Нагадаємо: жителі Донецької та Луганської областей, які переїхали із зони АТО та позбавлені доступу до своєї трудової книжки, мають можливість отримати її дублікат у нового роботодавця (наказ Мінсоцполітики, Мін’юсту від 06.10.14 р. № 720/1642/5 // «БТ», 2014, № 44, с. 6). Для цього працівник подає роботодавцю відповідну заяву та інформацію з Антитерористичного центру (АТЦ) при СБУ про проведення АТО на території, де він раніше працював (п. 5.6 Інструкції № 58*).
* Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58.
Із заявою немає проблем. А ось як і де працівнику отримати інформацію АТЦ? Мінсоцполітики повідомило, що слід подати відповідний запит до СБУ. А Штаб АТЦ при СБУ вже роз’яснив: керуватися потрібно Інструкцією про порядок розгляду в СБУ звернень громадян, затвердженою наказом СБУ від 27.01.05 р. № 44.
Отже, в запиті потрібно вказати прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, викласти суть порушеного запитання, заяви, прохання, поставити підпис та дату. Якщо не виконати всі вимоги, то запит повернуть. Строк розгляду запиту — не більше 1 місяця (15 днів — для таких, що не потребують додаткового вивчення). У відповідь одержите офіційний лист від АТЦ.
Корисно: зразки заяв є на сайті СБУ (http://www.sbu.gov.ua) у розділі «Звернення громадян» / «Зразки звернень» / Загальна кореспонденція.
Нюанс: подати запит можна лише у письмовій (паперовій) формі. Електронний запит не розглянуть.
Ну а детальні інструкції, як діяти роботодавцю, ви знайдете у «БТ», 2014, № 44, с. 6.