінив Порядок сплати та використання ПДВ

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 27.04.11 р. № 523

«Про внесення змін до Порядку нарахування податку на додану вартість, що сплачується до державного бюджету переробними підприємствами за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо і м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі, а також виплати і використання коштів, що надійшли від його сплати»

 

Нагадаємо, що відповідно до

п. 1 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі — ПКУ) тимчасово, до 01.01.15 р., сума ПДВ, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо та м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м'ясо-кісткове борошно), у повному обсязі спрямовується до спеціального фонду державного бюджету. Для виконання цієї норми Кабмін постановою від 02.03.11 р. № 246 затвердив Порядок нарахування податку на додану вартість, що сплачується до державного бюджету переробними підприємствами за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо і м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі, а також виплати і використання коштів, що надійшли від його сплати* (далі — Порядок), яким установив механізм нарахування, виплати та використання таких коштів ..

* Див. ком. «Держпідтримка виробників молока та м’яса: КМУ затвердив новий Порядок сплати та використання ПДВ» // «БТ», 2011, № 13, с. 3.

Постановою

, що коментується, Кабмін виклав цей /font> Порядок у новій редакції.

Нова редакція

Порядку суттєво відрізняється від свого попередника. Ці відмінності полягають як у зміні переліку видів держпідтримки галузі тваринництва, так і у зміні самого механізму надання цих виплат. Звернемо увагу на найбільш актуальні, на наш погляд, зміни.

1. Види держпідтримки тваринництва

. Відтепер кошти, акумульовані у спеціальному фонді державного бюджету, будуть використовуватися для здійснення таких виплат:

1) дотації за реалізоване переробним підприємствам молоко (далі —

дотація за молоко);

2) часткового відшкодування:

— вартості закуплених племінних нетелей та корів молочного, м'ясного і комбінованого напряму продуктивності (далі —

відшкодування вартості корів);

— відсоткової ставки за кредитами, залученими на будівництво і реконструкцію тваринницьких та птахівничих ферм і комплексів, придбання технологічного обладнання та механізмів, закупівлю тварин і птиці (далі —

відшкодування процентів за кредитами);

— вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів (далі —

відшкодування вартості будівництва);

— вартості придбаного обладнання та механізмів вітчизняного виробництва для тваринництва і птахівництва (далі —

відшкодування вартості вітчизняного обладнання);

— витрат на закупівлю установки індивідуального доїння (далі —

відшкодування витрат на установку).

Якщо порівняти перелік цих виплат із тими, що містилися у попередній редакції

Порядку, можна побачити, що кількість виплат, на які можуть сподіватися сільськогосподарські товаровиробники, було збільшено з 3 до 6. При цьому у переліку видів держпідтримки відтепер відсутня бюджетна дотація за вирощування та продаж на забій переробним підприємствам молодняка ВРХ та свиней, яка містилася у попередній редакції Порядку та існувала вже багато років.

2. Дотації за молоко.

Кардинально змінено механізм надання дотацій за молоко.

Нагадаємо, що в попередній редакції

Порядку дотація за молоко мала надаватися безпосередньо розпорядниками бюджетних коштів (управління агропромислового розвитку) сільськогосподарським підприємствам і фізичним особам — виробникам молока, що виробили та продали молоко переробним підприємствам.

Такий механізм виплати виявився невигідним як розпорядникам бюджетних коштів, оскільки збільшився об’єм роботи працівників управління агропромислового розвитку щодо нарахування та виплати дотацій

кожному товаровиробнику молока (яких, як ви розумієте, в Україні доволі багато), так і для самих товаровиробників, так як для отримання дотації на молоко потрібно було подати низку документів і чекати на отримання дотацій невизначений час.

Відповідно до нової редакції

Порядку суть механізму виплати дотацій за молоко полягає в тому, що виплату дотацій буде здійснювати товаровиробникам не управління агропромислового розвитку, а переробне підприємство з власних коштів (!), витрата яких буде відшкодовуватися переробному підприємству із спеціального фонду держбюджету.

Бухгалтери з досвідом у новому механізмі виплати дотацій можуть впізнати схему виплати дотацій згідно із

п. 11.21 Закону про ПДВ*, але тоді виплата дотацій відбувалася не за рахунок коштів переробних підприємств, а за рахунок акумульованих сум ПДВ на небюджетних рахунках, відкритих у органах держказначейства переробними підприємствами.

* Закон України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (втратив чинність).

Звичайно, запровадження такого механізму надання дотацій за молоко має розвантажити працівників

управлінь агропромислового розвитку, оскільки відтепер їм потрібно буде лише нараховувати та виплачувати відшкодування переробним підприємствам, яких набагато менше ніж виробників молока, а також має забезпечити стабільне надходження дотацій виробникам молока.

Але в той же час для переробних підприємств запровадження такого механізму є новиною не радісною, оскільки виплачувати дотації вони матимуть

із своїх власних коштів, які будуть їм відшкодовуватися управліннями агропромислового розвитку тільки після подання відповідного пакету документів. Тобто переробні підприємства відтепер будуть нести значне навантаження, оскільки вони відволікатимуть обігові кошти на такі виплати.

3. Нові види держпідтримки

. Кабмін запроваджує нові види допомоги, які надаватимуться у вигляді:

відшкодування вартості корів — на безповоротній основі за результатами конкурсу суб'єктам господарювання у разі закупівлі ними племінних нетелей та корів молочного, м'ясного і комбінованого напряму продуктивності вагою не менш як 350 кілограмів (у 2011 році — в розмірі до 3000 гривень за одну голову племінної нетелі (корови) молочного, м'ясного та комбінованого напряму продуктивності) на племінних заводах та у племінних репродукторах або тих, що поставлені в режимі імпорту. Отже, таку допомогу отримають далеко не всі сільгосппідприємства, а лише переможці конкурсу. Крім того, у п.п. 12 п. 17 Порядку передбачено, що учасник конкурсу має надати письмове зобов'язання повернути до державного бюджету в місячний строк бюджетні кошти у разі зменшення поголів'я на 1 січня двох наступних років з урахуванням приросту та обсягу закупівлі;

відшкодування процентів за кредитами — на загальних підставах відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів, затвердженого постановою КМУ від 11.08.10 р. № 794;

відшкодування вартості будівництва — відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового відшкодування суб'єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів, затвердженого постановою КМУ від 04.10.10 р. № 900, з урахуванням того, що вимоги стосовно мінімальної чисельності поголів'я утримуваної худоби та птиці не застосовуються;

відшкодування вартості вітчизняного обладнання — на безповоротній основі суб'єктам господарювання за результатами конкурсу в розмірі 30 % вартості обладнання і механізмів.

Наскільки будуть ефективними і довготривалими нові механізми підтримки виробників молока та м’яса — покаже час.

Постанова, що коментується, набрала чинності 30.05.11 р.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі