Теми статей
Обрати теми

Шпаргалка бухгалтера. Реєстр виданих та отриманих ПН — заповнити без проблем

Редакція БТ
Стаття

Реєстр виданих та отриманих ПН: заповнити без проблем

 

Сьогодні ми продовжимо поповнювати скарбничку знань платника ПДВ. У попередніх номерах ми приділили пильну увагу ПН та РК до ПН («БТ», 2014, № 12, с. 19, № 17, с. 17). Сьогодні ж ми пропонуємо вам компактну і дуже зручну шпаргалку для заповнення Реєстру виданих та отриманих ПН (далі — Реєстр). Отже, до роботи!

 

Номер та назва поля/графи

Порядок заповнення

Шапка Реєстру

«О1»

«Реєстр виданих та отриманих податкових накладних»

«Подається до декларації з податку на додану вартість»

Це поле заповнюють лише ті платники ПДВ, які подають Реєстр разом із декларацією з ПДВ.

Відповідно, квартальники в ті періоди, коли строк подання Реєстру не збігається зі строком подання декларації з ПДВ (перші два місяці кварталу), цей рядок не заповнюють (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«О11»

«Звітної»

Ставимо позначку «Х», якщо ви подаєте копії Реєстру зі звітною декларацією з ПДВ (п. 1 розд. ІІ Порядку № 708)

Якщо декларацію з ПДВ подаємо з прокресленнями. Проставляємо «Х» у цьому полі та подаємо Реєстр разом із декларацією. При цьому розділи Реєстру не заповнюємо (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«О12»

«Звітної нової»

Проставляємо знак «Х», якщо Реєстр подаємо разом із новою звітною декларацією (п. 1 розд. ІІ Порядку № 708)

«О13»

«Номер порції реєстру»

Зазначаємо номер порції Реєстру від 01 до 99.

Нагадаємо, що одна порція включає не більше 20000 записів (п. 2 розд. ІІ Порядку № 708). Якщо ваш Реєстр містить менше 20000 записів, проставляємо номер порції «01».

Увага! Це поле є обов’язковим до заповнення навіть у «порожньому» Реєстрі

«О2»

«Відмітка про подання до декларації з податку на додану вартість з позначкою:»

У цій графі позначаємо форму декларації з ПДВ, до якої ми складаємо Реєстр

«О21»

«(0110) загальна»

Ставимо позначку «Х», якщо Реєстр подаємо до декларації з ПДВ з позначкою «0110» (п. 1 розд. ІІ Порядку № 708)

«О22»

«(0121 — 0123) спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства (стаття 209 Податкового кодексу України)»

Проставляємо позначку «Х», якщо Реєстр подаємо до декларації з ПДВ з позначками «0121», «0122» і «0123» (п. 1 розд. ІІ Порядку № 708)

«О23»

«(0130) сільськогосподарське підприємство, яке не обрало спеціальний режим оподатку-вання (пункт 209.18 статті 209 розділу V Податкового кодексу України»

Проставляємо позначку «Х», якщо Реєстр подаємо до декларації з ПДВ з позначкою «0130» (п. 1 розд. ІІ Порядку № 708)

«О24»

«(0140) спеціальний режим оподаткування переробного підприємства (пункт 1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України)»

Вписуємо знак «Х», якщо Реєстр подаємо до декларації з ПДВ з позначкою «0140» (п. 1 розд. ІІ Порядку № 708)

«О3»

«Звітний (податковий) період»

«(рік)»

Вказуємо звітний податковий період (місяць), за який формуємо та подаємо Реєстр (п. 3 розд. ІІ Порядку № 708). Наприклад, при складанні Реєстру до декларації з ПДВ за травень 2014 року ці поля матимуть такий вигляд:

• «(рік)» — «2014»;

• «(місяць)» — «05».

А як бути квартальникам? Тут усе просто. Вам потрібно зазначити звітний період (відповідний місяць) і додатково поставити «квартальну» позначку «Х» у спеціальному полі (п. 3 розд. ІІ Порядку № 708). Так, при складанні Реєстру за травень 2014 року у квартальника ці поля будуть заповнені так:

• «(рік)»«2014»;

• «(місяць)»«05» (вказуємо місяць);

• «(ознака квартального звітування)» ― «Х»

«(місяць)»

«(ознака квартального звітування)»

Це поле заповнюють лише ті платники ПДВ, у яких звітним періодом є квартал (п. 3 розд. ІІ Порядку № 708).

Це про вас? Якщо так, то сміливо ставте позначку «Х»

«О4»

«Платник»

Загальний випадок. У цьому полі наводиться:

• найменування юридичної особи та постійного представництва нерезидента;

• П. І. Б. фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ — продавець товарів/послуг;

• найменування, дата і номер договору для спільної діяльності та особа — керуючий майном;

• найменування, дата і номер угоди про розподіл продукції для інвестора (оператора), який веде окремий податковий облік, пов’язаний з виконанням угоди про розподіл продукції

За наявності філій (структурних підрозділів), яким делеговано право виписування ПН та ведення частини Реєстру. Зазначаємо найменування платника ПДВ — головного підприємства та через дріб — найменування і номер, установлений для філії, структурного підрозділу (п. 4 розд. ІІ Порядку № 708).

Якщо таких філій декілька, то через дріб необхідно перелічити назви та номери всіх підрозділів, яким надано право самостійно виписувати ПН та вести частину Реєстру.

Важливо! Платник ПДВ подає до органів Міндоходів об’єднаний Реєстр, що включає дані самого платника та всіх його філій (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«О5»

«Індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість»

Уноситься ІПН платника ПДВ, який складає Реєстр (12-розрядний цифровий код — для юридичних осіб та представництв нерезидентів, 10-значний індивідуальний ідентифікаційний номер — для ФОП тощо)

«О6»*

«Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість»

Загальний випадок. Поле не заповнюємо. Адже тепер немає необхідності вказувати реквізити ПДВ-свідоцтв у Реєстрі та інших документах, де є цей реквізит (лист Міндоходів від 17.01.14 р. № 1094/7/99-99-19-04-02-17).

Нагадаємо, що з 01.01.14 р. Закон № 657 скасував ПДВ-свідоцтва. Тепер факт реєстрації/анулювання ПДВ-реєстрації підтверджують лише дані Реєстру платників ПДВ («БТ», 2014, № 4, с. 7)

Якщо в Реєстрі відображаємо операції з постачання/придбання лікарських засобів та медичних виробів. Тимчасово, до внесення змін до форм податкової звітності, у зазначеному полі проставляємо цифру «7» (лист Міндоходів від 06.05.14 р. № 10295/7/99-99-19-04-02-17).

Зверніть увагу! Цифру «7» ставимо незалежно від того, відображаються у звітності виключно операції з постачання лікарських засобів та медичних виробів чи також показуються операції з постачання/придбання інших товарів/послуг за іншими ставками податку на додану вартість

* У мінфінівському проекті Реєстру, розміщеному на сайті Міндоходів (http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2014-rik/63203.html), цього поля немає.

Розділ І. Видані податкові накладні

У цьому розділі відображаємо документи, складені на операції, що підпадають під визначення термінів «постачання товарів» та «постачання послуг» із пп. 14.1.191 і 14.1.185 ПКУ, а саме (п. 1 розд. ІІІ Порядку № 708):

• видані ПН, у тому числі складені у випадках, перелічених у п. 10 Порядку № 10 (коли всі примірники ПН складають у паперовому вигляді та залишають у продавця);

• РК;

• митні декларації;

• документи бухобліку.

Нагадаємо, що облік ПН ведемо в день виникнення ПЗ. Визначаємо його за першою подією: або за датою отримання авансу, або за датою відвантаження товарів чи надання послуг (докладніше див. «БТ», 2013, № 33, с. 32)

«№ з/п»

(гр. 1)

Проставляємо порядковий номер запису в Реєстрі (п. 2 розд. ІІІ Порядку № 708).

Здійснюємо це за принципом повної числової послідовності натуральних чисел: 1, 2, 3, 4 тощо (лист ДПАУ від 18.07.11 р. № 12901/6/16-1115).

При цьому ви можете вибрати один із двох способів для ведення нумерації записів:

• або починаючи з першого номера кожного звітного податкового періоду (щомісяця, щокварталу);

• або наростаючим підсумком з початку року.

Увага! Обравши певний спосіб нумерації записів, дотримуйтеся його до кінця року. Змінювати його до закінчення зазначеного проміжку часу не можна (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів).

Важливо! Порушення порядку нумерації ПН у Реєстрі контролери можуть розцінити як порушення порядку ведення податкового обліку. За такий проступок передбачається адмінштраф у розмірі від 85 до 170 грн. (ст. 1631 КУпАП; лист ДПСУ від 25.10.11 р. № 4261/6/15-3415-04)

«Податкова накладна, розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної, митна декларація, документ бухгалтерського обліку»

«дата складання»

(гр. 2)

Загальний випадок. Зазначаємо дату складання ПН, РК чи іншого документа, що використовується для обліку операцій з постачання товарів/послуг.

Вона має водночас відповідати даті запису в Реєстрі та даті виникнення ПЗ продавця (абз. 2 п. 2 розд. ІІІ Порядку № 708). Складання ПН та відображення її в Реєстрі в інший день, ніж день виникнення ПЗ, законодавством не передбачене (категорія 101.19 ЗІР Міндоходів).

Важливо! Якщо така ситуація все-таки відбулася, то, на нашу думку, уносити «забуту» ПН до Реєстру потрібно із зазначенням дати виникнення ПЗ, наведеної у ПН, а не дати запису в Реєстрі.

Порядок № 708 не регламентує, в якому форматі заповнювати цю графу. Тому дату записуємо в загальноприйнятому форматі: ДД.ММ.РРРР. Першим указуємо день місяця (дві цифри), далі через розділові крапки — місяць (дві цифри) та рік (чотири цифри). Саме такий формат застосовується у програмах податківців «ОПЗ» та «Єдине вікно»

Постачання товарів на експорт. Відображаємо дату складання ПН, що відповідає даті вивезення товарів, підтвердити яку ви зможете оригіналом МД (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«порядковий номер (реєстраційний

Загальний випадок. Проставляємо номер ПН/РК, що відповідає номеру з гр. 1, та записуємо його до цього поля (п. 2 розд. ІІІ Порядку № 708)

ПН на постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення. До порядкового номера такої ПН через дріб додаємо спеціальну позначку «7» (таку позначку ми вказуємо у ПН у клітинці, призначеній для коду виду діяльності;
лист Міндоходів від 04.04.14 р. № 7860/7/99-99-19-04-02-17).

Нагадаємо, що постановою від 23.04.14 р. № 118 Кабмін затвердив новий перелік медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 7 % («БТ», 2014, № 18, с. 7)

номер — для митної декларації)»

(гр. 3)

ПН/РК філії (структурного підрозділу) та/або складені за видами діяльності, що передбачають спецрежим. Вписуємо порядковий номер ПН/РК, що відповідає порядковому номеру з графи 1. Через дріб наводимо код спецрежиму та/або числовий код філії/структурного підрозділу (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів). Отже, вказуємо повний номер ПН, наприклад:

«12/7/» —ПН на постачання ліків, складена самим платником ПДВ;

«12//25» — ПН, складена філією, якій присвоєно числовий код «25»;

«12/7/25» — ПН, складена на постачання ліків філією, якій присвоєно числовий код «25»

Необ’єктні операції. Уноситься номер бухгалтерського документа, складеного на операцію, що не є об’єктом обкладення ПДВ відповідно до ст. 196 ПКУ.

Увага! У цьому випадку показники гр. 1 і гр. 3 не збігатимуться. Однак це бентежити вас не повинно. Адже ситуація, що склалася, не є підставою для визнання Реєстру недійсним

Постачання товарів на експорт. Зазначаємо реєстраційний номер МД (а не ПН! абз. 5 п. 2 розд. ІІІ Порядку № 708).

А якщо точніше — то останні 6 знаків порядкового номера МД (гр. 7 форми «МД-2»; лист ДПАУ від 26.01.11 р. № 2049/7/16-1117)

«вид документа»

(гр. 4)

Загальний випадок. Зазначаємо вид документа, що вноситься до Реєстру. Але не повністю, а використовуючи такі позначення:

«ПНП» — ПН, складена на паперових носіях;

«ПНЕ» — електронна ПН;

«РКП» — РК, складений на паперових носіях;

«РКЕ» — електронний РК;

«МДП» — МД, складена на паперових носіях;

«МДЕ» — електронна МД;

«БО» — документ бухгалтерського обліку.

Увага! Якщо ці документи ви включаєте до уточнюючих розрахунків за звітний період, до виду документа додаємо літеру «У» (наприклад, «ПНЕУ» — електронна ПН, включена до уточнюючого розрахунку; абз. 16 п. 2 розд. ІІІ Порядку № 708)

Необ’єктні операції. Проставляємо «БО» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Випадки, передбачені п. 10 Порядку № 10. До виду документа додаємо тип причини (наприклад, «ПНП01» — паперова ПН, виписана на суму перевищення звичайної ціни над фактичною; абз. 10 п. 2 розд. ІІІ Порядку № 708).

Типи причин ви зможете знайти в п. 10 Порядку № 10

Експорт товарів. Проставляємо або «МДП», або «МДЕ» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів). Як бачите, у цьому випадку тип причини «07» (експортне постачання) додавати не обов’язково

«платник податку —

«найменування

Загальний випадок. Наводимо повну або скорочену назву покупця товарів/послуг, зареєстрованого як платник ПДВ (назву юридичної особи, зазначену у статутних документах, або П. І. Б. фізичної особи) (абз. 18 п. 2 розд. ІІІ Порядку № 708)

Необ’єктні операції. Уносимо найменування покупця (П. І. Б. — для ФОП) (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

покупець»

(П. І. Б. — для фізичної особи — підприємця)»

(гр. 5)

Експорт товарів. Зазначаємо найменування (П. І. Б. — для ФОП) нерезидента (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів).

Хоча при заповненні цього поля в ПН ми повинні вказати «Неплатник податку» (категорія 101.19 ЗІР Міндоходів)

Випадки, не пов’язані з постачаннями контрагентам. Вписуємо власне найменування (П. І. Б. — для ФОП; категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

ПН на послуги, отримані від нерезидента. Указуємо своє найменування

Постачання неплатникові ПДВ. Здійснюємо запис: «Постачання неплатнику податку» або «Натуральна виплата в рахунок оплати праці фізичним особам» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Підсумкова ПН. Записуємо фразу: «Щоденній підсумок операцій» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Покупець — філія/структурний підрозділ, якому делеговане право виписування ПН. Окрім назви головного підприємства, зазначаємо і найменування філії/структурного підрозділу, якщо останній делеговане право виписувати ПН.

Інакше вписуємо тільки головне підприємство

«індивідуальний податковий номер»

(гр. 6)

Загальний випадок. Наводимо ІПН покупця — платника ПДВ, зазначений у витягу з Реєстру платників ПДВ або у свідоцтві платника ПДВ, котрі, як і раніше, «перебувають у діловому обороті» (див. «БТ», 2014, № 2, с. 10, № 9, с. 12)

Постачання неплатнику ПДВ (включаючи експорт). Підсумкова ПН. Випадки, не пов’язані з постачаннями контрагентам. У цій графі податківці радять проставляти «0» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів).

Однак, на наш погляд, така позиція неправильна. Адже Порядок № 10 приписує заповнювати графу «Індивідуальний податковий номер покупця» в ПН у зазначених випадках за допомогою умовного коду «400000000000» (п. 11 Порядку № 10). Отже, його слід відобразити і в Реєстрі (замість «старого» нульового!).

Саме такий підхід запропоновано в мінфінівському проекті Порядку ведення Реєстру (http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2014-rik/63203.html)

ПН на послуги, отримані від нерезидента. Зазначаємо свій ІПН

«Загальна сума постачання, включаючи податок на додану вартість»

(гр. 7)

Загальний випадок. Відображаємо загальну суму за документом (включаючи ПДВ) (абз. 21 п. 2 розд. ІІІ Порядку № 708).

Увага! Цю графу заповнюємо завжди незалежно від того, чи підлягає операція обкладенню ПДВ.

Суму вказуємо у гривнях з копійками

Необ’єктні операції. Вписуємо загальну суму постачання товарів/послуг, що не є об’єктом оподаткування (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Експорт товарів. Зазначаємо митну вартість товарів, що експортуються, у гривнях, обчислену за курсом НБУ, установленим на день подання МД для митного оформлення (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів).

При цьому слід використовувати «нічний» курс НБУ, установлений на початок дня (докладніше читайте у «БТ», 2014, № 18–19, с. 13)

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

«Постачання товарів/послуг та послуг, наданих нерезидентом на митній території України, які»

«підлягають оподаткуванню за ставкою»

Загальний випадок. Указуємо базу оподаткування за операціями, що підлягають обкладенню ПДВ за основною ставкою — 20 %.

Інакше кажучи, від суми, зазначеної у гр. 7, вираховуємо суму ПДВ, і отримане значення вноситься до гр. 8.

Показники заповнюємо у гривнях з копійками.

Важливо! За відсутності показників для заповнення цієї графи її не заповнюємо (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«основною»

«база оподаткування»

(гр. 8)

ПН на операції з постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення. Показник у цій графі буде відстуній (лист Міндоходів від 04.04.14 р. № 7860/7/99-99-19-04-02-17). У мінфінівському проекті Реєстру для таких операцій виділено окремі графи 10 та 11

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

«сума податку на додану вартість»

(гр. 9)

Загальний випадок. Відображаємо суму нарахованого ПДВ за операціями, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою — 20 %. Розраховуємо її як добуток гр. 8 та основної ставки.

Показники заповнюємо у гривнях з копійками.

Важливо! За відсутності показників у цій графі обов’язково проставляємо «0» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

ПН на операції з постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення. Указуємо суму ПДВ, обчислену в розмірі 7 % від бази оподаткування (лист Міндоходів від 04.04.14 р. № 7860/7/99-99-19-04-02-17)

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

Увага! У мінфінівському проекті Реєстру з’явилися спеціальні графи для відображення операцій, що обкладаються ПДВ за ставкою 7 %. У новій гр. 10 будемо зазначати базу оподаткування, а у новій гр. 11 — суму ПДВ. Відповідно подальша нумерація граф зміниться

«0 %»

«база оподаткування»

(гр. 10)

Загальний випадок. Наводимо базу оподаткування за операціями, що підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 0 % згідно з пп. 195.1.2 і 195.1.3 ПКУ.

Інакше кажучи, до гр. 10 переносимо показник із гр. 7, що підлягає обкладенню ПДВ за ставкою 0 % (сума ПДВ дорівнює нулю).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

ПН на операції з постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення. Зазначаємо базу оподаткування — вартість лікарських засобів та виробів медичного призначення без ПДВ (лист Міндоходів від 04.04.14 р. № 7860/7/99-99-19-04-02-17). У мінфінівському проекті Реєстру для таких операцій виділено окремі графи 10 і 11

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

«звільнені від оподаткування, не є об’єктами оподаткування (сума постачання)»

(гр. 11)

Загальний випадок. Уносимо суму постачання за операціями, які:

• звільнені від оподаткування відповідно до ст. 197 і підрозд. 2 розд. XX ПКУ;

• не є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 196 і підрозд. 2 розд. XX ПКУ.

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

Увага! У мінфінівському проекті Реєстру передбачається відображати окремо звільнені операції (гр. 13) та необ’єктні операції (гр. 14)

«Вивезення товарів за межі митної території України (база оподаткування)»

(гр. 12)

Загальний випадок. Відображаємо митну вартість товарів, що експортуються, у гривнях, обчислену за курсом НБУ, установленим на день подання МД для митного оформлення (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів).

Інакше кажучи, показник із гр. 7 за такими операціями переносимо до гр. 12.

При цьому слід використовувати «нічний» курс НБУ, установлений на початок дня (докладніше читайте в «БТ», 2014, № 18–19, с. 13).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

«Постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено за межами митної території України»

(гр. 13)

Загальний випадок. Недаремно номер цієї графи «13» — «чортова дюжина». Адже як її заповнити, не прописано в жодному нормативно-правовому документі.

Спочатку про її існування забули податківці, складаючи Порядок № 1340. Не згадали про неї й міндоходівці в оновленому Порядку № 708.

На щастя, контролери поспішили виправити ситуацію. На жаль, тільки у вигляді відповіді на запитання в категорії 101.21 ЗІР Міндоходів. Отже, у графі 13 ми вказуємо вартість послуг, місце постачання яких відповідно до ст. 186 ПКУ визначено за межами митної території України.

Нагадаємо, що підсумковий показник за такими операціями ми відображаємо в ряд. 4 декларації з ПДВ з позначкою «0110». А розшифровуємо в таблиці 2 додатка Д6.

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

«Усього за звітний (податковий) період»

У цьому рядку підсумовуємо дані за кожною з граф 7 — 13

«З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний (податковий) період»

Уносимо загальні суми за ПН чи іншими документами, включені до уточнюючих розрахунків за звітний період.

Інакше кажучи, підсумовуємо дані за тими документами, при відображенні яких у гр. 4 ми додавали позначення «У» до виду документа.

Увага! У категорія 101.21 ЗІР Міндоходів є консультація, в якій податківці стверджують, що кількість записів у цьому рядку має дорівнювати кількості ПН, уключених до уточнюючих розрахунків. Проте втілити в життя такі рекомендації неможливо! Адже навіть у програмах податківців «ОПЗ» та «Єдине вікно» передбачено тільки один запис у цьому рядку. Додати додаткові рядки тут неможливо

Розділ ІІ. Отримані податкові накладні

У цьому розділі відображаємо отримані ПН, РК, МД на ввезення товарів, а також інші документи, на підставі яких здійснюється облік операцій з :

• придбання (виготовлення, будівництва, спорудження, створення) на митній території України товарів/послуг та необоротних активів;

• увезення товарів, необоротних активів на митну територію України (у тому числі у зв’язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внеску до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності) з метою їх подальшого використання:

• в оподатковуваних за основною та нульовою ставками операціях;

• у звільнених від оподаткування операціях чи операціях, що не є об’єктом оподаткування;

• не призначених для використання в госпдіяльності;

• для постачання послуг за межами митної території України

«№ з/п»

(гр. 1)

Наводиться порядковий номер запису.

При цьому обов’язково переносимо його на документ, за яким здійснюємо запис у Реєстрі (абз. 2 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Способи здійснення нумерації (за вибором платника ПДВ) аналогічні тим, які ми розглядали, заповнюючи реквізит «№ з/п» у Розділі I

«Податкова накладна, розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної, митна декларація, касовий чек, транспортний квиток, готельний рахунок, рахунок за послуги зв’язку, рахунок за послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, заява та копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг, відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України тощо»

«дата отримання»

(гр. 2)

Загальний випадок. Уносимо дату отримання ПН, РК, МД чи іншого документа, на підставі якого здійснюється облік операцій з придбання товарів/послуг (абз. 3 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

При цьому вказуємо фактичну дату отримання документа незалежно від того, у якому звітному періоді ми його відобразимо в ПК: у періоді складання або в періоді отримання (абз. 4 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Порядок № 708 не регламентує, в якому форматі заповнювати цю графу. Тому дату записуємо в загальноприйнятому форматі ДД.ММ.РРРР. Першим вказуємо день місяця (дві цифри), далі через розділові крапки — місяць (дві цифри) та рік (чотири цифри). Саме такий формат застосовується у програмах податківців «ОПЗ» та «Єдине вікно»

Бухдовідка. Зазначаємо дату складання ПН, РК чи іншого документа, на підставі якого складено бухгалтерську довідку (п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Імпортні операції. Записуємо дату отримання МД (тимчасової МД) від митних органів (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Скарга на постачальника. Поставляємо дату отримання первинних документів, що підтверджують (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів):

• або факт сплати ПДВ у зв’язку з придбанням товарів/послуг;

• або факт отримання товарів/послуг

Перерахунок ПК. Наводимо дату останнього дня звітного періоду календарного року, а саме: 31 грудня (абз. 43 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

«дата складання»

(гр. 3)

Загальний випадок. Переносимо дату складання ПН чи іншого документа із самого документа (абз. 5 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Дату записуємо в такому самому форматі, як і в гр. 2

Бухдовідка. Зазначаємо дату складання ПН, РК чи іншого документа, на підставі якого складено бухгалтерську довідку (п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Імпортні операції. Уносимо дату оформлення МД (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Перерахунок ПК. Записуємо дату складання бухгалтерської довідки (абз. 43 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

«порядковий номер (реєстраційний номер — для митної декларації)»

(гр. 4)

Загальний випадок. Записуємо порядковий номер ПН чи іншого документа, на підставі якого здійснюємо облік операцій (абз. 5 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Зверніть увагу! У цій графі наводимо виключно числові значення. При цьому порядкові номери ПН/РК обов’язково вказуємо з урахуванням коду спеціального режиму та/або числового коду філії, зазначеного через дріб (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів), наприклад:

«12/7/» — ПН на постачання ліків, складена самим платником ПДВ;

«12//25» — ПН, складена філією, якій присвоєно числовий код «25»;

«12/7/25» — ПН, складена на постачання ліків філією, якій присвоєно числовий код «25»

Бухдовідка. Проставляємо номер ПН, РК чи іншого документа, на підставі якого складено бухгалтерську довідку (п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

ПН, отримані у зв’язку з придбанням лікарських засобів та виробів медичного призначення. Порядковий номер такої ПН має містити спеціальну позначку «7», що проставляється після порядкового номера через дріб (лист Міндоходів від 04.04.14 р. № 7860/7/99-99-19-04-02-17)

Імпортні операції. Записуємо реєстраційний номер МД, а точніше, останні 6 знаків порядкового номера МД (гр. 7 форми «МД-2») (лист ДПАУ від 26.01.11 р. № 2094/7/16-1117; категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«вид документа»

(гр. 5)

Загальний випадок. Визначаємо вид документа, використовуючи такі позначення:

«ПНП» — ПН, складена на паперових носіях;

«ПНЕ» — електронна ПН;

«РКП» — РК, складений на паперових носіях;

«РКЕ» — електронний РК;

«МДП» — МД, складена на паперових носіях;

«МДЕ» — електронна МД;

«ЧК» — касовий чек;

«ТК» — транспортний квиток;

«ГР» — готельний рахунок;

«ПЗ» — рахунок за послуги зв’язку;

«ПО» — послуги, вартість яких визначається за показаннями приладів обліку;

«ЗП» — заява платника (додаток Д8 до декларації з ПДВ) та копії товарних чеків або інших розрахункових/первинних документів, що засвідчують факт сплати ПДВ при купівлі товарів/послуг;

«НП» — документ, що засвідчує придбання товарів/послуг на митній території України в осіб, не зареєстрованих платниками ПДВ;

«БО» — документ бухобліку, зокрема бухгалтерська довідка (абз. 6 — 21 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Увага! До позначення «БО» додаємо позначення виду документа, на підставі якого складено бухгалтерську довідку, — документа, яким підтверджуємо операцію з постачання товарів/послуг. Наприклад:

• «БОПНП» — у випадку віднесення до ПК сум податку на підставі паперової ПН;

• «БОПНЕ» — на підставі електронної ПН тощо.

Важливо! Якщо дані документа ви включаєте до уточнюючих розрахунків за звітний період, до виду документа додаємо літеру «У» (наприклад, «ПНЕУ» — електронна ПН, включена до уточнюючого розрахунку)

Перерахунок ПК. Записуємо «БО». Додаткові позначення додавати не потрібно (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Розподіл ПК (показник ЧВ невідомий). До виду документів додаємо позначення «Р» (наприклад, «ПНПР», «ПНЕР») (абз. 45 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Важливо! Такий розподіл слід записувати за кожним підтвердним документом окремо

Постачальник — неплатник ПДВ. Уносимо скорочене позначення «НП» (категорія 101.21. ЗІР Міндоходів)

«постачальник»

«найменування (П. І. Б. — для фізичної особи — підприємця)»

(гр. 6)

Загальний випадок. Наводимо (абз. 29 п. 2 розд. ІV Порядку № 708):

• повну або скорочену назву, зазначену в статутних документах юридичної особи — постачальника;

• П. І. Б. фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ — продавець товарів/послуг.

Увага! Абревіатуру «ФОП» при цьому вказувати не потрібно

Бухдовідка. Зазначаємо найменування (П. І. Б. — для ФОП) постачальника, який склав ПН, РК чи інший документ, на підставі якого складено бухгалтерську довідку (абз. 27 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

ПН від філії/структурного підрозділу, якому делеговане право виписування ПН. Уносимо назву головного підприємства, зареєстрованого як платник ПДВ, і поряд указуємо найменування філії/структурного підрозділу

Спільна діяльність. Записуємо найменування платника ПДВ, створеного згідно з договором про спільну діяльність

Імпортні операції. Наводимо країну та найменування (П. І. Б. — для фізичної особи) нерезидента (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Скарга на постачальника. Зазначаємо реквізити постачальника, на котрого подаємо скаргу (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Перерахунок ПК. Записуємо своє найменування (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Неплатник ПДВ. Указуємо найменування (П. І. Б. — для ФОП) постачальника (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Купівля товарів у нерезидента з місцем постачання за межами митної території України, отримання послуг від нерезидента на митній території України. Проставляємо країну та найменування (П. І. Б. — для фізичної особи) нерезидента (абз. 30 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

«індивідуальний податковий номер»

(гр. 7)

Загальний випадок. Записуємо ІПН постачальника — платника ПДВ (абз. 31 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Бухдовідка. Записуємо ІПН постачальника, який склав ПН, РК чи інший документ, на підставі якого оформлено бухгалтерську довідку (п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Товари/послуги отримано від нерезидента. Наводиться умовний код «300000000000», якщо товари/послуги призначені для використання в оподатковуваних операціях (абз. 33 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Умовний ІПН «200000000000» використовуємо, якщо товари/послуги (абз. 32 п. 2 розд. ІV Порядку № 708):

• не призначені для використання в госпдіяльності;

• придбані з метою їх використання для постачання послуг за межами території України чио послуг, місце постачання яких визначається відповідно до п. 186.3 ПКУ.

Нюанс. Якщо частину ввезених товарів призначено для господарських потреб, а частину — ні, то в Реєстрі доведеться заповнити оразу два рядки на підставі однієї МД, у яких фігуруватимуть різні ІПН

Придбання у неплатника ПДВ. Проставляємо умовний ІПН «400000000000» (абз. 34 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Скарга на постачальника. Наводимо реквізити постачальника, на якого подаємо скаргу (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Перерахунок ПК. Записуємо свій ІПН (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Необ’єктні операції. Проставляємо ІПН постачальника, якщо у вас є такі дані. Якщо даних про ІПН постачальника немає в первинних документах, то можна скористатися рекомендацією податківців та поставити «0» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів).

Порада. Дізнатися про ІПН можна в Реєстрі платників ПДВ, розміщеному на офіційному сайті Міндоходів (http://minrd.gov.ua/reestr)

«Загальна сума, включаючи податок на додану вартість»

(гр. 8)

Загальний випадок. Відображаємо загальну суму купівлі, включаючи ПДВ (абз. 35 п. 2 розд. ІV Порядку № 708). Результат наводиться у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

Безоплатно отримані товари/послуги. Проставляємо «0». Раніше діяти саме так рекомендували податківці в консультації з категорії 101.21 ЗІР Міндоходів. Хоча цю консультацію тепер позначено як нечинну, можна і сьогодні застосовувати такий підхід

Імпортні операції. Уносимо митну вартість товару, включаючи ПДВ (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Чек на суму понад 240 грн.(1). Уносимо загальну суму купівлі (з ПДВ) (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Транспортні квитки(2). Записуємо вартість придбаних транспортних послуг, зазначених у квитку з урахуванням ПДВ (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Увага! У мінфінівському проекті Реєстру передбачається додати додаткову графу (гр. 9), в якій потрібно буде вказувати показник ЧВ. Відповідно подальша нумерація граф Реєстру зміниться

«Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження), ввезення на митну територію України товарів, придбання послуг, включаючи одержання послуг від нерезидента»

«з метою їх використання у межах господарської діяльності для здійснення операцій, які»

Загальний випадок. Зазначаємо вартість товарів/послуг та необоротних активів (без ПДВ), придбаних з метою використання у госпдіяльності для здійснення операцій, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою 20 % (абз. 36 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

«підлягають оподаткуванню

«вартість без податку на додану вартість»

(гр. 9)

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

Бухдовідка. Якщо ви починаєте використовувати в оподатковуваних операціях товари/послуги, щодо яких «вхідний» ПДВ не включили до ПК, то у гр. 9 та 10 наводимо суми зі знаком «+», а у графах 11, 12, 13, 14, 15, 16 — зі знаком «-» (абз. 27 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Розподіл ПК (показник ЧВ відомий). У день отримання ПН записуємо суму, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (абз. 42 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Розподіл ПК (показник ЧВ невідомий). В останній день звітного періоду відображаємо суму коригування, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в операціях, що звільнені від оподаткування та не є об’єктом оподаткування (зі знаком «-») та одночасно зі знаком «+» у гр. 11

Безоплатне отримання товарів/послуг. Проставляємо «0».

Транспортні квитки(2). Уносимо частину вартості квитка (без збору на обов’язкове страхування від нещасних випадків на транспорті та без ПДВ), що підлягає обкладенню ПДВ (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

ПН, у якій одночасно містяться товари/послуги, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 0 %. Відображаємо одним рядком. При цьому залежно від подальшого використання придбаних товарів/послуг їх вартість без ПДВ указується в графах 9, 11, 13 і 15 розділу II Реєстру, а сума ПДВ — відповідно у графах 10, 12, 14 і 16 розділу II Реєстру. Решта граф Реєстру заповнюються в загальному порядку (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«сума податку

Загальний випадок. Вписуємо сплачену (нараховану) суму ПДВ щодо товарів/послуг та необоротних активів, визначену виходячи з їх вартості, зазначеної у гр. 9 (абз. 38 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

за основною ставкою або ставкою 0 %»

на додану вартість»

(гр. 10)

Бухдовідка. Уносимо суму ПДВ зі знаком «+» (див. вище коментар до гр. 9)

Перерахунок ПК. Відображаємо суму коригування ПДВ, визначену в додатку Д7 до декларації з ПДВ (ряд. 16.4 декларації), з відповідним знаком («+» або «-») (абз. 43 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Розподіл ПК (показник ЧВ відомий). У день отримання ПН записуємо суму ПДВ, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (абз. 42 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Розподіл ПК (показник ЧВ невідомий). Записуємо суму коригування, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях; відображаємо її зі знаком «-» та одночасно зі знаком «+» у гр. 12

Необ’єктні операції. Проставляємо «0» (абз. 40 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Безоплатне отримання товарів/послуг. Вписуємо «0» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Транспортні квитки(2). Записуємо суму ПДВ, нараховану на частину вартості транспортного квитка без урахування збору на обов’язкове страхування від нещасних випадків на транспорті (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Увага! У мінфінівському проекті Реєстру передбачається відображати окремо придбання для операцій, що оподатковуються:

• за основною ставкою (гр. 10 і 11);

• за ставкою 7 % (гр. 12 і 13);

• за ставкою 0 % (гр. 14 і 15)

«звільнені від оподаткування,

«вартість без податку на додану вартість»

(гр. 11)

Загальний випадок. Проставляємо вартість товарів/послуг та необоротних активів (без ПДВ), придбаних з метою використання в госпдіяльності для здійснення операцій, що звільнені від оподаткування та не є об’єктами оподаткування (абз. 36 п. 2 розд. ІV порядку № 708).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

Бухдовідка. Якщо ви починаєте використовувати в оподатковуваних операціях товари/послуги, щодо яких «вхідний» ПДВ не включили до ПК, то у гр. 9 і 10 наводимо суми зі знаком «+», а у графах 11, 12, 13, 14, 15, 16 — зі знаком «-» (абз. 27 п. 2 розд.IV Порядку № 708)

Розподіл ПК (показник ЧВ відомий). У день отримання ПН записуємо суму, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в операціях, які звільнені від оподаткування та не є об’єктом оподаткування (абз. 42 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Розподіл ПК (показник ЧВ невідомий). Суму коригування, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в операціях, які звільнені від оподаткування та не є об’єктом оподаткування, відображаємо в цій графі зі знаком «+» та одночасно зі знаком «-» у гр. 9

Транспортні квитки(2). Уносимо частину вартості квитка без збору на обов’язкове страхування від нещасних випадків на транспорті, що підлягає обкладенню ПДВ (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«сума податку

Загальний випадок. Наводимо сплачену (нараховану) суму ПДВ щодо товарів/послуг та необоротних активів. Визначити її ми зможемо виходячи з вартості, вказаної у гр. 11 (абз. 38 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Увага! Суму ПДВ, зазначену в гр. 12, до ПК не включаємо (абз. 39 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

Розподіл ПК (показник ЧВ відомий). У день отримання ПН записуємо суму ПДВ, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в операціях, які звільнені від оподаткування та не є об’єктом оподаткування (абз. 42 п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

не є об’єктами оподаткування»

на додану вартість»

(гр. 12)

Розподіл ПК (показник ЧВ невідомий). Вписуємо суму коригування, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в операціях, які звільнені від оподаткування та не є об’єктом оподаткування, відображаємо зі знаком «+» та одночасно зі знаком «-» в гр. 10

Транспортні квитки(2). Відображаємо суму ПДВ, нараховану на частину вартості транспортного квитка без урахування збору на обов’язкове страхування від нещасних випадків на транспорті (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

«які не призначаються для їх використання у господарській діяльності»

«вартість без податку на додану вартість»

(гр. 13)

Загальний випадок. Записуємо вартість придбаних товарів/послуг та необоротних активів (без ПДВ), не призначених для використання в госпдіяльності (абз. 36 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

Бухдовідка. Указуємо суму зі знаком «-» (п. 2 розд. ІV Порядку № 708)

Безоплатне отримання товарів/послуг. Проставляємо «0» (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Транспортні квитки(2). Записуємо частину вартості квитка без збору на обов’язкове страхування від нещасних випадків на транспорті, що підлягає оподаткуванню (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Чек на суму понад 240 грн.(1)Уносимо суму купівлі без ПДВ (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів).

Увага! Кожен чек відображаємо окремо

«сума податку на додану вартість»

(гр. 14)

Загальний випадок. Заносимо сплачену (нараховану) суму ПДВ стосовно товарів/послуг та необоротних активів, визначену виходячи з їх вартості, вказаної у гр. 13 (абз. 38 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Увага! Суму ПДВ, зазначену в гр. 14, до ПК не включаємо.

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

Транспортні квитки(2). Вписуємо суму ПДВ, нараховану на частину вартості транспортного квитка без урахування збору на обов’язкове страхування від нещасних випадків на транспорті (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

Чек на суму понад 240 грн.(1)Зазначаємо суму ПДВ за чеком (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів).

Увага! Кожен чек відображаємо окремо

«для постачання послуг за межами митної території України або послуг, місце постачання яких визначається відповідно до пункту 186.3 статті 186 розділу V Податкового кодексу України за межами митної території України»

«вартість без податку на додану вартість»

(гр. 15)

Загальний випадок. Наводимо вартість товарів/послуг та необоротних активів (без ПДВ), придбаних для постачання послуг за межами митної території України, чи послуг, місце постачання яких визначається відповідно до п. 186.3 ПКУ за межами митної території України (абз. 36 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»)

«сума податку на додану вартість»

(гр. 16)

Загальний випадок. Записуємо сплачену (нараховану) суму ПДВ щодо товарів/послуг та необоротних активів, визначену виходячи з їх вартості, вказаної у гр. 15 (абз. 38 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Увага! Суму ПДВ, зазначену в гр. 16, до ПК не включаємо (абз. 39 п. 2 розд. ІV Порядку № 708).

Показники заповнюємо у гривнях з копійками

РК. Записи на підставі РК здійснюємо з відповідним знаком («+» або «-»). Якщо показників немає, проставляємо «0»

«Усього за звітний період»

Підсумовуємо дані за кожною з граф 7 — 16

«З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період»

Уносимо загальні суми за ПН чи іншими документами, включені до уточнюючих розрахунків за звітний період.

Інакше кажучи, підсумовуємо дані за тими документами, при відображенні яких у гр. 5 ми додавали позначення «У» до виду документа.

Увага! У категорії 101.21 ЗІР Міндоходів є консультація, у котрій податківці стверджують, що кількість записів у цьому рядку має дорівнювати кількості ПН, включених до уточнюючих розрахунків. Проте втілити в життя такі рекомендації неможливо! Адже навіть у програмах податківців «ОПЗ» та «Єдине вікно» передбачено тільки один запис у цьому рядку. Додати додаткові рядки тут неможливо

Печатка, підписи та примітки

«Дата подання копії реєстру»

Проставляємо дату, на яку припадає подання електронної копії Реєстру до органів Міндоходів.

Нагадаємо, що подавати копії Реєстру в електронному вигляді необхідно щомісяця у строки, передбачені для подання податкової звітності (п. 201.15 ПКУ). Така вимога стосується і квартальних платників ПДВ.

При цьому строк подання Реєстру не залежить від строків подання декларації, а прив’язаний до останнього дня місяця, за який подається Реєстр, і завжди становить 20 календарних днів.

Нюанс. Платники ПДВ, зареєстровані не з початку місяця, подають Реєстр уже за підсумками першого (неповного) місяця ПДВ-реєстрації. А от саму декларацію з ПДВ необхідно подавати тільки за підсумками першого «подовженого» звітного періоду, що включає перший неповний та весь наступний повний місяць

М. П.

Електронний Реєстр. Накладаємо ЕЦП — аналог відбитка печатки платника податків. Але! Після ЕЦП посадових осіб, тобто у третю чергу (пп. 7.1 п. 7 розд. ІІІ Інструкції № 233)

Паперовий Реєстр (для себе). Проставляємо власну печатку

«Керівник»

«(реєстраційний номер облікової картки платника податків)»

Загальний випадок. Уноситься ІПН керівника платника податку чи уповноваженої особи.

Увага! Для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають позначку в паспорті, вказуємо серію та номер паспорта

Спільна діяльність, управління майном чи укладання угод про розподіл продукції. Проставляється ІПН особи, відповідальної за ведення бухобліку та подання податкової декларації згідно з такими договорами, угодами

«(підпис)»

Електронний Реєстр. Накладаємо ЕЦП керівника. Але! Тільки після ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера) (категорія 135.03 ЗІР Міндоходів).

Тільки в тому випадку, коли посади головного бухгалтера (бухгалтера) не передбачено, ЕЦП керівника буде першим у черзі

Посадові особи тимчасово відсутні. Податківці дозволяють підписувати податкову звітність й іншій особі. Головне при цьому — долучити до неї копію документа, який би підтверджував повноваження такої особи (категорія 135.02 ЗІР Міндоходів).

Важливо: копії таких документів слід надіслати до органу Міндоходів окремо в порядку для подання звітності в паперовому вигляді

Паперовий Реєстр (для себе). Реєстр віддаємо на підпис керівникові

«(ініціали та прізвище)»

Загальний випадок. Уносимо ініціали та прізвище керівника чи уповноваженої особи

Спільна діяльність, управління майном чи укладання угод про розподіл продукції. Записуємо ініціали та прізвище особи, відповідальної за ведення бухобліку та подання податкової декларації згідно з такими договорами, угодами

«Головний бухгалтер»

«(реєстраційний номер облікової картки платника податків)»

Загальний випадок. Записуємо ІПН особи, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до органу Міндоходів.

Увага! Для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають позначку в паспорті, вказуються серія та номер паспорта

Посаду бухгалтера не передбачено. Поле не заповнюємо

«(підпис)»

Загальний випадок. Після підготовки Реєстру першим на нього накладаємо ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера)

Посади бухгалтера не передбачено. ЕЦП не накладаємо (категорія 135.02 ЗІР Міндоходів). Дублювати підпис керівника в цьому полі не потрібно

«(ініціали та прізвище)»

Загальний випадок. Заносимо ініціали та прізвище особи, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до органу Міндоходів

Посаду бухгалтера не передбачено. Поле не заповнюємо

«Платник податку на додану вартість (для фізичної особи — підприємця)»

«(підпис)»

Електронний Реєстр. ЕЦП накладаємо в такому порядку:

• першим — ЕЦП платника податків — фізичної особи;

• другий — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).

За аналогією з податковою звітністю вважаємо, що підписувати Реєстр має право і законний представник ФОП (п. 9 розд. III Порядку № 678). Але! За наявності нотаріально посвідченої довіреності (категорія 135.06 ЗІР Міндоходів)

Паперовий Реєстр (для себе). Реєстр підписується ФОП або його законним представником

«(ініціали та прізвище)»

Проставляємо ініціали та прізвище підприємця або його законного представника.

(1) Зверніть увагу!Якщо загальна сума отриманих товарів/послуг за касовим чеком перевищує 200 гривень, платник податку не має права віднести до складу ПК ні всю суму ПДВ, сплачену під час придбання таких товарів/послуг, ні її частину (абз. 14 п. 2 розд. ІV Порядку № 708). Тому, на наш погляд, щоб скористатися правом на ПК, потрібно отримати від продавця ПН, складену на товари, зазначені в касовому чеку.

(2) Обережно! На сьогодні сума збору на обов’язкове страхування від нещасних випадків на транспорті, зазначена у транспортному квитку, підлягає включенню до ціни поставлених транспортних послуг. Але! Ми не включаємо її до бази обкладення ПДВ та не відображаємо ні в ПН, ні в Реєстрі. Раніше ж податківці пропонували загальну вартість транспортного квитка розносити за двома рядками і у другому з них у гр. 9 розділу ІІ прописувати суму страховки (категорія 101.21 ЗІР Міндоходів)

 

Документи і скорочення

Закон № 657 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» від 24.10.13 р. № 657-VII.

Порядок № 708 — Порядок ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затверджений наказом Міндоходів від 25.11.13 р. № 708.

Порядок № 10 — Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Міндоходів України від 14.01.14 р. № 10.

Порядок № 1340 — Порядок ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затверджений наказом МФУ від 17.12.12 р. № 1340 (втратив чинність).

Порядок № 678 — Порядок заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджений наказом Міндоходів від 13.11.13 р. № 678.

Інструкція № 233 — Інструкція з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затверджена наказом ДПАУ від 10.04.08 р. № 233.

РК  розрахунок коригування кількісних та якісних показників.

ЕЦП — електронний цифровий підпис.

ІПН — індивідуальний податковий номер.

ПЗ — податкове зобов’язання.

ПК — податковий кредит.

ПН — податкова накладна.

ФОП — фізична особа — підприємець.

МД — митна декларація.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі