(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 32
  • № 31
  • № 30
  • № 29
  • № 28
  • № 27
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
26/27
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Серпень , 2014/№ 33

Облік витрат на ремонт будівлі, орендованої у бюджетника

Як обліковувати витрати, понесені на ремонт будівлі, узятої в оренду в органів місцевого самоврядування?

Податковий облік витрат на ремонт орендованого комунального майна не відрізняється від обліку ремонту «звичайного» об’єкта оренди. Покажемо його схематично (див. с. 47).

Як правило, бюджетники в договорах оренди прописують право орендаря здійснювати ремонти/поліпшення орендованого майна з дозволу орендодавця за рахунок власних коштів орендаря без будь-якої компенсації понесених витрат. Відображення цієї ситуації в обліку ми розглянемо на прикладі.

Приклад. Орендар з дозволу орендодавця здійснив поліпшення будівлі, орендованої під магазин. Дообладнання проведене із залученням підрядної організації. Витрати на поліпшення склали 54000 грн. (у тому числі ПДВ 20 % — 9000 грн.).

Орендар уже вичерпав 10 % ремонтний ліміт у податковому обліку. Тому з витрат на поліпшення орендар формує окремий об’єкт основних засобів (ОЗ) «Ремонти (поліпшення) орендованого магазину» групи 3 балансовою вартістю 45000 грн. зі строком амортизації 20 років.

Згідно з договором після закінчення строку оренди поліпшення передаються орендодавцю, але без відшкодування витрат орендареві.

Облік цих операцій відобразимо в таблиці.

 

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Податковий облік

дебет

кредит

сума

доходи

витрати

рядок «прибуткової» декларації або додатка до неї

Оренда

1. Відображено капітальні інвестиції під час проведення поліпшень будівлі

153

631

45000,00

2. Суму ПДВ включено до складу податкового кредиту на підставі податкової накладної

641

631

9000,00

3. Сформовано об’єкт інших необоротних матеріальних активів

117

153

45000,00

4. Нараховано амортизацію об’єкта інших необоротних матеріальних активів (щомісяця)

93

132

187,50

187,50

Ряд. 06.2 декларації

5. Оплачено роботи підрядної організації

631

311

54000,00

Після закінчення строку оренди поліпшення передаються орендодавцю

6. Списано суму нарахованої амортизації щодо орендованого об’єкта

132

117

20000,00
(умовно)

7. Списано на витрати залишкову вартість об’єкта інших необоротних матеріальних активів (45000 - 20000)

976

117

25000,00

25000,00

Ряд. 06.4 декларації (ряд. 06.4.18 додатка ІВ)

8. Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ (25000 х 20 %)

976

641

5000,00

 

На закінчення порадимо вам також ознайомитися зі Шпаргалкою бухгалтера «Ремонт (поліпшення) орендованих ОЗ» // «БТ», 2013, № 49, с. 21.

 

Ремонт (поліпшення)

ремонт, витрати, облік додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті