Реєстрація та облік платників: чергове оновлення порядків та форм

Кравченко Дар’я, Децюра Сергій, Бобро Анатолій

Наказом, що коментується, вносяться зміни до: (1) Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом МФУ від 09.12.11 р. № 1588 (далі — Порядок), та (2) Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом МФУ від 14.11.14 р. № 1130 (далі — Положення).

Крім того, цим наказом передбачається, що платники можуть:

переглянути інформацію про об’єкти оподаткування, у тому числі про ідентифікатор, присвоєний ДФСУ, в приватній частині Електронного кабінету платника;

подати до контролюючого органу зміни про об’єкт оподаткування.

Водночас установлено, що з дня набрання чинності цим наказом втратять чинність такі документи, що були видані контролерами:

1) довідка про взяття на облік платника податків за ф. № 4-ОПП. Щоправда, крім тих, що були видані платникам, відомості щодо яких не підлягають включенню до ЄДР за новою ф. № 34-ОПП. У цьому разі довідки ф. № 4-ОПП застосовуються до моменту виникнення змін у даних платника, що вказуються у ній;

2) повідомлення про включення платника податків до категорії платників окремих податків за ф. № 16-ОПП.

Порядок. Зміни в ньому стосуються порядку взяття на облік платників податків як за основним, так і неосновним місцем обліку. Зокрема, відзначимо:

• у новій редакції викладено п. 3.12 щодо порядку обліку в Єдиному банку даних юридичних осіб неприбуткових організацій, які повністю фінансуються з бюджету;

• у разі подання документів поштою копії документів повинні бути засвідчені нотаріально або держорганом, який видав (зареєстрував) документи чи акредитував (зареєстрував, легалізував) платника податків. У разі подання документів представником платника додатково мають бути пред’явлені документи, що засвідчують його повноваження (п. 4.10);

аналогічна вимога про завірення копій документів при поштових відправленнях зафіксована в оновленому п. 6.7 щодо взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність. Тут також зазначено, що у разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Низка новацій стосується платників, які уклали з контролюючим органом договір про визнання електронних документів. При дотриманні умови реєстрації електронного підпису підзвітних осіб платники можуть подати:

• заяву за новою ф. № 17-ОПП (додаток 9 до Порядку). Майте на увазі: така заява може бути подана до контролюючого органу як за неосновним місцем обліку, так і за основним місцем обліку (п. 7.2);

• повідомлення за новою ф. № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку). Повідомлення надається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4);

• заяву за новою ф. № 1-ОПП (додаток 5 до Порядку) з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» (п. 9.3).

Встановлено, що при переведенні платника на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого інформація про зміну місця обліку має доводитись до відома платників у 10-денний строк після затвердження переліку (п. 10.23).

Положення. Змін менше, але вони теж суттєві:

• форму реєстраційної заяви платника ПДВ (ф. № 1-ПДВ) викладено у новій редакції;

• з переліку довідкових даних, які не включаються до Реєстру платників ПДВ, вилучено дані про телефони (п. 2.2 розд. II);

• у разі перереєстрації другий аркуш реєстраційної заяви платником ПДВ не заповнюється та не подається (п. 4.2 розд. IV).

Наказ набере чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування (на момент підготовки цього номера не опубліковано).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі