Теми статей
Обрати теми

Тема тижня. Що принесе нам рік новий?

Редакція БТ
Стаття

ЩО ПРИНЕСЕ НАМ РІК НОВИЙ?

 

Не за горами новий 2013 рік. Він практично стоїть на порозі і вже стукає до нас у двері. Яким буде цей рік для кожного з вас, шановні читачі, передбачити неможливо. Але розповісти про зміни в законодавстві, які чекають на вас після того, як проб’ють в новорічну ніч куранти, ми цілком спроможні.

Тому у цій Темі тижня ми проведемо аналіз змін у законодавстві, які відбудуться на початку нового року, та коротко охарактеризуємо найістотніші з них.

Сергій ДЕЦЮРА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор», s.detsyura@id.factor.ua

 

НОВОВВЕДЕННЯ В ПКУ

 

Звичайні ціни

Однією з найбільш значущих податкових новацій 2013 року можна вважати зміни в порядку визначення звичайної ціни. Так, з 01.01.13 р. набирає чинності ст. 39 ПКУ, в якій прописано нові методи визначення та порядок застосування звичайної ціни. До цього моменту, як вимагав п. 8 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, порядок визначення звичайної ціни регламентувався положенням п. 1.20 Закону про податок на прибуток (втратить чинність з 01.01.13 р.).

З набранням чинності ст. 39 ПКУ буде змінено підхід до формування звичайної ціни, а саме:

— прописано випадки застосування звичайних цін (п. 39.1 ПКУ);

— встановлено основні методи визначення звичайної цін. Методи визначення звичайної цін, що містяться у ст. 39 ПКУ, є або взагалі новими (метод розподілу прибутку та метод чистого прибутку), які вперше будуть використовувати з 01.01.13 р., або дещо «удосконаленими» старими;

— змінено механізм донарахування зобов’язань виходячи із звичайних цін.

Детальніше про нові правила визначення звичайних цін, які діятимуть з 01.01.13 р., ми розкажемо в наступних номерах нашої газети.

Звертаємо увагу також на те, що в зв’язку з набранням чинності ст. 39 ПКУ Кабмін постановою від 22.08.12 р. № 787 (набирає чинності з 01.01.13 р.), затвердив Порядок укладання та виконання договорів про ціноутворення для цілей оподаткування, прийнятий на виконання норм п. 39.16 ПКУ.

 

Податок на прибуток

Авансова сплата податку. Найвагомішим нововведенням для платників податку на прибуток є запровадження з 01.01.13 р. авансових внесків з податку на прибуток (згідно з п. 16 Закону № 5083* буде доповнено новими абзацами п. 57.1 ПКУ). Відповідно до цих нововведень платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 млн грн.) повинні будуть щомісяця сплачувати авансові внески з податку на прибуток (розраховані на підставі декларації за минулий рік — не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за минулий рік).

* Див. Тему тижня «Податковий кодекс: чергова порція «поліпшень» // «БТ», 2012, № 35, с. 33.

Отже, з наступного року суб’єкти господарювання, доходи яких за останній річний податковий період більше 10 млн грн. і які не потрапляють до перелічених у п. 57.1 ПКУ категорій платників податків, повинні щомісяця сплачувати авансові внески з податку на прибуток.

Відразу зауважимо, що, враховуючи специфіку визначення дванадцятимісячного періоду для сплати авансових внесків** (абз. 10 п. 57.1 ПКУ), у 2013 році розмір авансового внеску з податку на прибуток буде складати:

за січень та лютий 2013 року1/9 податку на прибуток, нарахованого в податковій звітності за 9 місяців 2012 року (абз. 2 п. 2 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ). Сплатити розрахований авансовий внесок потрібно буде протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, тобто авансовий внесок за січень 2013 року слід сплатити не пізніше 20.02.13 р., за лютий — не пізніше 20.03.13 р.;

за березень — грудень 2013 рокуне менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік (п. 57.1 ПКУ). Сплачувати внесок будуть щомісячно у порядку та в строки, установлені для місячного податкового періоду, тобто протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Отже, за березень 2013 року авансовий внесок слід сплатити не пізніше 30.04.13 р.

** Дванадцятимісячний період для сплати авансових внесків визначається починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому визначено граничний строк подання річної податкової декларації за попередній звітний (податковий) рік, до місяця подання податкової декларації за поточний звітний (податковий) рік, тобто з березня року, наступного за звітним, до березня наступного року.

Звітність. У загальному випадку платники податку на прибуток (незалежно від обсягу отриманого доходу: до 10 млн грн. чи більше) будуть подавати лише річну декларацію з податку на прибуток. На підставі такої декларації платники, які не зобов’язані сплачувати авансові внески, будуть перераховувати до бюджету задекларовані суми податку один раз на рік.

Квартальна звітність з податку на прибуток буде подаватись лише:

— збитковими платниками;

— платниками, які отримають збиток у I кварталі та захочуть «відмовитись» від сплати авансових внесків.

Такі платники будуть сплачувати задекларовані суми податку на прибуток (за їх наявності), як і до 01.01.13 р., поквартально.

Ставка податку на прибуток. З 01.01.13 р. по 31.12.13 р. основна ставка податку на прибуток, яка застосовується «звичайними» платниками, становитиме 19 % (п. 10 підрозд. 4 розд. XX ПКУ). Отже, прибуток, отриманий у 2013 році, буде оподатковуватись за ставкою 19 %.

Для суб’єктів програмної індустрії, які застосовують особливі правила оподаткування, що передбачені в п. 15 підрозд. 10 розд. XX ПКУ, ставка податку з 01.01.13 р. до 01.01.23 р. становить 5 % (див. наступний підрозділ).

Прибуток, отриманий від реалізації інвестиційних проектів суб’єктами господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки, схвалені відповідно до Закону № 5205, з 01.01.13 р. по 31.12.17 р. буде оподатковуватись за ставкою 0 % (ч. 2 п. 10 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ).

Пільги для IT-індустрії. Розпочинає діяти пільговий режим обкладення податком на прибуток суб’єктів програмної індустрії. Усі правила та особливості оподаткування суб’єктів програмної індустрії містяться в п. 15 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ. Зокрема, для отримання свідоцтва про реєстрацію як суб’єкта IT-індустрії потрібно було подати до органу ДПС за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву* не пізніш як за 30 календарних днів до початку звітного (податкового) кварталу, з якого платник передбачає отримати право на використання пільгового режиму оподаткування. Разом з реєстраційною заявою подається фінансова звітність та засвідчені копії первинних документів, що підтверджують право на використання особливостей оподаткування.

* Форма такої заяви поки ще не затверджена, тому податківці у розд. 110.23.01 ЄБПЗ рекомендували подати її у довільній формі.

Суть пільгового режиму оподаткування полягає в тому, що тимчасово (з 01.01.13 р. до 01.01.23 р.) прибуток, отриманий суб’єктами програмної індустрії від операцій із постачання товарів, надання послуг, виконання робіт в індустрії програмної продукції, обкладається за ставкою 5 % (п. 10 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ).

Детальніше про правила обрання і використання цього режиму оподаткування див. консультацію «Підтримка суб’єктів програмної індустрії: аналізуємо нововведення» // «БТ», 2012, № 35, с. 18.

Оподаткування страховиків. Зміняться правила обкладення страхових послуг податком на прибуток. Так, з 01.01.13 р. Законом № 5412** буде внесено зміни до пп. 151.2, 152.8, п.п. 153.3.3, ст. 156 ПКУ, відповідно до яких доходи страховиків у вигляді страхових платежів/внесків/премій (зменшених на суму страхових платежів/внесків/премій за договорами перестрахування) тощо, обкладатимуться за ставкою 3 %, доходи за договорами довгострокового страхування життя та недержавного пенсійного страхування — за ставкою 0 %, а доходи від нестрахової діяльності — за загальною ставкою (з 01.01.13 р. — 19 %).

** Див. ком. «До Податкового кодексу внесено зміни щодо строків перевірок і не тільки» // «БТ», 2012, № 47, с. 4.

Витрати кооперативів. З 01.01.13 р. кооперативні виплати фізичним особам — членам виробничого сільськогосподарського кооперативу, які не є підприємцями та беруть трудову участь у діяльності такого сільськогосподарського кооперативу, можна буде включати до складу інших прямих витрат (п. 138.9 ПКУ).

Зазначимо також, що такі виплати не є:

1) зарплатою (п. 3 ст. 35 Закону № 469), а тому з них не стягується ЄВС. Крім того з них не потрібно буде утримувати і ПДФО (нова редакція п.п. 165.1.48 ПКУ, докладніше див. підрозділ «Податок на доходи» нижче);

2) дивідендами, а тому при їх виплаті не сплачується авансовий внесок з дивідендів.

Податкові різниці. Набуде чинності ПБО «Податкові різниці»* (див. с. 43), у зв’язку з чим починаючи з податкових періодів 2013 року платники податку на прибуток (крім банків, бюджетних установ та суб’єктів малого підприємництва — юридичних осіб, що відповідають критеріям, визначеним п. 154.6 ПКУ, та застосовують порядок спрощеного бухгалтерського обліку доходів і витрат) вперше у складі фінансової звітності мають подавати звіт про постійні та тимчасові податкові різниці (п. 1 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ).

* Див. ком. «Податкові різниці: Мінфін затвердив звітність щодо їх відображення» // «БТ», 2011, № 41, с. 4.

 

Податок на додану вартість

Пільги для програмної продукції. З 01.01.13 р. починає діяти пільга з ПДВ, передбачена у п. 261 підрозд. 2 розд. XX ПКУ**. Суть цієї пільги полягає в тому, що від обкладання ПДВ звільняються операції з постачання програмної продукції, до якої належать:

а) результат комп’ютерного програмування у вигляді операційної системи, системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп’ютерної програми (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів;

б) криптографічні засоби захисту інформації.

** Див. статтю «Підтримка суб’єктів програмної індустрії: аналізуємо нововведення» // «БТ», 2012, № 35, с. 18.

Звертаємо увагу, що пільга з ПДВ для суб’єктів IT-індустрії не містить прямих обмежень щодо суб’єктного складу, тобто можна говорити, що вона поширюється не тільки на суб’єктів, які скористалися правом на пільговий режим з податку на прибуток та офіційно отримали відповідний статус відповідно до п. 15 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, а й на будь-яких інших платників ПДВ, які здійснюють операції з постачання програмної продукції***.

*** Тобто цією пільгою можуть скористатися й єдиноподатники. Причому жодної додаткової реєстрації для цього їм проходити не потрібно.

Водночас податківці мають з цього приводу іншу думку: претендувати на застосування пільги можуть лише суб’єкти господарювання, які пройшли реєстрацію та отримали свідоцтво в порядку, установленому п. 15 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, тобто суб’єкти індустрії програмної продукції, зареєстровані в зазначеному порядку (лист ДПС у м. Києві від 02.10.12 р. № 6239/10/06-408).

Ми незгодні з цим і вважаємо, що пільга з ПДВ для суб’єктів IT-індустрії є «об’єктною», тобто орієнтованою на обмеження об’єкта обкладення ПДВ, а не суб’єктів, а тому, на наш погляд, висновки, що озвучені у вищезгаданому листі, є надуманими. Наші аргументи щодо цього приведені у коментарі до вищезгаданого листа: «Постачання програмної продукції: пільга з ПДВ тільки для суб’єктів IT-індустрії?» // «БТ», 2012, № 47, с. 10. Про те, як будуть розвиватися події із використанням цієї ПДВшної пільги, далі слідкуйте на сторінках нашої газети в новому році.

Пільга для міжнародної технічної допомоги. Суть цієї пільги зводиться до того, що звільняються від обкладення ПДВ операції з увезення на митну територію України товарів у митному режимі імпорту і постачання на митній території України товарів/послуг за переліком, затвердженим Кабміном на період реалізації програм (проектів) за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається відповідно до ініціативи країн Великої вісімки «Глобальне партнерство проти розповсюдження зброї та матеріалів масового знищення» (п. 28 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ****).

**** Див. ком. «До Податкового кодексу внесено зміни щодо строків перевірок і не тільки» // «БТ», 2012, № 47, с. 4.

Розподіл ПДВ переробними підприємствами. З 01.01.13 р. сума ПДВ, яка повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами (позитивна різниця між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена у податковій декларації з ПДВ (переробного підприємства)), буде розподілятися між спецфондом держбюджету і спецрахунком, відкритим переробними підприємствами в органах Держказначейства в такому розмірі (п.п. 6 п. 1 підрозд. 2 розд. XX ПКУ):

— до спецфонду держбюджету — 40 %;

— на спецрахунок — 60 %.

У 2012 році цей розподіл відбувався у співвідношенні 30/70. Детальніше див. статтю «Держпідтримка тваринництва: правила виплати дотацій на молоко» // «БТ», 2012, № 8, с. 16.

 

Податок на доходи

Продаж металобрухту. Розпочинають діяти нові правила оподаткування доходів від здавання брухту кольорових та чорних металів*:

1) доходи від здавання (продажу) брухту кольорових металів (уключаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні — код УКТ ЗЕД 8548 10 21 00, залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю — код УКТ ЗЕД 8548 10 91 00) тепер, поза сумнівом, не обкладатимуться ПДФО. Відповідні уточнення було внесено Законом № 5083 до п.п. 165.1.25 ПКУ;

2) доходи від здавання (продажу) брухту чорних металів виключено із п.п. 164.2.18 ПКУ, тобто із переліку оподатковуваних доходів. Такі корективи дають підстави для висновку, що законодавці вирішили вивести ці доходи з-під оподаткування. Але певні побоювання викликає той факт, що у переліку неоподатковуваних доходів (п. 165.1 ПКУ) законодавець такі доходи прямо не вказав. На наш погляд, аргументом для неутримання ПДФО з таких доходів є те, що у переліку доходів, які звільнені від оподаткування, згадуються «побутові відходи» (п.п. 165.1.25 ПКУ), а до складу побутових відходів входить, зокрема, і «побутовий» металобрухт. Із цим погоджуються і податківці у розд. 160.02 ЄБПЗ. Сподіваємось, що після 01.01.13 р. податківці більш чітко роз’яснять це питання.

* Див. статтю «Збір вторсировини: організація діяльності та облік» // «БТ», 2012, № 43, с. 28.

Продаж автотранспорту. Деяких змін зазнають правила оподаткування продажу рухомого майна** (зміни внесено Законом № 5413):

1) не буде обкладатись ПДФО дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда (п. 173.2 ПКУ)***;

2) у випадку продажу протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) такого рухомого майна, підлягає оподаткуванню за ставкою 5 % (нова редакція абз. 2 п. 173.2 ПКУ). На наш погляд, при продажу двох автомобілів, або двох мотоциклів, або двох мопедів доходи від продажу як першого, так і другого з таких об’єктів, обкладатимуться ПДФО за ставкою 5 %. Отже, при продажу другого об’єкта платник втрачає право на пільгу, надану для продажу першого об’єкта.

** Див. ком. «Продаж легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда: не частіше 1 разу на рік без ПДФО — нові правила з 2013 року» // «БТ». 2012, № 46, с. 4.

*** У 2012 році при продажу об’єктів рухомого майна (легкового автомобіля, мотоцикла, моторолера) не частіше ніж один раз протягом року одного з доходи продавця від таких операцій оподатковуються за зниженою ставкою 1 %.

Водночас цю норму можна трактувати й лояльніше. Наприклад, у консультації Тетяни Добродій — консультанта секретаріату Комітету ВРУ з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики // «Податковий, банківський, митний консультант», 2012, № 42, с. 6, зазначено, що за ставкою 5 %, так само як і у 2012 році, оподатковуватиметься другий та наступний продаж транспортних засобів;

3) змінено правила визначення об’єкта оподаткування ПДФО при продажу рухомого майна. Нагадаємо, що на сьогодні при продажу рухомого майна слід обов’язково проводити його експертну оцінку. З 2013 року для таких видів рухомого майна, як легковий автомобіль, мотоцикл, мопед, зроблено виняток. Так, відповідно до абз. 3 п. 173.1 ПКУ дохід від продажу таких об’єктів рухомого майна визначається виходячи з договірної вартості, але не нижче за середньоринкову вартість відповідного транспортного засобу або не нижче за його оціночну вартість, визначену згідно із законом (за вибором платника податків). Право вибору між середньою ринковою та оціночною вартістю буде надано платнику також при отриманні фізособою у спадщину або подарунок легкового автомобіля, мотоцикла або мопеда (новий п. 174.7 ПКУ).

Продаж сільгосппродукції. Зміняться (Закон № 5412) правила звільнення від обкладення ПДФО доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції (п.п. 165.1.24 ПКУ)****.

**** Див. ком. «До Податкового кодексу внесено зміни щодо строків перевірок і не тільки» // «БТ», 2012, № 47, с. 4.

До оподаткованого доходу не будуть включатись доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених ЗКУ для ведення садівництва, присадибної ділянки, індивідуального дачного будівництва, а також для особистого селянського господарства (якщо сукупний розмір не перевищує 2 гектари).

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього вказаних земельних ділянок.

При продажу власної продукції тваринництва груп 1 — 5, 15, 16 і 41 згідно з УКТ ЗЕД від обкладення ПДФО звільнятимуться такі доходи, якщо їх сума сукупно за рік не перевищить 100 розмірів МЗП, установленої на 1 січня звітного року (у 2013 році — 114700 грн.). Причому для такого звільнення Довідка про наявність земельних ділянок фізособі не потрібна.

Якщо сума доходу перевищить зазначену межу, фізособі доведеться отримати від сільської, селищної або міської ради довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва в довільній формі та подати її до органу ДПС. При пред’явленні такої довідки обкладатись ПДФО буде лише сума перевищення встановленої межі. Якщо довідки не буде надано, то увесь отриманий дохід буде обкладатись на загальних підставах.

Виплати членам сільгоспкооперативу. Зміни чекають і на членів виробничого сільськогосподарського кооперативу (Закон № 5412). З 01.01.13 р. не будуть обкладатися ПДФО (п.п. 165.1.48 ПКУ):

— кооперативні виплати члену виробничого сільськогосподарського кооперативу;

— кошти, що повертаються члену сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу внаслідок надмірної сплати ним вартості послуг, наданих кооперативом;

— розмір (сума, вартість) паю, що повертається члену сільськогосподарського виробничого кооперативу в разі припинення ним членства в кооперативі. Перевищення розміру (суми, вартості) паю понад розмір (суму, вартість) пайових внесків підлягає оподаткуванню в порядку, установленому п. 170.2 ПКУ (за правилами оподаткування інвестиційного прибутку), тобто розраховувати належну суму податку та сплачувати її до бюджету в цьому випадку доведеться не податковому агенту в особі кооперативу, а його колишньому члену.

 

Екоподаток

Розміщення відходів. З 01.01.13 р. буде відкориговано термін «розміщення відходів». Так, відповідно до нової редакції п.п. 14.1.223 ПКУ розміщенням відходів буде вважатись «постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів» (зміни внесено Законом № 4834). Із цього випливає, що тимчасове зберігання будь-яких відходів на території підприємства до моменту передачі спеціалізованій установі не буде вважатися розміщенням відходів, а підприємства, які тимчасово зберігають відходи, не будуть платниками екоподатку.

Отже, нарешті остаточно вирішаться усі суперечки з приводу сплати екоподатку за тимчасове розміщення відходів. Нагадаємо, що останні два роки між суб’єктами господарювання та податківцями точилася запекла суперечка з приводу сплати екоподатку за тимчасове розміщення і зберігання відходів (у тому числі побутових) з моменту їх утворення до моменту передачі спеціальній установі*.

* Детальніше див. статті «Екоподаток: окремі нюанси оподаткування та складання звітності» // «БТ», 2011, № 30, с. 31, «Побутовi вiдходи: як стягується екоподаток» // «БТ», 2011, № 42, с. 33, «Екологiчний податок: правила виправлення помилок» // «БТ», 2012, № 5, с. 43 та «Податковий кодекс: аналізуємо зміни» // «БТ», 2012, № 29, с. 22.

Звільнення від сплати. З 01.01.13 р. зазнає кардинальних змін також перелік суб’єктів господарювання, які звільняються від сплати екоподатку за розміщення відходів. Так, відповідно до нової редакції п. 240.5 ПКУ (Закон № 4834) не будуть платниками екоподатку за розміщення відходів суб’єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об’єктах) виключно відходи як вторинну сировину. Раніше звільнялись від сплати екоподатку за розміщення відходів як вторинної сировини лише суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на збирання і заготівлю таких відходів та проводили статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів.

Тобто суб’єкт господарювання, який розміщуватиме на своїй території виключно відходи як вторинну сировину, не буде платником екоподатку незалежно від наявності ліцензії** на збирання таких відходів.

** Нагадаємо, що на сьогодні відповідно до Переліку № 183 отримувати ліцензію на збирання і заготівлю відходів мають лише суб’єкти господарювання, які збирали відходи полімерів та гуми, у тому числі зношених шин. Відповідно лише такі платники до 01.01.13 р. не були платниками екоподатку за розміщення відходів.

Ставка податку. З 01.01.13 р. до 31.12.13 р. включно платники екоподатку відповідно до п. 2 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ при розрахунку розміру податку будуть використовувати ставки податку у розмірі 75 % (до 01.01.13 р. застосовувався понижуючий коефіцієнт 50 %) від базових ставок, визначених у ст. 243 — 246 ПКУ (за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними та пересувними джерелами забруднення, за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти та за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах).

 

Інші податки та збори

Податок на нерухомість. З 2013 року буде стягуватися новий місцевий податок — податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Правила стягнення цього податку описано у ст. 265 ПКУ. Стисло охарактеризуємо цей податок.

1. Платниками податку на нерухомість є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості, тобто будівель, віднесених відповідно до законодавства до житлового фонду (житлові будинки, квартири, котеджі, тощо), дачних та садових будинків (п.п. 14.1.129 ПКУ).

2. Сума податку визначається шляхом множення ставки податку на базу оподаткування, а саме на житлову площу об’єкта оподаткування.

3. Ставки податку будуть встановлюватися місцевою владою за
1 кв. м житлового приміщення, але не можуть перевищувати:

— для квартир площею до 240 кв. м і житлових будинків площею до 500 кв. м — 1 % розміру МЗП, встановленої на 1 січня податкового року (у 2013 році — 11,47 грн.);

— для квартир площею понад 240 кв. м і житлових будинків площею понад 500 кв. м — 2,7 % МЗП на 1 січня податкового року (у 2013 році — 30,97 грн.).

4. Сплачувати податок на нерухомість фізособи будуть щороку на підставі податкового повідомлення-рішення, що надходить їм до 1 липня звітного року. Юрособи розраховуватимуть розмір цього податку самостійно станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого цього ж року подають органу ДПС за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Детальніше про порядок стягнення цього місцевого податку читайте в наступних номерах нашої газети.

Плата за надра. Законом № 4834* з ПКУ буде виключений розд. Х «Рентна плата за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобуваються в Україні». У зв’язку з цим замість сплати рентної плати суб’єкти господарювання, які видобувають нафту, природний газ і газовий конденсат, будуть сплачувати збільшений розмір плати за користування надрами. Відповідні зміни будуть внесені до розд. XI «Плата за користування надрами», а саме, буде уточнено правила подання звітності, розширено коло платників податку, змінено ставки плати за користування надрами, а також розширено перелік корисних копалин, за видобування яких слід сплачувати таку плату (п.п. 263.9.1 ПКУ), збільшено коригуючі коефіцієнти, які застосовують до ставок плати за користування надрами для видобування корисних копалин (п. 263. 10 ПКУ), тощо.

* Див. Тему тижня «Податковий кодекс: аналізуємо зміни» // «БТ», 2012, № 29, с. 22.

Акцизний податок. З Нового року відбудуться такі зміни із сплати акцизного податку, а саме:

— із спирту етилового, який використовується підприємствами первинного та змішаного виноробств для виробництва вермутів, акцизний податок справляється за ставкою 0 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту (п. «а» п.п. 229.1.1 ПКУ);

закінчиться термін дії пільгової ставки акцизного податку, що була встановлена п. 1 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ на спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (коди згідно з УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00) у розмірі 27 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту і діяла протягом 2012 року. З Нового року обкладати такі алкогольні напої акцизним податком слід за ставкою 45,87 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту (п.п. 215.3.1 ПКУ);

закінчиться термін дії пільг із сплати акцизного податку при здійсненні операцій з ввезення на митну територію України спеціалізованих транспортних засобів, таких як автомобілі швидкої медичної допомоги товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, які призначені для використання закладами охорони здоров’я та оплата вартості яких здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів або за замовленням відповідних розпорядників бюджетних коштів (п. 4 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ). Тобто при ввезенні таких транспортних засобів слід користуватися загальними правилами оподаткування акцизним податком;

припиняють діяти надбавки до ставок акцизного податку на нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив (п. 5 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ). Нагадаємо, що останні півроку щодекади до ставок додавалася коригувальна сума, яка не могла перевищувати 50 % такої ставки і залежала від середньої ціни одного бареля нафти «Brent (DTD)», що склалася на біржі ICE за попередню декаду. З 01.01.13 р. будуть діяти «чисті» ставки, встановлені п.п. 215.3.4 ПКУ.

 

НЕПОДАТКОВІ НОВОВВЕДЕННЯ

 

Фінансова звітність

Податкові різниці. Набере чинності ПБО «Податкові різниці». Норми, якого поширюватимуться на всі підприємства, організації та інші юридичні особи, які згідно із законодавством є платниками податку на прибуток за винятком банків, бюджетних установ та «нульовиків».

У загальних рисах суть запропонованої у ПБО «Податкові різниці» методики обліку тимчасових та постійних податкових різниць полягає в тому, що податковий прибуток визначатиметься не окремо від бухгалтерського (як тепер), а на його основі. Отже, бухгалтерський прибуток певним чином коригуватиметься на суму постійних і тимчасових податкових різниць Тобто ПБО «Податкові різниці» застосовуватиметься виключно для цілей обчислення оподатковуваного прибутку.

Набуття чинності ПБО «Податкові різниці» спричинив коригування в уже існуючих П(С)БО. Так, з 01.01.13 р. будуть унесені зміни до П(С)БО 3, який буде доповнено новим розділом «Розкриття інформації про податкові різниці», а Звіт про фінансові результати за формою № 2 поповниться відразу двома розділами:

«IV. Податкові різниці», призначений для відображення впливу податкових різниць (постійних і тимчасових) на доходи та витрати в розрізі кожного з їх видів;

«V. Узгодження фінансового результату та податкового прибутку (збитку)», де шляхом коригування фінансового результату, отриманого за даними бухгалтерського обліку, на загальний підсумок податкових різниць виводитиметься сума податкового прибутку (збитку).

МСФЗ. Починаючи з 01.01.13 р. підприємства, що здійснюють надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення (група 64 КВЕД-2010), а також недержавне пенсійне забезпечення (група 65.3 КВЕД-2010) складатимуть фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність, а також розкривають інформацію про свою діяльність за міжнародними стандартами фінансової звітності (п. 2 Порядку № 419)*.

* Див. статтю «МСФЗ: загальні правила застосування» // «БТ», 2011, № 50, с. 15; коментарі «Порядок подання фінансової звітності: унесено зміни, пов’язані із застосуванням МСФЗ, і не тільки» // «БТ», 2011, № 50, с. 4; «МСФЗ — як їх застосовувати: роз’яснюють офіційні органи» // «БТ», 2011, № 51, с. 5; «ПАТ не повинні за 2011 рік подавати МСФЗ-звітність: ліберальне роз’яснення Нацкомісії з цінних паперів та фондового ринку» // «БТ», 2012, № 11, с. 7; «МСФЗ-звітність: Мінфін продовжує роз’яснювати особливості подання» // «БТ», 2012, № 16, с. 4.

 

Зайнятість населення

Однією з найістотніших неподаткових змін, яка чекає на суб’єктів господарювання та їх потенційних працівників з 01.01.13 р., є набрання чинності нового Закону про зайнятість**, який спрямований на вирішення проблем працевлаштування населення та реалізації прав громадян на працю та соціальний захист. З метою вирішення цих проблем Законом про зайнятість запроваджується низка механізмів стимулювання зайнятості населення, а саме:

1) компенсація ЄВС роботодавцям у розмірі:

100 % ЄВС (протягом 1 року) за працевлаштування за направленням центрів зайнятості на строк не менше ніж 2 роки на нові робочі місця громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, а також працевлаштування безробітних на нові робочі місця у пріоритетних видах економічної діяльності (ст. 26 та 27 Закону про зайнятість);

50 % ЄВС (протягом наступних 12 місяців) за створення протягом 12 календарних місяців нових робочих місць та працевлаштовунь на них працівників зі щомісячною виплатою зарплати в розмірі не менше 3 МЗП (ч. 3 ст. 24 Закону про зайнятість);

2) установлення правила працевлаштування молодих спеціалістів у сільській місцевості (ст. 28), удосконалення правил стажування для студентів (ст. 29) та професійного навчання безробітних (ст. 30 та 35), визначення механізму створення робочих місць для соціально незахищених працівників (ст. 26) тощо.

** Див. ком. «Закон про зайнятість населення: нова редакція з 2013 року» // «БТ», 2012, № 37, с. 4.

Розділом VI Закону про зайнятість уносять нововведення у діяльність суб’єктів, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні. Їх слід застосовувати вже з 1 січня 2013 року.

Для реалізації багатьох норм цього Закону найближчим часом очікується розробка низки підзаконних актів та внесення змін до діючих законодавчих актів. Тому найближчим часом ми повернемося до детальнішого аналізу нововведень.

 

Робота з РРО

З 01.01.13 р. таки вводяться в дію положення абз. 2 та 3 п. 7 ст. 3 Закону про РРО*** щодо обов’язкового надання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці, або інформації про обсяги розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв’язку.

*** Щоб не замислюватися, який же код КВЕД-2010 відповідає відомому вам коду діяльності за КВЕД-2005, можна зайти на сайт Держстату і скористатися спеціально розробленим для цього сервісом (http://kved.ukrstat.gov.ua/).

Для забезпечення виконання вищезазначених норм МФУ наказом від 08.10.12 р. № 1057* затвердило Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі та Порядок передачі таких документів до органів ДПС, у яких визначено загальні технічні вимоги до РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, модемів для передачі звітної інформації та основні принципи функціонування системи збору і зберігання даних РРО для ДПС.

* Див. ком. «РРО та електронні звіти — спроба № 2 від Мінфіну (щодо передачі контрольної стрічки в електронній формі)» // «БТ», 2012, № 46, с. 9.

Позиція податківців щодо практичної реалізації зазначених вимог наведена у листі від 03.12.12 р. № 10322/0/71-12/22-1317/1317 та у роз’ясненні від 30.11.12 р. (див. «БТ», 2012, № 51, с. 9), в яких зазначено, що підготувати технічні засоби для виконання вимог законодавства щодо подання звітності про використання РРО до органів ДПС в електронному вигляді потрібно до 01.07.13 р. Тобто до набрання чинності норм п. 9 ст. 17 Закону про РРО, яким передбачена відповідальність за неподання звітності з РРО та інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку — штраф у розмірі 170 грн.

Отже, у суб’єктів господарювання ще є час, щоб належно підготуватися до нововведень. А поки користувач РРО не має можливості виконувати норми абз. 2 та 3 п. 7 ст. 3 Закону про РРО йому потрібно буде подавати до органу ДПСУ Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) — 1 раз на місяць, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця.

 

КВЕД-2005 → КВЕД-2010

Нагадаємо, що у 2012 році одночасно діяли КВЕД-2005 і КВЕД-2010. Але з 01.01.13 р. таке «роздвоєння» закінчиться. Тому, як стверджують представники офіційних органів, суб’єкти господарювання (у тому числі єдиноподатники 1 та 2 груп**) до початку 2013 року мають перекодувати свою діяльність із КВЕД-2005 на КВЕД-2010 (див. спільний лист ПФУ, ДПСУ, Держстату, Укрдержрєєстру від 25.01.12 р. № 2411/7/17-1217 // «БТ», 2012, № 6, с. 10)***.

** Див. консультацію «Як додати до Свідоцтва ЄП новий вид діяльності та перекодуватися із КВЕД-2005 на КВЕД-2010?» // «БТ», 2012, № 34, с. 14.

*** Щоб не замислюватися, який же код КВЕД-2010 відповідає відомому вам коду діяльності за КВЕД-2005, можна зайти на сайт Держстату і скористатися спеціально розробленим для цього сервісом (http://kved.ukrstat.gov.ua/).

Для перекодування своєї діяльності із КВЕД-2005 на КВЕД-2010 необхідно подати (особисто або надіславши поштою) державному реєстратору реєстраційну картку про внесення змін до відомостей, які містяться в ЄДР:

1) за формою № 4 (наказ Мін’юсту від 14.10.11 р. № 3178/5) — для юросіб;

2) за формою № 11 (наказ Мін’юсту від 14.10.11 р. № 3178/5) — для фізосіб-підприємців.

Ця процедура є безкоштовною.

Якщо суб’єкт господарювання до цього часу ще нічого не робив у цьому напрямку, то для уникнення неприємностей рекомендуємо не затягувати з цим. У той же час зауважимо, що граничний термін для цього (так само як і відповідальність за несвоєчасний перехід на КВЕД-2010) законодавством не встановлено. Тому, якщо з якихось причин зробити перекодування до початку 2013 року не вдається, бажано встигнути це зробити хоча б до подачі першої податкової звітності в 2013 році, в якій потрібно буде вказати нові коди КВЕД, яких у вашій картці не має.

 

Інші зміни

Звітність до соцфондів. З 01.01.13 р. зазнає деяких змін звітність, що подається до ФНВ та ФТВП.

1. У новій редакції викладено Звіт за формою Ф14-ФСС з ТВП****.

**** Див. ком. «Змінено форму Ф14-ФСС З ТВП — ФТВП коригує порядок № 4» // «БТ», 2012 № 45, с. 8.

Формально до нього додано лише дві графи — 17 і 18, у яких необхідно відображати путівки з 15 % оплатою їх вартості (до змін не було місця для відображення таких путівок). Нагадаємо: з 15 % оплатою застрахованим особам надаються путівки для лікування дитини у супроводі дорослого за наявності медичних показань на санаторно-курортне лікування (п. 4.7 Порядку № 12). Принцип заповнення форми не змінився.

Уперше оновлену форму Ф14-ФСС з ТВП необхідно буде подавати починаючи зі звіту за IV квартал 2012 року не пізніше 21.01.13 р. (останній день — 20 січня, припадає на вихідний (неділю), тому граничний строк переноситься на перший робочий день)

2. У новій редакції викладено щорічний звіт до ФНС — Відомість розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності (додаток 5 до Порядку № 30*****). Змінами уточнено, що інформація у цьому звіті заповнюється на підставі даних бухгалтерської звітності за минулий календарний рік. Код виду економічної діяльності та його найменування вказуються за КВЕД-2010. При цьому до уваги беруться фактично здійснювані види діяльності, а не ті, які було зазначено страхувальником при державній реєстрації (оновлено примітку до поля «за 20__ рік*»). Табличну частину звіту не змінено.

***** Див. ком. «Порядок розподілу за класами профризику — коригування від ФНВ» // «БТ», 2012, № 44, с. 6.

Роботодавці вперше подаватимуть змінений звіт за підсумками 2012 року до 25.01.13 р., тобто не пізніше 24.01.13 р.

Сплата ЄВС підприємцями. У 2013 році підприємці на загальній системі оподаткування будуть сплачувати нарахований за календарний рік ЄВС «за себе» — до 10 лютого наступного року (абз. 3 ч. 8 ст. 9 Закону про ЄВС), тобто за 2012 рік сплатити ЄВС слід не пізніше 08.02.13 р. Відповідні зміни були внесені Законом України від 18.09.12 р. № 5292-VI (набрав чинності з 13.10.12 р.) до ст. 9 і 25 Закону про ЄВС*. Строк подання річної звітності залишився незмінним.

* Див. ком. «Зміни до Закону про ЄВС: нові строки сплати ЄВС підприємцями та самозайнятими особами «за себе»// «БТ», 2012, № 43, с. 4.

Земельні відносини. Уводиться новий підхід до розмежування земель державної та комунальної власності. Згідно з цим підходом з 01.01.13 р. (з дня набрання чинності Закону України від 06.09.12 р. № 5245-VI**) розмежування земель на землі державної та комунальної власності відбуватиметься не за проектним принципом, що діяв до цього, а за принципом «в силу закону». Тобто з початку року на законодавчому рівні буде визначено перелік земельних ділянок, які вважаються землями комунальної власності відповідних територіальних громад та землями державної власності. Таке нововведення викликало зміни у переліку органів, які мають право передавати земельні ділянки у власність або користування (ст. 122 ЗКУ).

** Див. ком. «Земельні відносини: змінено правила розмежування земель державної та комунальної власності» // «БТ», 2012, № 45, с. 4.

Крім цього, урегульовано договірні відносини щодо оренди земель при переході права власності на земельну ділянку. Так, з 01.01.13 р. у випадку коли змінюється власник (переходить право власності від одного держоргану до іншого) земельної ділянки, яка перебуває в користуванні (за договором оренди, тощо) до особи яка набула право власності на цю землю переходять права та обов’язки попереднього власника земельної ділянки за чинними договорами оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту щодо такої земельної ділянки. Тобто договори, які були укладені до проведення розмежування земель продовжують діяти і після зміни власника таких земель. Зміни до таких договорів можуть вноситися тільки за згодою сторін із зазначенням нового власника земельної ділянки.

Держреєстрація прав на нерухомість. Розпочнуть діяти нові правила проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, встановлені Законом № 1952 та ЦКУ. Найголовнішими нововведеннями можна вважати:

1) передачу повноважень з проведення реєстрації речових прав на нерухоме майно від БТІ до органу державної влади з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно — Державній реєстраційній службі. З 01.01.13 р. саме цей орган буде проводити реєстрацію речових прав на нерухоме майно;

2) зміну механізму реєстрації права на тимчасове використання нерухомості, у тому числі при укладенні договору оренди на строк не менше трьох років: з 01.01.13 р. при укладенні договору оренди нерухомого майна (за винятком житла) на термін понад три роки потрібно не тільки завірити такий договір у нотаріуса (ч. 3 ст. 640 ЦКУ), як було раніше, а й зареєструвати право користування майном у Державній реєстраційній службі (п. 2 ч. 1 ст. 4 Закону № 1952; ст. 794 ЦКУ).

Крім того, з 01.01.13 р. за проведення держреєстрації права власності на нерухоме майно чи інших речових прав на нерухоме майно буде стягуватися державне мито (Законом № 5508 унесено зміни до Декрету КМУ «Про державне мито» від 21.01.93 р. № 7-93) у розмірі:

— 7 нмдг (119 грн.) — за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно;

— 3 нмдг (51 грн.) — за державну реєстрацію іншого речового права на нерухоме майно, обтяження права на нерухоме майно.

 

Статистична звітність

Змінюється низка форм статистичної звітності, що будуть надаватись після 01.01.13 р.

Зауважимо, що Загальний табель (перелік) форм державних статистичних спостережень на 2012 рік, затверджений наказом Держкомстату від 30.11.11 р. № 327, установлював перелік форм державних статистичних спостережень лише на 2012 рік. Очевидно, що аналогічний документ буде прийнято Держкомстатом і на 2013 рік. Найпопулярніші форми статзвітності, які змінено, наведено в таблиці на с. 46.

На цьому все. Сподіваємося що ця інформація допоможе вам підготуватися та вчасно відреагувати на зміни в законодавстві, які принесе новий 2013 рік.

 

Оновлені форми статистичної звітності

Назва форми статзвітності

Період, за який подається

Документ, яким затверджено форму

1

2

3

№ 1-ціни (пром) «Звіт про ціни виробників промислової продукції»

зі звіту за січень 2013 р.

наказ Держстату від 13.07.12 р. № 296

№ 9-б-сг «Внесення мінеральних, органічних добрив, гіпсування та вапнування ґрунтів під урожай 20__ року»

зі звіту за 2012 р

наказ Держстату від 17.07.12 р. № 301

№ 29-сг «Підсумки збору врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду на 1 грудня 20__ року»

№ 24 «Стан тваринництва за 20__ рік»

№ 1-риба «Вилов риби, добування інших водних живих ресурсів за 20__ рік»

№ 21-заг «Реалізація сільськогосподарської продукції за 20__ рік»

№ 50-сг «Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств за 20__ рік»

№ 2-ферм «Основні показники господарської діяльності фермерського господарства, малого підприємства у сільському господарстві за 20__ рік»

№ 10-мех «Наявність сільськогосподарської техніки в сільськогосподарських підприємствах у 20__ році»

№ 6-сільрада «Окремі показники розвитку сільських, селищних, міських рад у галузі сільського господарства на 1 січня 20__ року»

№ 4-сг «Посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 20__ року»

зі звіту про посіви
під урожай 2013 р.

№ 4-сільрада «Посівні площі сільськогосподарських культур у домашніх господарствах на території сільської ради під урожай 20__ року»

№ 37-сг (місячна) «Сівба та збирання врожаю сільськогосподарських культур, проведення інших польових робіт на «___» ____________ 20__ року»

зі звіту за січень 2013 р.

№ 24-сг (місячна) «Стан тваринництва на «___» ____________ 20__ року»

№ 1-риба (місячна) «Вилов риби, добування інших водних живих ресурсів за січень — ____________ 20__ року»

№ 11-заг (квартальна) «Надходження худоби та птиці на переробні підприємства за січень — ____________ 20__ року»

№ 13-заг (квартальна) «Надходження молока на переробні підприємства за січень — ____________ 20__ року»

№ 2-тп (мисливство) (річна) «Ведення мисливського господарства за 20__ рік»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 17.07.12 р. № 302

№ 3-лг (річна) «Лісогосподарська діяльність за 20__ рік»

№ 1-відходи (річна) «Поводження з відходами за 20__ рік»

№ 1-екологічні витрати (річна) «Витрати на охорону навколишнього природного середовища та екологічні платежі за 20__ рік»

№ 2-інвестиції (річна) «Капітальні інвестиції, вибуття й амортизація активів»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 20.07.12 р. № 308

№ 2-інвестиції (квартальна) «Капітальні інвестиції»

зі звіту за січень — березень 2013 р.

№ 1-ІП (квартальна) «Звіт підприємства про реалізацію інвестиційного проекту в спеціальній (вільній) економічній зоні або на території пріоритетного розвитку»

№ 1-кб (місячна) «Звіт про виконання будівельних робіт»

зі звіту за січень 2013 р.

№ 1-буд (квартальна) «Інформація про одержання дозвільного документа на виконання будівельних робіт»

зі звіту за січень — березень 2013 р.

наказ Держстату від 20.07.12 р. № 308

№ 2-буд (квартальна) «Звіт про реалізацію дозвільного документа на виконання будівельних робіт»

№ 2-Б «Звіт про випуск, розміщення та обіг цінних паперів»

з 1 січня 2013 р.

наказ Держстату від 01.08.12 р. № 320

№ 1-підприємництво (річна) «Структурне обстеження підприємства»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 01.08.12 р. № 321

№ 1-підприємництво (коротка) (річна) «Структурне обстеження підприємства»

№ 7-торг (річна) «Звіт про наявність торгової мережі та мережі ресторанного господарства»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 01.08.12 р. № 323

№ 12-торг (річна) «Про наявність і використання торгової мережі на ринках
та реалізацію сільськогосподарської продукції на них»

№ 1-торг (нафтопродукти) (місячна) «Про продаж світлих нафтопродуктів і газу»

зі звіту за січень 2013 р.

№ 1-П (місячна) «Терміновий звіт про виробництво промислової продукції (товарів, послуг) за видами»

зі звіту за січень 2013 р.

наказ Держстату від 01.08.12 р. № 325

№ 1-послуги (нерухомість) (річна) «Надання посередницьких послуг при операціях з нерухомістю»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 02.08.12 р. № 327

№ 1П-НПП (річна) «Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 07.08.12 р. № 331

№ 2-тр (річна) «Звіт про роботу автотранспорту»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 09.08.12 р. № 338

№ 6-ПВ (річна) «Звіт про кількість працівників, їхній якісний склад та професійне навчання»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 16.08.12 р. № 355

№ 1-ПВ (квартальна) «Звіт з праці»

зі звіту за I квартал 2013 р.

№ 7-тнв (річна) «Звіт про травматизм на виробництві у 20__ році»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 02.11.12 р. № 449

№ 1-технологія (річна) «Звіт про створення та використання передових технологій та об’єктів права інтелектуальної власності»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 20.11.12 р. № 471

№ 1-тариф (мобіл) (місячна) «Звіт про тарифи на послуги мобільного (стільникового) зв’язку для підприємств, установ, організацій»

зі звіту за січень 2013 року

наказ Держстату від 21.11.12 р. № 477

№ 1-ПЕ (місячна) «Місячний звіт про економічні показники за видами економічної діяльності, що відносяться до добувної промисловості і розроблення кар’єрів, переробної промисловості, постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря, водопостачання, каналізації, поводження з відходами»

зі звіту за січень 2013 р.

наказ Держстату від 26.11.12 р. № 482

№ 1-Б «Звіт про взаєморозрахунки з нерезидентами»

з 1 січня 2013 р.

наказ Держстату від 07.07.12 р. № 286

№ 51-авто (місячна) «Звіт про перевезення вантажів та пасажирів автомобільним транспортом»

зі звіту за січень 2013 р.

наказ Держстату від 09.08.12 р. № 336

№ 1-туризм (річна) «Звіт про туристичну діяльність за 20__ рік»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 30.11.12 р. № 498

№ 11-ОЗ (річна) «Звіт про наявність і рух основних засобів, амортизацію»

зі звіту за 2012 р.

наказ Держстату від 11.12.12 р. № 514

 

Документи і скорочення Теми тижня

ПКУ Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

ЦКУ — Цивільний кодекс України від 16.01.03 р. № 435-IV.

ЗКУ — Земельний кодекс України від 25.10.01 р. № 2768-III.

Закон про зайнятість Закон України «Про зайнятість населення» від 05.07.12 р. № 5067-VI.

Закон про ЄВС Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.10 р. № 2464-VI.

Закон про РРО — Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у редакції від 01.06. 2000 р. № 1776-III.

Закон № 469 — Закон України «Про сільськогосподарську кооперацію» від 17.07.97 р. № 469/97-ВР.

Закон № 1952 — Закон України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень» від 01.07.04 р. № 1952-IV.

Закон № 4834 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм» від 24.05.12 р. № 4834-VI.

Закон № 5083 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» від 05.07.12 р. № 5083-VI.

Закон № 5205 — Закон України «Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць» від 06.09.12 р. № 5205-VI.

Закон № 5412 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання окремих питань оподаткування» від 02.10.12 р. № 5412-VI.

Закон № 5413 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування при відчуженні транспортних засобів» від 02.10.12 р. № 5413-VI.

Закон № 5508 — Закон України «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» щодо ставок за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно» від 20.11.12 р. № 5508-VI.

ПБО «Податкові різниці»Положення бухгалтерського обліку «Податкові різниці», затверджене наказом Мінфіну від 25.01.11 р. № 27.

Порядок № 30 — Порядок віднесення страхувальників до класу професійного ризику виробництва з урахуванням виду їх економічної діяльності та проведення перевірок достовірності поданих страхувальниками відомостей про види економічної діяльності (у тому числі основний), затверджений постановою правління ФНВ від 30.11.10 р. № 30.

Перелік № 183 — Перелік окремих видів відходів як вторинної сировини, збирання та заготівля яких підлягають ліцензуванню, затверджений постановою КМУ від 28.02.01 р. № 183.

Порядок № 4 — Порядок формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затверджений постановою правління ФТВП від 18.01.11 р. № 4.

Порядок № 12 — Порядок отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затверджений постановою правління ФТВП від 25.02.09 р. № 12.

Порядок № 419 — Порядок подання фінансової звітності, затверджений постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419.

КВЕД-2010 — Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010, затверджена наказом Держспоживполітики від 11.10.10 р. № 457.

КВЕД-2005 — Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2005, затверджена наказом Держспоживстандарту від 26.12.05 р. № 375.

ЄВС — єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

МЗП — мінімальна заробітна плата.

ПДФО — податок на доходи фізичних осіб.

РРО — реєстратор розрахункових операцій.

ФНВ — Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

ФТВП — Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі