Ця тема цікавить не лише водіїв великогабаритних транспортних засобів (ТЗ), а й госпсуб’єктів, які мають такі ТЗ. Ціль поправок зрозуміла — зберегти автомобільні дороги, які руйнуються важкими ТЗ.
Отже, у п. 22.5 ПДР* замість особливих правил тепер заборона руху ТЗ та їх составів автомобільними дорогами при перевезенні подільних (!) вантажів, якщо ці ТЗ відповідають таким параметрам:
* Правила дорожнього руху, затверджені постановою КМУ від 10.10.15 р. № 1306.
• навантаження на одиночну вісь — понад 11 т;
• здвоєні осі — понад 16 т;
• строєні осі — понад 22 т
чи фактична маса понад 40 т.
Для контейнеровозів обмеження такі: навантаження на одиночну вісь — понад 11 т, здвоєні осі — понад 18 т, строєні осі — понад 24 т або фактична маса понад 44 т (на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах — понад 46 т).
Також заборонено рух ТЗ з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення. Нагадаємо: перелік таких доріг затверджують облдержадміністрації 1 раз на 3 роки.
При цьому п. 22.6 ПДР, як і раніше, передбачає, що великовагові та великогабаритні ТЗ мають рухатися з включеним ближнім світлом фар, задніми габаритними ліхтарями та встановленими розпізнавальними знаками, передбаченими п. 30.3 ПДР, а також з уключеним проблисковим маячком (проблисковими маячками) помаранчевого кольору.
Важливо пам’ятати: за порушення правил проїзду великогабаритних і великовагових ТЗ автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами передбачена адміністративна відповідальність за ст. 1321 КпАП: штраф на водіїв у розмірі 30 нмдг (510 грн.) і на посадових осіб, відповідальних за технічний стан, обладнання, експлуатацію ТЗ, ФОП у розмірі 40 нмдг (680 грн.).
Постанова діє з дня опублікування.