Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Порядку подання та обігу електронних документів державному реєстратору

Редакція БТ
Наказ від 19.08.2011 р. № 2010/5

ЕЛЕКТРОННА ДЕРЖРЕЄСТРАЦІЯ СПД:

затверджено Порядок подання документів

 

Наказ Міністерства юстиції України від 19.08.11 р. № 2010/5

«Про затвердження Порядку подання та обігу електронних документів державному реєстратору»

 

Документ, що коментується, наведено в додатку «Документи»

 

Прийняття

Порядку, що коментується, викликане набуттям чинності з 14.08.11 р. змінами до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.03 р. № 755-IV (далі — Закон про держреєстрацію) щодо можливості подання держреєстратору документів на проведення держреєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (ФОП) в електронній формі*.

* Див. ком. «Електронна реєстрація СПД у майбутньому: унесено зміни до Закону про держреєстрацію» // «БТ», 2010, № 50, с. 4.

Оновленими положеннями

п. 2 ст. 7 Закону про держреєстрацію спеціально уповноваженому органу з питань держреєстрації було доручено затвердити порядок подання держреєстратору електронних документів. На сьогодні таким органом є Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр), діяльність якої спрямовується та координується Кабміном через міністра юстиції України. Укрдержреєстр було створено відповідно до Указу Президента України від 09.12.10 р. № 1085/2010 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», і Держпідприємництва передав йому функції з реалізації державної політики у сфері реєстрації юридичних осіб та ФОП.

Оскільки Укрдержреєстр є відносно молодим органом, питання з інформаційним забезпеченням його діяльності перебувають ще на стадії розробки. Зокрема, на сьогодні власного офіційного веб-сайта в Інтернеті ця служба не має, і відповідна інформація розміщується на веб-сайті Мін'юсту (

http: //www.minjust.gov.ua).

У зв'язку з цим, незважаючи на прийняття

Порядку, що коментується, скористатися ним суб'єкти господарської діяльності поки що не зможуть, оскільки офіційного веб-сайта, на якому має бути розміщено програмне забезпечення (ПЗ) для формування електронних заяв на держреєстрацію, на сьогодні немає. Мабуть, його буде створено найближчим часом, що підтверджується наказом Мін'юсту «Про організацію доступу до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 19.08.11 р. № 2009/5.

Що ж стосується майбутньої можливості держреєстрації в електронному вигляді, то для її проведення необхідна наявність у заявника електронного цифрового підпису (ЕЦП) для формування відповідного пакета документів.

Загальна ж процедура електронної держреєстрації полягає в такому:

1) за допомогою ПЗ, розміщеного на створеному в майбутньому офіційному веб-сайті Укрдержреєстру, заявник формує реєстраційну картку на проведення держреєстрації та додає до неї відповідні документи цю (див. таблицю).

 

Документи, що подаються для електронної держреєстрації

Юридичні особи
(ст. 24 Закону про держреєстрацію)

ФОП
(ст. 42 Закону про держреєстрацію)

1. Відскановані з паперових носіїв зразки документів у вигляді файлів:

— оригінал рішення засновників чи уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законодавством;
— один примірник статутних документів;
— інформація з документами, що підтверджує структуру власності засновників — юридичних осіб, яка дає можливість установити фізичних осіб — власників суттєвої участі цих юридичних осіб;
— документ, що засвідчує повноваження заявника, якщо ним не є засновник юридичної особи

— копія документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (для осіб, які відмовилися від присвоєння ідентифікаційного номера та офіційно повідомили про це органи держвлади, — копія сторінки паспорта з відповідною позначкою);
— документ, що засвідчує повноваження заявника, якщо ним не є ФОП

2. Примірник електронного розрахункового документа про внесення реєстраційного збору за проведення держреєстрації, засвідчений ЕЦП

 

Після формування зазначених файлів вони разом з описом вкладення включаються до zip-архіву засобами програми формування та подання документів і відсилаються держреєстратору через веб-сайт Укрдержреєстру.

Крім того, юридичним особам доведеться додатково відіслати поштою рекомендованим листом примірник установчих документів для проставляння на них позначки про проведення держреєстрації (виняток — держреєстрація на підставі модельного статуту*). А фізичній особі, якій виповнилося 16 років та яка реєструється підприємцем до виповнення 18 років, в аналогічному порядку доведеться відіслати нотаріально засвідчену письмову згоду батьків (усиновлювачів, опікуна, органу опіки). Відомості про реквізити рекомендованого листа вказуються в електронному описі вкладення;

2) держреєстратор відкриває документи в електронному форматі та надсилає заявнику повідомлення про підтвердження факту отримання електронних документів в електронній формі;

3) далі держреєстратор проводить форматно-логічний контроль, і, якщо за його результатами буде виявлено

будь-яку невідповідність даних, заявнику (нотаріусу) автоматично надсилається повідомлення про виявлені невідповідності в електронній формі, а в паперовій формі — на підставі відповідної заяви протягом трьох робочих днів від дня отримання заяви.

* Див. ком. «Започаткувати бізнес стане простіше: нові умови реєстрації юридичних осіб» // «БТ», 2011, № 23, с. 4.

У разі

позитивного проходження форматно-логічного контролю автоматично надсилаються:

— заявнику (нотаріусу) — повідомлення в електронній формі, що містить унікальний ідентифікатор — логічну послідовність символів, за допомогою яких заявник переглядає на веб-сайті інформацію про стан розгляду надісланих ним електронних документів для проведення держреєстрації юридичної особи чи ФОП, а також отримує електронні документи, надіслані йому держреєстратором;

— держреєстратору за місцем проведення держреєстрації — електронні документи для проведення держреєстрації юридичної особи або ФОП;

4) після проведення держреєстрації заявнику надається:

— виписка з Єдиного держреєстру юридичних осіб та ФОП у вигляді електронного документа і на паперовому носії за вказаною заявником адресою рекомендованим листом;

— примірник оригіналу установчих документів з позначкою держреєстратора про проведення держреєстрації юридичної особи, що видається (надсилається рекомендованим листом).

Зауважимо також, що скористатися процедурою електронної реєстрації можна буде лише на етапі створення юридичної особи або реєстрації ФОП, а внесення змін до реєстраційних даних слід оформляти виключно на паперових носіях (

п. 13 ст. 24, п. 8 ст. 42 Закону про держреєстрацію). Тому особливою популярністю електронна держреєстрація, мабуть, користуватиметься у спеціальних організацій, що займаються держреєстрацією юридичних осіб або ФОП на платній основі.

Документ, що коментується, набирає чинності з дати офіційного опублікування (на момент підготовки номера не опубліковано).

 

 

Міністерство юстиції України

Про затвердження Порядку подання та обігу електронних документів державному реєстратору

Наказ від 19 серпня 2011 року № 2010/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 серпня 2011 року за № 997/19735

 

Відповідно до частини другої статті 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» наказую:

1.

Затвердити Порядок подання та обігу електронних документів державному реєстратору, що додається.

2.

Унести до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03.03.2004 № 20/5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.03.2004 за № 283/8882 (із змінами), такі зміни:

2.1.

Абзац перший пункту 5 Інструкції після слів «за винятком» доповнити словами «заяв у електронній формі та».

2.2.

Пункт 275 Інструкції доповнити новим абзацом такого змісту:

«Передача заяв у електронній формі про проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, які відповідно до

Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» подаються державному реєстратору для проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, здійснюється у порядку, визначеному порядком подання та обігу електронних документів державному реєстратору».

<…>

8.

Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

<…>

Міністр О. ЛАВРИНОВИЧ

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державного агентства з питань науки, інновацій
 та інформатизації України В. СЕМИНОЖЕНКО

 

 

Порядок подання та обігу електронних документів державному реєстратору

Затверджено наказом від 19 серпня 2011 року

№ 2010/5

 

I. Загальні положення

1.1.

Цей Порядок установлює загальні принципи подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців з використанням телекомунікаційних мереж загального користування та обігу цих документів.

1.2.

У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

заявник — особа, яка подає державному реєстратору електронні документи для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця відповідно до

Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців»;

унікальний ідентифікатор — логічна послідовність символів, за допомогою яких заявник переглядає на офіційному веб-сайті спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації (далі — веб-сайт) інформацію про стан розгляду направлених ним електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця, а також отримує електронні документи, які направлені йому державним реєстратором.

Інші терміни у цьому

Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців».

1.3.

Електронні документи (заяви) для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця подаються державному реєстратору заявником особисто або передаються нотаріусом відповідно до пункту 17 статті 34 Закону України «Про нотаріат».

1.4.

Державний реєстратор направляє заявнику документи шляхом надання доступу до них на веб-сайті.

1.5.

Заявник одержує направлені йому державним реєстратором документи шляхом доступу до них на веб-сайті за унікальним ідентифікатором.

 

II. Оформлення електронних документів, які направляються державному реєстратору

2.1.

Заповнення реєстраційної картки здійснюється за допомогою програми формування та подання документів, необхідних суб'єкту підприємницької діяльності для проведення державної реєстрації, передбаченої Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» (далі — програма формування та подання документів), розміщеної на веб-сайті.

2.2.

Інші електронні документи, які відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» подаються державному реєстратору для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця, створюються за допомогою програми формування та подання документів у вигляді файлів, які містять відскановані з паперових носіїв образи документів.

Паперові носії документів повинні бути оформлені відповідно до вимог

статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців».

2.3.

Сканування паперових носіїв документів здійснюється з урахуванням таких вимог:

 

формат зображення: чорно-біле;

роздільна здатність: 150 х 150 точок на дюйм;

глибина кольору: 4 біт;

формат готового файла: компресований багатосторінковий TIFF.

 

Документи, які містять більше однієї сторінки, скануються в один файл.

Відскановані документи повинні бути придатні для сприйняття їх змісту людиною.

2.4.

Кожен електронний документ, крім документа, що посвідчує повноваження уповноваженої особи, засвідчується електронним цифровим підписом заявника, сумісним з програмою формування та подання документів.

У разі якщо заява в електронній формі про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця передається нотаріусом, така заява та електронні документи, що додаються до неї, крім документа, що посвідчує повноваження уповноваженої особи, засвідчуються електронним цифровим підписом нотаріуса, сумісним з програмою формування та подання документів.

Посилений сертифікат відкритого ключа електронного цифрового підпису нотаріуса повинен містити відомості, що підписувач є нотаріусом.

2.5.

На кожний електронний документ формуються:

файл, який містить документ;

файл, який містить електронний цифровий підпис заявника або нотаріуса, крім документа, що посвідчує повноваження уповноваженої особи.

2.6.

Файли, зазначені у пункті 2.5 цього розділу, включаються у zip-архів засобами програми формування та подання документів.

До zip-архіву додатково включаються файли, які містять:

опис вкладення, який включає: перелік електронних документів, що направляються державному реєстратору; відомості про реквізити рекомендованого листа, яким державному реєстратору надіслана нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів), або піклувальника, або органу опіки та піклування — для заявника — фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання провадити підприємницьку діяльність; відомості про реквізити рекомендованого листа, яким державному реєстратору надіслано примірник оригіналу установчих документів для поставлення відмітки державного реєстратора про проведення державної реєстрації юридичної особи, крім випадків, якщо юридична особа створюється та діє на підставі модельного статуту;

відскановану з паперового носія реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця, яка заповнена та підписана заявником, — для електронних документів (заяв), які передаються державному реєстратору нотаріусом відповідно до

пункту 17 статті 34 Закону України «Про нотаріат».

Опис вкладення формується автоматично засобами програми формування та подання документів.

2.7.

Нотаріально засвідчену письмову згоду батьків (усиновлювачів), або піклувальника, або органу опіки та піклування, а також примірник оригіналу установчих документів заявник надсилає державному реєстратору рекомендованим листом.

 

III. Подання електронних документів державному реєстратору

3.1.

Подання державному реєстратору електронних документів здійснюється шляхом направлення сформованого zip-архіву через веб-сайт.

3.2.

Після направлення zip-архіву виконується його форматно-логічний контроль на наявність опису вкладення та файлів відповідно до нього, чинність посиленого сертифіката відкритого ключа під час накладення електронного цифрового підпису, відсутність викривлення файлів, відповідність установленому формату вихідних документів, можливість встановлення місця проведення державної реєстрації.

3.3.

Якщо за результатами форматно-логічного контролю виявлено будь-які невідповідності даних, зазначених у пункті 3.2 цього розділу, заявнику або нотаріусу автоматично надсилається повідомлення про виявлені невідповідності. У такому випадку zip-архів у подальшу обробку не приймається.

3.4.

У разі позитивного проходження форматно-логічного контролю автоматично надсилаються:

заявнику або нотаріусу — повідомлення в електронній формі, яке містить унікальний ідентифікатор;

державному реєстратору за місцем проведення державної реєстрації — електронні документи для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця.

 

IV. Дії, які здійснює державний реєстратор

4.1.

Державний реєстратор перевіряє наявність електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця за допомогою програмного забезпечення ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців не рідше двох разів на день (у першій та другій половині робочого дня).

4.2.

Під час відкриття державним реєстратором електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця заявнику автоматично надсилається повідомлення про підтвердження факту одержання електронних документів державним реєстратором у електронній формі.

4.3.

Державний реєстратор здійснює розгляд електронних документів та проводить державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи — підприємця у порядку, установленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» .

Електронні документи розглядаються у порядку черговості їх надходження.

4.4.

Повідомлення про підтвердження факту одержання електронних документів державним реєстратором, про залишення поданих документів без розгляду та про відмову у проведенні державної реєстрації надсилаються заявнику в електронній формі.

Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців надсилається заявнику у вигляді електронного документа та на паперовому носії за вказаною заявником адресою рекомендованим листом.

Примірник оригіналу установчих документів з відміткою державного реєстратора про проведення державної реєстрації юридичної особи видається (надсилається рекомендованим листом) заявнику після проведення державної реєстрації юридичної особи, але не пізніше наступного робочого дня з дати отримання від заявника примірника оригіналу установчих документів.

4.5.

Повідомлення про залишення поданих документів без розгляду та про відмову у проведенні державної реєстрації, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців засвідчуються електронним цифровим підписом державного реєстратора.

4.6.

Повідомлення про залишення поданих документів без розгляду та про відмову у проведенні державної реєстрації на паперовому носії видається (надсилається) державним реєстратором заявнику на підставі відповідної заяви протягом трьох робочих днів з дня отримання такої заяви.

 

Директор Департаменту взаємодії з органами влади О. ЗЕРКАЛЬ

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі