ВИПЛАТА ДОПОМОГИ
ПРИ ЛІКВІДАЦІЇ
РОБОТОДАВЦЯ:
ФТВП затвердив окремий Порядок
Постанова Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 03.04.12 р. № 16
«Про затвердження Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, що має найманих працівників»
Постановою, що коментується, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — ФТВП) затвердив Порядок надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, що має найманих працівників (далі — Порядок № 16).
Цей Порядок визначає умови надання ФТВП матеріального забезпечення застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, який має найманих працівників, та відсутності правонаступника за страховими випадками, що настали до їх ліквідації (реорганізації), у період роботи застрахованих осіб відповідно до абзацу другого ч. 1 ст. 50 Закону № 2240* за такими видами матеріального забезпечення, як:
— допомога по тимчасовій непрацездатності (уключаючи догляд за хворою дитиною);
— допомога по вагітності та пологах;
— допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).
У загальному випадку (не в разі ліквідації) порядок виплати таких допомог за рахунок коштів ФТВП регламентується ст. 21 Закону № 2240 і розробленим на виконання цієї норми Порядком № 26*. Схема фінансування така: роботодавець подає до Фонду заяву-розрахунок із зазначеними до фінансування сумами допомоги → ФТВП перераховує на рахунок роботодавця такі суми → роботодавець виплачує допомоги працівникам.
* Порядок фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затверджений постановою правління ФТВП від 22.12.10 р. № 26. Про його застосування читайте у статті «Новий порядок виплати лікарняних та інших допомог із ФТВП з 2011 року» // «БТ», 2011, № 8, с. 16.
На практиці, незважаючи на наявність норми абзацу другого ч. 1 ст. 50 Закону № 2240/i>, для виплати допомоги в разі банкрутства роботодавця безпосередньо ФТВП також застосовувався Порядок № 26. ФТВП для цього розробив постанову від 16.06.11 р. № 36, а Мінсоцполітики зазначало про це в листі від 24.06.11 р. № 525/0/15-11/18 (див. ком. «Допомоги з ФТВП при банкрутстві виплачує роботодавець згідно з нормами Порядку № 26» // «БТ», 2011, № 30, с. 6).
Згідно з Порядком № 16 для отримання допомоги працівнику роботодавця, який ліквідується, необхідно самостійно звернутися до відділення ФТВП за місцезнаходженням роботодавця, який ліквідується, з пакетом необхідних документів, і вже ФФонд самостійно виплачує допомогу працівнику (на банківський рахунок працівника). Зверніть увагу: роботодавця, що ліквідується, у цій схемі не задіяно.
Перелік документів, які необхідно подати працівнику до у ФТВП для отримання допомоги, наведено в таблиці.
Строк для виплати допомоги — 20 днів з моменту отримання Фондом документів (протягом 10 днів Фонд призначає допомогу і протягом 10 днів — виплачує).
ФТВП може відмовити працівнику у призначенні допомоги, якщо подані ним документи не відповідають вимогам ппп. 3 — 7 Порядку № 16.
Постанова, що коментується, набирає чинності з моменту опублікування (на момент підготовки номера не опубліковано).
Перелік документів, які необхідно надати працівнику до ФТВП для отримання допомог | |
по тимчасовій непрацездатності й по вагітності та пологах br>(п. 4 Порядку № 16) | на поховання (п. 5, пп. 3.2 і 3.4 Порядку № 16) |
1) заява в довільній формі про надання матеріального забезпечення із зазначенням банківських реквізитів працівника для зарахування сум допомоги; | 1) заява в довільній формі про надання допомоги на поховання із зазначенням банківських реквізитів працівника для зарахування сум допомоги; |
(1) Якщо працівник працює у нового роботодавця, замість оригіналу трудової книжки надається засвідчена новим роботодавцем виписка з трудової книжки (п. 6 Порядку № 16). |