Теми статей
Обрати теми

Роялті особливим прибутківцям: коли потрібно коригувати фінрезультат

Жиленко Катерина

Податкові різниці псують життя «високодохідним» платникам податку на прибуток (ПНП). Так, зокрема, ст. 140 ПКУ передбачає коригування фінрезультату до оподаткування на різниці, що виникають при здійсненні фінансових операцій. У листі, що коментується, ДФСУ розглянула одне з таких коригувань — при нарахуванні роялті.

Отже, фінрезультат збільшується на суму витрат на нарахування роялті в повному обсязі на користь неплатників або «пільгових» платників ПНП ( пп. 5 і 6 п.п. 140.5.7 ПКУ):

• осіб, які сплачують ПНП у складі інших податків, крім виплат фізособам, що обкладаються ПДФО;

• юросіб, які звільнені від сплати ПНП або сплачують його за «пільговими» ставками (що відрізняються від основної).

Серед звільнених вказали, зокрема, платників єдиного податку, неприбуткові організації, а також тимчасових «щасливчиків» з підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ.

Також не забули про платників, які сплачують ПНП за «пільговими» ставками, — нерезидентів (0, 4, 6, 12, 15 і 20 %) і додатковими ставками — страховиків (0 і 3 %) і букмекерів (10 і 18 %). Зверніть увагу: страховики та букмекери сплачують ПНП за базовою та додатковою ставками одночасно.

Висновок: нараховуючи роялті на користь юросіб, які додатково до ПНП за базовою ставкою сплачують цей податок ще й за іншими ставками (як це передбачено пп. 136.2 і 135.4 ПКУ), збільшувати фінрезультат на суму роялті не потрібно. А вся фішка в тому, що п.п. 140.5.7 ПКУ говорить про випадки, коли ПНП сплачується тільки за «пільговими» ставками, а не за декількома одночасно (додатково).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі