(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 8
  • № 7
  • № 6
  • № 5
  • № 4
  • № 3
  • № 1-2
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
8/22
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Лютий , 2015/№ 9

Витрати на маркетинг: чи «клеїться» дружба з бухобліковими правилами

Лист ДФСУ від 23.12.14 р. № 9397/6/99-99-19-03-02-15

У листі, що коментується, фіскали приділили увагу податковому обліку такого маркетингового заходу, як роздача «подарункових карт» найактивнішим покупцям. Але лист має один «недолік»: він — торішній.

Нагадаємо: з 01.01.15 р. завдяки Закону про податкову реформу від 28.12.14 р. № 71-VIII «прибутковий» розділ ПКУ кардинально перетворився: податковий облік упритул наблизився до бухгалтерського. Тому ви вже не знайдете звичного переліку «дозволених» витрат (п. 138 ПКУ). Орієнтир — бухоблікові правила.

Які же справи на сьогодні?

Згідно з п. 19 П(С)БО 16 «Витрати» до витрат на збут включаються витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг).

Далі звернемося за підтримкою з податкового боку. Так, одним з напрямків маркетингових послуг є стимулювання збуту продукції, робіт, послуг (п.п. 14.1.108 ПКУ). Податківці в Узагальнюючій податкової консультації, затвердженій наказом ДПСУ від 15.02.12 р. № 123, зазначали, що методом просування товарів на ринку є сплата мотиваційних виплат (премій, бонусів, інших заохочень) на користь третіх осіб (організацій, які придбавають товари у постачальника та здійс­нюють їх збут (дистриб’ютори)).

І оскільки такі виплати спрямовані на стимулювання збуту продукції, робіт, послуг, то їх можна віднести до маркетингових послуг.

Відповідно, їм прямий шлях до витрат на збут.

Усе це можна застосувати до «подарункових карт» (на знижку, на купівлю продукції певної вартості тощо), які отримують найактивніші покупці.

Висновок: вартість таких «подарункових карт» продавець може віднести до мотиваційних виплат і включити до витрат на збут (бухгалтерських). Відповідно, вони будуть враховані при обчисленні податку на прибуток.

Маркетинг додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті