Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань організації та проведення перевірок платників податків

Редакція БТ
Наказ від 06.07.2012 р. № 591

ПЕРЕВІРКИ:

податківці відповідають на проблемні запитання

Наказ Державної податкової служби України від 06.07.12 р. № 591

«Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань організації та проведення перевірок платників податків»

 

Наказом, що коментується, ДПСУ затвердила Узагальнюючу податкову консультацію з окремих питань організації та проведення перевірок платників податків (далі — УПК № 591). У ній ДПСУ відповіла на низку запитань, пов'язаних із порядком проведення перевірок органами ДПС. Відзначимо основні моменти.

1. Подання декларації із запізненням після отримання повідомлення про проведення документальної планової перевірки є можливим. Податківці в УПК № 591 підтвердили, що в платника є можливість подання декларації в цій ситуації (див. «Платник податків має право подати декларацію із запізненням до початку перевірки»).

 

Платник податків має право подати декларацію
 із запізненням до початку перевірки

Витяг із УПК № 591

«Питання 1. Чи може платник податків – юридична особа після отримання повідомлення та копії наказу про проведення документальної планової перевірки (до її початку) подати звітні декларації (розрахунки) із запізненням встановлених Кодексом термінів для їх подання за періоди, що підлягають перевірці?

Відповідь. Кодексом не встановлено заборони щодо подання платником податків – юридичною особою після отримання повідомлення та копії наказу про проведення документальної планової перевірки (до її початку) звітних декларацій (розрахунків) із запізненням встановлених Кодексом термінів для їх подання за періоди, що підлягають перевірці».

 

Відзначимо, що в Податковому кодексі України (далі — ПКУ) немає прямої заборони й на подання декларації із запізненням після початку проведення перевірки. Хоча таке обмеження побічно випливає з його системного прочитання, оскільки в п. 50.2 ПКУ встановлено заборону на подання уточнюючих розрахунків під час проведення документальних планових та позапланових виїзних перевірок. Тобто фактично законодавець обмежив можливість унесення змін до звітних даних минулих періодів після початку проведення перевірки. За логікою аналогічні правила повинні були діяти й щодо подання декларацій за минулі періоди, але в ПКУ це окремо не обумовлено. Однак у запитанні йдеться про іншу ситуацію: отримання повідомлення та копії наказу про проведення документальної планової перевірки не свідчить про початок її проведення, тому до дати, зазначеної в повідомленні, платник податків має право подати як саму декларацію, так і уточнюючі розрахунки до неї, що підтвердили податківці в консультації з розділу 020.02 ЄБПЗ.

2. Період, за який проводиться документальна планова перевірка платника податків — юридичної особи . Податківці справедливо зазначили, що обмежень щодо періоду, за який органи ДПС проводять перевірки платників податків, чинним законодавством не встановлено.

Водночас слід урахувати, що за результатами проведення документальної перевірки грошові зобов'язання можуть бути визначені органом ДПС не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного терміну подання податкової декларації, якщо ж її було подано пізніше, — за днем її фактичного подання, а в разі надання уточнюючого розрахунку до податкової декларації — протягом 1095 днів із дня його надання (п. 102.1 ПКУ). У зв'язку з цим податківцям немає сенсу перевіряти періоди, за які не можна вже донарахувати податкові зобов'язання. Тому, як правило, період, що перевіряється, обмежується 1095 днями.

3. У яких випадках платникам направляються письмові повідомлення із зазначенням дати початку проведення перевірки. Виходячи з наданої в УПК № 591 відповіді, письмові повідомлення про проведення перевірки надаються платнику податків органом ДПС у разі проведення:

— документальної планової перевірки не пізніше 10 календарних днів до дня початку із зазначенням дати початку її проведення (п. 77.4 ПКУ). Причому зазначені строки повідомлення поширюються на будь-які планові документальні перевірки (виїзні та невиїзні);

— документальної позапланової невиїзної перевірки: із зазначенням дати початку та місця проведення (п. 79.2 ПКУ). При цьому в ПКУ не встановлено конкретний термін направлення такого повідомлення, а на думку судових інстанцій, у такому разі досить, щоб платник податків отримав відповідне повідомлення до початку проведення перевірки (див, наприклад, постанову Окружного адмінсуду АР Крим від 04.08.11 р. у справі № 2а-6605/11/0170/22).

Письмові повідомлення про проведення перевірок відсилаються платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручаються йому чи його уповноваженому представникові під розписку.

А ось для отримання права на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платнику податків досить вручити до початку її проведення під підпис копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки (п. 78.4 ПКУ). Аналогічні правила передбачено в п. 80.2 ПКУ і для фактичних перевірок, щодо яких копія наказу керівника органу ДПС про проведення фактичної позапланової перевірки вручається платнику податків чи його уповноваженому представникові, чи особам, які фактично проводять розрахункові операції, під підпис до початку проведення такої перевірки.

4. Підстави та терміни для зупинення та продовження розпочатої перевірки працівниками органів ДПС. Відповідаючи на це запитання, податківці продублювали норми ст. 82 ПКУ і нічого нового не повідомили (див. «Підстави та терміни для зупинення і продовження початої перевірки працівниками органів ДПС»).

 

Підстави та терміни для зупинення та продовження
 розпочатої перевірки працівниками органів ДПС

Витяг з УПК № 591

«Питання 4. Які підстави та терміни встановлено Кодексом для зупинення та продовження розпочатої перевірки працівниками органів ДПС?

Відповідь. Зупинення або продовження строків проведення перевірки працівниками органів ДПС здійснюється за рішенням керівника податкового органу.

Терміни продовження документальних перевірок залежать від виду перевірки (планова або позапланова) та категорії платника податків (великий платник податків, платник податків малого підприємства або інший) і встановлені статтею 82 Кодексу. Терміни продовження фактичних перевірок не можуть перевищувати 5 діб.

Продовження термінів проведення фактичних перевірок здійснюється лише у разі надходження заяви СГ (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки), або змінного режиму роботи чи підсумованого обліку робочого часу суб'єкта господарювання та/або його господарських об'єктів.

Зупинення розпочатої перевірки Кодексом передбачається лише при проведенні документальної планової або позапланової перевірки великого платника податків на загальний строк, що не перевищує 30 робочих днів, а в разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, завершення розгляду судом позовів з питань, пов’язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків втрачених документів перевірка може бути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур».

 

5. Реєстратори розрахункових операцій (РРО) та розрахункові книжки не застосовуються в разі продажу товарів (надання послуг) особами, які отримали пільговий торговий патент для продажу товарів. Це прямо випливає з п. 8 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» у редакції Закону від 01.06.2000 р. № 1776-III.

6. У разі зміни реквізитів суб'єкта господарювання РРО необхідно перереєструвати . Податківці в УПК № 591 відзначили, що в разі зміни реквізитів суб'єкту господарювання необхідно звернутися до органу ДПС для перереєстрації РРО та надати:

— заяву довільної форми, у якій вказати сферу застосування РРО;

— реєстраційне посвідчення з відміткою (за необхідності — про зняття РРО з обліку);

— визначені п. 2.3 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614, документи на господарську одиницю, тобто документи, що надаються для реєстрації РРО.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі