Ви перерахували передоплату за товари/послуги, але ще не почали використовувати такі придбання в оподатковуваних операціях? Не переймайтеся. Якщо постачальник видав вам належним чином оформлену (а якщо це потрібно — зареєстровану в ЄРПН) податкову накладну (інший передбачений ПКУ документ для підтвердження податкового кредиту (ПК)), то можете сміливо включати суму сплаченого ПДВ до ПК.
Той факт, що ви не почали експлуатувати товари/послуги (у тому числі основні засоби, далі — ОЗ) в оподатковуваних операціях у межах госпдіяльності протягом звітного періоду, ніяк не впливає на формування ПК. Про це прямо зазначено в абз. 3 п. 198.3 ПКУ. І податківці це підкреслюють у листі, що коментується.
Головне, що ви купили товари/послуги (ОЗ) з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах госпдіяльності.
Якщо ж ви в подальшому передумаєте та почнете використовувати товари, ОЗ у негосподарській діяльності або в операціях, звільнених від ПДВ/таких, що не є об’єктом обкладення ПДВ, потрібно буде відкоригувати ПК — нарахувати податкові зобов’язання (ПЗ) згідно з п. 198.5 ПКУ.
Якщо ж будете використовувати товари/ОЗ частково в оподатковуваних, а частково — в неоподатковуваних операціях, то потрібно провести умовне постачання (нарахувати ПЗ) та відновити ПК згідно з розрахованим показником ЧВ («частка використання»).
До речі, так само сьогодні потрібно діяти в разі продажу «бонусної» макулатури (старих журналів, документів тощо), якщо сума ПДВ на момент першого постачання макулатури вже «сидить» у ПК у повному об’ємі. Докладніше читайте у «БТ», 2014, № 27, с. 6; № 28, с. 31; № 29, с. 13.