У листі, що коментується, податківці заявили — ПН, складена після 16.03.17 р. з помилками в коді послуг згідно з ДКПУ (у тому числі, якщо такий код відсутній), не може бути підставою для формування ПК покупцем.
На їх думку, помилка в коді послуги в ПН не дозволяє ідентифікувати здійснену операцію (послугу, що надається).
Ми з таким висновком не згодні.
Звичайно, п. 201.10 ПКУ дозволяє покупцеві формувати ПК за ПН з помилками, але тільки коли така неточність не заважає ідентифікувати виконану операцію, її зміст, період, сторони і суму ПДВ-зобов’язань.
Проте ця норма:
• обумовлює один виняток — помилки в коді УКТ ЗЕД. ПН з такими промахами — без сумніву, шлях у ПК заборонений. А ось про фатальність припущення помилок у коді послуг — ні слова. Тому однозначно застосовувати фіскальний підхід до кожної «помилкової» ситуації не можна. Потрібно враховувати й інші чинники;
• така крихта (як код послуги в ПН) не може перешкодити ідентифікувати операцію, особливо якщо в ПН правильно вказані інші реквізити (дата операції, сторони, номенклатура послуг, їх ціна, кількість, і тим більше суми ПДВ-зобов’язань).
Тобто в цьому випадку з податківцями можна (і потрібно!) сперечатися.
Але повинні попередити: відсутність коду послуги в ПН, складеній після 16.03.17 р., може стати реальною перешкодою для ПК. Оскільки вказувати такий реквізит у ПН — прямий обов’язок платника, прописаний у ПКУ.