Теми статей
Обрати теми

Компенсація за затримку виплати зарплати у березні 2016 року

Гуль Тетяна, експерт з питань оплати праці, t.gul@id.factor.ua
Держстат опублікував індекс споживчих цін за лютий 2016 року (99,6 %). За традицією розповімо, як цей показник вплине на суму компенсації зарплати за затримку її виплати, якщо роботодавець такий зарплатний борг виплачує у березні 2016 року.

Основні правила компенсації

Компенсувати втрату доходів працівнику ви повинні тоді, коли затримуєте виплату заробітної плати на один і більше календарних місяців. Тобто обчислювати і нараховувати компенсацію зобов’язані тільки ті роботодавці, які несвоєчасно виплачують зарплату своїм працівникам.

Зверніть увагу! Не підлягають компенсації доходи, які: нараховані в натуральній формі; мають разовий характер; своєчасно не отримані з вини самого працівника.

Не нараховують компенсацію і в тому випадку, якщо в місяці виплати заборгованості із зарплати індекс споживчих цін наростаючим підсумком не перевищив 100 %.

Для обчислення суми компенсації (К) застосовуйте таку формулу:

К = ЗПчист х (Iі х Iі + 1 х … х In х 100 - 100) : 100,

де ЗПчист — належна до виплати «чиста» заробітна плата, не виплачена у строк не з вини працівника;

Iі — індекс інфляції місяця, що настає за місяцем нарахування зарплати (коефіцієнт);

In — індекс інфляції місяця перед місяцем виплати заборгованості (коефіцієнт). За лютий 2016 року він становив 99,6 % (коефіцієнт — 0,996).

Щоб ви швидко обчислили суму компенсації, в таблиці далі ми навели величини приросту індексів споживчих цін.

Як користуватися таблицею

1. На перетині рядка з назвою місяця нарахування зарплати та графи з відповідним роком знай­діть відсоток — це величина з формули (Iі х Iі + 1 х … х In х 100 - 100).

2. На цей відсоток помножте суму заборгованості із зарплати, яку виплачуєте у березні 2016 року (показник ЗПчист), і поділіть на 100. Отримаєте суму компенсації (показник К), яку нараховуєте і виплачуєте у березні 2016 року.

Приклад. У березні 2016 року працівнику виплачують зарплату за вересень 2015 року в сумі 2850 грн. (сума на руки). Приріст індексу для розрахунку суми компенсації знаходите на перетині рядка «Вересень» та графи «2015» — це 1,9 %. Сума компенсації становитиме 54,15 грн. (2850 х 1,9 : 100).

Приріст індексу споживчих цін за період невиплати доходу, що виплачується у березні 2016 року, %

Період нарахування зарплати

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

Січень

385,7

386,1

349,5

299,1

263,5

227,9

174,7

124,6

102,1

86,7

80,0

80,4

79,5

39,7

Лютий

392,6

380,8

347,8

295,1

257,0

225,9

167,4

121,2

98,3

85,1

79,6

80,6

78,4

32,7

Березень

396,1

375,6

346,0

288,9

258,1

225,3

157,7

118,2

96,6

82,5

79,1

80,6

74,6

19,7

Квітень

389,3

372,3

342,9

286,2

259,5

225,3

149,9

116,2

97,2

80,2

79,1

80,6

69,0

5,0

х

Травень

390,7

372,3

339,8

283,9

257,8

223,3

146,7

115,2

98,4

78,7

79,7

80,4

62,8

2,8

Червень

399,7

371,8

336,7

281,6

257,4

216,4

144,7

112,8

99,2

78,0

80,2

80,4

61,2

2,4

Липень

407,3

372,3

336,7

280,5

254,2

212,0

146,0

113,0

99,6

80,4

80,6

80,6

60,6

3,4

Серпень

408,4

380,5

337,2

280,5

254,2

210,1

146,2

113,5

97,2

81,1

81,1

81,8

59,3

4,2

Вересень

407,3

377,6

331,6

279,0

247,3

203,5

143,5

111,8

91,6

80,9

80,9

81,8

54,8

1,9

Жовтень

403,8

371,5

322,3

275,6

238,5

194,9

139,5

109,9

90,7

80,9

80,9

81,1

51,2

3,2

Листопад

400,3

362,7

315,6

271,1

232,5

188,6

135,9

107,6

90,1

80,7

81,1

80,7

48,3

1,2

Грудень

393,4

355,8

305,9

267,8

229,5

182,6

131,1

105,7

88,6

80,4

80,7

79,8

44,0

0,5

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі