Комісії із соцстраху ще немає: хто призначить допомогу хворому працівнику
Лист Виконавчої дирекції ФТВП від 18.04.14 р. № б/н
Одне з першочергових завдань керівника новоствореного підприємства — створити комісію або призначити уповноваженого із соціального страхування. Цей орган (ця людина) приймає рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соцпослуг у разі хвороби працівника. Пам’ятайте: якщо на підприємстві 15 або менше найманих працівників, то призначайте уповноваженого, якщо більше 15 працівників — комісію.
Вирішити завдання слід оперативно — протягом місяця після держреєстрації юридичної особи (п. 1.9 Положення № 25*).
Ситуація. На новоствореному підприємстві працюють понад 15 осіб. Один працівник захворів, але комісію із соцстраху ще не створено. Що робити?
ФТВП бачить два виходи:
— терміново створити комісію
або
— терміново призначити наказом (розпорядженням) уповноваженого, яким може бути керівник підприємства. Він діятиме до створення в установлений строк (див. вище) комісії.
Ми й раніше говорили вам про те, що в такій екстреній ситуації уповноваженим можна призначити керівника («БТ», 2013, № 37, с. 38). Це підтверджували й фахівці Мінсоцполітики в усних консультаціях. А тепер маємо офіційне слово «на папері» від ФТВП.
Важливо! Устигніть розглянути поданий листок непрацездатності в 10-денний строк із дня його отримання від працівника (ч. 1 ст. 52 Закону № 2240**). Інакше посадових осіб підприємства можуть оштрафувати згідно з ч. 1 ст. 41 КпАП на 510 — 1700 грн.
* Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації, затверджене постановою правління ФТВП від 23.06.08 р. № 25.
** Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.01 р. № 2240-III.