У листі, що коментується, податківці вкотре виклали своє бачення правил заповнення податкової накладної (ПН) за щоденними підсумками операцій, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ) через свої філії та/або представництва.
Нещодавно у категорії 101.19 ЗІР ДФСУ податківці ще раз підтвердили свою «стару» позицію, що підсумкові ПН потрібно виписувати окремо до кожного касового апарата (РРО), який використовується у філіях.
При цьому якщо філії делеговано право на виписку ПН, то виписувати підсумкові ПН має така філія. Якщо ж платник ПДВ не делегував їм такого права, то виписувати ПН має головне підприємство від свого імені.
Але не минуло і місяця, як податківці, як би це не дивно звучало, змінили свій гнів на милість. У листі, що коментується, вони доволі ліберально заявили: платник ПДВ, який здійснює постачання товарів кінцевому споживачу з використанням двох і більше РРО, у тому числі через свої філії та/або структурні підрозділи, може складати або:
• окрему підсумкову ПН на постачання товарів, здійснених через окремий РРО, який знаходиться у його філіях чи структурних підрозділах. При цьому обсяг постачання та сума ПДВ, вказані у таких ПН, повинні відповідати фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, яка відображена у Z-звіті такого РРО;
• одну підсумкову ПН на постачання товарів, здійснених через усі РРО платника (у тому числі через ті, що знаходяться в філіях чи структурних підрозділах). При цьому обсяг постачання та сума ПДВ повинні відповідати загальній сумі виторгу, яка відображена у Z-звітах всіх РРО.
Таким чином, податківці дали платнику ПДВ право вибору способу складання підсумкових ПН (або одну ПН на всі РРО, або окремі ПН на кожен РРО).