Теми статей
Обрати теми

Як відобразити в обліку витрати на виготовлення візиток

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Як відобразити в обліку витрати на виготовлення візиток

Підприємство виготовило візитки для своїх працівників. Чи можна включати такі витрати до складу податкових витрат?

(м. Харків)

 

Ми вважаємо, що порядок відображення візиток в обліку з податку на прибуток залежить від того, чи наводиться в них якась інформація про юридичну особу (уключаючи логотип) або товари (роботи, послуги), що нею реалізуються.

Якщо така інформація наявна, то візитки працівників можуть розглядатися як одна зі складової іміджевої реклами компанії*. А те, що візитки можуть бути рекламою, раніше підтверджували й податківці (див., наприклад, листи ДПАУ від 28.05.08 р. № 197/2/15-0210, № 6208/5/15-0215). Тому витрати на такі візитки відображаються як витрати на іміджеву рекламу у складі витрат на збут.

* Див. статтю «Іміджева реклама: особливості податкового обліку» на с. 14.

Якщо ж у візитці наводиться інформація лише стосовно працівника компанії (без логотипу та інших іміджевих складових), то витрати на візитки може бути включено до складу податкових як інші витрати, пов’язані з діяльністю підприємства (п.п. 138.12.2 ПКУ), на що звертають увагу і податківці (див. «Вартість візиток уключається до витрат підприємства»).

 

Вартість візиток уключається до витрат підприємства

Роз’яснення з ЄБПЗ (розділ 110.07.20)

«Запитання: Чи включаються до складу витрат витрати на виготовлення візитних карток?

 

Відповідь: Якщо придбання та (або) виготовлення візитних карток (на яких зазначається назва та адреса платника податку, а також контактні телефони посадової особи платника податку) для фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, має безпосереднє відношення до провадження господарської діяльності цього платника, то витрати платника на зазначені цілі відносяться до складу його витрат за умови дотримання вимог щодо наявності первинних документів».

 

На нашу думку, у зазначеному випадку витрати на візитки може бути показано у статті адміністративних витрат або інших витрат.

Оскільки виготовлення візиток пов’язане з госпдіяльністю підприємства, що підтверджується включенням витрат до складу податкових витрат, то підприємство має в частині їх право на податковий кредит з ПДВ.

Обчислювати ПДФО з вартості наданих працівникам візиток, на нашу думку, не потрібно. Адже згідно з абз. «а» п.п. 164.2.17 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) не є додатковим благом вартість об’єктів матеріального майна, коли їх надання зумовлене виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) або передбачено нормами колективного договору. Тому бажано в колдоговорі передбачити, що підприємство бере на себе витрати на оформлення візиток працівників.

Є ще одна норма, на підставі якої за логікою візитки не повинні були б уключатися до об’єкта обкладення ПДФО: виходячи з п.п. 164.2.17 ПКУ: «не вважаються додатковим благом платника податку доходи, одержані у формі та розмірах, що підлягають включенню роботодавцем до собівартості реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг згідно з розділом III цього Кодексу».

Вочевидь, у зазначеній нормі законодавці хотіли закріпити правило: «є податкові витрати — немає ПДФО», однак сформулювали це вони не зовсім коректно. Тому внаслідок того, що витрати на візитки не включаються до собівартості реалізованих товарів, робіт, послуг, скористатися зазначеною нормою не можна.

У зв’язку з викладеним можна порекомендувати наводити у візитках якусь інформацію і про компанію, а ще краще — про товари (роботи, послуги), що реалізуються. Адже до реклами останніх податківці, як правило, претензій не мають.

 

Влада КАРПОВА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі