Міжрегіональні податківці видали дуже цікавий лист, в якому виклали своє бачення правил використання РРО з 01.01.16 р.
Почали фіскали правильно: використовувати можна апарати, які внесені до чинного Держреєстру РРО (на сьогодні затверджений наказом ДФСУ від 29.10.15 р. № 829).
А ось далі, як на тому «Бородинському полі»: змішалися в купу коні, люди… Процитувавши пп. 2, 21 і 24 Положення № 1315*, податківці дійшли висновку: підприємство має право після 01.01.16 р. використовувати в діяльності зареєстровані до 01.01.15 р. моделі РРО, для яких продовжений строк первісної реєстрації згідно з п. 21 цього Положення. У зв’язку з цим багато хто з госпсуб’єктів — користувачів РРО вирішили, що саме вони повинні не пізніше ніж за місяць до закінчення строку первісної реєстрації моделі подати до уповноваженої організації (що підтверджує відповідність РРО фіскальним вимогам) копії сертифіката відповідності моделі обов’язковим вимогам нормативних документів (із зазначенням складових частин реєстратора), атестат виробництва або сертифікат на систему управління якістю, видані відповідно до законодавства. Але ні! Такий обов’язок покладений на заявника, яким є виробник або постачальник РРО (абз. 5 п. 4 Положення № 1315).
Насправді з 01.01.16 р. можна використовувати РРО, які були доопрацьовані та передають до ДФС дротовими та бездротовими каналами зв’язку копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків. Немає значення, в якому розділі Держреєстру РРО вони знаходяться (лист ДФСУ від 24.11.15 р. № 24966/6/99-99-22-07-03-15).