Теми статей
Обрати теми

Звіт до Фонду інвалідів: заповнюємо та подаємо

Редакція БТ
Стаття

ЗВІТ ДО ФОНДУ ІНВАЛІДІВ:

заповнюємо та подаємо

 

Настав час пригадати про необхідність відзвітувати перед Фондом інвалідів. Ця тема близька кожному з роботодавців, тому що на них покладено обов'язок працевлаштувати певну кількість інвалідів.

У сьогоднішній статті поговоримо про заповнення звіту за формою № 10-ПІ.

Яна ІНДЮХОВА, економіст-аналітик видавничого будинку «Фактор», y.indyukhova@id.factor.ua

 

Реєстрація у Фонді інвалідів

Хто реєструється у Фонді? Процедуру реєстрації підприємств та фізичних осіб, які використовують найману працю, у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів (далі — Фонд) визначено Порядком реєстрації. Але всім реєструватися у Фонді не потрібно, це зобов'язані зробити лише ті роботодавці, в яких за основним місцем роботи працюють 8 та більше осіб. Кількість працівників визначається за показником середньооблікової кількості штатних працівників (СКШП) за звітний рік.

Реєстрація здійснюється у відділеннях Фонду за місцем держреєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб — підприємців.

Етапи реєстрації. Їх лише два. На першому етапі роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) до відділення Фонду заяву за формою, затвердженою наказом Мінпраці від 14.03.07 р. № 98, та виписку або витяг з Єдиного держреєстру* (п. 3 Порядку реєстрації). В окремих випадках потрібні додаткові документи, перелічені в п. 3 Порядку реєстрації. Наприклад, роботодавці, які мають відокремлені підрозділи, крім цих документів, мають надати відомості про такі підрозділи за формою, затвердженою наказом Мінпраці від 10.02.07 р. № 42.

* Нагадаємо: раніше замість виписки та витягу з Єдиного держреєстру надавали копію свідоцтва про держреєстрацію, але у зв'язку зі скасуванням свідоцтва (Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи — підприємця» від 07.04.11 р. № 3205-VI, коментар до якого «Скасовано свідоцтва про держреєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» див. у «БТ», 2011, № 20, с. 4, сьогодні подають інші підтверджуючі документи (зміни до Порядку реєстрації внесено постановою КМУ від 10.08.11 р. № 849). Але суб'єкти, зареєстровані до 07.05.11 р., які після цієї дати не вносили зміни до Єдиного держреєстру, як і раніше, можуть подавати копію свідоцтва про державну реєстрацію (це підтверджує Держкомпідприємництва в листі від 17.05.11 р. № 13663/7/29-1017).

На другому етапі відділення Фонду надсилає роботодавцю протягом 10 робочих днів після реєстрації рекомендованим листом повідомлення про його реєстрацію (п. 5 Порядку реєстрації).

Датою реєстрації роботодавця у відділенні Фонду вважається дата подання ним документів, а в разі відправлення їх поштою — дата на поштовому штемпелі (п. 4 Порядку реєстрації).

Інші питання щодо реєстрації у Фонді ми навели в табл. 1.

 

Таблиця 1. Реєстрація роботодавця у Фонді в запитаннях та відповідях

Запитання

Відповідь

1

2

Фонд реєструє на підставі оригіналів документів або достатньо копій?

Оригінали документів пред'являються при поданні заяви (п. 3 Порядку реєстрації), тобто взагалі без оригіналів документів зареєструватися не вдасться. Якщо ви надсилаєте документи рекомендованим листом, вистачить нотаріально засвідчених копій документів (п. 3 Порядку реєстрації)(1)

Чи потрібно платити за реєстрацію у Фонді?

Ні, реєстрація роботодавців провадиться безкоштовно (п. 5 Порядку реєстрації)

Коли потрібно реєструватися у Фонді новоствореним підприємствам?

Новостворені роботодавці (і підприємства, і фізичні особи, які використовують найману працю), в яких кількість працівників за основним місцем збільшилася до 8 та більше осіб, мають зареєструватися у відділенні Фонду до 1 лютого року, наступного за роком створення чи збільшення кількості працюючих. Наприклад, підприємство створено у 2011 році, тож якщо СКШП за рік становитиме 8 та більше осіб, то воно має стати на облік у Фонді до 1 лютого 2012 року. Підприємства, які відпрацювали неповний рік (зокрема, новостворені), при розрахунку СКШП за рік уключають до розрахунку лише місяці роботи, але результат все одно ділять на 12 (п.п. 3.2.6 Інструкції № 286, докладніше див. статтю «Працевлаштування інвалідів: виконуємо норматив» // «БТ», 2011, № 49, с.16).
Але варто зазначити, що санкцій за порушення цього строку законодавством не передбачено (п. 3 листа Фонду від 26.02.08 р. № 1/6-43/06). Якщо роботодавець не зареєстрований у відповідному відділенні Фонду, але приніс Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів, то він може перед його поданням зареєструватися (див. листи Фонду від 03.08.09 р. № 1/6-377/06, від 16.05.08 р. № 1/6-155/06)

Чи потрібно повідомляти Фонд про зміну місцезнаходження (найменування) роботодавця?

Так, роботодавець, в якого змінилося найменування або місцезнаходження юрособи або прізвище, ім'я, по батькові або місце реєстрації мешкання фізичної особи — підприємця, подає заяву, виписку або витяг з Єдиного держреєстру і копію довідки протягом 10 робочих днів після держреєстрації змін в засновницькі документи юрособи або зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи — підприємця (п. 3 Порядку реєстрації)

(1) Документи, надіслані роботодавцем для проведення реєстрації, зберігаються у відділенні Фонду протягом трьох років після ліквідації чи зміни місцезнаходження юридичної особи або місця реєстрації проживання фізичної особи — підприємця (п. 6 Порядку реєстрації).

 

Стисло про Звіт

Хто подає Звіт, у які строки та в якій формі? Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів (далі — Звіт) подається за формою № 10-ПІ (річна), затвердженою наказом Мінпраці від 10.02.07 р. № 42. В електронному вигляді, на думку Фонду, Звіт подавати не можна, тому що це не передбачено чинним законодавством (див. лист Фонду від 15.09.10 р. № 1/6-299/03-01).

Згідно з п. 2 Порядку подання звіту роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) Звіт щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані. Водночас у самій формі Звіту фігурує дата «не пізніше 1 березня». Із листів Фонду від 27.04.10 р. № 1/6-69/03-01 і від 09.02.10 р. № 1/6-20/06 можна дійти висновку, що вони не заперечують проти подання Звіту 1 березня. Але аргументи авторів листа не виглядають переконливими, тому рекомендуємо подати Звіт за 2011 рік не пізніше 29 лютого (середа).

Звіт подають, як ми вже з'ясували, усі роботодавці — підприємства, установи та організації, у тому числі підприємства громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де працюють за основним місцем роботи 8 та більше осіб (ст. 19 Закону про соцзахист інвалідів, п. 1 Порядку подання звіту, п. 1.1 Інструкції № 42).

Звертаємо увагу, що обов'язок працевлаштовувати інвалідів поширюється повною мірою і на платників єдиного податку (як на фізичних, так і на юридичних осіб). І якщо в єдиноподатника працюють 8 та більше осіб, то він зобов'язаний зареєструватися у Фонді та в загальному порядку подавати Звіт. Також вони не звільнені від сплати санкцій (листи Фонду від 15.09.06 р. № 06ю-251/1657-327/2; від 07.03.07 р. № 1/5-218; від 08.08.07 р. № 1/8-81). Стосовно фізичної особи — підприємця нагадаємо, що Фонд заперечує проти того, щоб такі суб'єкти господарювання оформляли довіреність на іншу людину щодо складання/подання Звіту (див. лист Фонду 15.09.10 р. № 1/6-300/06). На нашу думку, з позицією Фонду можна не погоджуватися, адже законодавство прямо не передбачає обов'язку особистого подання звітності.

Кому не потрібно подавати Звіт. Перелічимо тих, хто не зобов'язаний подавати Звіт.

1. Відокремлені підрозділи юридичних осіб. Згідно з п. 1.2 Інструкції № 42 та п. 3 Порядку подання звіту за наявності відокремлених підрозділів головне підприємство заповнює один зведений звіт з урахуванням даних відокремлених підрозділів (про це також ідеться в листі Фонду від 15.09.10 р. № 1/6-301/06). При цьому окремо реєструватися відокремленим підрозділам у відділеннях Фонду за своїм місцезнаходженням не потрібно (лист Фонду від 03.05.07 р. № 1/5-393). Разом зі Звітом до Фонду слід подати Перелік підприємств, що ввійшли до складу господарського об'єднання, та/або відокремлених підрозділів роботодавця, які мають відокремлені підрозділи (додаток до Інструкції № 42).

2. Представництва іноземних компаній, що не є юридичними особами, оскільки вони не підпадають під суб'єктний склад згідно зі ст. 19 Закону про соцзахист інвалідів (п. 3 листа Фонду від 17.04.06 р. № 06ю-75/667).

3. Фізичні та юридичні особи, якщо в них СКШП за рік менше 8 осіб.

Незважаючи на те що листи Фонду, на які ми посилаємося в цьому розділі та в тексті всієї статті, видано раніше за останні зміни, унесені постановою КМУ від 10.08.11 р. № 849 до Порядку реєстрації, вважаємо, що на сьогодні вони не втратили своєї актуальності.

 

Алгоритм заповнення Звіту

Про порядок складання Звіту і про те, як правильно розрахувати його показники, докладно розповідається в Інструкції № 42. У табл. 2 традиційно наведемо інформацію про те, які рядки містить таблична частина Звіту, а також опишемо показники, які потрібно заносити до цих рядків, та порядок їх розрахунку.

 

Таблиця 2. Показники Звіту і порядок їх розрахунку

Номер та назва рядка Звіту

Порядок розрахунку

1

2

Адресна частина Звіту і сітка кодів

Заповнюється за даними довідки з ЄДРПОУ

01 «Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб)»(1)

СКШП облікового складу за рік визначається відповідно до п. 3.2 Інструкції № 286 (п. 3.1 Інструкції № 42)

02 «з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб)» (1)

СКШП за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність. Фізична особа, яка використовує найману працю, якщо їй відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, збільшує показник ряд. 02 на одиницю (п. 3.2 Інструкції № 42).
СКШП-інвалідів розраховується аналогічно СКШП.
Щоб інвалід вважався працевлаштованим і його можна було врахувати в ряд. 02 Звіту, потрібно виконати дві умови:
1) місце роботи має бути основним (інваліди-сумісники та інваліди, з якими укладено цивільно-правові договори, не враховуються);
2) інвалідність потрібно підтвердити такими документами (п. 1 листа Фонду від 26.03.07 р. № 1/6-172), як:
— копією довідки МСЕК про групу та причину інвалідності;
— копією пенсійного посвідчення або посвідчення одержувача державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії.
Ми вже не раз писали у статтях на цю тему, що атестацію робочого місця інваліда на сьогодні здійснювати не потрібно, як це було потрібно раніше (див. лист Мінпраці від 12.03.07 р.№ 804/0/10-07/19).
Зверніть увагу: інваліди, які мають висновки МСЕК щодо їх непрацездатності, не можуть бути прийняті на роботу (лист Мінпраці від 01.06.07 р. № 1204/19/71-07)

03 «Кількість інвалідів — штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів у Україні» (осіб)»

Кількість інвалідів — штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених роботодавцем, згідно з нормативом робочих місць (п. 3.3 Інструкції № 42). Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів установлено ст. 19 Закону про соцзахист інвалідів.
Норматив визначається для роботодавців:
— у яких працюють від 8 до 25 осіб — дорівнює 1 особі;
— у яких працюють понад 25 осіб — шляхом множення показника ряд. 01 на 4 %

04 «Фонд оплати праці штатних працівників (тис. грн.)»

Сума фактично нарахованої за звітний рік зарплати працівникам, урахованим у ряд. 01 (п. 3.5 Інструкції № 42).
Наприклад, якщо ФОП працівників склав 678894,15 грн., то в цьому випадку в ряд. 04 проставляємо «679» тис. грн.

05 «Середньорічна заробітна плата штатного працівника (грн.)»

Середньорічна зарплата штатного працівника розраховується за формулою (п. 3.6 Інструкції № 42):
(ряд. 04 х 1000) : рядок 01.
Наприклад, у ряд. 01 — 23 особи, у ряд. 04 — 679 тис. грн., тоді в ряд. 05 покажемо:
679 х 1000 : 23 = 29521,74 » 29522 (грн.)

06 «Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (грн.)»

Сума адміністративно-господарських санкцій, яку має сплатити роботодавець у разі невиконання нормативу (п. 3.7 Інструкції № 42):
1) для роботодавців, у яких працюють 15 та більше осіб, розраховується за формулою:
(ряд. 03 - ряд. 02) х ряд. 05;
2) для роботодавців, у яких працюють від 8 до 15 осіб:
1 х ряд. 05 : 2.
Округлюємо до цілих гривень

(1) Дані в цих рядках відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого за загальними правилами округлення (якщо після коми стоїть число 5 і більше, то воно округляється в бік збільшення) — п. 3.4 Інструкції № 42. Показник СКШП за кожен місяць округляється інакше — за правилом «парної цифри» (якщо остання значуща цифра «5», найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю, якщо вона непарна, а парна залишається без змін).

 

Приклад заповнення Звіту

Багато прикладів розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів ми наводили недавно у статті «Працевлаштування інвалідів: виконуємо норматив» // «БТ», 2011, № 49, с. 16, тому сьогодні покажемо розрахунок та заповнення Звіту на одному прикладі.

Приклад. Підприємство створено у 2010 році. Фонд оплати праці працівників підприємства за 2011 рік склав 7 млн грн. Протягом року на підприємстві працювали працівники-інваліди:

— один — у період з 20.01.11 р. по 03.02.11 р.;

— другий — з 05.03.11 р. по 15.06.11 р.;

— третій — з 01.08.11 р. і до кінця року;

— четвертий — з 01.09.11 р. по 16.11.11 р.;

— п'ятий — з 25.10.11 р. і до кінця року.

Визначимо, чи виконало підприємство норматив щодо працевлаштування інвалідів за підсумками 2011 року. Для цього проведемо необхідні розрахунки в табл. 3, а після цього заповнимо Звіт (див. рисунок на с. 29).

 

Таблиця 3. Розрахунок СКШПМІС та СКШП інвалідів за даними прикладу

Місяць (період роботи працівника-інваліда)

СКШПМІС

СКШП інвалідів (осіб)

1

2

3

Січень (з 20.01.11 р. по 31.01.11 р.)

120(1)

0(2)

Розрахунок:
(1) (120 осіб х 19 дн. + 121 особа х 12 дн.) : 31 дн. = 120,39
» 120 осіб.
(2) (0 осіб х 19 дн. + 1 особа х 12 дн.) : 31 дн. = 0,39
» 0 осіб

Лютий (з 01.02.11 р. по 03.02.11 р.)

120(3)

0(4)

Розрахунок:
(3) (121 особа х 3 дн. + 120 осіб х 25 дн.) : 28 дн. = 120,11
» 120 осіб.
(4) (1 особа х 3 дн. + 0 осіб х 25 дн.) : 28 дн. = 0,11
» 0 осіб

Березень (з 05.03.11 р. по 31.03.11 р.)

121(5)

1(6)

Розрахунок:
(5) (120 осіб х 4 дн. + 121 особа х 27 дн.) : 31 дн. = 120,87
» 121 особа.
(6) (0 осіб х 4 дн. + 1 особа х 27 дн.) : 31 дн. = 0,87
» 1 особа

Квітень

121

1

Травень

121

1

Червень (з 01.06.11 р. по 15.06.11 р.)

120(7)

0(8)

Розрахунок:
(7) (121 особа х 15 дн. + 120 осіб х 15 дн.) : 30 дн. = 120,5
» 120 осіб (округлюємо за правилом парної цифри).
(8) (1 особа х 15 дн. + 0 осіб х 15 дн.) : 30 дн. = 0,5
» 0 осіб (округлюємо за правилом парної цифри. Зауважимо: якби округлення здійснювалося за математичними правилами, то СКШП-інвалідів за цей місяць дорівнювало б 1 особі).

Липень

120

0

Серпень (з 01.08.11 р.)

121

1

Вересень (2 працівника-інваліди з 01.09.11 р. по 30.09.11 р.)

122

2

Жовтень (з 25.10.11 р.)

122(9)

2(10)

Розрахунок:
(9) (122 особи х 24 дн. + 123 особи х 7 дн.) : 31 дн. = 122,23
» 122 особи.
(10) (2 особи х 24 дн. + 3 особи х 7 дн.) : 31 дн. = 2,23
» 2 особи

Листопад (з 01.11.11 р. по 16.11.11 р.)

123(11)

3(12)

Розрахунок:
(11) (123 особи х 16 дн. + 122 особи х 14 дн.) : 30 дн. = 122,53
» 123 особи.
(12) (3 особи х 16 дн. + 2 особи х 14 дн.) : 30 дн. = 2,53
» 3 особи (округлюємо за правилом парної цифри).

Грудень

122

2

Разом за 2011 рік

121(13)

1(14)

Розрахунок:
(13) СКШП за 2011 рік = (120 + 120 + 121 + 121 + 121 + 120 + 120 + 121 + 122 + 122 + 123 + 122) : 12 = 121,08
» 121 (особа) — ряд. 01 Звіту.
(14) СКШП-інвалідів = (0 + 0 + 1 + 1 + 1 + 0 + 0 + 1 + 2 + 2 + 3 + 2) : 12 = 1,08
» 1 (особа) — ряд. 02 Звіту.

 

 

<…>

Кількість працівників та фонд оплати праці

Назва показників

Код рядка

Фактично за рік

Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб)

01

121

з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб)

02

1

Кількість інвалідів — штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (осіб)

03

5

Фонд оплати праці штатних працівників (тис. грн.)

04

7000

Середньорічна заробітна плата штатного працівника (грн.)

05

57851

Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (грн.)

06

231404

<…>

Фрагмент заповнення Звіту

 

За результатами розрахунку, наведеного в таблиці, СКШП-інвалідів за 2011 рік дорівнює 1 особі, тоді як працевлаштувати підприємство мало 5 інвалідів (121 х 4 % = 4,84 5 осіб). Таким чином, воно має сплатити штраф у розмірі 231404 грн. (середньорічна зарплата штатного працівника за кожне робоче місце, яке мало бути зайняте інвалідом: 57851 х 4 = 231404 грн.). До речі, працевлаштування інвалідів повністю покладається на роботодавця, чи то юридична особа, чи то фізична особа — підприємець. Тому можна дійти висновку: щоб уникнути таких відчутних санкцій, роботодавець самостійно повинен шукати потенційних працівників, котрі є інвалідами. А державна служба зайнятості має лише сприяти працевлаштуванню інвалідів, які перебувають на обліку та зареєстровані як безробітні (на це вказує Фонд у листі від 20.08.10 р. № 1/0-267/06).

 

Відповідальність

Відповідальність, пов'язана зі Звітом, передбачається в КУпАП. Так, згідно з ч. 2 ст. 1881 КУпАП до адмінвідповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20 нмдг (від 170 до 340 грн.) можуть притягти за:

1) невиконання нормативу робочих місць — посадову особу, яка має право приймати на роботу і звільняти працівників, а також фізичну особу, яка використовує найману працю;

2) неподання Звіту до Фонду посадову особу, яка зобов'язана подавати Звіт.

Як бачимо, ця норма для двох різних порушень визначає різних осіб, котрі є суб'єктами відповідальності. Оскільки що директор наділений повноваженнями щодо працевлаштування і може подавати Звіт самостійно, за одночасної наявності двох можливих адмінправопорушень за ст. 1881 КУпАП він може наполягати на застосуванні одного штрафу в максимальному розмірі (340 грн.) згідно з ч. 2 ст. 36 КУпАП.

Ми вже не раз писали: поки що за помилки, допущені в самому Звіті, законодавчих санкцій не передбачено. Але якщо помилка призвела до недоплати «інвалідних» санкцій, то покарання не уникнути. Не забувайте про пеню, що нараховується за порушення строків сплати штрафів виходячи зі 120 % річних облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоплати за весь її строк.

За результатами проведення невиїзних, виїзних планових та позапланових перевірок роботодавців стосовно дотримання ними вимог ст. 19 і 20 Закону про соцзахист інвалідів оформляється акт, що підтверджує факт проведення перевірки та є носієм доказової інформації про виявлені порушення або про невстановлення фактів порушень (див. лист Фонду від 01.03.10 р. № 1/5-135/06).

Крім того, представники Фонду згідно зі ст. 255 КУпАП складають протоколи про адміністративні правопорушення (див. наказ Мінпраці від 14.03.07 р. № 99), а справи розглядаються районними судами (ст. 221 КУпАП). Про це йдеться і в листі Фонду від 12.05.09 р. № 1/5-447/06.

Неподання Звіту і несплата санкцій належать до триваючих правопорушень (див. листи Мін'юсту від 17.07.07 р. № 22-14-493, від 01.12.03 р. № 22-34-1465). Тому адміністративний штраф за такі порушення може бути накладено у строк не пізніше ніж через 3 місяці від дня виявлення порушення (ч. 2 ст. 38 КУпАП).

На цьому закінчуємо розмову про Звіт. Звичайно, сьогодні, коли 2011 рік закінчився, неможливо підкоригувати ситуацію та «підтягнути» кількість працівників-інвалідів до рівня необхідного нормативу, тому вам залишилося тільки підрахувати показники та заповнити Звіт. Сподіваємося, що складнощів з цим у вас не буде і за результатами розрахунку виявиться, що ви виконали норматив.

 

Документи і скорочення статті

КУпАП — Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Закон про соцзахист інвалідів — Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 р. № 875-XII.

Інструкція № 286 — Інструкція зі статистики чисельності працівників, затверджена наказом Держкомстату від 28.09.05 р. № 286.

Інструкція № 42 — Інструкція щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджена наказом Мінпраці України від 10.02.07 р. № 42.

Порядок реєстрації — Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, які використовують найману працю, затверджений постановою КМУ від 31.01.07 р. № 70.

Порядок подання звіту — Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затверджений постановою КМУ від 31.01.07 р. № 70.

Єдиний держреєстр — Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.

Фонд — Фонд соціального захисту інвалідів.

СКШП — середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу.

ФОП — фонд оплати праці.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі