Теми статей
Обрати теми

Про розгляд листа

Редакція БТ
Лист від 07.11.2011 р. № 5424/7/15-1217

РЕКЛАМНІ ПОСЛУГИ ВІД НЕРЕЗИДЕНТА:

у яких випадках резидент сплачує
 за свій рахунок 20 % податок
з доходів нерезидента

 

Лист Державної податкової служби України від 07.11.11 р. № 5424/7/15-1217

«Про розгляд листа»

 

Цей

лист стосується порядку застосування п. 160.7 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), згідно з яким резиденти, котрі здійснюють виплати нерезидентам за виробництво та/або розповсюдження реклами про такого резидента, під час такої виплати сплачують податок за ставкою 20 % від суми таких виплат за власний рахунок. Це так званий податок на репатріацію, що сплачується при виплаті нерезидентам доходів у розмірах та випадках, передбачених ст. 160 ПКУ.

У

листі, що коментується, ДПСУ звертає увагу на те, що нараховувати і сплачувати цей податок резидент зобов'язаний лише при дотриманні одночасно двох умов:

1) резидент здійснює виплату безпосередньо нерезиденту;

2) плата здійснюється за виробництво та/або розміщення реклами саме про такого резидента

.

Якщо резидент перераховує грошові кошти іншому резиденту (рекламному агентству) як плату за виробництво та/або розповсюдження реклами за межами митного кордону України, то

п. 160.7 ПКУ до такої виплати не застосовується. З таким висновком ми повністю згодні.

Від себе додамо, що і при перерахуванні рекламним агентством нерезиденту плати за виробництво та/або розміщення реклами

про іншого резидента обов'язок зі сплати 20 % податку не виникає. Не буде в рекламного агентства в такому разі й зобов'язань щодо утримання з таких доходів нерезидента при їх виплаті та за їх рахунок 15 % податку на репатріацію, оскільки така виплата є виручкою нерезидента за надані резиденту послуги (п.п. «й» п. 160.1 ПКУ).

Звернемо увагу ще на такий момент. Згідно з

п.п. 139.1.13 ПКУ витрати, понесені (нараховані) у звітному періоді у зв'язку з придбанням у нерезидента послуг реклами, уключаються до витрат у межах 4 % доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (за мінусом ПДВ та акцизного податку) за рік, що передує звітному. А якщо нерезидент має офшорний статус, то такі послуги взагалі не потрапляють до витрат. У зв'язку з цим отримання рекламних послуг не безпосередньо від нерезидента, а через посередника-резидента (наприклад, рекламне агентство) має подвійну вигоду:

— одержувач послуг не сплачує за свій рахунок 20 % податок на репатріацію;

— витрати на рекламу включаються до витрат у повному обсязі.

Крім того, слід нагадати, що згідно з п.п. «б» п 186.3 ПКУ місцем поставки рекламних послуг є місце, в якому одержувача послуг зареєстровано як суб'єкта господарювання. Таким чином, на вартість рекламних послуг, отриманих від нерезидента, одержувач таких послуг (замовник, якщо він безпосередньо отримує послуги від нерезидента, або агент, якщо послуги надаються через рекламного агента) зобов'язаний нарахувати ПДВ за ставкою 20 % незалежно від того, чи зареєстровано його платником ПДВ*.

* Див. статтю «Неплатник ПДВ + послуги від нерезидента = подання Розрахунку податкових зобов'язань» // «БТ», 2011, № 32, с. 14.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі