Теми статей
Обрати теми

Щодо реквізитів, які вказуються в податкових накладних, що видаються (отримуються) платником ПДВ у період перереєстрації при зміні найменування юридичної особи

Редакція БТ
Лист від 17.07.2013 р. № 12232/7/99-99-19-04-02-17

НАЗВА ПЛАТНИКА ПДВ У ПОДАТКОВІЙ НАКЛАДНІЙ

у період перереєстрації: фіскальні роз’яснення Міндоходів

Лист Міністерства доходів і зборів України від 17.07.13 р. № 12232/7/99-99-19-04-02-17

«Щодо реквізитів, які вказуються в податкових накладних, що видаються (отримуються) платником ПДВ у період перереєстрації при зміні найменування юридичної особи»

 

У листі, що коментується, податківці вкотре продемонстрували фіскальний підхід до формування податкового кредиту платника ПДВ. Цього разу об’єктом претензій контролерів стали платники ПДВ, які проходять процедуру перереєстрації у зв’язку зі зміною назви юрособи.

Для початку нагадаємо, що при зміні даних платника ПДВ, які зазначаються у Свідоцтві платника податку на додану вартість (далі — Свідоцтво), він має подати реєстраційну заяву (форма 1-ПДВ) протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли відбулись зміни (п. 183.15 Податкового кодексу України, далі — ПКУ). Контролюючий орган (ДПІ) видає платнику нове Свідоцтво протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви.

Отже, для такої перереєстрації (заміни Свідоцтва) потрібен певний час. Протягом цього часу фактична назва платника ПДВ, яка вказана у реєстраційних документах, уже змінена, а в Свідоцтві ще зазначена стара його назва.

Такий платник у періоді перереєстрації використовує реквізити старого Свідоцтва. Якщо ж зміни стосуються найменування юрособи і такі зміни не пов’язані з реорганізацією шляхом злиття, приєднання, поділу чи перетворення при використанні реквізитів старого Свідоцтва такий платник зазначає одночасно нове та попереднє найменування. Відповідна норма міститься в п. 4.3 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом МФУ від 07.11.11 р. № 1394 (далі — Положення № 1394).

Зрозуміло, що виконуючи свої обов’язки як платника ПДВ (при складанні податкових накладних) платник, який проходить перереєстрацію, у полі «Особа (платник податку) — продавець» має вказати дві назви (стару і нову). Хоча прямих вказівок про це у Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом МФУ від 01.11.11 р. № 1379 (далі — Порядок № 1379) немає.

Обережно! У листі, що коментується, податківці пішли далі, та зробили, на наш погляд, абсолютно необґрунтований і нелогічний висновок про те, що подвійну назву мають вказувати усі постачальники, які складають податкові накладні на постачання товарів/послуг платнику ПДВ, який проходить перереєстрацію. Якщо ж така подвійна назва не вказана в отриманій податковій накладній, то покупець може сформувати податковий кредит лише на підставі скарги (додаток Д8 до декларації з ПДВ)* на постачальника!

Звідси маємо: щоб виконати цю примху податківців платник, який проходить перереєстрацію, при придбанні товарів/послуг має повідомити постачальника про факт перереєстрації та попередити, що у випадку коли в податковій накладній не буде вказано подвійну назву покупця, то він буде змушений подати скаргу на такого постачальника.

Зверніть увагу на такі нюанси! Покупець, який проходить перереєстрацію, не може послатись на певну норму ПКУ чи іншого нормативного документа, який би зобов’язував постачальника вказувати у податковій накладній подвійну назву покупця. Хіба що вказати у гр. 8 другої таблиці додатка Д8 до декларації з ПДВ загальну норму п. 4.3 Положення № 1394 та реквізити листа, що коментується. Схоже, що податківці готові розглядати такі обставини як порушення порядку заповнення податкової накладної.

Підсумуємо. Щоб уникнути проблем при формуванні податкового кредиту та безпідставних спорів з постачальниками, радимо вам, шановні читачі, максимально скоротити період перереєстрації (відразу після зміни назви подати реєстраційну заяву для заміни Свідоцтва) та попереджати постачальників про зміну своєї назви. Якщо ж ви проігноруєте такі вимоги податківців, то відстояти право на податковий кредит можна в суді. Для цього, на наш погляд, є законні підстави.

 

Микола ШПАКОВИЧ

 

* Нагадаємо, що разом з такою скаргою слід подати до ДПІ копії розрахункових документів, що засвідчують факт сплати ПДВ у зв’язку з придбанням товарів/послуг. Крім того, податківці наполягають, що така заява подається лише з декларацією за звітний період, в якому було виписано «неправильну» податкову накладну (див. лист ДПСУ від 16.01.13 р. № 721/6/15-3115 і ком. «Додаток Д8 до декларації з ПДВ: чи враховувати дату виписки накладної?» // «БТ», 2013, № 14, с. 8.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі