Теми статей
Обрати теми

Веб-сайт, торгівля алкоголем, прийняття звітності

Жиленко Катерина

Запитання

Суть відповіді податківців / наша позиція

Витрати на веб-сайт (категорія 102.06.02 ЗІР ДФСУ)

Як у податковому обліку платника податку на прибуток відображаються витрати на розробку веб-сайта та його розміщення в мережі Інтернет (реєстрація доменного імені та хостинг)?

Витрати платника податку, пов’язані з розробкою веб-сайта та його розміщенням в мережі Інтернет (реєстрація доменного імені та хостинг), належать до групи 6 — інші нематеріальні активи. При цьому амортизація розраховується згідно з нормами п. 138.3 ПКУ

Багато хто з бухгалтерів можуть не погодитися з позицією фіскалів і стверджувати, що створення та обслуговування сайта вони відносять на витрати.

Ми підтримуємо бухгалтерів. Однак тут слід уточнити, про які саме витрати йдеться.

Плату за реєстрацію доменного імені на весь період наперед найдоцільніше відображати за дебетом рахунка 39 «Витрати майбутніх періодів» з поступовим віднесенням цієї суми до складу витрат звітних періодів (за дебетом рахунка 93 «Витрати на збут», оскільки основна функція сайта, як правило, є рекламною). Хостинг, по суті, дуже схожий на оренду (у користування береться місце на віртуальному або окремому сервері). Тому витрати на хостинг потрібно відносити на витрати звітного періоду, ті ж витрати на збут або адміністративні (рахунок 93 або 92). А ось витрати на створення веб-сайта дійсно формують первісну вартість нематеріального активу

Торгівля алкоголем у маленькому приміщенні (категорія 115.03 ЗІР ДФСУ)

Чи має право госпсуб’єкт проводити торгівлю алкогольними напоями в орендованому приміщенні торговельною площею менше 20 м2, якщо таке приміщення є частиною єдиного торговельного приміщення площею понад 20 м2?

У торговельному приміщенні торговельною площею менше 20 м2 суб’єкт господарювання не має права реалізовувати алкогольні напої. Виняток — пиво, оскільки реалізація пива здійснюється без обмеження площі.

Також у такому приміщенні мають бути РРО або КОРО

У великому торговельному комплексі розміщений маленький магазин елітного алкоголю. Будьте уважні: площа такого магазину не повинна бути менше 20 м2. Той факт, що загальна площа торговельного центру перевищує 20 м2, не рятує. Орієнтуватися потрібно саме на площу магазину, де ведеться торгівля алкоголем. Це випливає з визначення торговельного місця, наведеного в  абз. 14 ст. 1 Закону № 481(1)

Звітність: прийняли — не прийняли (категорія 301.06 ЗІР ДФСУ)

Чи має право контролюючий орган після отримання другої квитанції платником про приймання звіту щодо сум нарахованого ЄСВ без помилок визнати такий звіт неприйнятим?

На думку ДФСУ, контролюючий орган після отримання платником податків квитанції № 2 на підставі камеральної перевірки має право визнати такий звіт неприйнятим, якщо він був поданий з порушенням вимог Порядку № 435(2). Податківці стверджують, що квитанція № 2 свідчить лише про те, що дані зі звіту завантажені до Реєстру застрахованих осіб

Ми з такою позицією не згодні. За аналогією з ЄСВ-звітом звернемося до «податкових» Методрекомендацій № 516(3), де можна знайти визначення квитанції № 2. Отже, квитанція про приймання податкового документа в електронному вигляді — електронний документ, який формується програмним забезпеченням податкових органів і посвідчує факт та час приймання (неприймання) податкового документа в електронному вигляді до бази цих податкових органів. Виходячи з цього, податківці не можуть визнати звіт неприйнятим після того, як вислали квитанцію № 2. У такому разі вони можуть виявити помилку у прийнятому звіті. А це зовсім інша справа, ніж неподаний звіт.

Пункт 49.11 ПКУ дозволяє податківцям відмовити в прийманні податкової звітності, якщо при її складанні порушено вимоги п. 48.3 ПКУ (відсутні обов’язкові реквізити). При цьому контролери зобов’язані письмово повідомити про відмову протягом 5 днів (якщо звіт поданий в електронному вигляді) із зазначенням причин такої відмови

(1) Закон України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 р. № 481-95-ВР.

(2) Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.15 р. № 435.

(3) Методичні рекомендації щодо приймання та комп’ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджені наказом ДПСУ від 14.06.12 р. № 516.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі