(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 48
  • № 47
  • № 46
  • № 45
  • № 44
  • № 43
  • № 42
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
23/26
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Грудень , 2015/№ 49

Витрати на друкування етикеток: як відобразити в обліку

Підприємство замовляє виготовлення етикеток. Друкарня виставляє рахунок, до якого включено такі складові: вартість друкування (10000 шт.), розробка дизайну, виготовлення плівок (кліше). Надалі підприємство планує виготовити наступні партії етикеток. Як відобразити в обліку розробку дизайну та кліше: окремо чи включити до вартості першої партії етикеток?

У цій ситуації етикетки, по суті, є матеріалами і відображаються у бухгалтерському обліку за правилами П(С)БО 9 «Запаси».

Усі перераховані в запитанні компоненти є сумами, які сплачуються згідно з угодою постачальнику (продавцю) за придбання запасів. Тому на підставі п. 9 П(С)БО 9 у разі базового підходу вони включаються до складу первісної вартості запасів, придбаних за плату (тобто до вартості першої партії етикеток).

Утім є й альтернативний підхід, який безпосередньо з нормативних документів не випливає, але точніше відображає суть проведених операцій. Так, виходячи із суті операцій, що проводяться, витрати на розробку дизайну та кліше фактично стосуються всіх партій етикеток, які плануються до друку.

Дотримуючись установленого у  ст. 4 Закону про бухоблік принципу переважання суті над формою, операції обліковуються відповідно до їх суті, а не тільки виходячи з юридичної форми. Тому «первісні» витрати повинні розподілятися між усіма етикетками. У цьому варіанті витрати на розробку дизайну та кліше обліковують на рахунку 39 «Витрати майбутніх періодів» і включають до витрат у міру друкування всіх етикеток.

Водночас за ситуації, коли вартість кліше та розробки макета є незначною, є сенс використати базовий варіант і включити всю суму до вартості першої партії етикеток.

Приклад. Згідно з рахунком, виставленим друкарнею, вартість друкування (10000 шт.) становила 5400 грн. з ПДВ (у тому числі ПДВ — 900 грн.), вартість послуг з розробки дизайну — 120 грн. з ПДВ (у тому числі ПДВ — 20 грн.), вартість кліше — 360 грн. з ПДВ (у тому числі ПДВ — 60 грн.). Згідно з угодою планується надрукувати ще дві партії етикеток по 10000 шт.

Різниця між базовим та альтернативним варіантом у перерахунку на вартість 1 етикетки в розглянутому прикладі є незначною (див. таблицю), тому зазвичай на практиці використовують базовий підхід.

Облік витрат на друкування етикеток

Господарська операція

Кореспондуючі рахунки

Сума, грн.

дебет

кредит

Варіант 1 (базовий)

1. Отримано першу партію етикеток. До складу витрат на їх виготовлення включаємо:

• вартість друкування

209

631

4500,00

• вартість послуг з розробки дизайну

209

631

100,00

• вартість кліше

209

631

300,00

2. Уключено ПДВ до складу податкового кредиту

641/ПДВ

631

980,00

3. Оплачено послуги друкування

631

311

5880,00

Варіант 2 (альтернативний)

4. Отримано першу партію етикеток. Відображено витрати на їх виготовлення:

• вартість друкування

209

631

4500,00

• вартість послуг з розробки дизайну

39

631

100,00

• вартість кліше

39

631

300,00

5. Уключено ПДВ до складу податкового кредиту

641/ПДВ

631

980,00

6. Оплачено послуги друкування

631

311

5880,00

7. Віднесено витрати майбутніх періодів на першу партію етикеток

209

39

133,33(1)

(1) Розраховують так: (100 грн. + 300 грн.) : 30000 шт. х 10000 шт.

етикетки, витрати додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті