Теми статей
Обрати теми

Щодо обліку та розподілу додатної різниці суми податку на додану вартість сільськогосподарськими товаровиробниками

Редакція БТ
Лист від 11.05.2012 р. № 8200/6/15-3315

ДЕРЖПІДТРИМКА ТВАРИННИЦТВА:

ДПСУ визнала, що дія спецрежиму
 поширюється і на виробництво продукції
 із змішаної сировини

Лист Державної податкової служби України від 11.05.12 р. № 8200/6/15-3315

«Щодо обліку та розподілу додатної різниці суми податку на додану вартість сільськогосподарськими товаровиробниками»

 

Нагадаємо, що нещодавно ДПСУ у листі від 02.03.12 р. № 3797/6/15-3315* роз’яснила окремі моменти виплати сільгосптоваровиробникам компенсації за реалізовані молоко та м’ясо у живій вазі згідно з п. 1 підрозд. 2 розд. XX Податкового кодексу України (далі — ПКУ), яким регулюється механізм держпідтримки сільгосптоваровиробників.

*Див. ком. «Держпідтримка тваринництва: перше роз’яснення ДПСУ правил виплати компенсації» // «БТ», 2012, № 13, с. 3.

У вищезгаданому листі податківці, зокрема вказали, що механізм виплати компенсації не поширюється на операції з постачання продукції, виготовленої переробними підприємствами:

— з імпортованої сировини;

— із сировини, поставленої не в живій вазі;

— із сировини, що не є продукцією власного виробництва сільгосптоваровиробників і фізичних осіб;

— частково із сировини власного виробництва сільгосптоваровиробника, а частково з іншої сировини.

Із цих роз’яснень податківців випливає: дія спецрежиму переробників не поширюється не тільки на поставку продукції, що вироблена із сировини, яка надійшла від посередників, а і на поставку продукції, що вироблена зі змішаної сировини, що надійшла частково від сільгосптоваровиробників, а частково від посередників.

Такий підхід, на нашу думку, є хибним, а пов’язано це з тим, що у п.п. 1 п. 1 підрозд. 2 розд. XX ПКУ, де міститься вичерпний перелік операцій, на які не поширюється механізм виплати компенсації, немає згадки про те, що до заборонених операцій віднесено постачання продукції, яка частково виготовлена із сировини власного виробництва сільгосптоваровиробника, а частково з іншої сировини.

Крім того, така позиція податківців дуже звужує перелік операцій, на які поширюється спецрежим для переробників, та зменшує розмір коштів, які мають спрямовуватися на виплату компенсацій за поставлене молоко та м’ясо у живій вазі.

У листі, що коментується, податківці переглянули свою позицію з цього приводу (див. «Змішане використання двох категорій сировини»).

 

Змішане використання двох категорій сировини

Витяг із листа ДПСУ від 11.05.12 р. № 8200/6/15-3315, що коментується

«У разі якщо переробні підприємства здійснюють операції з постачання м'ясомолочної продукції, виготовленої частково з поставлених молока або м'яса в живій вазі сільськогосподарськими товаровиробниками, визначеними розділом V Кодексу, і фізичними особами, які самостійно вирощують, розводять, відгодовують продукцію тваринництва, визначену розділом V Кодексу, а частково з імпортованої сировини, сировини, поставленої не в живій вазі, сировини, що не є сировиною власного виробництва сільськогосподарських товаровиробників та фізичних осіб, то операції з постачання такої продукції відображаються в податковій декларації з податку на додану вартість (переробного підприємства) та податковій декларації з податку на додану вартість пропорційно до частки сировини, закупленої в живій вазі у сільськогосподарських товаровиробників, визначених розділом V Кодексу, і фізичних осіб, які самостійно вирощують, розводять, відгодовують продукцію тваринництва у загальному обсязі сировини, придбаної у всіх категорій постачальників».

 

Зробивши такий висновок, податківці нарешті:

— узгодили свою позицію з нормами п.п. 1 п. 1 підрозд. 2 розд. XX ПКУ;

— дозволили у випадку постачання продукції, виробленої зі змішаної сировини, відносити на виплату компенсації сільсгоптоваровиробникам лише ту частину ПДВ, нараховану при поставці продукції виробленої із змішаної сировини, що припадає на обсяг сировини, закупленої у сільгосптоваровиробників.

Такий підхід не є новим. Зокрема, до набрання чинності ПКУ, за часів дії спецрежиму за п. 11.21 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (втратив чинність з 01.01.11 р.), податківці (консультація у журналі «Вісник податкової служби України», 2009, № 16, с. 2) при розгляді аналогічної ситуації пропонували розподіляти податкові зобов’язання з поставок продукції пропорційно вартості молока, придбаного у сільгосптоваровиробників та в інших постачальників.

Зверніть увагу, що зараз податківці пропонують визначати суму ПДВ, яка буде спрямована на виплату дотації, виходячи із частки сировини, закупленої у сільськогосподарських товаровиробників (тобто з обсягу, визначеного у кілограмах чи літрах), а не з її вартості, як це було до 01.01.11 р.

Підхід податківців, озвучений у листі, що коментується, на наш погляд, є цілком закономірним і логічним. Крім того, оскільки відповідно до п.п. 3 п. 1 підрозд. 2 розд. XX ПКУ переробне підприємство веде окремий облік операцій з постачання власно виробленої продукції, виготовленої з поставлених молока або м'яса в живій вазі сільгосптоваровиробниками, і з постачання інших товарів/послуг, у тому числі продукції, виготовленої із сировини, отриманої від посередників, то проблем із визначенням суми ПДВ, яка спрямовується на виплату компенсації, виникнути не повинно.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі