Теми статей
Обрати теми

Особливості подання звітності з ПДВ

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Особливості подання звітності з ПДВ

 

За матеріалами інтернет-конференції «Особливості подання звітності з ПДВ у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України», яку провів Юрій Лапшин, директор Департаменту адміністрування ПДВ ДПАУ*.

* http://www.liga.net/conf/ic/?cid=423 

 

Запитання

Відповідь

1

2

Чи нараховуються ПЗ з ПДВ особою, яка своєчасно подала заяву на реєстрацію обов’язковим платником ПДВ, за період з першого числа місяця, наступного за місяцем досягнення обсягу оподатковуваних операцій в 300 тис. грн., і до моменту реєстрації платником ПДВ?

Так, нараховуються. Пункт 183.10 ПКУ поширюється на всіх суб’єктів підприємницької діяльності. У разі здійснення оподатковуваних операцій ПЗ слід нараховувати. Тому піклуйтесь про своєчасне подання заяв на реєстрацію як платника ПДВ

Про який коригуючий запис йдеться у п. 11.10 Порядку № 1002 — про один запис наприкінці періоду чи про запис щодо кожної ПН, чека тощо?

Ні у ПКУ, ні у Порядку № 1002 з цього питання обмежень немає. Тому обирайте найбільш зручний для себе спосіб ведення податкового обліку. Але, як на мене, то для самоконтролю та коректності обліку (який має бути зручнішим і через певний час) краще провести таке коригування щодо кожного конкретного випадку та ПН

Платник ПДВ здійснює оподаткововувані та неоподатковувані ПДВ операції та розподіляє ПК щодо товарів (послуг), які одночасно беруть участь і в тих, і в інших операціях. У березні неоподатковуваних операцій не було, лише оподатковувані. Чи потрібно розподіляти у такому випадку ПК?

Частка розподілу ПК між оподатковуваними і неоподатковуваними операціями розраховується на початку року за підсумками діяльності у попередньому році. Визначений відсоток співвідношення між оподатковуваними операціями і їх загальним обсягом використовується для розподілу ПК протягом усього календарного року. За підсумками звітного календарного року здійснюється перерахунок співвідношення між оподатковуваними операціями і їх загальним обсягом (для основних фондів такий перерахунок здійснюється через 12, 24 та 36 місяців).
Усі розрахунки здійснюються в додатку 7 до декларації у відповідних таблицях цього додатка, а результати відображаються у рядку 15 декларації

З урахуванням положень п. 199.1 та п. 198.5 ПКУ чи означає це, що ПК слід розподіляти не раніше використання (списання) ТМЦ або в міру нарахування амортизації на основні засоби, а не в момент їх придбання або здійснення попередньої оплати?

Для зручності у ПКУ прописано, що частка розподілу ПК між оподатковуваними і неоподатковуваними операціями розраховується на початку року та застосовується протягом усього календарного року. При цьому дата виникнення права на ПК визначена у ст. 198 ПКУ і не залежить від дати списання товарів

Оператор мобільного зв’язку видав ПН, в якій виключив суму збору до ПФУ із бази оподаткування ПДВ. Чи буде визнана така ПН недійсною? І якщо так, то що робити споживачам послуг, адже строки подання заяви за січень і лютий вже минули?

Споживач послуг мобільного зв’язку у цьому випадку не припустився помилки, тому до нього жодних претензій не може бути пред’явлено

У декларації за який період слід коригувати р. 24 — за той період, в якому виявлено помилку і подано УР, чи за наступний період?

Роз’ясню ситуацію на прикладі. Припустимо, помилка призвела до неправильного значення ряд. 24 у декларації за березень, а виявлена при складанні декларації за червень. У такому випадку треба подати УР за березень. За квітень та за травень треба подати УР у тому випадку, якщо помилка вплинула на значення ряд. 23 або 25 декларації за квітень або травень. Якщо помилка не вплинула на розрахунки з бюджетом за ці місяці, то й УР подавати не треба. У декларації за червень слід ураховувати вже правильні уточнені показники

Наскільки правомірна вимога податкової служби щодо відображення в декларації з ПДВ «запізнілих» ПН тільки за наявності документального підтвердження? Адже в ПКУ чітко прописано, що ПН включаються в декларацію, якщо не минуло 365 днів від дати їх виписки, і тільки оригінал ПН за умови дотримання інших вимог дає право на ПК, а не наявність такого підтвердження

Цитую Порядок № 1002:
«10. У розділі ІІ Реєстру відображаються отримані податкові накладні…»
У ст. 198 ПКУ визначена дата виникнення ПК.
Тобто якщо ПН отримана, але не відображена в Реєстрі, а з ним і у податковій декларації — то це помилка. Тому говоримо, що не є помилкою відображення ПК згідно з ПН, яка отримана із запізненням, якщо таке запізнення документально підтверджено

Наше підприємство отримало передоплату від контрагента 01.04.11 р., але оплата відбулась після закінчення робочого дня на підприємстві і бухгалтер побачила надходження коштів лише наступного дня, коли й виписала ПН і зареєструвала в ЄРПН. Чи є ця ситуація порушенням порядку оформлення ПН? Які можуть бути застосовані санкції за це?

Цитую ПКУ: «201.4. Податкова накладна виписується у день виникнення податкових зобов’язань продавця».
Пункт 201.10 ПКУ
(другий абзац): при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку — продавець товарів/послуг зобов’язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Тому вашу ситуацію розумію, але все одно не баріться з випискою та реєстрацією ПН*

Із норм п. 200.4 ПКУ випливає, що в періоді першої події
(в частині послуг від нерезидента з місцем постачання на території України) відображаються ПЗ, а в наступному періоді — ПК, і виникає право на заповнення гр. 4 додатка 2 (оскільки оплатою вважається відображення у складі ПЗ). Чи поділяєте Ви таку позицію?

Звісно, так, адже щодо окремої декларації може й не виникнути суми ПДВ до сплати

Підприємство отримує та зберігає факсові копії свідоцтв платників ПДВ від покупців. Чи потрібно їх зберігати? Чи передбачена яка-небудь відповідальність за їх незберігання?

Збереження факсових копій свідоцтв платників ПДВ ваших партнерів не є обов’язком згідно з ПКУ, це ваше право. Але, видається, що більш зручним та надійним засобом перевірки чинності реєстрації вашого партнера як платника ПДВ є сайт ДПАУ, де інформація постійно оновлюється та постійно актуальна

Як у Декларації з ПДВ відобразити сторно ПК за такою операцією, як псування товарів? Окремого рядка для цього (як в старій формі) не передбачено. А якщо відобразити через УР, то чи не буде автоматом нараховано штраф, який в даному випадку неправомірний, бо помилки як такої не було?

Я пропонував би скористатися п. 198.5 ПКУ та визнати умовний продаж таких товарів

Використані документи та скорочення:

ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

Порядок № 1002 — Порядок ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затверджений наказом ДПАУ від 24.12.10 р. № 1002.

ПЗ — податкові зобов’язання.

ПК — податковий кредит.

ПН — податкова накладна.

УР — уточнюючий розрахунок.

 

*

На наш погляд, цю відповідь можна трактувати так: якщо порушення терміну складання податкової накладної та її реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних сталося з об'єктивних причин, то штрафні санкції (адмінштраф за порушення порядку ведення податкового обліку) не повинні застосовуватись.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі