Уже майже півроку підприємства не зобов’язані, а можуть використовувати печатку в госпдіяльності. І хоча це має полегшити життя, однак багато хто з юросіб не поспішає відмовлятися від печатки. Одна з причин — у нормативно-правових актах все ще проскакує обов’язок використовувати печатку. Держоргани поступово «підганяють» свою нормативку під звільняючу норму Закону України від 15.04.14 р. № 1206-VII («БТ», 2014, № 20, с. 4).
Не пасе задніх і Нацбанк. Постановою, що коментується, він дописав заповітне «(за наявності)» у багатьох правилах роботи з банком. Зокрема, проставляти печатку потрібно лише за її наявності на:
• договорі банківського рахунка або вкладу;
• чеку та заяві на отримання чекової книжки;
• розрахункових документах (платіжному дорученні, у тому числі на переказ інвалюти).
Рясніють поправками про наявність печатки Інструкція № 492* і додатки до неї. Тут НБУ прописав важливе правило: при відкритті рахунка банк зобов’язаний перевіряти зміст установчих документів юрособи з метою з’ясування наявності у неї печатки. Якщо в установчих документах «прописана» печатка, то відкривати, використовувати та закривати рахунки потрібно з використанням печатки.
До речі, такої самої думки дотримується і Держрегуляторна служба (ДРС) в роз’ясненні на своєму офіційному сайті (http://www.dkrp.gov.ua/info/4334). Тут же ДРС зазначає, що всі норми чинних актів законодавства потрібно виконувати.
Детальніше про значення печатки в житті підприємства поговоримо на сторінках наступного номера нашої газети.
Постанова діє з 17.04.15 р.