Теми статей
Обрати теми

Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету статистики України від 17 лютого 1998 року № 74 «Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування»

Редакція БТ
Наказ від 19.03.2013 р. № 95

СКАСОВАНО ФОРМУ
 ПОДОРОЖНЬОГО ЛИСТА

легкового автомобіля: що робити далі?

Наказ Державної служби статистики України від 19.03.13 р. № 95

«Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету статистики України від 17 лютого 1998 року № 74 «Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування»

 

Перші передумови для зміни статусу подорожнього листа виникли після прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень» від 05.07.11 р. № 3565-VI (далі — Закон № 3565), що набрав чинності 14.08.11 р.

Із його прийняттям було скасовано вимогу про обов’язкове надання подорожніх листів та документів на вантаж, що перевозиться, на вимогу працівників міліції (ст. 11 Закону України «Про міліцію» від 20.12.90 р. № 565-XII, ст. 16 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.93 р. № 3353-XII).

Аналогічні зміни було внесено постановою КМУ від 26.09.11 р. № 1029 й до п. 2.1 Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМУ від 10.10.01 р. № 1306.

Однак зміни, пов’язані з прийняттям Закону № 3565, не зачепили Інструкцію про порядок застосування подорожнього листа службового легкового автомобіля та обліку транспортної роботи, затверджену наказом Держкомстату від 17.02.98 р. № 74 (далі — Інструкція № 74), в якій приписувалося застосовувати для первинного обліку роботи легкових автомобілів подорожній лист службового легкового автомобіля (типова форма № 3). Для підприємства це необхідний первинний документ, що підтверджує:

— господарську мету експлуатації транспортного засобу;

— витрати на придбання та використання ПММ*;

— технічну придатність для експлуатації автотранспорту;

— медичний дозвіл для роботи самого водія.

Проте навіть податкові органи, які раніше наполягали на необхідності використання подорожніх листів та на обов’язковості їх складання за формою № 3, останнім часом налаштовані не так категорично. У листі від 13.04.12 р. № 6542/6/15-1415 ДПСУ вказала на те, що підприємства, які експлуатують транспортні засоби, мають право не виписувати водіям подорожні листи за встановленою формою.

Наказом, що коментується, Держстат узагалі скасував Інструкцію № 74. У результаті типова форма № 3 подорожнього листа втратила чинність.

Тепер підприємства, керуючись ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV і пп. 2.4, 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФУ від 24.05.95 р. № 88, можуть самостійно розробити форму документа для обліку роботи легкового автомобіля, що має містити всі необхідні реквізити первинного бухгалтерського документа. Підставою для надання статусу первинного документа розробленій формі має стати наказ (розпорядження) керівника підприємства про затвердження самої форми та порядку її заповнення. Безумовно, щоб не винаходити велосипед, можна взяти за основу скасовану форму.

Зауважимо, що спільний наказ Мінтрансу і Мінстату «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля» від 29.12.95 р. № 488/346 залишається чинним. Тому, як і раніше, подорожній лист вантажного автомобіля (типова форма № 2-ТН) з відмітками щодо проведення перед-рейсових медичного огляду водія та огляду технічного стану транспортного засобу, що виконує вантажні перевезення, є обов’язковим документом. Про це свідчить Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні, затверджений постановою КМУ від 25.02.09 р. № 207.

Наказ, що коментується, набрав чинності з 16.04.13 р.

 

Дар’я КРАВЧЕНКО

 

* Див. Тему тижня «Паливно-мастильні матеріали» // «БТ», 2012, № 45, с. 37.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі