На жаль, на сході України все ще чутно вибухи та постріли. Це позначається на всіх галузях господарської діяльності. Не є винятком і реєстрація (перереєстрація, зняття з реєстрації) РРО, КОРО і розрахункових книжок (РК).
Загроза життю та здоров’ю налякала не лише суб’єктів господарювання, а й контролюючі органи, зокрема, податківців.
ДФСУ вирішила цю проблему так: установила простій деяких регіональних відділень Донецької та Луганської областей у зв’язку з проведенням АТО. Наприклад, оголошений простій Ясинуватської об’єднаної ДПІ і Єнакіївської об’єднаної ДПІ ДУ Міндоходів Донецької області. Платників податків, «прописаних» у цих ДПІ, обслуговує ДПІ в м. Дружковці ДУ Міндоходів у Донецькій області (накази ДФСУ від 04.08.14 р. № 24 і від 22.08.14 р. № 72).
Ознайомитися з іншими аналогічними наказами ви може на сайті ДФСУ в розділі «Інформація для сходу України» (див. тут http://sfs.gov.ua/baneryi/informatsiya-dlya-shodu-ukraini).
Якщо ДПІ, в якій ви перебуваєте на обліку, простоює, то для проведення всіх реєстраційних дій щодо РРО, КОРО і РК звертайтеся до податкового органу, який визначений як обслуговуючий відповідним наказом ДФСУ про простій.
Реєстраційну заяву та відповідні документи можна:
• подати особисто або через уповноважену особу (у представника має бути довіреність на проведення реєстраційних дій);
• надіслати поштовим відправленням.
Як виняток довідку про резервування фіскального номера РРО вам можуть надати у вигляді відсканованої копії на вашу електронну адресу або/та на електронну адресу центру сервісного обслуговування. Для цього в реєстраційній заяві (розділ 10 «Спосіб отримання та/або направлення довідки про резервування фіскального номера РРО») вкажіть відповідні електронні адреси.
Дивно, що податківці промовчали про сучасний і зручний спосіб подання документів — електронний. У такому разі і довідка надійде також електронна. Усі подробиці вибору, реєстрації РРО та КОРО на РРО, а також проведення розрахунків через РРО ви можете знайти в Темі тижня «РРО: правила гри-2014» («БТ», 2014, № 23, с. 37).
Пам’ятайте! Довідка є дійсною протягом 5 робочих днів з дати її видачі або відправки на електронну пошту. Протягом цього часу потрібно забезпечити переведення РРО у фіскальний режим роботи: занести фіскальний номер до фіскальної пам’яті РРО, персоналізувати та опломбувати РРО в центрі сервісного обслуговування (пп. 10 і 13 Порядку № 417*).
* Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Міндоходів від 28.08.13 р. № 417.
тНа заключному етапі реєстрації РРО до того самого обслуговуючого органу (тимчасового) подайте копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО. Подати ці документи можна вже відомими вам способами: особисто, через уповноважену особу або поштовим відправленням. І зробити це потрібно до закінчення строку дії довідки (тобто все ті ж 5 робочих днів).
Важливий нюанс! Якщо вирішили відправляти ці документи поштою, то датою їх подання є дата відправки листа.
Якщо ви не можете звернутися до обслуговуючого органу, то є ще один вихід — подайте документи за місцем провадження господарської діяльності. У такому разі посадові особи місцевого органу ДФСУ приймуть у вас всі документи, проведуть реєстраційні дії та видадуть необхідні документи (довідку про резервування фіскального номера РРО і реєстраційне посвідчення).
На закінчення зауважимо, що звільнення від РРО-штрафів в останніх законодавчих послабленнях для підприємців із зони АТО немає (детальніше — у «БТ», 2014, № 42, с. 4).