Теми статей
Обрати теми

Тема тижня. Реєстр податкових накладних

Редакція БТ
Стаття

РЕЄСТР ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

 

Практично єдиною спеціальною формою, призначеною безпосередньо для ведення податкового обліку, є Реєстр виданих та отриманих податкових накладних. Він є базою для заповнення декларації з ПДВ, для порівняння даних між контрагентами та передбачає відображення практично всіх операцій, що здійснюються платниками ПДВ. Такі особливості Реєстру потребують підвищеної уваги до його заповнення. Про це і йтиметься в сьогоднішній Темі тижня.

Хоча форма Реєстру та порядок його заповнення не змінювалися вже понад рік, практика його заповнення постійно зазнає певних коректив. У сьогоднішній Темі тижня узагальнимо досвід застосування Реєстру в умовах дії Податкового кодексу.

Роман БЕРЕЖНИЙ, консультант газети «Бухгалтерський тиждень»

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Обов'язковість Реєстру

Необхідність ведення Реєстру випливає з норм ПКУ. Перш за все з п. 201.15 ПКУ, де встановлено, що «платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку — продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку». Крім того, у п. 201.6 ПКУ також установлено, що податкова накладна одночасно відображається у складі податкових зобов'язань та реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

 

Хто веде Реєстр

Із наведеної цитати також випливає, що Реєстр зобов'язані вести лише зареєстровані платники ПДВ. Цей висновок підтверджується п. 2 Порядку № 1002, де обов'язок щодо ведення Реєстру покладається вже саме на зареєстрованих платників ПДВ.

Крім того, у п. 2 Порядку № 1002 встановлено, якщо філії та структурні підрозділи, не зареєстровані платниками ПДВ, самостійно здійснюють продаж/купівлю товарів/послуг і провадять розрахунки з постачальниками/споживачами, то їм можна делегувати повноваження щодо ведення частини Реєстру. Для цього кожній структурній одиниці, що вестиме частину Реєстру, необхідно присвоїти числовий код (номер, шифр), про що повідомити свою інспекцію. На нашу думку, у цьому випадку йдеться про той самий номер, що присвоюється підрозділам при делегуванні повноважень щодо виписування ПН відповідно до п. 1 Порядку № 1379.

Уповноважені на виписування ПН та ведення частини Реєстру підрозділи в полі 04 «Платник» шапки Реєстру вказують найменування платника ПДВ та через дріб присвоєні їм найменування і код (шифр).

Звертаємо увагу, що підрозділам делегуються повноваження щодо ведення саме частини Реєстру. У тому ж п. 2 Порядку № 1002 із цього приводу також є додаткова вказівка: у разі якщо платником податку делеговано філіям або структурним підрозділам право ведення частин Реєстрів, дані таких частин Реєстрів є складовими частинами Реєстру платника податку. Відповідно, після закінчення місяця показники Реєстрів уповноважених підрозділів слід поєднати з показниками Реєстру самого платника ПДВ, і саме такий об'єднаний Реєстр згодом необхідно подавати до ДПІ (про подання Реєстрів до ДПІ див. далі) і, якщо буде потрібно, розподіляти на порції (про порції див. далі).

Судячи з роз'яснень із розділу 130.23 ЄБПЗ, податківці заперечують проти того, щоб частини Реєстру, складені уповноваженими підрозділами, подавалися як окремі порції: «у разі якщо платником податку делеговано філіям або структурним підрозділам право ведення частини Реєстрів, то дані таких частин Реєстрів є складовими частинами Реєстру платника податку, який подається ним до органу державної податкової служби на безоплатній основі разом з податковою декларацією за відповідний звітний період в електронному вигляді як єдиний документ, а саме з урахуванням показників реєстрів структурних підрозділів». Чітко кажучи, про те, як саме записи Реєстру слід розподіляти на порції, так само як і про кількість записів у порції, нормативно ніде не встановлено. Тому ця вимога податківців є не зовсім обґрунтованою. Особливо у випадку, якщо враховувати рекомендації самих податківців стосовно поділу Реєстру на порції, викладені в листі від 26.01.11 р. № 2094/7/16-1117: «згідно з електронним форматом (відповідно до стандарту), затвердженим Державною податковою службою України, Реєстри, які містять значну кількість записів, рекомендується подавати порціями не більше 20 тисяч записів». Із наведеної цитати випливають кілька важливих висновків. По-перше, податківці говорять про рекомендацію, а не про обов'язок. По-друге, рекомендація стосується максимальної кількості записів в одній порції Реєстру та не обмежує за критерієм мінімальної кількості записів. По-третє, податківці не встановлюють жодних критеріїв стосовно того, за яким принципом потрібно ділити Реєстр на порції (у хронологічному порядку, за структурними підрозділами тощо).

Однак ігнорування таких рекомендацій може стати «технічною» причиною неприйняття електронної копії Реєстру податківцями. Тому ми б рекомендували розбивати на порції тільки «великі» Реєстри (понад 20 тис. записів), а «маленькі» — подавати однією порцією, зазначивши номер порції «01» у полі 013 шапки Реєстру.

Слід пам'ятати, що особи, уповноважені на ведення податкового обліку в межах договорів про спільну діяльність, договорів управління майном та договорів про розподіл продукції, зобов'язані вести додаткові Реєстри в межах кожного з таких договорів, що не слід розглядати як ведення додаткового Реєстру, оскільки кожна із уповноважених осіб за названими договорами є самостійною особою для цілей розділу V ПКУ.

А от окремі Реєстри, крім основного, платникам ПДВ слід завести в кожному такому випадку:

— сільськогосподарські підприємства, що застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства відповідно до ст. 209 ПКУ;

— сільськогосподарські підприємства всіх форм власності, що відповідають критеріям, визначеним ст. 209 ПКУ , але не вибрали спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського, лісового господарства та рибальства і реалізують молоко, худобу, птицю, вовну власного виробництва, а також молочні продукти, молочну сировину і м'ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах;

— переробні підприємства всіх форм власності, які згідно з п. 1 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо і м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, куплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м’ясо-кісткове борошно), у повному обсязі спрямовують суми податку на додану вартість до спеціального фонду державного бюджету.

Аналогічні вимоги висуваються п. 1 Порядку № 1379 при виписуванні ПН.

Усі без винятку платники ПДВ зобов'язані вести Реєстр в електронній формі (див. п. 201.15 ПКУ, п. 3 Порядку № 1002, а також п. 201.6 ПКУ).

 

Порядок подання Реєстру

Усі без винятку платники ПДВ зобов'язані подавати Реєстри до ДПІ у строки, установлені для подання звітності за місячний звітний період (тобто протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем місяця). Це прямий припис п. 201.15 ПКУ. Тут слід зауважити, що ця вимога не залежить від періоду, за який подається звітність з ПДВ. У п. 201.15 ПКУ, наприклад, прямо встановлено, що подавати Реєстри щомісяця зобов'язані також платники, для яких звітним періодом з ПДВ є квартал. Крім того, у розділі 130.23 ЄБПЗ податківці також роз'яснили, як подавати Реєстри платникам ПДВ, які зареєстровані не з першого календарного дня місяця (тобто тим, у яких перший звітний період з ПДВ становить більше одного календарного місяця/кварталу), — протягом 20 календарних днів, наступних за закінченням календарного місяця, без прив'язки до звітного періоду (див. «Як подавати Реєстри новоствореним платникам ПДВ»).

 

Як подавати Реєстри новоствореним платникам ПДВ

Витяг із ЄБПЗ (розділ 130.23)

«<…> особа, яка реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, і першим звітним (податковим) періодом якого є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця, має надати до органу державної податкової служби окремо копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за місяць, в якому відбулась реєстрація платником податку, та окремо за місяць, наступний за місяцем реєстрації».

 

Отже, за перший «подовжений» місячний звітний період подають одну декларацію та два Реєстри. При цьому строки подання Реєстрів не залежать від строків подання декларації, а прив'язані до останнього дня місяця, за який подається Реєстр, і завжди становлять 20 календарних днів.

Тут також слід навести порядок заповнення рядків 01 «Подається до декларації з податку на додану вартість» і 03 «Звітний (податковий) період» Реєстру у випадках, коли подання Реєстру не збігається з поданням декларації (що актуально для «квартальників» та «місячників», у яких звітний период не дорівнює календарному місяцю). У розділі 130.23 ЄБПЗ податківці погодилися з тим, що в таких випадках рядок 01 узагалі не підлягає заповненню, а в рядку 03 вказується той звітний період, що включає календарні місяці, за які подаються Реєстри.

Пунктом 3 Порядку № 1002 встановлено два способи подання електронних Реєстрів до ДПІ:

— за допомогою телекомунікаційних мереж загального користування (за допомогою Інтернету) з використанням електронного цифрового підпису у форматі, затвердженому центральним органом ДПС;

— на електронних носіях — флешках, дисках тощо.

 

Що відображається в Реєстрі

Аналіз пп. 6 і 7 Порядку № 1002 показав, що в Реєстрі відображаються не лише ПН, РК та ВМД, а й усі інші операції, які не є об'єктом оподаткування та/або звільнені від обкладення ПДВ. Підставою для внесення до Реєстру інформації про такі операції виступатимуть бухгалтерські та інші документи. Крім того, вважаємо, що Реєстр, будучи підставою для заповнення декларації з ПДВ, має містити в собі лише ті операції, що відповідають критеріям для відображення в декларації. У цьому випадку ми говоримо про приписи п. 3.1 розділу V Порядку № 1492, згідно з яким: «При визначенні обсягу постачання товарів/послуг за звітний (податковий) період платник зобов'язаний враховувати значення терміна «постачання товарів» відповідно до вимог підпункту 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу та значення терміна «постачання послуг» відповідно до вимог підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу».

Отже, у Реєстрі мають відображатися всі операції, що підпадають під визначення терміна «постачання товарів/послуг».

Нагадаємо скорочення, що застосовуються для ідентифікації документів, на базі яких здійснюються записи в Реєстрі (див. табл. 1).

 

Таблиця 1. Скорочення «Вид документа»

Скорочення

Підстава для запису до гр. 4 розділу I або гр. 5 розділу II Реєстру

Розділ I

ПН

Податкова накладна. При цьому, якщо згідно з п. 8 Порядку № 1379 ПН присвоюється тип причини, з якої обидва примірника ПН залишаються у продавця, то поряд із цим скороченням також вказується і він. Тому, якщо ПН виписано на суму перевищення звичайної ціни над договірною, то у гр. 4 розділу I буде зазначено «ПН01»

РК

Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної

ВМД

Вантажна митна декларація

БО

Документ бухгалтерського обліку

Розділ II

ПН

Податкова накладна. При цьому, якщо ПДВ, зазначений у такій ПН (або в іншому документі) підлягає розподілу відповідно до ст. 199 ПКУ, то до цього позначення додається літера «Р» (указується «ПНР»)

РК

Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної

ВМД

Вантажна митна декларація

ЧК

Касовий чек

ТК*

Транспортний квиток

ГР*

Готельний рахунок

ПЗ*

Рахунок за послуги зв'язку

ПО*

Послуги, обсяг споживання яких визначається за показниками приладів обліку

ЗП

Заява платника (додаток Д8 до декларації з ПДВ) у разі порушення продавцем правил оформлення та видачі ПН (п. 201.10 ПКУ)

НП

Документ, що засвідчує придбання товарів/послуг на митній території України в осіб, не зареєстрованих як платники ПДВ.
Зверніть увагу, що в разі придбання у платника ПДВ товарів/послуг, що не обкладаються ПДВ, податківці допускають застосування в розділі II абревіатури «БО», призначеної для розділу I (див. лист ДПСУ від 25.10.11 р. № 4261/6/15-3415-04 і Шпаргалку бухгалтера «Актуальні питання щодо сплати ПДВ роз'яснює ДПСУ» // «БТ», 2011, № 47, с. 17)

* На нашу думку, позначення «ЧК», «ТК», «ГР», «ПЗ», «ПО» мають застосовуватися і в тому випадку, коли відповідний документ не дає права на ПК.

 

Виправлення помилок

Помилки, допущені в Реєстрах, які вже було подано до ДПІ, і при цьому закінчилися граничні строки для подання Реєстру, виправляються методом «сторно» в Реєстрі за поточний календарний місяць, в якому виявлено помилку. При цьому жодні нові Реєстри та/або виправлені Реєстри за минулі місяці до органів ДПС не подаються (див. роз'яснення в розділі 130.23 ЄБПЗ).

Якщо ж платник виявить помилку в поданій електронній копії Реєстру до закінчення граничного строку подання декларації з ПДВ, то він може разом зі звітною новою декларацією подати виправлену копію Реєстру з відповідною відміткою в полі 012 заголовної частини Реєстру.

 

ЗАПОВНЕННЯ РОЗДІЛУ I РЕЄСТРУ

 

Загальні правила

Таблиця 2. Загальні правила заповнення розділу I Реєстру

№ графи

Правила заповнення

1

2

1

«№ з/п»

Заповнення — п. 9.1 Порядку № 1002.

Проставляється порядковий номер запису виписаних ПН, РК. Що розуміється під терміном «порядковий номер», ДПАУ роз'яснювала в листі від 18.07.11 р. № 12901/6/16-1115: «Порядковим номером вважається номер елемента, присвоєний йому при перерахуванні в послідовному порядку. Тобто порядок нумерації податкових накладних встановлено за принципом повної чисельної послідовності натуральних чисел (1, 2, 3, 4 і т. д.)…». Ці висновки також повторювалися в консультації з «ВПСУ», 2011, № 9, с. 5 і цілком застосовні до заповнення цієї графи Реєстру.

Крім того, слід пам'ятати, що ДПАУ не заперечує проти самостійного вибору платниками періоду, протягом якого здійснюватиметься наскрізна нумерація: «при цьому нумерація записів у Реєстрі здійснюється зручним для платника податку способом або з першого номера кожного звітного податкового періоду (щомісячно, щоквартально), або наростаючим підсумком з початку року та не повинна змінюватись до кінця року» — розділ 130.23 ЄБПЗ

2

«<…> дата виписки»

Заповнення — п. 9.2 Порядку № 1002.

По суті, у цій графі вказується дата, на яку припадає виникнення ПЗ у продавця. Адже згідно з п. 201.4 ПКУ «…податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця». Тому орієнтиром для заповнення цієї графи Реєстру мають бути правила нарахування ПЗ

3

«<…> порядковий номер»

Заповнення — п. 9.3 Порядку № 1002.

Як випливає із самої назви цієї графи та п. 9.3 Порядку № 1002, до неї вноситься порядковий номер ПН або РК, що має відповідати гр. 1 Реєстру, а якщо йдеться про експортні операції — номер ВМД (останні 6 знаків).

Відповідність показників граф 1 і 3 Реєстру, якщо йдеться про внесення інформації про ПН та/або РК, є очевидною, оскільки відповідно до пп. 3 і 18 Порядку № 1379 номер ПН та РК присвоюється згідно з номером запису в Реєстрі, тобто номер ПН і РК — це показник графи 1 Реєстру. Тому слід пам'ятати, що тепер ПН і РК нумеруються в загальному порядку, без прив'язки один до одного, але з прив'язкою до черговості їх унесення до Реєстру.

Як виняток із загального правила в Порядку № 1002 називається лише оформлення ВМД. У такому разі в графі 3 вказується саме номер ВМД, котрий, як правило, не відповідатиме порядковому номеру запису в Реєстрі (гр. 3 у цьому випадку не відповідатиме гр. 1 Реєстру). Тут слід зауважити, що номер ВМД, на думку ДПАУ, може бути обмежено останніми 6-ма цифрами (див. її лист від 26.01.11 р. № 2049/7/16-1117).

Крім того, показники гр. 1 і 3 Реєстру не відповідатимуть один одному при здійсненні операцій, що не є об'єктом обкладення ПДВ відповідно до ст. 196 ПКУ. На такі операції ПН не оформляються, а до Реєстру вони вносяться на підставі бухгалтерських документів, унаслідок чого до гр. 3 Реєстру заноситься номер бухгалтерського документа.

Окремо слід зауважити: ДПСУ згодна з тим, що невідповідність показників гр. 1 і гр. 3 Реєстру не може бути підставою для визнання Реєстру недійсним, але може спричинити адмінвідповідальність за порушення порядку ведення податкового обліку

4

«<…> вид документа»

Заповнення — п. 9.4 Порядку № 1002.

Вид документа — це абревіатура правила вибору, яку ми розглядали вище (див. табл. 1 на на с. 36)

5

«<…> найменування (П. І. Б. — для фізичної особи — підприємця)»

Заповнення — п. 9.5 Порядку № 1002.

Указується найменування юридичної особи або П. І. Б. — для фізичної особи підприємця

6

«<…> індивідуальний податковий номер»

Заповнення — п. 9.6 Порядку № 1002.

Проставляється ІПН покупця — платника ПДВ. Нагадуємо, що в юридичних осіб ІПН — 12-розрядний числовий код (див. п.п. 1.6.3.1 Порядку № 1394), саме такий код присвоюється і постійним представництвам нерезидентів (див. п.п. 1.6.3.4 Порядку № 1394), крім представництв, зареєстрованих до 01.06.06 р., інформацію про які не внесено до ЄДР, — для інших ІПН є 9-розрядним числовим кодом (див. п.п. 1.6.3.5 Порядку № 1394); для фізичних осіб ІПН — це 10-розрядний числовий код, що відповідає номеру облікової картки платника податку; 9-розрядний числовий код присвоюється особам, відповідальним за нарахування і сплату ПДВ у межах договорів спільної діяльності без створення юридичної особи, договорів про управління майном, договорів про розподіл продукції (див. п.п. 1.6.3.3 Порядку № 1394).

Водночас у деяких випадках, про яких окремо йтиметься нижче, у цій графі може бути відсутній ІПН (див. табл. 3 на с. 39)

7

«Загальна сума постачання, включаючи ПДВ»

Заповнення — п. 9.7 Порядку № 1002.

Ця графа заповнюється завжди незалежно від того, чи обкладається операція ПДВ, а також від того, за якою ставкою обкладається ПДВ

8 — 11

«Постачання товарів/послуг <…>»

Заповнення — п. 9.7 Порядку № 1002.

Заповнюються залежно від порядку оподаткування операції (у тому числі послуг, наданих нерезидентом з місцем постачання на митній території України). Якщо таке постачання:
підлягає обкладенню ПДВ за ставкою 20 %, то показник гр. 7 розподіляється між гр. 8 (база оподаткування) і 9 (сума нарахованого ПДВ);
підлягає оподаткуванню за ставкою 0 %, то показник із гр. 7 переносять до гр. 10 (відображається база обкладення ПДВ, оскільки сума ПДВ дорівнює 0);
звільнено від обкладення ПДВ та/або не є об'єктом обкладення ПДВ, то показник гр. 7 дублюється у гр. 11, оскільки ПДВ не нараховується

12

«Експорт товарів та супутніх такому експорту послуг

(база оподаткування)»

Заповнення — п. 9.7 Порядку № 1002.

Ця графа заповнюється в разі, якщо підставою для внесення запису до Реєстру є ВМД (показник із гр. 7 переносять до гр. 12)

 

Обидва примірники ПН залишаються у продавця

Усе викладене вище в табл. 2 являє собою загальні правила ведення розділу I Реєстру. Водночас певні операції потребують знання деяких особливостей заповнення Реєстру. Ідеться про випадки, коли обидва примірники ПН залишаються у продавця. Нагадаємо, що для таких випадків у п. 8 Порядку № 1379 установлено особливі правила заповнення ПН, а саме: для кожного випадку (причини), коли обидва примірники ПН залишаються у продавця, установлено свій код (тип причини, з якої ПН залишається у продавця), що вказується у ПН (далі — код ПН). Таких можна налічити 14.

Крім того, слід звернути увагу на специфіку операцій, що не є об'єктом обкладення ПДВ, а також операцій, які призводять до коригування ПЗ.

Подивимося, як це позначиться на заповненні розділу I Реєстру (див. табл. 3 на с. 39). Під час розгляду цих особливостей ми також спираємося на роз'яснення податківців, розміщені в розділі 130.23 ЄБПЗ.

 

ЗАПОВНЕННЯ РОЗДІЛУ II РЕЄСТРУ

Питання із заповненням розділу II Реєстру дещо простіше, оскільки підставою для його заповнення є документи, складені продавцем товарів (робіт, послуг). Відповідно покупцю залишається тільки перенести до розділу II Реєстру дані, зазначені продавцем у тому чи іншому документі, про що докладніше зазначено в табл. 4 (див. с. 43).

Перш ніж перейти до опису загальних правил ведення розділу II Реєстру та розгляду деяких особливостей його заповнення, слід нагадати, що показники гр. 12, 14 і 16 Розділу II Реєстру не формують податковий кредит звітного періоду (див. також лист ДПСУ від 26.01.11 р. № 2049/7/16-1117), тобто не включаються до рядка 10.1 декларації з ПДВ.

Крім того, слід пам'ятати, що на самі документи, які стали підставою для внесення запису до Розділу II Реєстру, необхідно перенести порядковий номер запису в Реєстрі (тобто номер із гр. 1 розділу II Реєстру). Таке правило прямо закріплено в п. 11.1 Порядку № 1002.

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

 

Неналежне ведення Реєстру

Концептуально можна виділити два види відповідальності, пов'язаної з веденням Реєстру. Це відповідальність за неналежне ведення Реєстру та за його неподання до органів ДПС.

У самому Порядку № 1002, як і в ПКУ, немає прямих норм, що встановлюють відповідальність за порушення порядку ведення Реєстру. Тому платникам ПДВ тут слід орієнтуватися на положення КУпАП.

Зокрема, недотримання правил, установлених Порядком № 1002, загрожує накладенням адміністративного штрафу на посадових осіб платника податків за ст. 1631 КУпАП, якою за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій установленого законом порядку ведення податкового обліку передбачено штраф у розмірі від 5 до 10 нмдг (від 85 до 170 грн.). Якщо протягом року цю норму буде застосовано повторно, розмір штрафу збільшиться і становитиме від 10 до 15 нмдг (від 170 до 255 грн.).

 

Неподання Реєстру до органів ДПС

Така дія/бездіяльність ні в ПКУ, ні в інших нормативно-правових актах прямо не пов'язана з притягненням до відповідальності.

Однак звертаємо вашу увагу на п. 9 Порядку № 1492, яким до податкової звітності з ПДВ було прирівняно копії Реєстрів, що подаються в електронному вигляді. Відповідно, несвоєчасне подання копій Реєстрів може спричинити притягнення до відповідальності за неподання та/або несвоєчасне подання податкової звітності, установленої у ст. 120 ПКУ (170 грн. за перше порушення, 1020 грн. — за кожне повторне порушення протягом року).

Тут слід зауважити таке: копії Реєстрів у Порядку № 1492 названо як самостійний вид звітності, а не як додаток до декларації з ПДВ, із чого випливає, що неподання Реєстрів разом із декларацією не повинне призвести до будь-яких негативних наслідків для самої декларації з ПДВ. Зокрема, відсутність Реєстру як додатка до декларації не повинна спричинити невизнання такої декларації з ПДВ податковою декларацією. Це зумовлено тим, що копії Реєстрів названо самостійним звітним документом, та і в самому Порядку № 1492 (див. його п. 13) та формі декларації з ПДВ копії Реєстрів не називаються додатком до декларації, а просто встановлено, що вони подаються разом з декларацією.

 

Таблиця 3. Особливості заповнення Розділу I Реєстру

Вид операції

Порядок заповнення розділу I Реєстру

гр. 2
дата виписування

гр. 3
порядкоий номер

гр. 4
вид документа

гр. 5
найменування покупця

гр. 6
ІПН покупця

гр. 7 — 12
вартісні показники (1)

1

2

3

4

5

6

7

1. УСІ ПРИМІРНИКИ ПН ЗАЛИШАЮТЬСЯ В ОСОБИ, ЯКА ЇХ ВИПИСАЛА

1.1. Постачання товарів (послуг) покупцю, не зареєстрованому платником ПДВ. У цьому випадку йдеться про ПН із кодами «02», «03», «11»

Зазначаються відповідні реквізити ПН

Указується «ПН02», «ПН03», «ПН11» залежно від причини виписування ПН. Крім того, до названого позначення може додаватися «У», якщо запис увійде до складу уточнюючого розрахунку

У п. 9.5 Порядку № 1002 міститься лише загальна вимога — навести найменування покупця, що застосовне лише в разі, якщо ПН оформляється на послуги на користь нерезидента. У решті випадків податківці рекомендували зазначати «Поставка неплатнику податку» або «Натуральна виплата в рахунок оплати праці фізичним особам» тощо, тобто вказати розшифровку відповідного коду ПН

Податківці рекомендують у цій графі проставляти «0» (нуль) (2)

Наводяться відповідні вартісні показники ПН або «0», якщо немає показників

(1) Слід зауважити, що в розділі 130.23 ЄБПЗ податківці дійшли такого висновку: якщо будь-які показники Реєстру не заповнюються, то в них проставляється «0». Відповідно, якщо деякі показники з гр. 7 — 12 не підлягають заповненню, то в них проставляється «0».

Водночас при заповненні Реєстру в електронному вигляді програмне забезпечення дозволяє не заповнювати такі комірки. У цьому випадку в порожніх комірках автоматично проставляються нулі або прокреслення.

(2) Зауважимо, що поява нуля у гр. 6 розділу I Реєстру є цілком логічною та передбачуваною. Адже саме «0» ставиться в ПН, коли покупцю не присвоєно ІПН (див. п. 8.1 Порядку № 1379). Цього висновку дійшли й податківці, рекомендувавши відображати у гр. 6 «0» завжди, коли у покупця відсутній ІПН (див. розділ 130.23 ЄБПЗ). Справедливості заради слід зауважити, що раніше вони рекомендували ставити відмітку «Х».

1.2. Експорт товарів. Код ПН — «07»

Ураховуючи особливості нарахування ПЗ за ставкою 0 %, датою виникнення ПЗ буде дата фактичного вивезення товару, що підтверджується відповідною відміткою на ВМД. Тому ПН може складатися «заднім числом» та відображатися в Реєстрі не у хронологічному порядку

У цьому випадку вказується номер ВМД (див. п. 9.3 Порядку № 1002). Причому ДПАУ цілком допускає можливість відображення останніх 6 цифр такого номера (див. лист від 26.01.11 р. № 2049/7/16-1117)

У гр. 1 при цьому проставляється номер згідно з наскрізною нумерацією, який буде й номером для експортної ПН

Оскільки при експорті підставою для внесення запису до Реєстру є ВМД, то в цій графі необхідно вказати — «ВМД»

У цій графі слід зазначити найменування нерезидента-покупця

У цій графі проставляється «0», що знайшло своє підтвердження в роз'ясненнях податківців стосовно експортних операцій

У гр. 7 і 12 указується митна вартість товарів, перерахована у гривні за курсом НБУ, що діє на дату складання ВМД. В інших графах проставляється «0»

1.3. Умовне постачання у випадку:
— невиробничого використання ТМЦ (код ПН — «04»);
— ліквідації ОФ за власним рішенням (код ПН — «05»);
— переведення ОФ до складу невиробничих (код ПН — «06»);
— використання ТМЦ в операціях, що не є об'єктом обкладення ПДВ (код ПН — «08»);
— використання ТМЦ в операціях, звільнених від обкладення ПДВ (код ПН — «09»);
— нарахування ПЗ на товарні залишки при анулюванні ПДВ-реєстрації (код ПН — «10»);
— використання ТМЦ не в межах госпдіяльності (код ПН — «13»)

Зазначаються відповідні реквізити ПН

Указується «ПН» разом із відповідним кодом ПН. Крім того, до названого позначення може додаватися «У», якщо запис увійде до складу уточнюючого розрахунку

У всіх випадках, що розглядаються, податківці рекомендують у цій графі вказувати власне найменування (тобто найменування продавця, особи, яка виписує ПН)

У цій графі проставляється «0»

Зазначаються відповідні вартісні показники ПН або «0», якщо немає показників

1.4. Отримання послуг від нерезидента, місце постачання яких — на митній території України (код ПН — «14»)

Наводиться власне найменування, оскільки особа, яка оформляє ПН, є покупцем

Указується власний ІПН, оскільки особа, котра виписує ПН, є покупцем та має право на ПК

Зазначаються відповідні вартісні показники ПН або «0», якщо немає показників

1.5. Оформлення ПН на суму перевищення звичайної ціни над договірною (код ПН — «01» ). На нашу думку, ці правила слід застосовувати й до безоплатного постачання товарів (код ПН — «12»)

Наводяться відповідні реквізити ПН

Указується «ПН01» або «ПН12». Крім того, до названих позначень може додаватися «У», якщо запис увійде до складу уточнюючого розрахунку

Наводиться власне найменування особи (найменування продавця)

Податківці рекомендують тут зазначати свій ІПН (тобто ІПН продавця). Хоча в інших подібних випадках, коли ПН не дає права на формування ПК, податківці радять у цій графі проставляти «0», що, на наш погляд, логічніше

Наводяться відповідні вартісні показники ПН або «0», якщо немає показників

2. ПОСТАЧАННЯ ТОВАРІВ/ПОСЛУГ, ЩО НЕ Є ОБ'ЄКТОМ ОБКЛАДЕННЯ ПДВ (3)

Постачання товарів/послуг, що не є об'єктом обкладення ПДВ (4)

Вказуються відповідні реквізити бухгалтерського або іншого документа, на підставі якого робиться запис в Реєстрі

Вказується «БО». Крім того, до названого позначення може додаватися «У», якщо запис увійде до складу уточнюючого розрахунку

Указується найменування покупця

У цій графі слід проставити «0»

Наводяться відповідні вартісні показники ПН або «0», якщо немає показників

(3) Оскільки операції, звільнені від обкладення ПДВ, супроводжуються виписуванням ПН, то в Реєстрі вони відображаються за загальними правилами, як і операції, що обкладаються ПДВ.

(4) Це коло операцій не включає купівлю послуг у нерезидента, місце постачання яких згідно зі ст. 186 ПКУ — за межами території України і які, як наслідок, не є об'єктом обкладення ПДВ, а також операції, що не підпадають під визначення терміна «постачання товарів/послуг». На думку податківців, такі операції не відображаються ні в декларації з ПДВ, ні в Реєстрі (див. розділ 130.23 ЄБПЗ).

3. ВІДОБРАЖЕННЯ РОЗРАХУНКУ КОРИГУВАННЯ

Коригування вартісних і кількісних показників, а також повернення авансів

Дата оформлення РК визначається за загальними правилами виникнення підстав для коригування ПЗ

Номер РК тепер формується за тими самими правилами, що й номер ПН, тобто відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі та не пов'язаний з номером тієї ПН, показники якої коригуються

Зазначається «РК». Крім того, до названого позначення може додаватися «У», якщо запис увійде до складу уточнюючого розрахунку

Заповнюється в загальному порядку, якщо покупець — платник ПДВ, або подібно до того, як було описано в п. 1.1 цієї таблиці, якщо покупець — неплатник ПДВ

Указуються відповідні вартісні показники РК із властивим їм знаком «+» / «-» або «0», якщо немає показників

 

Таблиця 4. Загальні та специфічні правила заповнення розділу II Реєстру

Вид операції

Порядок заповнення розділу II Реєстру

гр. 2
дата отримання

гр. 3
дата виписування

гр. 4
порядковий номер

гр. 5
вид документа

гр. 6
найменування постачальника

гр. 7
ІПН постачальника

гр. 8 — 16
вартісні показники (1)

Примітка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

(1) Слід зауважити, що в розділі 130.23 ЄБПЗ, а також листі ДПСУ від 26.01.11 р. № 2049/7/16-1117 податківці дійшли висновку про те, що якщо будь-які показники Реєстру не заповнюються, то в них проставляється «0». Відповідно, якщо деякі з граф 8 — 16 не підлягають заповненню, то в них проставляється «0». Водночас при заповненні Реєстру в електронному вигляді програмне забезпечення дозволяє не заповнювати такі комірки. У цьому випадку в порожніх комірках автоматично проставляються нулі або прокреслення.

1. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ЗАПОВНЕННЯ РОЗДІЛУ II РЕЄСТРУ

Придбання товарів, робіт, послуг на підставі документів, перелічених у табл. 1 (див. с. 36)

Наводиться дата отримання документа, на підставі якого здійснюється запис у розділі II Реєстру

Зазначаються дані, наведені безпосередньо в документі, що є підставою для запису в розділі II Реєстру

Указується умовне позначення документа згідно з табл. 1 (див. с. 36)

Наводиться найменування продавця. Якщо продавець — підприємець, указується П. І. Б. підприємця. Якщо продавець — нерезидент, додатково вказується країна такого нерезидента

Переноситься ІПН продавця, зазначений у ПН чи іншому документі. Якщо ж товари куплено в особи, не зареєстрованої платником ПДВ, відображається умовний ІПН «400000000000»

У гр. 8 відображається загальна сума купівлі з урахуванням ПДВ.

Гр. 9 — 16 заповнюються залежно від напрямку використання придбаних товарів (робіт, послуг):

гр. 9 і 10, якщо придбані товари (роботи, послуги) призначено для використання в госпдіяльності та в оподатковуваних операціях;

гр. 11 і 12, якщо товари (роботи, послуги) придбано для використання в госпдіяльності, але у звільнених від обкладення ПДВ операціях чи операціях, що не є об'єктом оподаткування;

гр. 13 і 14, якщо товари (роботи, послуги) придбано для використання не в госпдіяльності;

гр. 15 і 16, якщо товари (роботи, послуги) придбано для надання послуг, місце постачання яких — за межами території України

Слід зауважити: якщо сума, зазначена в касовому чеку, перевищує 200 грн. (без ПДВ), то, на думку податківців, у розділі II Реєстру такий чек може бути відображено лише у гр. 13 і 14, оскільки платник не має права віднести до складу податкового кредиту ні всю суму ПДВ, зазначену в такому чеку, ні її частину. Для формування ПК за такою операцією потрібно отримати ПН та відобразити її в Реєстрі.

Якщо протягом дня було кілька купівель, підтверджених касовими чеками, то кожен чек заноситься до Реєстру окремим записом (див. розділ 130.23 ЄБПЗ)

2. ОКРЕМІ ВИПАДКИ ЗАПОВНЕННЯ РОЗДІЛУ II РЕЄСТРУ

2.1. Імпорт товарів

Дата отримання ВМД від митних органів

Переносяться відповідні реквізити документа.

Для номера ВМД достатньо вказати останні 6 цифр (див. роз'яснення в розділі 130.23 ЄБПЗ)

Проставляється позначення «ВМД»

Зазначаються країна та найменування нерезидента (п.п. 11.5 Порядку № 1002, роз'яснення в розділі 130.23 ЄБПЗ)

Якщо товари придбано в нерезидента для використання в оподатковуваних, звільнених або «необ'єктних» операціях, ставиться умовний ІПН «300000000000», якщо ж товари придбано для використання не в госпдіяльності або для надання послуг, місце постачання яких визначається за територією України, то вказується умовний ІПН «200000000000»

У гр. 8 наводиться загальна сума з урахуванням ПДВ, яка залежно від напрямку та характеру використання імпортованих товарів розподіляється між графами:
— 9 і 10;
— 11 і 12;
— 13 і 14;
— 15 і 16.

У графах, що не містять даних, потрібно проставити «0»

2.2. Придбання товарів/послуг за готівку на підставі товарного чека

Дата отримання чека

Переносяться відповідні реквізити чека

Податківці рекомендують у цій графі використовувати умовне позначення «ЧК», призначене для касового чека

Указується найменування постачальника

ІПН продавця. Якщо ж товари куплено в особи, не зареєстрованої платником ПДВ, відображається умовний ІПН «400000000000»

У гр. 8 наводиться загальна сума чека з подальшим її розбиттям між гр. 9 — 16

Оскільки товарний чек не може містити фіскальний номер, то власне такий документ не може бути підставою для формування ПК. Якщо постачальник відмовився видати ПН, або порушив порядок її заповнення, то покупець може подати скаргу на такого постачальника (додаток Д8 до декларації з ПДВ), що є підставою для формування ПК

2.3. Придбання «необ'єктних» товарів (робіт, послуг)

Дата отримання бухгалтерського документа, що підтверджує придбання «необ'єктних» товарів (робіт, послуг)

Переносяться відповідні показники бухгалтерського документа, що підтверджує придбання «необ'єктних» товарів (робіт, послуг)

Якщо продавцем таких товарів/послуг є неплатник ПДВ, то вказується «НП». Якщо продавцем є платник ПДВ, то Порядком № 1002 це питання не врегульоване (див. примітку)

Зазначається найменування постачальника/ продавця

Указується ІПН постачальника або умовний ІПН «400000000000»

Заповненню підлягає гр. 8
та одна з граф 9, 11, 13
або 15 залежно від напрямку
та характеру використання товарів (робіт, послуг). У решті граф проставляється «0»

У розділі 130.23 ЄБПЗ можна зустріти такі підходи для
відображення в Реєстрі цих
операцій:
— необ'єктна операція не
відображається взагалі (якщо йдеться про проценти за
кредитом);
— відображається із зазначенням у гр. 5 типу документа «БО» (такий підхід висловлювався щодо відображення необ'єктних операцій у принципі)

2.4. Отримання послуг від нерезидента, місце постачання яких — територія України

Дата оформлення ПН відповідає даті виникнення ПЗ в одержувача за правилом першої події (п. 187.8 ПКУ)

Переносяться відповідні показники ПН

Указується «ПН»

Зазначаються країна нерезидента та найменування нерезидента

Ставиться умовний ІПН «300000000000» , а якщо послуги придбано для використання не в госпдіяльності або для надання послуг, місце постачання яких визначається за територією України, то вказується умовний ІПН «200000000000»

Відображаються вартісні показники залежно від подальшого напрямку та характеру використання послуг

Якщо отримані від нерезидента послуги не є об'єктом обкладення ПДВ (тобто місце їх постачання — за межами території України), то в Реєстрі, як і в декларації з ПДВ, такі операції не відображаються (див. розділ 130.23 ЄБПЗ)

2.5. Розподіл вхідного ПДВ згідно зі ст. 199 ПКУ.

Документ, за яким розподіляється ПК, відображається у два етапи:
— спочатку відображається за загальними правилами (у гр. 9 і 10);
— наприкінці місяця провадиться коригування.

На практиці застосовується два варіанти коригування:

1) коригується кожен документ окремо;

2) щодо всіх документів коригування здійснюється одним записом

Указується останній день звітного періоду

Варіант 1.

Наводяться відповідні реквізити кожної ПН, за якою провадиться коригування (в окремих рядках)

Варіант 2.

Ці графи не заповнюються

Варіант 1. Проставляється умовне позначення документа, до якого додається символ «Р». Наприклад, ПН, за якою здійснювався розподіл, — «ПНР».

Варіант 2.

Ця графа не за-
повнюється.

В обох варіантах у первісних записах щодо всіх розподілюваних документів додається символ «Р»

Варіант 1.

Указується найменування постачальника/продавця.

Варіант 2.

Ця графа не заповнюється

Варіант 1. Проставляється ІПН постачальника/продавця.

Варіант 2.

Ця графа не заповнюється

Варіант 1.

Щодо кожного документа у гр. 9 і 10 зі знаком «-» указується та частина вартості, що відповідає частці використання товарів в операціях, які не обкладаються ПДВ.

Саме ця сума зі знаком «+» відображається у гр. 11 і 12 відповідно.

Варіант 2.

Частина вартості, що відповідає частці використання товарів у неоподатковуваних операціях (сукупно за всіма розподілюваними документами), відображається у гр. 9 і 10 зі знаком «-».

Саме ця сума зі знаком «+»
відображається у гр. 11 і 12 відповідно

(див. п. 11.10 Порядку № 1002)

Коефіцієнт, за яким візначається частина вартості, яку слід перенести з оподатковуваної діяльності (гр. 9 і 10) до неоподатковуваної (гр. 11 і 12), визначається як різниця:

100 % - ЧВ,

де ЧВ — частка використання товарів в оподатковуваній діяльності (показник гр. 5 таблиці 1 додатка Д7 до декларації з ПДВ за грудень попереднього року, що вказується в ряд. 15.1 декларації з ПДВ у поточному році)

2.6. Купівля товарів (робіт, послуг) у межах касового методу формування ПК за умови, що оплата здійснюється частинами, а перша подія — оприбуткування товарів (робіт, послуг)

Наводиться дата отримання ПН

Указуються відповідні реквізити ПН

Проставляється «ПН»

Наводиться найменування постачальника/продавця

Проставляється ІПН постачальника

Гр. 8 заповнюється не на всю вартість операції (вартість товарів, робіт, послуг, отриманих за первинними документами), а на ту частину, яку було сплачено. Саме ця сплачена частина надалі розподіляється між гр. 9 — 16 залежно від подальшого напрямку використання товарів (робіт, послуг)

Такий запис здійснюється на кожен факт оплати. При цьому у гр. 8 указується саме сума платежу, проведена протягом дня, і ця сума підлягає розбиттю між гр. 9 — 16, а гр. 2 — 7 заповнюються однаково — на базі ПН, отриманої за першою подією (2)

(2) Докладніше див. статтю «Касовий метод з ПДВ: аналізуємо правила гри» // «БТ», 2012, № 15 с. 39.

 

 

ПРИКЛАД ЗАПОВНЕННЯ РЕЄСТРУ

Розглянемо приклад заповнення обох розділів Реєстру (див. рис. 1 на с. 47 та рис. 2 на с. 48) за умови, що протягом квітня 2012 року у платника ПДВ ТОВ «Одиниця» мали місце такі події:

 

Дата

Операція

Місце в Реєстрі

02.04.12 р.

Дата фактичного вивезення товарів у режимі експорту на користь резидента Великої Британії LLC Client за ВМД № 234567 на суму 135000 грн.

Ряд. 1 розд. I

03.04.12 р.

Імпортовано товари на суму 24000 грн., уключаючи ПДВ, від Lider LTD (Кіпр) за ВМД від 02.04.12 р. № 123098 для використання в операціях, звільнених від ПДВ

Ряд. 1 розд. II

04.04.12 р.

Продано ПП «Другий» лікарські засоби на суму 2450 грн. без ПДВ

Ряд. 2 розд. I

10.04.12 р.

Оформлено РК на зменшення продажної вартості на 600 грн. (уключаючи ПДВ) АТ «Третій»

Ряд. 3 розд. I

10.04.12 р.

Отримано РК від 05.04.12 р. № 24 від ТОВ «Дельфін» за результатами досягнутих домовленостей про збільшення вартості раніше поставлених товарів на 1800 грн. (уключаючи ПДВ)

Ряд. 2 розд. II

11.04.12 р.

Виписано ПН за даними Z-звіту на суму 12000 грн. (уключаючи ПДВ);

Ряд. 4 розд. I

13.04.12 р.

Отримано консультаційні послуги від DGFT (США) на суму 5000 грн. без ПДВ.

Ряд. 5 розд. I

16.04.12 р.

Надано послуги з обробки даних для компанії THED (США), про що складено акт від 16.04.12 р. № 324-S на суму 36000 грн. (без ПДВ).

Ряд. 6 розд. I

19.04.12 р.

Ліквідовано основні фонди на суму 9600 грн. (включаючи ПДВ) за рішенням платника з нарахуванням ПЗ

Ряд. 7 розд. I

20.04.12 р.

Імпорт послуг: у березні 2012 року нараховано ПЗ:
— щодо юридичних послуг, отриманих від компанії FHTYR (Польща), та виписано ПН від 14.03.12 р. № 25 на суму 15000 грн. (уключаючи ПДВ) для їх використання в межах госпдіяльності, але для надання послуг, місце поставки яких за межами території України;
— щодо консультаційних послуг, отриманих від компанії KLYR (США), та виписано ПН від 18.03.12 р. № 32 на суму 5400 грн. (уключаючи ПДВ) для використання в операціях, що обкладаються ПДВ

Ряд. 3 — 4 розд. II

27.04.12 р.

Затверджено авансовий звіт, до якого було додано:
— квиток на поїзд Київ — Харків з датою відправлення з Києва — 25.04.12 р. вартістю 133 грн. (уключаючи ПДВ — 20 грн., не оподатковувані ПДВ страховий збір 1 грн. та комісійний збір 12 грн. (1);
— чек РРО від 24.04.12 р. № 54657 від ФОП Петрова А. С. на придбання канцтоварів з фіскальним номером 1233123312 та ІПН 2445566770 на суму 24 грн. (уключаючи ПДВ);
— товарний чек від 27.04.12 р. № 145 на суму 30 грн. за послуги камери схову від ФОП Кузьміна С. П. (неплатника ПДВ)

Ряд. 5 — 8 розд. II

28.04.12 р.

Перераховано орендну плату за офіс ТОВ «Дім» у сумі 2400 грн. (уключаючи ПДВ), від якого отримано ПН від 28.04.12 р. № 322

Ряд. 9 розд. II

30.04.12 р.

Утримано комісію АКБ «Простобанк» за розрахунково-касове обслуговування в сумі 300 грн. (без ПДВ), підстава — меморіальний ордер банку від 30.04.12 р. № 43

Ряд. 10 розд. II

30.04.12 р.

Проведено розподіл ПК між оподатковуваною та звільненою діяльністю щодо товарів/послуг, які частково використовуються в обох видах діяльності (канцтовари та орендна плата). Частка використання товарів/послуг в оподатковуваній діяльності становить 80 %. Для розподілу застосовувався варіант 2

Ряд. 11 розд. II

(1) Про особливості відображення проїзних документів у Реєстрі див. консультацію «Проїзні документи в Реєстрі відображаються двома рядками» // «БТ», 2011, № 31, с. 33.

 

Документи і скорочення Теми тижня

ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

КУпАП — Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-Х.

Порядок № 1002 — Порядок ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затверджений наказом ДПАУ від 24.12.10 р. № 1002.

Порядок № 1492 — Порядок заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджений наказом МФУ від 25.11.11 р. № 1492.

Порядок № 1379 — Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом МФУ від 01.11.11 р. № 1379.

Реєстр — реєстр виданих та отриманих податкових накладних.

ІПН — індивідуальний податковий номер.

ПН — податкова накладна.

РК — розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної.

ВМД — вантажна митна декларація.

ПЗ — податкові зобов'язання.

ПК — податковий кредит.

ЄБПЗ — Єдина база податкових знань, розміщена на сайті ДПСУ: http://sts.gov.ua/ebpz

 

 

Розділ I. Видані податкові накладні

№ з/п

Податкова накладна, розрахунок коригування кількісних та вартісних показників
до податкової накладної, ВМД тощо

Загальна сума постачання, включаючи ПДВ

Постачання товарів/послуг та послуги, надані нерезидентом на митній території України, які:

Експорт товарів та супутніх такому експорту послуг (база оподаткування)

дата виписки

порядковий номер

вид документа

платник податку — покупець

підлягають оподаткуванню за ставкою

звільнені від оподаткування, не є об’єктами оподаткування (сума постачання)

найменування (П. І. Б. — для фізичної особи — підприємця)

індивідуальний податковий номер

20 %

0 %

база оподаткування

сума ПДВ

база оподаткування

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

02.04.2012

234567

ВМД

LLC Client, Велика Британія

135000,00

135000,00

2

04.04.2012

2

ПН

ПП «Другий»

112233445566

2450,00

2450,00

3

10.04.2012

3

РК

АТ «Третій»

223344556677

-600,00

-500,00

-100,00

4

11.04.2012

4

ПН11

Виписана за щоденними підсумками операцій

12000,00

10000,00

2000,00

5

13.04.2012

5

ПН14

ТОВ «Одиниця»

009988776655

6000,00

5000,00

1000,00

6

16.04.2012

324-S

БО

THED, США

36000,00

36000,00

7

19.04.2012

7

ПН05

Ліквідація основних засобів за самостійним рішенням платника податку

9600,00

8000,00

1600,00

Рис. 1. Приклад заповнення розділу I Реєстру

 

Розділ II. Отримані податкові накладні

№ з/п

Податкова накладна, розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної, ВМД, касовий чек, транспортний квиток, готельний рахунок, рахунок за послуги зв’язку, рахунок за послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, заява та копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг, відповідно
до пункту 201.10 статті 201 розділу V Кодексу тощо

Загальна сума, включаючи ПДВ

Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження), імпорт товарів/послуг, включаючи одержання від нерезидента:

дата отримання

дата виписки

порядковий номер

вид документа

постачальник

з метою їх використання у межах господарської діяльності для здійснення операцій, які:

які не призначаються для їх використання у господарській діяльності

для постачання послуг за межами митної території України або послуг, місце постачання яких визначається відповідно до пункту 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України

найменування (П. І. Б. — для фізичної особи — підприємця)

індивідуальний податковий номер

підлягають оподаткуванню за ставкою 20 %, 0 %

звільнені від оподаткування, не є об’єктами оподаткування

вартість без ПДВ

сума ПДВ

вартість без ПДВ

сума ПДВ

вартість без ПДВ

сума ПДВ

вартість без ПДВ

сума ПДВ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

1

03.04.2012

02.04.2012

123098

ВМД

Lider LTD, Кіпр

300000000000

24000,00

20000,00

4000,00

2

10.04.2012

05.04.2012

24

РК

ТОВ «Дельфін»

234567890987

1800,00

1500,00

300,00

3

20.04.2012

14.03.2012

25

ПН

FHTYR, Польща

200000000000

15000,00

12500,00

2500,00

4

20.04.2012

18.03.2012

32

ПН

KLYR, США

300000000000

5400,00

4500,00

900,00

5

27.04.2012

25.04.2012

194680

ТК

Укрзалізниця

010726020392

120,00

100,00

20,00

6

27.04.2012

25.04.2012

194680

ТК

Укрзалізниця

010726020392

13,00

13,00

7

27.04.2012

24.04.2012

54657

ЧКР

Петров А. С.

2445566770

24,00

20,00

4,00

8

27.04.2012

27.04.2012

145

НП

Кузьмін С. П.

400000000000

30,00

30,00

9

28.04.2012

28.04.2012

322

ПНР

ТОВ «Дім»

345678901234

2400,00

2000,00

400,00

10

30.04.2012

30.04.2012

43

БО

АКБ «Простобанк»

334455667788

300,00

300,00

11

30.04.2012

30.04.2012

-404,00

-80,80

404,00

80,80

Рис. 2. Приклад заповнення розділу II Реєстру

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі