Нові Ліцензійні умови для туроператорів та Порядок їх перевірки
Мінінфраструктури приділило увагу турдіяльності, затвердивши нові Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності (наказ № 465) і до них — Порядок здійснення контролю за їх дотриманням (наказ № 466).
Нагадуємо, що з 16.11.10 р. ліцензуванню підлягає лише діяльність туроператорів, тоді як діяльність турагентів не ліцензується. При цьому досі не приведено у відповідність до чинного законодавства відповідну «нормативку».
Основні новації Ліцензійних умов:
— у штаті туроператора має налічуватися не менше 30 % фахівців, які мають стаж роботи у сфері туризму не менше
3 років або вищу освіту у сфері туризму (раніше вимоги
до кадрового складу були «жорсткішими» та налічували 50 % таких фахівців);
— туроператор має бути забезпечений засобами телефонного та факсимільного зв’язку, доступом до мережі Інтернет;
— у разі закриття офісу туроператор має повідомити орган ліцензування не пізніше ніж за 10 днів;
— тепер можливе укладення договору на туробслуговування за допомогою ваучера (раніше з приводу такої форми договору у практиків були побоювання);
— вимоги Ліцензійних умов тепер повністю приведено у відповідність до Закону про туризм у частині інформування споживачів про умови надання турпослуг, а також загальних вимог до укладення договору про туробслуговування.
Залишилися колишніми вимоги до мінімального фінзабезпечення (20000 євро — у загальному випадку і 10000 євро — якщо туроператор надає послуги виключно з внутрішнього та в’їзного туризму).
(Накази Мінінфраструктури від 10.07.13 р. № 465, від 10.07.13 р. № 466, діють з дня опублікування)