Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, що має найманих працівників

Редакція БТ
Постанова від 03.04.2012 р. № 16

ВИПЛАТА ДОПОМОГИ
 ПРИ ЛІКВІДАЦІЇ
РОБОТОДАВЦЯ:

ФТВП затвердив окремий Порядок

Постанова Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 03.04.12 р. № 16

«Про затвердження Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, що має найманих працівників»

 

Постановою, що коментується, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — ФТВП) затвердив Порядок надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, що має найманих працівників (далі — Порядок № 16).

Цей Порядок визначає умови надання ФТВП матеріального забезпечення застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, який має найманих працівників, та відсутності правонаступника за страховими випадками, що настали до їх ліквідації (реорганізації), у період роботи застрахованих осіб відповідно до абзацу другого ч. 1 ст. 50 Закону № 2240* за такими видами матеріального забезпечення, як:

— допомога по тимчасовій непрацездатності (уключаючи догляд за хворою дитиною);

— допомога по вагітності та пологах;

— допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).

У загальному випадку (не в разі ліквідації) порядок виплати таких допомог за рахунок коштів ФТВП регламентується ст. 21 Закону № 2240 і розробленим на виконання цієї норми Порядком № 26*. Схема фінансування така: роботодавець подає до Фонду заяву-розрахунок із зазначеними до фінансування сумами допомоги → ФТВП перераховує на рахунок роботодавця такі суми → роботодавець виплачує допомоги працівникам.

* Порядок фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затверджений постановою правління ФТВП від 22.12.10 р. № 26. Про його застосування читайте у статті «Новий порядок виплати лікарняних та інших допомог із ФТВП з 2011 року» // «БТ», 2011, № 8, с. 16.

На практиці, незважаючи на наявність норми абзацу другого ч. 1 ст. 50 Закону № 2240/i>, для виплати допомоги в разі банкрутства роботодавця безпосередньо ФТВП також застосовувався Порядок № 26. ФТВП для цього розробив постанову від 16.06.11 р. № 36, а Мінсоцполітики зазначало про це в листі від 24.06.11 р. № 525/0/15-11/18 (див. ком. «Допомоги з ФТВП при банкрутстві виплачує роботодавець згідно з нормами Порядку № 26» // «БТ», 2011, № 30, с. 6).

Згідно з Порядком № 16 для отримання допомоги працівнику роботодавця, який ліквідується, необхідно самостійно звернутися до відділення ФТВП за місцезнаходженням роботодавця, який ліквідується, з пакетом необхідних документів, і вже ФФонд самостійно виплачує допомогу працівнику (на банківський рахунок працівника). Зверніть увагу: роботодавця, що ліквідується, у цій схемі не задіяно.

Перелік документів, які необхідно подати працівнику до у ФТВП для отримання допомоги, наведено в таблиці.

Строк для виплати допомоги — 20 днів з моменту отримання Фондом документів (протягом 10 днів Фонд призначає допомогу і протягом 10 днів — виплачує).

ФТВП може відмовити працівнику у призначенні допомоги, якщо подані ним документи не відповідають вимогам ппп. 3 — 7 Порядку № 16.

Постанова, що коментується, набирає чинності з моменту опублікування (на момент підготовки номера не опубліковано).

 

Перелік документів, які необхідно надати працівнику до ФТВП для отримання допомог

по тимчасовій непрацездатності й по вагітності та пологах br>(п. 4 Порядку № 16)

на поховання (п. 5, пп. 3.2 і 3.4 Порядку № 16)

1) заява в довільній формі про надання матеріального забезпечення із зазначенням банківських реквізитів працівника для зарахування сум допомоги;
2) листок непрацездатності;
3) реєстраційний номер своєї облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від номера та мають позначку в паспорті);
4) копія трудової книжки(1);
5) копія 1 — 4-ї, 11 — 16-ї сторінок паспорта;
6) довідка з архівної установи про нараховану зарплату за відповідний розрахунковий період (щомісяця)(2) із зазначенням видів виплат і кількості відпрацьованих днів (годин), засвідчена в установленому порядку;
7) під час призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності в розмірі 100 % чорнобильцям — копія необхідних документів на пільгу (копія посвідчення);
8) у разі потреби підтвердження страхового стажу застрахованої особи — інформація про сплачені суми ЄВС;
9) копія свідоцтва про народження дитини (для встановлення віку дитини при оплаті лікарняного по догляду за хворою дитиною)

1) заява в довільній формі про надання допомоги на поховання із зазначенням банківських реквізитів працівника для зарахування сум допомоги;
2) свідоцтво про смерть (або витяг із Держреєстру актів цивільного стану про смерть для отримання допомоги);
3) документи про підтвердження здійснення поховання роботодавцем (допомога виплачується роботодавцю);
4) реєстраційний номер своєї облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від номера та мають позначку в паспорті);
5) копія 1 — 4-ї, 11 — 16-ї сторінок паспорта;
6) у разі смерті члена сім'ї застрахованої особи, який перебував на її утриманні, —довідка ЖЕО за місцем проживання (реєстрації) або довідка органу місцевого самоврядування, що засвідчує перебування на утриманні застрахованої особи члена її сім'ї (за відсутності цього документа й неможливості його отримання факт перебування на утриманні може встановлюватися рішенням суду);
7) довідка з місця навчання — у разі смерті члена сім'ї
до 23 років, який навчався в середньому професійно-технічному або вищому навчальному закладі з денною формою навчання

(1) Якщо працівник працює у нового роботодавця, замість оригіналу трудової книжки надається засвідчена новим роботодавцем виписка з трудової книжки (п. 6 Порядку № 16).
(2) Якщо в розрахунковому періоді у працівника не було заробітку у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю, вагітністю та пологами, відпусткою для догляду за дитиною до досягнення нею 3 або 6 років, крім довідки про зарплату, надаються: копії наказів про надання відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею 3 або 6 років, довідки із зазначенням розміру тарифної ставки (посадового окладу) на момент настання страхового випадку, а також копії листків непрацездатності (за наявності).

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі