Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)

Редакція БТ
Постанова від 10.10.2012 р. № 937

ПЕРЕВІРКИ
ЗАКОНОДАВСТВА
 ПРО ПРАЦЮ —

Кабмін удосконалює критерії
для проведення перевірок

Постанова Кабінету Міністрів України від 10.10.12 р. № 937

«Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)»

 

Постановою , що коментується, Кабмін уносить зміни до Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання в частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), наведені в додатку до постанови КМУ від 17.11.10 р. № 1059 (далі — Критерії).

Змінено критерії , за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення господарської діяльності суб’єктами господарювання в частині додержання вимог законодавства про працю. Тепер це (оновлений п. 1 Критеріїв):

1) наявність заборгованості з виплати зарплати;

2) виплата працівникам зарплати на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінзарплати;

3) невідповідність кількості працівників у суб’єкта господарювання обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг);

4) порушення вимог законодавства про працю;

5) наявність розбіжностей між фактичними показниками чисельності працюючих і зарплати та показниками поданої звітності.

Змінено показники, за якими роботодавців розподіляють на високий (п. 3) та середній (п. 4) ступінь ризику, а також скорочено з 3 до 5 років періодичність проведення планових перевірок для роботодавців з незначним ступенем ризику (оновлений абзац четвертий п. 6 Критеріїв; див. таблицю нижче).

Як бачимо, при розподілі роботодавців між високим та середнім ступенями ризику враховується не лише кількість працівників, а й відсоток працівників, які отримують зарплату на рівні або нижче мінімальної зарплати. Крім того, під час прийняття рішення про проведення планових перевірок порівнюватимуть фактичні обсяги діяльності та кількість працівників (щоправда, незрозуміло з якими показниками порівнюватимуться).

Постанова , що коментується, на дату підготовки номера не набрала чинності.

 

Розподіл роботодавців на ступені ризику і частота планових перевірок
 у частині додержання законодавства про працю, що проводяться

Ступінь ризику

Показники, за якими суб’єкта господарювання відносять до ступеня ризику

Частота проведення планових перевірок (п. 6 Критеріїв)

1

2

3

Високий (оновлений
п. 3 Критеріїв)

1) які мають заборгованість із виплати зарплати більше 60 календарних днів;

2) із чисельністю до 50 осіб включно, у яких 60 % і більше працівників одержують зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати;

3) із чисельністю від 51 до 250 осіб включно, у яких 45 % і більше працівників одержують зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати;

4) із чисельністю 251 та більше осіб, у яких 30 % і більше працівників одержують зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати;

5) кількість найманих працівників яких недостатня для існуючого обсягу виробництва (виконання робіт, надання послуг);

6) у яких за результатами останньої планової або позапланової перевірки виявлено грубі порушення вимог законодавства про працю, що мають ознаки злочинів, передбачених статтями 172, 173 і 175 Кримінального кодексу України;

7) у яких розбіжності між фактичними показниками чисельності працюючих і зарплати та показниками звітності, поданої до органів державної влади, становлять 10 % і більше

Не частіше одного разу на рік

Середній (оновлений
п. 4 Критеріїв)

1) які виплачують зарплату з порушенням строків виплати зарплати від 30 до 60 днів включно;

2) із чисельністю до 50 осіб включно, у яких зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати одержують 45 % і більше, але менше 60 % працівників;

3) із чисельністю від 51 до 250 осіб включно, у яких зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати одержують більше 30 %, але менше 45 % працівників;

4) із чисельністю 251 та більше осіб, у яких зарплату на рівні або нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати одержують більше 15 %, але менше 30 % працівників;

5) у яких за результатами останньої планової або позапланової перевірки виявлено порушення вимог законодавства про працю, за якими посадові особи суб’єкта господарської діяльності притягалися до адміністративної відповідальності;

6) у яких розбіжності між фактичними показниками чисельності працюючих і зарплати та показниками звітності, поданої до органів державної влади, становлять більш як 4 %, але менш як 10 % відсотків

Не частіше одного разу на 2 роки

Незначний
(п. 5 Критеріїв)

Немає ознак, передбачених для високого та середнього ступенів ризику

Не частіше одного разу на 5 років(1)

(1) Частоту проведення перевірок змінено постановою, що коментується. До змін було не частіше одного разу на 3 роки.

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі