Теми статей
Обрати теми

«Єдине вікно» для електронної звітності: підказки для «відкриття»

Редакція БТ
Стаття

«Єдине вікно» для електронної звітності: підказки для «відкриття»

Напевно, ви вже знаєте про міндоходівське «Єдине вікно подання електронної звітності» («БТ», 2014, № 4, с. 40). Можливо, ви вже спробували ним скористатись, але стикнулись із масою проблем? Якщо так, то не впадайте у відчай! Як будь-який дослідний продукт «Єдине вікно» має безліч недоліків, але ми допоможемо їх подолати. Головне, що цей продукт уже зараз дає реальну можливість подавати електронну звітність до Міндоходів без посередників. А в перспективі через «Єдине вікно» можна буде подавати всю звітність до держорганів!

Микола ШПАКОВИЧ, заступник головного редактора, n.shpakovich@id.factor.ua

 

Встановлюємо «Єдине вікно»

Механізм інсталяції «Єдиного вікна» можна подати у вигляді такого алгоритму.

1. Заходите на сайт Міндоходів. Знаходите архівний файл для встановлення за шляхом: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Програмне забезпечення. Посилання на архівний файл можна знайти і в інформаційних повідомленнях міндоходівців у розділі «! Анонси подій» (http://minrd.gov.ua/anonsi/5353.html).

2. Завантажуєте собі на комп’ютер архів «5437.zip», у якому знаходиться один файл «edzvfull-1.3.0-setup.exe».

3. Запускаєте цей файл (для коректної установки можуть знадобитися права адміністратора). Програма установки перевіряє наявність на вашому комп’ютері додаткових програмних компонентів. Якщо якогось компонента не вистачає, то вам буде запропоноване посилання, за яким його можна знайти в Інтернеті (на сервері Міндоходів, на сайті розробника чи в іншому місті).

4. Далі вам буде запропоновано встановити «Єдине вікно» до каталогу «С:\edzv». Якщо таке місце вас влаштовує, натисніть кнопку «Далі >». Якщо хочете обрати інше місце, можете скористатися кнопкою «Огляд…».

5. Після встановлення на робочому столі з’явиться ярлик для запуску з написом «СКПЗ_ФПЗ».

Якщо ви побачили такий ярлик на робочому столі, то, клацнувши по ньому двічі, можете запустити «Єдине вікно». Інтерфейс «Єдиного вікна» зображено на рисунку.

 

img 1

Вигляд «Єдиного вікна» ізсередини

 

У першому рядку ви бачите назву програми та її версію, а також код і назву платника. На рис. 1 вказані дані тестового підприємства ПрАТ «Літак», код ЄДРПО якого 34554355. Якщо ви будете подавати звітність декількох платників, то, поглянувши на перший рядок, ви завжди можете пересвідчитись, зі звітністю якого саме суб’єкта ви працюєте в даний момент.

У другому рядку вказані основні розділи меню «Єдиного вікна». У третьому рядку — іконки до режимів, які найчастіше використовуються.

Досвідченим користувачам програми «ОПЗ» цей інтерфейс добре знайомий. З’явилися лише два нові розділи «Звіти та квитанції» й «Налаштування захисту». Новачкам ми б радили ознайомитися з інструкцію до «Єдиного вікна». Її можна знайти у розділі «Допомога».

 

Налаштування

Дані платника. Перше, з чого варто почати, — це внесення даних платника.

Для цього потрібно у розділі «Сервіс» обрати вкладку «Персональні параметри» або одразу натиснути іконку «Персональні настройки». У вікні, яке відкриється, ви побачите приклад заповненої картки тестового підприємства ПрАТ «Літак». Ви можете або внести свої дані замість даних тестового підприємства, або створити нову картку. Для цього потрібно натиснути кнопку «Додати» у лівому нижньому кутку.

Будьте уважні! Коли ви вносите дані платника, то перевірте, чи немає у полях із числовими даними «зайвих» пробілів. Візуально їх не видно, але коли програма затягне їх до форми якогось звіту, то документ не пройде перевірку структури. Формат поля не відповідатиме стандарту. За назвою поля з помилковими даними не завжди можна здогадатися, в якому саме полі виявлена помилка.

Переносимо дані із «ОПЗ». Ви користувалися програмою «ОПЗ» і вам не хочеться заново вносити дані про платника? А якщо таких платників декілька, то це вже справді зайвий клопіт.

На жаль, програмні засоби «Єдиного вікна» не передбачають такої можливості.

Однак ми підкажемо вам, як це зробити за пару хвилин. Адже можна перенести не тільки дані платників, а й усю (!) звітність, яка була складена у програмі «ОПЗ». Крім того, можна перетягнути ще й заповнені вами довідники контрагентів та працівників.

Для цього скористаємося тим, що формат файлів-довідників однаковий у програмах «ОПЗ» та «Єдиного вікна». Достатньо знайти потрібні файли та перекинути їх із каталогів «ОПЗ» до каталогів «Єдиного вікна».

Обережно! Перш ніж перекидати дані, оновіть програму «ОПЗ» до останньої версії 1.30.30 від 30.01.14 р.

Інформація про те, які саме файли/папки потрібно скопіювати та де їх знайти, наведена у таблиці.

Інформація, яку можна перенести з «ОПЗ» до «Єдиного вікна»

Інформація

Файл/папка у програмі «ОПЗ»(1)

Файл/папка у програмі «Єдине вікно»(1)

Дані платника

C:\opz\spr\SETTINGS.XML

C:\edzv\spr\SETTINGS.XML

Складена звітність

C:\opz\xml

C:\edzv\xml

Звіти, які були підготовлені до надсилання

C:\opz\send

C:\edzv\send

Форми звітності, які були підготовлені для друку (у форматі pdf)

C:\opz\output

C:\edzv\output

Довідник контрагентів

C:\opz\spr_contragents.xml

C:\edzv\spr_contragents.xml

Довідник працівників

C:\opz\spr\spr_works.xml

C:\edzv\spr\spr_works.xml

(1) Вважаємо, що обидві програми були встановлені на диск «С:».

 

Коли ви виконаєте таке копіювання, вся потрібна інформація буде доступна для «Єдиного вікна». Однак для того, щоб програма побачила цю інформацію, потрібно виконати ще дві дії:

1) відкрийте «Персональні параметри» кожного платника і змініть шляхи до каталогів, у яких будуть зберігатись звіти. Наприклад, складена звітність підприємства була у папці «C:\opz\xml\litak». У «Єдиному вікні» складена звітність буде зберігатись у папці «C:\edzv\xml\litak». Якщо цього ви не зробите, то складена звітність, як і раніше, буде зберігатись у каталозі програми «ОПЗ»;

2) для кожного платника проведіть «Синхронізацію журналу документів». Цю функцію ви знайдете у меню «Сервіс».

Якщо ви вносите дані платника «з нуля», то не забудьте поставити позначки у полях «Автозаповнення документа» та «Підготовка до відправки» у персональних настройках. Такі опції суттєво спростять підготовку та подання звітності.

Оновлення. Якщо міндоходівці розроблять чергове оновлення для «Єдиного вікна», то при його встановленні будьте обережні. При оновленні програми «ОПЗ» уся попередня інформація зберігалась. А от перші три версії програми «Єдине вікно» встановлювалися «з нуля». Тобто вся попередня інформація знищувалася. Щоб не втратити раніше внесені дані, оновлюйте «Єдине вікно» за таким алгоритмом:

1. Зробіть резервну копію всього каталогу зі старим «Єдиним вікном» або тих файлів і папок, які вказані у табл. 1;

2. Встановіть нову версію «Єдиного вікна». Якщо у «Персональних параметрах» буде інформація лише про тестове підприємство, то перекиньте дані з резервної копії старого «Єдиного вікна». Зробити це можна так само, як ми рекомендували перекинути інформацію із програми «ОПЗ».

 

Налаштовуємо ЕЦП

Комплект підписів. «Єдине вікно» дозволяє підписувати електронну звітність за допомогою безкоштовних ключів, виданих центрами сертифікації АЦСК ІДД. Деталі про те, як їх отримати, ви можете дізнатися на сайті http://acskidd.gov.ua/ або у своїй податковій інспекції.

Відкрийте розділ меню «Налаштування захисту» та виберіть пункт «Параметри підприємства».

На першій вкладці «Загальні» потрібно внести інформацію про комплект підписів, які ви будете використовувати. Код підприємства буде вказано автоматично. Вам залишається поставити позначки навпроти необхідних підписів.

Каталоги. На вкладці «Каталоги» ви побачите запропоновані програмою шляхи до папок, у яких мають зберігатися захищені звіти, отримані квитанції та архів. Якщо ви погоджуєтесь із запропонованим — натисніть «ОК». Папки, наз­ва яких буде відповідати коду вашого підприємства, будуть створені автоматично. Про всяк випадок можете перевірити, чи дійсно вони створені.

Електронна пошта. На вкладці «Електронна пошта» зазначені адреси серверів, на які ви будете надсилати електронну звітність (до Міндоходів — zvit@sta.gov.ua, до Держстату — elzvit@ukrstat.gov.ua).

Увага! Щоб внести дані своєї поштової скриньки, натисніть поле з написом «zna2008@i.ua».

У вікні, яке з’явиться, оберіть пункт «Створити акаунт…». Вкажіть адресу та пароль електронної скриньки, через яку ви будете надсилати звітність та отримувати квитанції. Для цього краще створити окрему скриньку, яка не буде «засмічена» іншою інформацією. Міндоходівці рекомендують використати портал ukr.net. Для більшості поштових сервісів специфічні налаштування встановлюються автоматично. Щоб пересвідчитись у цьому, натисніть «Перевірити». Якщо виникли якісь проблеми, потрібно натиснути кнопку «Показати деталі» та заповнити поля відповідно до рекомендацій вашого сервісу.

Важливо! Якщо ви створили нову поштову скриньку, то не забудьте включити опцію пересилання POP3. Для цього зайдіть до поштової скриньки. Знайдіть вкладку «налаштування» (на порталі ukr.net — у правому верхньому кутку вікна). Там знайдіть пункт «Налаштування POP3 та SMTP» та поставте позначку, щоб включити відповідну опцію.

Щоб закінчити налаштування поштової скриньки, натисніть «ОК». Ви повернетесь на вкладку «Параметри підприємства», на якій замість тестової адреси zna2008@i.ua ви побачите дані вашої поштової скриньки.

Сертифікати. Для налаштування даних про сертифікати призначені підпункти «Криптобібліотека» та «Сертифікати» меню «Налаштування захисту».

Якщо у вас на комп’ютері вже є збережені сертифікати, то їх можна скопіювати до каталогу, вказаного як файлове сховище у «Криптобібліотеці». За замовчанням це каталог С:\edzv\certificates.

Якщо ви використовуєте підключення до Інтернет через проксі-сервер, вам необхідно в «Криптобібліотеці» вручну налаштувати параметри такого підключення.

У пункті «Сертифікати» є кнопка «Імпортувати». На жаль, за допомогою цієї опції можна завантажити до «Єдиного вікна» лише сертифікати, які збережені на вашому комп’ютері. Але це не біда. Сертифікати, яких не вистачає, ви зможете автоматично завантажити із сайту АЦСК ІДД при першій спробі підписати електронну звітність.

На цьому будемо закінчувати. У наступному номері ми продовжимо вивчати можливості «Єдиного вікна». Детально розглянемо перелік звітів, які вже зараз можна відправляти, механізми накладення ЕЦП, надсилання електронної звітності та отримання квитанцій.

Мусимо попередити. У версії «Єдиного вікна» 1.3.0, яку ми розглядаємо, часто виникають проб­леми з отриманими квитанціями. Вони зникають після відправлення до «Архіву». Тому намагайтеся при першій нагоді їх розшифрувати, роздрукувати або зберегти в окремому файлі.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі