Теми статей
Обрати теми

Початок роботи з РРО: пам’ятка для початківців

ДПІ в Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві
Що потрібно робити касиру перед початком роботи з РРО?

Перед початком роботи з реєстратором розрахункових операцій (РРО) насамперед необхідно:

Крок 1. Переконатися в наявності оригіналів документів на місці проведення розрахунків. На вашому робочому місці мають бути:

• книга обліку розрахункових операцій (КОРО);

• паспорт виробника на РРО;

• реєстраційне свідоцтво ДФСУ;

• акт введення в експлуатацію;

• довідка про опломбування РРО (на пломби, які прикріплені на апараті) від сервісного центру.

Крок 2. Перевірити цілісність пломб на РРО.

Крок 3. Після включення РРО (за допомогою кнопки «Вкл.»/«Викл.», якщо апарат був вимкнений) перевірити наявність касової стрічки, правильність її встановлення, працездатність самого РРО. Для цього достатньо пробити так званий «нульовий чек» (фіскальний чек без зазначення товарних позицій) або Z-звіт на РРО (звіт за даними оперативної пам’яті РРО)*.

* На нашу думку, працездатність РРО краще перевіряти виконанням X-звіту, оскільки пробиттям «нульового чека» ви:
• відкриєте зміну та повинні будете потім виконати Z-звіт в її кінці (навіть якщо розрахункових операцій не буде);
• якщо в «нульовому чеку» будуть виявлені помилки — ці дані потраплять до пам’яті РРО та надалі їх доведеться коригувати.

Крок 4. Переконатися в достовірності настройок. Тобто реквізити, зазначені на початку чека, повинні відповідати даним реєстраційного свідоцтва, а надруковані наприкінці чека — даті та часу його формування.

Крок 5. Виконати операцію «Службове внесення» отриманих розмінних грошей (у разі потреби).

Нагадуємо: чек «Службове внесення» формується для реєстрації внесення готівкових коштів до грошової скриньки каси. Операція «Службове вилучення» виконується в разі вилучення готівки з каси.

Тепер можна починати працювати.

Дії касира в разі поломки РРО. У разі виявлення поломки РРО або збою настройок реквізитів касиру потрібно:

Крок 1. Припинити роботу на такому РРО, зафіксувати виявлені поломки в КОРО в розділі 4 у колонках 1 і 2, а потім викликати майстра сервісної служби для ремонту апарата.

Крок 2. Оформити КОРО до ремонту РРО (розділ 3 колонка 1) і продовжити роботу з видачею розрахункових квитанцій.

Крок 3. Після ремонту РРО:

• перевірити працездатність РРО, пробивши «нульовий чек» або Z-звіт на РРО;

• отримати від майстра сервісної служби оформлений належним чином «Акт про поломку РРО»;

• надати майстру на оформлення КОРО (він заповнює лише розділ 4 колонки 3, 4, 5);

• заповнити КОРО в розділах 4 (колонки 6 і 7) і 3 (колонки 6 і 8).

Для продовження роботи виконайте «Службове внесення» на суму проведених операцій за розрахунковими квитанціями. Якщо ж ремонт РРО був завершений не в день поломки, то вам потрібно буде виконати операцію «Службове вилучення» та роздрукувати фіскальний звіт.

Дії касира в разі блокування РРО. У разі блокування РРО:

через 24 години (максимальний час роботи апарата від початку проведення першої фіскальної операції, наприклад, «Фіскальний чек», «Видатковий чек») — для розблокування вам достатньо надрукувати фіскальний звіт;

через 72 години (максимальний час для непередачі даних з апарата на сервер ДФСУ) — слід вимкнути та включити РРО, зняти звіт по модему за допомогою кнопок прокрутки касової стрічки та переконатися, що у звіті вказана передача даних з датою і часом примусового перезавантаження РРО;

більш ніж через 72 години — касиру слід діяти так само, як і в разі поломки РРО.

Дії касира в разі відключення електроенергії. У разі відключення електроенергії вам необхідно:

• припинити роботу на РРО;

• оформити КОРО (розділ 3 колонки 1 — 4);

• продовжувати роботу з видачею розрахункових квитанцій до початку роботи касового апарату.

Для того щоб надалі уникнути таких неприємних моментів, рекомендуємо додатково встановити пристрій безперебійного живлення.

Теги РРО
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі