Теми статей
Обрати теми

Свідоцтво платника ПДВ: у яких випадках його потрібно міняти

Редакція БТ
Стаття

СВІДОЦТВО ПЛАТНИКА ПДВ:

у яких випадках його потрібно міняти

 

У статті «ПДВ-реєстрація: нова Реєстраційна заява, нові правила» // «БТ», 2012, № 30, с. 38 розповідалося, зокрема, про механізм отримання Свідоцтва платника ПДВ. І ось у ваших руках довгоочікуваний документ, що підтверджує ваш статус платника ПДВ. Навіть якщо дбайливо до нього ставитися, з часом Свідоцтво може зноситися чи зіпсуватися під впливом будь-яких зовнішніх чинників. Крім того, зазначена в ньому інформація може застаріти.

Тому в сьогоднішній статті поговоримо про процедуру заміни Свідоцтва на нове.

Яна ІНДЮХОВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Випадки заміни Свідоцтва

У Положенні № 1394, крім механізму реєстрації платником ПДВ та видачі Свідоцтва, анулювання реєстрації та інших питань, ще описано випадки, коли необхідно замінити Свідоцтво платника ПДВ (далі — Свідоцтво).

Умовно можна виділити такі випадки заміни Свідоцтва на нове:

1) якщо Свідоцтво зносилося, з будь-яких причин зіпсувалося;

2) якщо Свідоцтво було втрачено;

3) якщо змінилися дані, що вказуються у Свідоцтві (місцезнаходження, код ЄДПОУ тощо);

4) у разі придбання/втрати статусу великого платника податків;

5) якщо виявляються розбіжності між даними Свідоцтва і даними Реєстру або невідповідність унесених до Свідоцтва та/або Реєстру даних відомостям ЄДР, помилки або неправильні записи у Свідоцтві та/або Реєстрі;

6) у разі прийняття рішення про скасування анулювання реєстрації.

Далі опишемо порядок заміни Свідоцтва в цих випадках.

 

Свідоцтво зіпсовано, зношено, втрачено…

Згідно з п.п. 4.4.6 Положення № 1394 замість зіпсованого, зношеного або втраченого Свідоцтва видається нове.

У пп. 4.4.6.1 і 4.4.6.2 Положення № 1394 зазначено, які документи необхідно подати до податкового органу, в якому ви перебуваєте на обліку, для отримання нового Свідоцтва. Наведемо цю інформацію в табл. 1.

 

Таблиця 1. Документи для отримання нового Свідоцтва

Ситуація

Документи, які необхідно подати

Свідоцтво зіпсовано або зношено

1) додаткова реєстраційна заява за формою № 1-ПДВ (додаток 1 до Положення № 1394) з відміткою «Перереєстрація у зв’язку із псуванням Свідоцтва»;
2) Свідоцтво;
3) усі засвідчені копії Свідоцтва

Свідоцтво втрачено

1) додаткова реєстраційна заява з відміткою «Перереєстрація у зв’язку з утратою Свідоцтва»;

2) усі засвідчені копії Свідоцтва;

3) пояснення з підписом платника ПДВ (для фізичних осіб) або керівника платника ПДВ (для юридичних осіб) про втрату Свідоцтва

Примітка. Зверніть увагу: якщо засвідчені копії Свідоцтва зіпсувалися, зносилися або просто перестали використовуватися, то їх можна повернути до податкового органу в будь-який час разом із супровідним листом. Якщо ж ви втратили засвідчені копії Свідоцтва, то потрібно письмово повідомити податковий орган про їх втрату і надати пояснення з підписом платника ПДВ (для фізичних осіб) або керівника (для юридичних осіб). Це передбачено пп. 3.16.5, 3.16.6 Положення № 1394.

 

Податковий орган, отримуючи документи, перелічені в табл. 1, виконує такі дії:

1) уносить відповідний запис до Реєстру;

2) видає нове Свідоцтво (під новим номером) у такому самому порядку, як і при реєстрації.

Зверніть увагу: Положення № 1394 не передбачає справляння плати за бланки реєстраційної заяви та Свідоцтва. З цим згодні й податківці (див. консультацію в ЄБПЗ, розд. 130.01). Тому під час проведення процедур реєстрації та перереєстрації платника ПДВ платити за бланки Свідоцтва не потрібно.

При перереєстрації у зв’язку зі зносом/псуванням або втратою Свідоцтва дата реєстрації платником ПДВ залишиться колишньою. Дата початку дії нового Свідоцтва і дата анулювання старого Свідоцтва — останній день строку в 5 робочих днів від дня отримання реєстраційної заяви з відміткою «Перереєстрація у зв’язку із псуванням/утратою Свідоцтва» (пп. 183.9, 183.15 ПКУ).

Згідно з п.п. 4.4.6.4 Положення № 1394 якщо про втрату Свідоцтва платник ПДВ повідомляє податковий орган одночасно з поданням заяви про анулювання реєстрації, то:

— нове Свідоцтво не видається в разі задоволення заяви про анулювання реєстрації;

— видається нове Свідоцтво замість утраченого в разі відмови в анулюванні реєстрації.

Про анулювання ПДВ-реєстрації ми писали у статті «Анулювання ПДВ-реєстрації: правила, порядок, особливості» // «БТ», 2011, № 46, с. 15 (потрібно враховувати зміни, унесені Законом № 4834 до ПКУ, див. Тему тижня «Податковий кодекс: аналізуємо зміни» // «БТ», 2012, № 29, с. 22) та консультації «Умовний продаж при анулюванні ПДВ-реєстрації» // «БТ», 2012, № 34, с. 35.

 

Зміна даних платника ПДВ

Згідно з п. 4.1 Положення № 1394 перереєстрація платника ПДВ провадиться і Свідоцтво підлягає заміні в разі виникнення змін у даних платника ПДВ, що стосуються:

— коду ЄДРПОУ, податкового номера, що надається податковими органами;

— найменування (П. І. Б.);

— місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ.

Усе це — за умови, що ці зміни не пов’язані з припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених п.п. 3.15.1 Положення № 1394*.

* Відповідно до п.п. 3.15.1 Положення № 1394 якщо датою держреєстрації юридичної особи, створеної в результаті перетворення, є дата держреєстрації платника ПДВ — юридичної особи, припиненої в результаті перетворення, що підтверджується даними ЄДР про держреєстрацію новоствореної юридичної особи, то реєстрація платником ПДВ новоствореної юридичної особи провадиться за процедурами перереєстрації.

У випадку зміни платником ПДВ місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого податкового органу відбувається зняття цього платника з обліку в одному податковому органі та взяття на облік в іншому.

У п. 4.2 Положення № 1394 умовно показано етапи заміни Свідоцтва при перереєстрації (див. табл. 2) і визначено дати, з яких анулюється старе Свідоцтво та починає діяти нове (див. табл. 3). Щодо наведених дат слід зауважити, що в ЄБПЗ анонсуються зміни, які буде внесено до Положення № 1394. Ці зміни необхідні внаслідок оновлення ПКУ законами № 4834 і № 5083 . У зв’язку з цим варто орієнтуватися на строки, установлені в ПКУ.

У п. 4.3 Положення № 1394 наведено порядок використання старого Свідоцтва до заміни його новим (див. табл. 4 на с. 20).

 

Таблиця 2. Порядок заміни Свідоцтва при перереєстрації

Етапи заміни Свідоцтва при перереєстрації

1. Платник ПДВ протягом 10 робочих днів(1) після виникнення змін подає до податкового органу, в якому перебуває на обліку:

— додаткову реєстраційну заяву з відміткою «Перереєстрація»;

— Свідоцтво;

— усі засвідчені копії Свідоцтва

2. Податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (з новим номером) замість старого в такому самому порядку, як і при реєстрації

(1) Зверніть увагу! У п. 4.2 Положення № 1394 установлено строк 20 днів. А от у ПКУ з 01.07.12 р. цей самий строк становить 10 робочих днів (п. 183.15 ПКУ), тому, на наш погляд, слід керуватися строками, установленими в ПКУ.

 

Таблиця 3. Дата початку дії нового Свідоцтва

Дата

Згідно з Положенням № 1394

Відповідно до ПКУ

Дата реєстрації платником ПДВ

Залишається колишньою

Дата початку дії нового Свідоцтва

Останній день строку в 10 робочих днів від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з відміткою «Перереєстрація»(1)

Бажаний (запланований) день перереєстрації, зазначений у заяві, або останній день строку в 5 робочих днів від дня отримання заяви податковим органом

Дата анулювання старого Свідоцтва

(1) За бажанням та відповідно до заяви платника ПДВ датою початку дії нового Свідоцтва і датою анулювання старого Свідоцтва може бути встановлено день до закінчення строку в 10 робочих днів від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з відміткою «Перереєстрація».

 

Таблиця 4. Що робити в період перереєстрації

Випадки зміни

Порядок використання Свідоцтва

Змінюється:
— код ЄДРПОУ;
— податковий номер;
— місцезнаходження (місце проживання)

Використовують реквізити старого Свідоцтва. За необхідності податковий орган повертає на цей період старе Свідоцтво і необхідну кількість засвідчених копій зі спеціальними записами про строк дії: «Свідоцтво дійсне до <дата, що відповідає останньому дню строку у 10 робочих днів від дня отримання додаткової реєстраційної заяви>, запис зроблено <дата>».
Запис у Свідоцтві та всіх засвідчених копіях Свідоцтва засвідчується підписом керівника (заступника керівника) податкового органу та печаткою

Змінюється:
— найменування юридичної особи(1) (у тому числі внаслідок перетворення юридичної особи у випадку, визначеному в п.п. 3.15.1 Положення № 1394);
— П. І. Б. ФОП(1)

Для цих випадків також справедливим є зазначене в рядку вище. Тільки при використанні реквізитів старого Свідоцтва такий платник ПДВ зазначає одночасно нове та попереднє найменування (П. І. Б.)

(1) Не належить до змін найменування юридичної особи у зв’язку з її реорганізацією шляхом злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо при цьому змінюється дата держреєстрації.

 

Перереєстрація при зміні місцезнаходження

При зміні юридичної адреси до кінця поточного року платник податків залишається на обліку в податковому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), куди і сплачує податки (ч. 8 ст. 45 БКУ, п.п. 10.1.4 Порядку № 1588). А з нового бюджетного року — за новим місцезнаходженням (місцем проживання).

Якщо платник ПДВ змінює своє місцезнаходження (місце проживання), то це спричинює необхідність перереєстрації — зняття з обліку платником ПДВ в одному податковому органі та взяття на облік в іншому. У табл. 5 наведено етапи цього процесу.

 

Таблиця 5. Етапи перереєстрації при зміні місцезнаходження

Етап

Дії

1. Зняття з реєстрації за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання)

1) подаєте до «старого» податкового органу протягом 10 робочих днів(1) після виникнення змін:
— додаткова реєстраційна заява з відміткою «Перереєстрація»;
— Свідоцтво;
— усі засвідчені копії Свідоцтва

2) податковий орган видає нове Свідоцтво із зазначенням строку дії, що відповідає даті закінчення
30 днів(2), наступних за днем, до якого платник ПДВ перебуває на обліку в податковому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання)

2. Узяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання)

1) протягом 10 робочих днів(3) після взяття на облік у податковому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) ви подаєте до цього податкового органу:
— додаткову реєстраційну заяву з відміткою «Зміна місцезнаходження»;
— Свідоцтво;
— усі засвідчені копії Свідоцтва

2) податковий орган видає вам нове Свідоцтво замість старого в такому самому порядку, як і при реєстрації

(1) У п. 4.2 (саме на нього посилається п.п. 4.4.1) Положення № 1394 установлено строк 20 днів. А в ПКУ з 01.07.12 р. цей строк становить 10 робочих днів (п. 183.15 ПКУ).
(2) У загальному випадку — до 30 січня наступного року, оскільки згідно з п.п. 10.1.4 Порядку № 1588 платник залишається на обліку в податковому органі за попереднім місцем обліку до кінця бюджетного року.
(3) У п.п. 4.4.3 Положення № 1394 встановлено строк 20 днів. А в ПКУ з 01.07.12 р. цей строк становить 10 робочих днів (п. 183.15 ПКУ).

 

Як бачимо, при зміні місцезнаходження (місця проживання), по суті, доводиться проходити через дві перереєстрації: одну — у «старому» податковому органі, другу — у «новому». Механізм перереєстрації, описаний у пп. 4.2, 4.3 Положення № 1394, ми висвітлили в попередньому розділі (див. с. 19), тому труднощів при заміні Свідоцтва внаслідок зміни місцезнаходження (місця проживання) у вас не повинно виникнути.

Згідно з п.п. 4.4.2 Положення № 1394 перереєстрація не обов’язкова, якщо строк перебування на обліку платника ПДВ у податковому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) не перевищуватиме 1 місяця після реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) відповідно до законодавства.

Зверніть увагу: необхідність зняття з обліку у старому податковому органі та взяття на облік у новому податковому органі виникає лише тоді, якщо ваше нове місцезнаходження (для ФОП — місце проживання) знаходиться в іншому адміністративному районі. Але якщо ви змінили місцезнаходження в межах однієї територіально-адміністративної одиниці, то зніматися/ставати з/на обліку не потрібно, але ви повинні пройти «звичайну» перереєстрацію у зв’язку зі зміною місцезнаходження (див. ЄБПЗ, розд. 130.01).

 

Чим загрожує придбання/втрата статусу великого платника податків

Якщо вас уключили до Реєстру великих платників податків або виключили з нього на наступний рік, то ця подія теж вимагає перереєстрації платника ПДВ.

Якщо вас уключили до Реєстру великих платників податків, то в податковому органі за попереднім місцем обліку необхідно знятися з обліку і стати на облік у спеціалізованому органі ДПС, що здійснює податковий супровід великих платників податків.

Якщо вас виключили з Реєстру великих платників податків, то вам необхідно знятися з обліку у спеціалізованому податковому органі та стати на облік у податковому органі за попереднім місцем обліку (п.п. 4.4.4.1 Положення № 1394).

Щоб повідомити платника ПДВ про те, що його включили/виключили з Реєстру великих платників податків, податковий орган надсилає повідомлення за формою № 1-ВПП (наведено в додатку 14 до Порядку № 1588 ).

Протягом 10 робочих днів* від дня отримання повідомлення або рішення про зміну основного місця обліку та переведення на облік до спеціалізованого податкового органу чи іншого податкового органу ви подаєте заяву до спеціалізованого податкового органу чи іншого податкового органу відповідно. Перереєстрація здійснюється так само, як і при перереєстрації у зв’язку зі змінами в даних платника ПДВ, зазначених у Свідоцтві (див. с. 19).

* У п.п. 4.4.4.2 Положення № 1394 встановлено строк 20 днів. А в ПКУ з 01.07.12 р. цей строк становить 10 робочих днів (п. 183.15 ПКУ).

Крім того, у п.п. 10.2.1 Порядку № 1588 зазначено таке: якщо ви отримали повідомлення про включення до Реєстру великих платників податків, то ви повинні до нового органу обліку, зазначеного в повідомленні, не пізніше 10 грудня поточного року подати заяву за ф. № 1-ОПП** про взяття на облік з початку календарного року, на який сформовано Реєстр.

** Див. статтю «Форма № 20-ОПП: хто, коли та навіщо її подає» // «БТ», 2011, № 47, с. 16.

Орган ДПС за новим місцем обліку після отримання від вас заяви за ф. № 1-ОПП у 5-денний строк надсилає інформаційний лист до органу ДПС за попереднім місцем обліку. У свою чергу, орган ДПС за попереднім місцем обліку передає вашу облікову справу в період з 20 по 31 грудня (включно) року, що передує року, на який сформовано Реєстр великих платників податків. Орган ДПС за новим місцем обліку ставить вас на облік у перший робочий день календарного року, на який сформовано Реєстр великих платників податків, незалежно від того, чи отримано облікову справу від органу ДПС за попереднім місцем обліку.

У разі проведення процедур зняття з обліку/взяття на облік платника ПДВ податковий орган, що знімає з обліку платника ПДВ, надає інформацію про кількість засвідчених копій Свідоцтва податковому органу, який здійснює взяття на облік платника ПДВ (п.п. 4.4.5 Положення № 1394).

 

Помилки у Свідоцтві та Реєстрі

У п.п. 4.4.9 Положення № 1394 зазначено, що в разі встановлення розбіжностей між даними Свідоцтва та Реєстру або невідповідності внесених до Свідоцтва та/або Реєстру даних відомостям ЄДР (крім випадків, визначених у п. 4.1 Положення № 1394, — зміна даних платника ПДВ, що стосуються коду ЄДРПОУ, податкового номера та/або найменування (ФІО), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ), наявності неправильних записів або помилок у записах Свідоцтва та/або Реєстру податковий орган за основним місцем обліку платника ПДВ з’ясовує причини та обставини таких розбіжностей.

Якщо недостовірність даних підтверджується, то податковий орган інформує про виявлені розбіжності центральний орган ДПС. Відповідні коригування у Свідоцтві та/або Реєстрі провадяться одночасно з перереєстрацією платника ПДВ та видачею нового Свідоцтва. Для цього платник ПДВ подає до податкового органу, в якому перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з відміткою «Перереєстрація» із зазначенням причини перереєстрації, Свідоцтво та всі засвідчені його копії (крім випадку, визначеного абз. 2 п.п. 3.16.3 Положення № 1394). При цьому датою початку дії нового Свідоцтва і датою анулювання старого Свідоцтва є останній день строку в 5 робочих днів* від дня отримання реєстраційної заяви.

* У п.п. 4.4.9 Положення № 1394 встановлено строк 10 робочих днів, однак у ПКУ з 01.07.12 р. цей строк становить 5 робочих днів (п. 183.9 ПКУ).

 

Випадки необов’язкової заміни Свідоцтва

Положення № 1394 передбачає два випадки (пп. 4.4.7, 4.4.8), коли при зміні даних, унесених до Свідоцтва, замінювати його не обов’язково, тобто старе Свідоцтво залишається дійсним. Але якщо ви бажаєте замінити його, то вам ніхто не забороняє це зробити.

 

Таблиця 6. Випадки необов’язкової заміни Свідоцтва

Ситуація

Примітки

Зміна форми Свідоцтва(1)

Датою реєстрації платником ПДВ вважається дата видачі, зазначена у Свідоцтві за старою формою, а датою початку дії Свідоцтва є дата видачі, зазначена в такому Свідоцтві

Зміна найменування або статусу податкового органу, що видав Свідоцтво, а також ліквідації чи реорганізації податкового органу, що видав Свідоцтво (злиття, приєднання, виділення, поділ, перетворення)(2)

Свідоцтво залишається дійсним та не підлягає обов’язковій заміні до виникнення змін у даних платника ПДВ.
У цьому випадку здійснюються зняття з обліку платника ПДВ в одному податковому органі та взяття на облік в іншому

(1) За бажанням і відповідно до заяви платника ПДВ Свідоцтво за старою формою може бути замінено на Свідоцтво за новою формою в такому самому порядку, як і при перереєстрації (п.п. 4.4.7.2 Положення № 1394).
(2) За бажанням і відповідно до заяви платника ПДВ Свідоцтво може бути замінено, як і при перереєстрації (п.п. 4.4.8 Положення № 1394).

 

Скасування рішення про анулювання ПДВ-реєстрації

Згідно з п.п. 5.6.1 Положення № 1394 рішення про скасування анулювання ПДВ, прийняте податковим органом, підтверджується одним із таких документів:

— рішенням суду, що набрало законної сили;

— рішенням податкового органу про скасування анулювання реєстрації та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ**.

** Це рішення викладається з описом ситуації, посиланням на ПКУ, зазначенням мотивів та обґрунтувань прийняття такого рішення, оформляється на бланку та підписується керівником такого органу чи особою, яка виконує його обов’язки.

Тож якщо стосовно вас прийняли рішення про скасування рішення про анулювання ПДВ-реєстрації, то якщо інше не визначено судовим рішенням, вам податковий орган має видати нове Свідоцтво (з новим номером) замість старого. Підставою для цього є:

— реєстраційна заява з відміткою «Перереєстрація»;

— рішення про скасування анулювання ПДВ-реєстрації.

У табл. 7 описано нюанси визначення дати анулювання старого Свідоцтва та початку дії нового при відновлення статусу платника ПДВ.

 

Таблиця 7. Відновлення статусу платника ПДВ

Ситуація

Дата реєстрації платником ПДВ

Дата початку дії нового Свідоцтва

Дата анулювання старого Свідоцтва

На дату скасування рішення про анулювання реєстрації ви не зареєстровані платником ПДВ

Залишається колишньою (тією, що була до анулювання)

Збігається з датою внесення відповідного запису до Реєстру (п.п. 5.6.2 Положення № 1394)

На дату скасування рішення про анулювання реєстрації ви повторно зареєструвалися платником ПДВ

Дата повторної реєстрації змінюється на дату попередньої реєстрації(1)

Дата анулювання ПДВ-реєстрації (Свідоцтва про попередню реєстрацію) змінюється на дату початку дії нового Свідоцтва про повторну реєстрацію платником ПДВ (п.п. 5.6.3 Положення № 1394)(2)

(1) По суті, відновлюється початкова дата реєстрації платником ПДВ.
(2) Тому, навіть якщо ви встигли повторно зареєструватися платником ПДВ на дату скасуваня рішення про анулювання реєстрації, то все одно доведеться замінити Свідоцтво. Податковий орган видасть вам нове Свідоцтво (з новим номером) замість старого Свідоцтва в такому самому порядку, як і при перереєстрації, нібито ви «не втрачали» статус платника ПДВ.

 

Коментуючи Порядок № 1394*, ми звертали увагу на те, що в ньому не врегульовано порядок «відновлення справедливості». Адже «постраждалий» платник ПДВ формально не втрачав свого статусу. У зв’язку з цим виникають запитання: як нарахувати податкові зобов’язання і скористатися правом на податковий кредит за період з моменту прийняття незаконного рішення про анулювання ПДВ-реєстрації та до дати його скасування?

* Див. ком. «Нове Положення про реєстрацію платників ПДВ, або Нормотворче дежавю» // «БТ», 2011, № 51, с. 3.

На жаль, ні Мінфін, ні ДПСУ так і не внесли ясність щодо цих питань.

У деяких консультаціях податківці відстоюють фіскальну позицію про те, що платник ПДВ, реєстрацію якого відновив суд, не має права «заднім числом» виписувати податкові накладні, нараховувати податковий кредит і отримувати бюджетне відшкодування (див. консультацію у «ВПСУ», 2012, № 30, с. 38). Сподіваємося, що офіційну позицію держорганів із цього приводу буде оприлюднено найближчим часом, оскільки податківці в розділі 130.04 ЄБПЗ, відповідаючи на поставлене запитання, зауважили, що «відповідь на ваше запитання можливо буде надати після набрання чинності змінами до Положення № 1394, норми якого переглядаються та приводяться належними центральними органами виконавчої влади у відповідність до норм Закону № 4834 і Закону № 5083».

На цьому закінчуємо розмову про випадки заміни Свідоцтва. Якщо у вас виникнуть будь-які запитання або труднощі при заміні Свідоцтва, звертайтеся до нас — разом розберемося.

 

Документи і скорочення статті

ПКУ Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.

БКУ — Бюджетний кодекс України від 08.07.10 р. № 2456-VI.

Закон № 4834 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення деяких податкових норм» від 24.05.12 р. № 4834-VI.

Закон № 5083 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» від 05.07.12 р. № 5083-VI.

Положення № 1394 — Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджене наказом МФУ від 07.11.11 р. № 1394.

Порядок № 1588 — Порядок обліку платників податків та зборів, затверджений наказом МФУ від 09.12.11 р. № 1588.

ЄДРЄдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.

ПДВ — податок на додану вартість.

ДПС — державна податкова служба.

П. І. Б. — прізвище, ім’я, по батькові.

ФОП — фізична особа — підприємець.

Реєстр — Реєстр платників податку на додану вартість.

Свідоцтво — Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість.

«ВПСУ» — журнал «Вісник податкової служби України».

ЄБПЗЄдина база податкових знань, розміщена на офіційному сайті ДПСУ: http://sts.gov.ua

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі