Теми статей
Обрати теми

«Єдине вікно» для електронної звітності: використовуємо всі можливості

Редакція БТ
Стаття

«Єдине вікно» для електронної звітності: використовуємо всі можливості

 

Як встановити «Єдине вікно» та налаштувати його, ви вже знаєте («БТ», 2014, № 7, с. 44). Сьогодні ми розкажемо про те, які звіти вже зараз можна відправляти за допомогою цієї програми та як скористатись цими можливостями.

Микола ШПАКОВИЧ, заступник головного редактора, n.shpakovich@id.factor.ua

 

Комплект бланків

Обираємо потрібні форми. Перелік форм звітності, які ви можете заповнити та подати за допомогою «Єдиного вікна», знайдете у розділі «Довідники», обравши вкладку «Довідник документів». Для швидкого доступу можна скористатись відповідною іконкою у вигляді червоної книжечки.

У довіднику треба поставити позначки поряд із тими документами, які ви плануєте заповнювати. Перед виходом із довідника збережіть зміни.

Якщо ви будете подавати звітність декількох підприємств, то для кожного з них налаштуйте свій довідник.

Наша порада! Не ставте позначку біля поля «Документи податкової звітності». Виберіть лише ті документи, які ви збираєтесь запов­нювати. Інакше коли ви перейдете до створення нового документа, вам доведеться вибрати відповідну форму із повного переліку (більше семисот!) звітів. Кожного разу переглядати такий масив — це зайвий клопіт.

Жодних засобів автоматичного пошуку в системі не передбачено. Тому краще в «порожньом» довіднику позначити десяток звітів, потім обирати із них потрібну форму.

Вам треба додати новій бланк чи викинути непотрібний?

Завітайте до довідника ще раз і відкоригуйте його.

Нюанс. Якщо звіт має додатки, наприклад, декларація з ПДВ, то достатньо позначити головний документ (декларацію) — усі додатки будуть доступні автоматично. Крім того, якщо ви спробуєте відкрити таку декларацію, то програма відразу запропонує відкрити усі додатки до неї. Таку пропозицію треба прийняти, щоб звітність була сформована у вигляді пакета. Зайві додатки доведеться видалити з пакета.

На сьогодні у «Єдиному вікні» є всі форми податкових декларацій та звітність із ЄВС: річна для підприємців (Додаток 5) та щомісячна для всіх страхувальників (Додаток 4). Також є форми фінансової звітності та деякі форми статистичних спостережень, які надають до Держстату.

Мусимо попередити. Звітність з ЄВС у «Єдиному вікні» зараз неможливо коректно заповнити. Наприклад, у гр. 12 таблиці 6 додатка 4, яка призначена для внесення прізвища, ім’я та по батькові застрахованої особи, зараз встановлено числовий формат. Тому створений вами документ не пройде перевірку структури. Аналогічні проблеми і з іншими ЄВСними формами.

Зверніть увагу! Форми фінансової звітності продубльовані двічі. У розділі «09 Фінансова звітність» ви знайдете документи, котрі будуть подані до органів Міндоходів (разом із декларацією з податку на прибуток). У розділі «01 Статистика виробництва» — форми, які призначені для Держстату.

В обох комплектах немає можливості додати вписувані рядки. Отже, якщо у вас є дані, які треба відображати у таких рядках, то доведеться подати фінансову звітність на паперових носіях.

Додаткові документи. Варто звернути увагу на деякі не звітні, але дуже корисні документи.

У розділі «13 Запити» ви знайдете Договір про визнання електронних документів (J13910 або F13910). Саме із нього мають почати електронне звітування новачки. Без такого договору не обійтись і у випадку, коли ви отримали нові ключі електронного цифрового підпису (ЕЦП).

До речі, інформацію про орган Міндоходів, з яким ви укладаєте цей договір, можете знайти на сайті Міндоходів: Головна/Міністерство/Структура/Територіальні органи.

У цьому ж розділі ви знайдете Реєстраційну заяву платника ПДВ (J13101), яку теж можна подати в електронній формі.

Через «Єдине вікно» можна отримати офіційну відповідь щодо реєстрації суб’єкта господарювання платником ПДВ (J13101), відомості про реєстрацію податкової накладної у ЄРПН (J13001), довідку про стан розрахунків з бюджетом (J13002).

 

Заповнюємо звіт

Створюємо новий документ. Щоб заповнити новий документ, перейдіть до меню «Документ» розділ «Новий…». Виберіть форму звіту та вкажіть звітний період.

Будьте уважні! Правильно виберіть тип звітного періоду (місяць, квартал, рік тощо). Не забудьте про «пакетні» правила формування звітів з додатками («БТ», 2014, № 3, с. 8).

Читачам, які вже працювали з програмою «ОПЗ», порядок створення звітів добре знайомий. Новачкам ми б радили переглянути детальну інструкцію у розділі «Допомога».

Порада. У «Персональних параметрах» підприємства поставте помітки про автозаповнення документів та про підготовку для відправки (рис. 1). Тоді у більшості звітів програма самостійно буде виконувати деякі арифметичні дії за формулами, які заздалегідь прописали податківці та запропонує підготувати документ до відправки.

 

img 1

Рис. 1. Позначки про автозаповнення та підготовку до відправки

 

Контроль. Після заповнення документа перевірте структуру документа та проведіть камеральну перевірку. Для цього ви можете скористатись відповідними іконками або загляньте в розділ «Контроль».

Отримали повідомлення про помилку? Виправте її та ще раз перевірте складений документ.

Якщо ви впевнені, що форма заповнена правильно, а помилка виникає при камеральній перевірці, то ви можете відключити режим автозаповнення. Документ, що не пройшов камеральну перевірку, міндоходівці повинні прийняти.

Якщо у повідомленні вказано, що виявлена помилка у структурі документа, — це означає, що якесь обов’язкове поле (елемент) не заповнене або в ньому вказані некоректні дані. У повідомленні буде вказано назву цього поля. Але виходячи із такої назви не завжди вдається здогадатись, про які саме дані йдеться.

Порада. Щоб знайти помилковий елемент, збережіть документ. Зайдіть у папку із збереженими звітами (наприклад, c:\edzv\xml\litak) та відкрийте його*. Ви побачите структуру файлу у вигляді дерева елементів у тому ж порядку, в якому вони містяться у формі звіту. Знайдіть назву поля, в якому допущена помилка, і ви побачите, які дані є помилковими або в якій частині звіту відсутні дані.

* Файли типу *xml можна переглянути за допомогою браузера (Internet Explorer, Mozilla тощо).

Часті помилки. Досить часто в довідкових даних, таких як КВЕД, замість розділового знака «крапка» закрадається «кома». Інша «популярна» помилка — це зайвий символ «пробіл» у числових даних. Він часто потрапляє до «Персональних параметрів», якщо ви копіювали дані із текстових документів. Візуально такі помилки виявити досить складно.

Після збереження документа вам запропонують підготувати документ для відправки. Скористайтесь такою можливістю.

На відміну від програми «ОПЗ», «Єдине вікно» відразу пропонує накласти підпис. Погодитесь — автоматично перейдете до розділу меню «Підписати звіти». Якщо відмовитесь, то підписати звіт зможете через пункт головного меню «Звіти та квитанції».

Друк. Щоб отримати друковану форму звіту, треба відкрити документ, який ви хочете надрукувати. В розділі «Документ» головного меню оберіть пункт «Друк…», або відразу натисніть іконку із зображенням принтера. Програма повідомить вам, що документ у форматі pdf збережено у каталог, вказаний у «Персональних параметрах», наприклад, c:\edzv\output\litak, та запропонує відкрити його. Якщо погодитесь — звіт буде відкритий у програмі, яка за замовчанням обробляє pdf-файли. З цієї програми ви зможете надрукувати звіт.

 

Як підписати?

Відкрийте пункт головного меню «Звіти та квитанції» та оберіть розділ меню «Підписати звіти». Ви побачите перелік звітів, які є в каталозі, призначеному для відправки звітів, наприклад, c:\edzv\send\litak. Крім того, для підпису можна обрати файли, збережені в інших місцях. Для цього призначена команда «Додати з файлу…» (рис. 2).

 

img 2

Рис.2. Звіти підготовлені до підпису

 

Важливо. «Єдине вікно» автоматично підписує усі звіти, перелік яких ви бачите на екрані, а потім запропонує їх відправити. Отже, «старі» документи, які ви не збираєтесь відправляти, слід видалити. Для цього підведіть курсор до зайвого звіту та натисніть праву клавішу миші. У меню, яке випадає, оберіть «Видалити».

Щоб підписати звіти, натисніть кнопку «Захистити звіти».

Перед вами з’явиться захищений робочий стіл. Оберіть носій, на якому збережено ЕЦП (ключ). Інформацію про те, чий ключ (бухгалтера, директора чи печатки) треба вибрати, ви можете дізнатись із напису на екрані (над білим віконцем). Щоб накласти ЕЦП, потрібно ввести особистий пароль та натиснути «ОК» (рис. 3).

 

img 3

Рис. 3. Підписуємо звіти

 

Підрозділи АЦСК ІДД записують кожен ключ ЕЦП на окремий носій інформації. Отже, якщо у вас є посада бухгалтера, то вам доведеться тричі міняти носії ключової інформації. Погодьтесь, проводити такі маніпуляції кожного разу не зручно. Тим більше, що, як правило, всі електрон­ні ключі зберігаються у однієї особи — бухгалтера. Оптимізувати цю процедуру можна, якщо підписувати не кожен звіт окремо, а підготувати декілька декларацій, а потім усі їх підписати «одним махом».

 

Відправляємо звіт

«Єдине вікно» відразу запропонує вам відправити всі підписані звіти. Обрати, які із них відправити, а які не відправляти, неможливо. Тому перед такою операцією ще раз перевірте, чи усі із наведених документів треба відправляти. Зай­ві видаліть, а решту погодьтесь відправити.

Система сама «вирішить», кому адресовано звіт (до Міндоходів чи Держстату), повідомить вам про те, що звіт відправлено, та запропонує через деякий час переглянути квитанцій про отримання.

Як правило, повідомлення про отримання звіту та квитанція № 1 надходять через декілька секунд, а квитанція № 2 пізніше. Отже, ви можете отримати їх, якщо погодитесь на запропонований крок. Якщо відмовитесь, то отримати квитанції зможете у меню «Звіти та квитанції» підрозділ «Прийняти квитанції».

 

Розшифровуємо квитанції

Щоб отримати квитанції, натисніть кнопку «Отримати квитанції».

Зачекайте, поки закінчиться процес завантаження квитанцій. Перелік прийнятих квитанцій ви побачите перед собою. Щоб переглянути їх зміст, треба натиснути кнопку «Розшифрувати квитанції».

Ви знову повернетесь на захищений робочий стіл. Для розшифрування скористайтесь ключем печатки. Якщо печатка не використовується, застосуйте ключ директора (підприємця).

Розшифровані квитанції зберігаються у «Архіві». Щоб до нього потрапити, оберіть пункт головного меню «Звіти та квитанції».

Зверніть увагу! У архіві треба вказати період, за який ви хочете переглянути квитанції (поле «фільтр»). Щоб прочитати саму квитанцію, підведіть курсор до назви квитанції та натисніть праву клавішу миші. У віконці, що випадає, виберіть «Відкрити як текст» (рис. 4).

 

 

img 4

Рис. 4. Переглядаємо розшифровані квитанції у «Архіві»

 

На завершення мусимо попередити. Іноді при розшифруванні отриманих квитанцій у системі виникає помилка. В результаті квитанції видалені із папки, в яку вини були завантажені (наприклад, c:\edzv\dir_receive\34554355), але не записані в архіві. Щоб побороти цю проблему, рекомендуємо вам робити резервну копію отриманих квитанцій до їх розшифрування. Коли не вдалося розшифрувати їх «Єдиним вікном», ви можете використати стареньку програму «ДПС «Захист звітності» — вона працює стабільніше.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі