Нещодавно законодавці, оновивши ст. 31 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 16.01.14 р. № 719-VII (далі — Закон про Держбюджет-2014), ощасливили більшість суб’єктів господарювання. Цими нормами, як ви пам’ятаєте (див. «БТ», 2014, № 32, с. 8), уведено тимчасовий (протягом серпня — грудня 2014 року) мораторій на перевірки. Цей мораторій оминув стороною ДФСУ, а іншим контролерам дозволив заходити «на чай» лише у разі наявності:
• дозволу Кабміну;
• заявки суб’єкта господарювання щодо перевірки.
Здавалося, що чотири місяці можна пожити спокійно. Та не встигли ще натішитися цими новинами, як надійшло перше тривожне повідомлення від Фонду «тимчасової непрацездатності» (ФТВП). Фонд почав відхрещуватися від мораторію. Аргументував він це тим, що положення Закону про держбюджет-2014 розповсюджується лише на органи, що контролюють справляння надходжень до бюджету. Кошти ж фонду не включаються до Держбюджету і використовуються тільки за цільовим призначенням. А тому ФТВП наполягає, що на його діяльність дія ст. 31 Закону про Держбюджет-2014 не поширюється.
Аргументи, наведені ФТВП, на наш погляд, є не переконливими. Тим паче що ст. 31 Закону про Держбюджет-2014 прямо встановлено заборону на перевірки всіх аспектів діяльності суб’єктів господарювання, а не на дотримання бюджетного законодавства.
Висновки, зроблені ФТВП, були небезпечними, оскільки давали привід іншим контролюючим органам в такий же спосіб спробувати ухилитися від мораторію. Але тут в нагоді став Кабмін, який, нарешті, затвердив Перелік органів, які повинні отримати у нього дозвіл на проведення перевірок під час мораторію (додаток до постанови КМУ від 13.08.14 р. № 408, див. с. 14 номера). Серед органів, які повинні отримувати таку «індульгенцію», красується і ФТВП.
Тому, як би ФТВП не брикався, уникнути мораторію йому не вдасться.