Теми статей
Обрати теми

Податкові консультації: отримання, використання та оскарження

Редакція БТ
Стаття

ПОДАТКОВІ КОНСУЛЬТАЦІЇ:

отримання, використання та оскарження

 

Листи ДПАУ та податкових органів нижчого рівня завжди привертають пильну увагу платників податків, оскільки саме вони стають передвісником тієї позиції, яку займуть контролери під час перевірки. До індивідуальної податкової консультації ставлення ще більш ретельне — її отримання може дати суб'єкту господарювання індульгенцію від застосування штрафних санкцій. Про те, як отримати податкову консультацію, в яких випадках нею можна скористатися та в якому порядку за необхідності оскаржити, розповімо в цій статті.

Роман КАБАЛЬСЬКИЙ, консультант газети «Бухгалтерський тиждень»

 

Статус листів податкових органів

З 1 січня 2011 року статус податкових консультацій (які раніше називалися податковими роз'ясненнями) дещо змінився.

По-перше

, ПКУ порівняно з чинним до 01.01.11 р. законодавством прямо не передбачає права податкових органів надавати узагальнюючі податкові консультації. Нагадаємо: п. 1.2 Порядку № 176 передбачав, що роз'яснення норм податкового законодавства здійснювалося шляхом надання узагальнюючих податкових роз'яснень та податкових роз'яснень. Узагальнюючі податкові роз'яснення надавалися ДПАУ та використовувалися податковими органами всіх рівнів при підготовці ними податкових роз'яснень, маючи при цьому пріоритет перед будь-яким іншим роз'ясненням.

ПКУ

про узагальнюючі податкові консультації не згадує. Однак на ДПАУ, як і раніше, покладено функції надання податкових консультацій, організації виконання цієї роботи органами державної податкової служби, надання методичної допомоги податковим органам нижчого рівня (пп. 4, 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.90 р. № 509-XII), у межах яких ДПАУ видає листи, що не мають, чітко кажучи, будь-якої юридичної сили, але є фактичним керівництвом до дії для податкових органів.

Статус таких листів ДПАУ досить спірний: так, Мін'юст у своїх

листах від 01.04.11 р. № 3915-0-4-11/24, від 28.04.11 р. № 3915-0-4-11/101 порушує питання про законність деяких роз'яснень, наданих ДПАУ щодо положень ПКУ, в яких, на думку Мін'юсту, міститься не лише тлумачення, а й нові норми права, що не передбачені податковим законодавством, але запроваджуються головним податковим відомством шляхом видання листів.

Ситуація ускладнюється у зв'язку з тим, що листи ДПАУ, які формально є не більше ніж неофіційним висловом ДПАУ свого розуміння норм

ПКУ та інших законодавчих актів, не можна оскаржити в суді. Так, суди вказують на те, що предметом оскарження можуть бути лише рішення, дії чи бездіяльність, які породжують права та обов'язки і в такий спосіб порушують законні інтереси платників податків. Власне роз'яснення податкового законодавства жодних обов'язкових юридичних наслідків не спричинює, а тому й бути предметом оскарження не може (лист ВАдСУ від 20.07.10 р. № 1112/11/13-10). Тому платникам податків при ознайомленні з черговим узагальнюючим роз'ясненням, виданим податковим органом, залишається тільки взяти його до уваги і бути готовими почути аналогічну висловленій у листі позицію вже з боку перевіряючих під час податкової перевірки. Сама ДПАУ при цьому свої листи розцінює саме як методичну допомогу, виходячи при цьому з їх обов'язковості для податкових органів нижчого рівня. Свідченням цього може бути те, що в багатьох своїх листах ДПАУ зобов'язала податкові органи нижчого рівня переглянути раніше видані ними податкові консультації з розглянутого питання та відкликати ті, зміст яких не відповідає роз'ясненням, наданим самою ДПАУ з цього ж питання.

По-друге

, Закон № 2181 закріплював пріоритет за роз'ясненнями, наданими податковим органом вищого рівня, перед роз'ясненнями органу нижчого рівня. Крім того, Порядок № 176 передбачав пріоритетність узагальнюючих податкових роз'яснень над податковими роз'ясненнями, наданими податковими та іншими контролюючими органами всіх рівнів (п. 2.2). У ПКУ прямого встановлення пріоритетності податкових консультацій немає. За великим рахунком, якщо платник податків звернувся з однаковими запитами як до податкового органу за своїм місцезнаходженням, так і до податкового органу вищого рівня та отримав різні роз'яснення, то він може скористатися будь-яким з роз'яснень за своїм вибором.

По-третє

, Закон № 2181 закріплював правило, згідно з яким не може бути притягнено до відповідальності платника податків, який діяв відповідно до наданого йому податкового роз'яснення (за умови відсутності податкових роз'яснень з цього питання, що мають пріоритет) або узагальнюючого податкового роз'яснення, лише на підставі того, що в подальшому таке податкове роз'яснення або узагальнююче податкове роз'яснення було змінено чи скасовано, або надано нове податкове роз'яснення такому платнику податків або узагальнююче податкове роз'яснення, що суперечить попередньому.

ПКУ

дещо змінив зазначене правило. Згідно з п. 53.1 ПКУ не може бути притягнено до відповідальності платника податків, який діяв відповідно до податкової консультації, наданої в письмовій формі, зокрема на підставі того, що в майбутньому таку податкову консультацію було змінено або скасовано.

Як бачимо, норма, як і раніше,

звільняє тільки від застосування відповідальності (тобто штрафних санкцій), але не від необхідності сплати самої суми податкового зобов'язання. Так, якщо, наприклад, платник податків скористається податковою консультацією, що підтверджує його податкову пільгу, а потім таку консультацію буде скасовано як таку, що не відповідає ПКУ, то такому платнику податків доведеться сплатити суму податкового зобов'язання, на яку до того ж буде нараховано пеню, оскільки згідно з ПКУ пеня не є заходом відповідальності.

Єдина зачіпка для платника податків — посилатися на презумпцію правомірності рішень платника податків, згідно з якою якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або норми різних законів чи нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків та контролюючих органів, унаслідок чого є можливість прийняти рішення як на користь платника податків, так і на користь контролюючого органу (

п.п. 4.1.4 ПКУ). Про множинність трактування якраз і свідчитиме змінювана позиція податкових органів.

Відмінність же від чинного раніше правила полягає в тому, що тепер, як уже зазначалося, немає пріоритетності податкових консультацій, як це було з податковими роз'ясненнями. Тому яку б позицію не висловлювала ДПАУ у своїх узагальнюючих листах, платник податків може сміливо посилатися на лист, адресований йому індивідуально (чи то його податковою інспекцією, чи то інспекцією вищого рівня, чи то самою ДПАУ), навіть якщо в ньому викладено іншу позицію.

Також слід зауважити: податкові органи наполягають на тому, що скористатися для звільнення від податкової відповідальності податковими роз'ясненнями, наданими до 01.01.11 р., щодо податкових періодів після цієї дати, навіть якщо у правовому регулюванні питання нічого не змінилося, також не можна. Формально вони мають рацію — роз'яснення втрачає чинність разом із нормою, для тлумачення якої воно надавалося, і може застосовуватися лише стосовно тих операцій, які здійснювалися в період дії такої норми.

По-четверте,

ПКУ чіткіше та однозначніше надав платникам податків можливість судового оскарження індивідуальних податкових консультацій. Формально право оскарження податкових роз'яснень було закріплено й раніше. Зокрема, п. 4.7 Закону № 2181 приписував таке: якщо суд визнає податкове роз'яснення таким, що не відповідає законодавству, податковий орган зобов'язаний у триденний строк з дня набуття чинності таким судовим рішенням привести податкове роз'яснення у відповідність до законодавства або скасувати, або надати копію такого рішення податковому органу, що видав податкове роз'яснення, для приведення його у відповідність до законодавства або для його скасування. Однак фактично ця норма залишалася мертвою, оскільки не було чіткої вказівки на те, що визнання судом податкового роз'яснення таким, що не відповідає законодавству, має відбуватися саме за позовом платника податків.

Ситуацію має виправити

ПКУ, де прямо передбачено, що платник податків може оскаржити в суді як правовий акт індивідуальної дії податкову консультацію контролюючого органу, викладену в письмовій формі, котра, на думку такого платника податків, суперечить нормам або змісту відповідного податку чи збору (п. 53.3 ПКУ). Саме наведена норма сприймається судами як така, що надала платникам податків право на оскарження податкових консультацій, якого до 01.01.11 р. у них не було (постанова Запорізького окружного адмінсуду від 28.04.11 р. у справі № 2а-0870/1840/11). При зверненні ж до суду з метою оскарження індивідуальних податкових консультацій, наданих до 01.01.11 р., суди, як і раніше, відмовляють у розгляді таких позовів (ухвала Закарпатського окружного адмінсуду від 24.03.11 р. у справі № 2а-390/10/0770).

Завершуючи характеристику зміненого статусу податкових консультацій, наведемо витяги з деяких найцікавіших відповідей ДПАУ, розміщених у ЄБПЗ (див. таблицю нижче).

 

Статус податкових консультацій: погляд ДПАУ

Запитання

Відповідь з ЄБПЗ

1

2

Чи має право платник податків застосовувати податкове роз’яснення, яке було надано йому щодо норм законодавства, яке втратило чинність у зв’язку з набранням чинності ПКУ, в якому передбачено такі самі норми?

У зв’язку з набранням 1 січня 2011 року чинності ПКУ втратив чинність Закон № 2181, згідно з яким роз'яснення податковими органами окремих положень податкового законодавства здійснювалось шляхом надання узагальнюючих податкових роз'яснень і податкових роз'яснень. Відповідно до п. 4.5 Порядку № 176 узагальнюючі податкові роз'яснення і податкові роз'яснення застосовуються протягом терміну дії відповідної норми податкового законодавства. Таким чином, податкове роз’яснення, що було надано платнику податків щодо норм законодавства, яке втратило чинність у зв’язку з набранням чинності ПКУ,

не може застосовуватися платником податків до норм ПКУ . Разом з цим, згідно з п. 52.1 ПКУ за зверненням платників податків контролюючі органи безоплатно надають консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства

Який термін надання
податкової консультації на запит платника
податків?

Податкова консультація за зверненням платників податків надається в терміни, установлені Законом про звернення громадян.
Згідно зі ст. 20 Закону про звернення громадян звернення громадян розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник установлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особа, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів

Які вимоги до оформлення письмових звернень, які адресуються органам ДПС від платників податків (ЮО(1), ФОП) або громадян?

Оформлення письмових звернень платників податків (ЮО, ФОП) або громадян здійснюються відповідно до вимог Закону про звернення громадян та Інструкції № 395.
Згідно зі ст. 3 Закону про звернення громадян під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Громадяни мають право звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, посадових осіб українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін (ст. 6).
Відповідно до п. 5 розд. ІІ Інструкції № 395 звернення адресується органу ДПС, його посадовим особам у разі, коли вирішення порушених у зверненні питань належить до їх компетенції. У зверненні мають бути вказані прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинне бути надруковано або написано від руки розбірливо і чітко, підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати (п. 6 розд. ІІ Інструкції № 395). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення (п. 3 розд. ІV Інструкції № 395). Звернення, оформлене без дотримання вимог, передбачених пунктом 6 розділу II Інструкції № 395, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями в строк не пізніше як через десять календарних днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених пунктом 1 цього розділу (п. 6 розд. ІV Інструкції № 395) Не підлягають розгляду анонімні звернення; повторні звернення від того самого громадянина з того самого питання, якщо перше цим органом вирішено по суті, а також скарги, подані з порушенням термінів, передбачених ст. 17 Закону про звернення громадян, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними (п. 8 розд. ІV Інструкції № 395). Відповідно до п. 4 розд. ІV Інструкції № 395, якщо питання, порушені в отриманому зверненні, не входять до повноважень адресата, звернення пересилається за належністю відповідному органу або посадовій особі у строк не більше п'яти днів. Про це має повідомлятися громадянину, який подав звернення.
Отже, оформлення письмових звернень платників податків (ЮО, ФОП) або громадян здійснюється відповідно до вимог Закону про звернення громадян. Звернення адресується органу ДПС, його посадовим особам у разі, коли вирішення порушених у зверненні питань належить до їх компетенції. У зверненні мають бути вказані прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина (назва, код ЄДРПОУ, місцезнаходження суб’єкта господарювання), викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції тощо. Письмове звернення повинне бути надруковано або написано від руки розбірливо і чітко, підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати

Який порядок оформлення відповіді органами ДПС на звернення (запит) ФО або СГ (на бланку, печатка тощо)?

Відповідно до ст. 42 ПКУ податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та завірені печаткою відповідних органів. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові. Якщо платник податків протягом чотирьох днів з дня надсилання йому контролюючим органом відповідного документа не повідомив такий контролюючий орган про зміну податкової адреси, повернення документів як таких, що не знайшли адресата, не звільняє платника податку від їх виконання.
Відповідно до Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою КМУ від 17.10.97 р. № 1153, та п. 2.1.7.8 Типової інструкції з діловодства в органах державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПАУ від 01.07.98 р. № 315, при здійсненні оперативних зв’язків з установами, підприємствами, організаціями і окремими громадянами ОДПС у межах своєї компетенції може направляти листи. Зміст листа загалом індивідуальний. Листи мають бути, як правило, присвячені одному питанню. Складові частини (реквізити) всіх листів такі: назва й адреса установи відправника листа; номер і дата; номер і дата листа, що правили за підставу для складання відповіді; назва й адреса одержувача; заголовок; текст; перелік додатків із зазначенням кількості аркушів та примірників; підпис. Листи-відповіді повинні оформлятися, як правило, на бланках ОДПС. Якщо лист виконується не на бланку, тоді для кутового штампу залишають місце — 15 міжрядкових інтервалів. У відповідях на листи платників податків прізвище і номер службового телефону виконавця документа не зазначаються (п.п. 2.3.21 Інструкції). Підпис посадової особи завіряється гербовою печаткою лише в разі, коли засвідчуються права громадян та ЮО, фіксується факт витрати грошових коштів і матеріальних цінностей, а на відповідях на листи платників податків підпис посадової особи не завіряється гербовою печаткою

Чи мають для СГ статус податкової консультації листи ДПА України, направлені ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, з питань застосування окремих норм податкового законодавства?

Листи ДПА України, направлені ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополя, з питань застосування окремих норм податкового законодавства, не є податковими консультаціями, оскільки не мають індивідуальний характер. Листи ДПА України — це службова кореспонденція, вони не є нормативно-правовими актами (не містять нових правових норм, які зачіпають права, свободи та законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер)

Чи вважається податковою консультацією, наданою у письмовій формі, відповідь, отримана суб’єктом господарювання, на його звернення від ІДД ДПС факсом або електронною поштою?

Відповідь, отримана суб’єктом господарювання на його звернення від ІДД ДПС факсом або електронною поштою, не направляється платнику за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки, тому не може вважатись податковою консультацією, наданою у письмовій формі

Який правовий статус мають усні роз’яснення посадових осіб органів ДПС стосовно норм ПКУ, надані на конференціях, семінарах,
«гарячих лініях» тощо?

Усні роз’яснення посадових осіб органів ДПС стосовно норм ПКУ, надані на конференціях, семінарах,
«гарячих лініях»

тощо, мають консультаційній характер. Крім того, ці роз’яснення не є податковими
консультаціями
, оскільки вони не мають індивідуальній характер

(1) Використані скорочення: ФО — фізична особа, ЮО юридична особа, ФОП фізична особа — підприємець, СГ — суб’єкт господарювання, ІДД — інформаційно-довідковий департамент.

 

Порядок отримання податкової консультації

Платник податків може звернутися із запитом до податкового органу, в якому перебуває на податковому обліку, або до податкового органу вищого рівня, аж до ДПАУ. При цьому

ПКУ не висуває як умову для звернення до податкового органу вищого рівня попереднє отримання відповіді від органу нижчого рівня.

Запит складається в довільній формі

. У ньому має бути зазначено реквізити платника податків, який надсилає запит, наведено норму (або декілька норм), що потребують роз'яснення, може бути запропоновано свій варіант її належного тлумачення, проставлено дату й підпис з його засвідченням печаткою такого платника податків.

Наведемо приклад звернення до податкового органу (у нашому прикладі запит надсилається до ДПАУ з метою отримання податкової консультації з питання про те, чи є податковими агентами зі сплати екологічного податку суб'єкти господарювання, які придбавають ПММ в оптовиків та продають його також оптовикам) на рис. 1.

 

img 1

Рисунок 1.

Приклад звернення до податкового органу

 

Строки отримання відповіді від податкового органу на надісланий платником податків запит про надання роз'яснення не змінилися. Правильніше буде сказати — як і раніше, спеціальної норми, що встановлює такі строки, у податковому законодавстві немає. Тому за аналогією використовується загальний строк в один місяць, передбачений

ст. 20 Закону про звернення громадян, з можливістю для податкового органу продовжити цей строк за необхідності додаткового вивчення питання ще до 15 днів, про що має бути повідомлено особу, яка звертається з таким запитом. Таким чином, загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.

 

Порядок судового оскарження

Маючи намір розпочати процедуру оскарження податкової консультації, слід ураховувати:

1. Чинне на сьогодні законодавство дає підстави для висновку про те, що індивідуальну податкову консультацію може бути оскаржено

лише в судовому порядку. Інакше кажучи, подати скаргу до податкового органу вищого рівня з вимогою скасувати консультацію, отриману від своєї податкової інспекції, платник податків не може. Альтернативою цього може бути звернення до податкового органу вищого рівня для отримання консультації від нього. При цьому в такому запиті можна вказати (робити це не обов'язково), що податкова інспекція нижчого рівня на аналогічний запит дала відповідь, з якою платник податків не згоден унаслідок її невідповідності чинному законодавству (зазначити, в чому саме вона виявляється), у зв'язку з чим виникла необхідність звернення до органу вищого рівня з аналогічним запитом.

Незважаючи на те що

Методрекомендації допускають можливість самостійного скасування податкових консультацій податковим органом з власної ініціативи, Мін'юст обґрунтовано зайняв позицію, згідно з якою податкову консультацію може бути скасовано тільки судом з ініціативи платника податків (лист Мін'юсту від 22.04.11 р. № 6785-0-26-11-8.2) або вона втрачає чинність у зв'язку зі скасуванням або зміною норми, з метою роз'яснення якої надавалася.

2. Оскаржити можна лише письмову податкову консультацію. Це означає, що відповіді, отримані від податкового органу електронною поштою, під час особистих бесід або по телефону, під час проведення веб-конференцій та семінарів, опубліковані у спеціалізованих виданнях,

оскарженню не підлягають. Не можна звернутися з вимогою про скасування і щодо консультацій, розміщених в Єдиній базі податкових знань. До речі, посилатися на всі перелічені форми надання роз'яснень для звільнення від відповідальності платник податків також не може.

3. Вимагати в суді визнання податкової консультації такою, що суперечить законодавству, платник податків має можливість

лише стосовно листів, адресованих особисто йому. Оскаржити лист ДПАУ чи іншого податкового органу, адресований іншому платнику податків (нехай навіть опублікований у ЗМІ), або такі, що мають узагальнюючий характер, суб'єкт господарювання не зможе, навіть якщо розміщена в ньому інформація безпосередньо стосується і його теж.

Слід зауважити, що практика застосування норм

ПКУ в перші місяці його дії показує, що суди визнають право на оскарження лише стосовно листів податкових органів, виданих як відповідь на запит платника податків. Будь-яка інша кореспонденція у вигляді листів податкової інспекції оскарженню не підлягає (див., наприклад, постанови Сумського окружного адмінсуду від 28.02.11 р. у справі № 2а-1870/752/11, Донецького окружного адмінсуду від 11.04.11 р. у справі № 2а/0570/3876/2011).

На жаль, знайому всім платникам податків практику, коли податковий орган на отриманий запит дає відповідь виключно у формі цитування статей нормативно-правових актів, суди визнавати неправомірною не готові. Так, Харківський окружний адміністративний суд у

постанові від 31.05.11 р. у справі № 2-а — 3895/11/2070 зауважив, що ст. 53 ПКУ не передбачає визнання судом податкової консультації недійсною на тій підставі, що вона, на думку платника податків, не містить конкретної відповіді на поставлене запитання. Крім того, платник податків має можливість звернутися до податкового органу із заявою про необхідність уточнення та конкретизації відповіді.

4. Позов до суду платник податків може подати

протягом 6 місяців з дня отримання відповіді податкового органу на його запит про надання консультації (ст. 99 КАСУ).

5. У суді можна оскаржити не лише саму податкову консультацію, а й відмову від надання податкової консультації або її ненадання в установлені законодавством строки.

6. Сенс судового оскарження полягає в такому: якщо суд скасує надану податкову консультацію як таку, що суперечить законодавству, таке судове рішення є підставою для надання платнику податків нової консультації вже з урахуванням позиції суду (

абзац другий п. 53.3 ПКУ, п. 3 Методрекомендацій).

Наведемо приклад позову про визнання податкової консультації неправомірною (рис. 2).

 

img 2
img 3

Рис. 2.

Приклад позову про визнання податкової консультації неправомірною

 

Документи і скорочення статті

ПКУ

— Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

Закон про звернення громадян

— Закон України «Про звернення громадян» від 02.10.96 р. № 393/96-ВР.

Закон № 2181

— Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III (втратив чинність).

Порядок № 176

— Порядок надання роз'яснень окремих положень податкового законодавства, затверджений наказом ДПАУ від 12.04.03 р. № 176.

Інструкція № 395

— Інструкція про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян в органах державної податкової служби, затверджена наказом ДПАУ від 18.06.08 р. № 395.

Методрекомендації

— Методичні рекомендації щодо надання органами ДПС України письмових податкових консультацій, направлених листом ДПАУ від 21.01.11 р. № 1600/7/10-1017/220.

ЄБПЗ

— Єдина база податкових знань (www.sta.gov.ua).
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі