Спочатку нагадаємо, що право на нарахування ПДВ, складання податкових накладних (ПН) і розрахунків коригування (РК) до них, а також реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) таких документів надано виключно особам, які зареєстровані платниками ПДВ у порядку, передбаченому ст. 183 ПКУ ( пп. 201.8 і 201.10).
При цьому кожній особі, яка реєструється як платник ПДВ, присвоюється індивідуальний податковий номер (ІПН). Такий номер згодом використовується для сплати ПДВ ( п. 183.18 ПКУ). Однак і не тільки.
Інформація про осіб, зареєстрованих як платники ПДВ, у тому числі й їх ІПН, фіксуються в Реєстрі платників ПДВ ( п. 183.12 ПКУ).
Такі відомості дозволяють при реєстрації в ЄРПН ПН/РК проводити звірку даних з метою з’ясування ПДВ-статусу продавця/покупця і наявності інформації про нього в Реєстрі платників ПДВ.
Тому якщо ІПН продавця або покупця не внесений до цього Реєстру (в ІПН допущена помилка), платник ПДВ не зможе зареєструвати в ЄРПН ПН/РК з такими даними.
Винятком буде тільки ситуація, коли постачання товарів/послуг здійснюється одержувачу (покупцю), не зареєстрованому як платник ПДВ. У такому разі в рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» ПН вказується умовний ІПН (п. 12 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307).
Отже, якщо в ПН ви допустили помилку в ІПН покупця, але така ПН пройшла реєстрацію в ЄРПН, то це означає, що платник ПДВ з таким ІПН існує.
За матеріалами ЗІР ДФСУ, категорія 101.18